AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #141 Skrevet 22. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da løste det seg heldigvis. Onkelen til barna (min manns bror) bor knappe to timer unna farmoren og farfaren, og har sagt han kan ha dem hos seg og kona (voksne barn) noen dager, og så kan de kjøre til farmoren og farfaren og bli der en uke, mens onkelen og tanta er med. Det passet visst bra. Det var visst et greit kompromiss, det var det med å være alene med dem i to uker som de ikke ønsket. Anonymkode: b02fd...6d0 Hvorfor betaler dere ikke noen for å ha barna? Du er jo ikke annet enn kravstor og misfornøyd. Anonymkode: aaca7...05b 5
Rosatoast Skrevet 22. juni 2018 #142 Skrevet 22. juni 2018 Slik som du beskriver farmoren og farfaren til ungene dine, slik er mine også! Jeg er nå 25 år, og glad for at jeg har sovet hos farmor mye av oppveksten min. Selv om jeg klaget utrooolig mye til faren min når jeg var ung, fordi jeg absolutt ikke ville dit. Nå i dag ser jeg hvor mye jeg har lært av å være rundt dem! Hun har lært meg MYE som mine egne foreldre aldri har lært meg før. Så jeg syntes du skal sende dem dit, ungene trenger å lære av de eldre generasjonene også. Det er ikke slik at ungene dævver. Tror mannen din har klart seg helt fint, så bare ro ned 😂 ikke vær så overbeskyttende, virker litt hysterisk. 8
Honey Dew Skrevet 22. juni 2018 #143 Skrevet 22. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor betaler dere ikke noen for å ha barna? Du er jo ikke annet enn kravstor og misfornøyd. Anonymkode: aaca7...05b Enig 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #144 Skrevet 22. juni 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Å hva er et mer politisk korrekt argument i dine øyne da? Dessuten så er det du reagerer på et helt vanlig uttrykk for min generasjon. Anonymkode: aaca7...05b Har ingenting med politisk korrekt het å gjøre. Mener bare at sånne argumenter er sånn man kommer med når man egentlig ikke har noen argumenter. Syntes det blir det samme som "alle andre får lov/d.-et Og det er jo veldig sjelden man selv er objektiv nok til å bedømme om man har tatt skade av noe eller ikke...kanskje hadde livet vært mye bedre om man ikke hadde opplevd det man "ikke tok skade av";-) Anonymkode: 978b4...38f 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #145 Skrevet 22. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor betaler dere ikke noen for å ha barna? Du er jo ikke annet enn kravstor og misfornøyd. Anonymkode: aaca7...05b Hva mener du med det? Anonymkode: b02fd...6d0 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #146 Skrevet 22. juni 2018 Jeg tenker at barna dine TS nok fremstiller det hardere enn hva som faktisk skjedde, de fargelegger det nok litt, og iallfall når du tydeligvis faller for det. At barna kan ha faste regler ang Ipadbruk, kanskje bare noen timer om kvelden, at de hjelper til ute og har tid sammen med farfaren sin er jo en selvfølge. Tenk deg selv om du fikk besøk at to barn som kun satt med øynene i Ipaden, mens du løp rundt med dagens gjøremål. Besteforeldre vil jo ha kontakt med dem, snakke med dem, ha det fint sammen. Du burde selv instruert barna dine når de skulle på ferie til besteforeldrene at de ikke kan sitte med Ipaden hele dagen. Klart det er irriterende. Anonymkode: b0788...66f 7
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #147 Skrevet 22. juni 2018 Hvorfor skal man tvinge barn til å dra på "ferie" et sted de overhode ikke vil dra bare fordi at de er barn? Hvem her er det som drar 2 uker et sted med noen de absolutt ikke vil dra med på ferie? Anonymkode: 978b4...38f 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #148 Skrevet 22. juni 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Da løste det seg heldigvis. Onkelen til barna (min manns bror) bor knappe to timer unna farmoren og farfaren, og har sagt han kan ha dem hos seg og kona (voksne barn) noen dager, og så kan de kjøre til farmoren og farfaren og bli der en uke, mens onkelen og tanta er med. Det passet visst bra. Det var visst et greit kompromiss, det var det med å være alene med dem i to uker som de ikke ønsket. Anonymkode: b02fd...6d0 Veldig glad på både dine og barnas vegne. Det ordnet seg jo så fint. Nå får besteforeldrene besøk av barnebarna samtidig som barna dine slipper å oppleve en ferie de ikke vil se tilbake på med glede. Anonymkode: e4522...5f4 1
Gjest Metteheltmatt Skrevet 22. juni 2018 #149 Skrevet 22. juni 2018 (endret) Ungene dine er noen bortskjemte sutrekopper med en mamma som stoler blindt på det to småttiser sier og gjør.. Hva med å være fornøyd over at farmor i det hele tatt prøvde å lage pizza? Du virker litt bortskjemt du også mamma, som kun evner å være glad for pengene..men mormor og morfar er nok to bollebakende, rødkinnede goinger som bare er greie.. skjerp deg! Endret 22. juni 2018 av Metteheltmatt
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #150 Skrevet 24. juni 2018 På 22.6.2018 den 18.10, AnonymBruker skrev: Hva mener du med det? Anonymkode: b02fd...6d0 Jeg mener at siden du stiller så mange krav så er det bare rett og rimelig at dere betaler noen for å ha ungene. Du er jo ikke fornøyd med de som stiller opp og har ungene gratis sånn at dere får barne fri i sommer. På 22.6.2018 den 18.34, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal man tvinge barn til å dra på "ferie" et sted de overhode ikke vil dra bare fordi at de er barn? Hvem her er det som drar 2 uker et sted med noen de absolutt ikke vil dra med på ferie? Anonymkode: 978b4...38f Ja, man kan jo lure på hva ts tenker med siden hun absolutt vil sende bort ungene i sommer. Det vanlige er jo å feriere sammen, barn og foreldre. Ikke å sende bort ungene. Anonymkode: aaca7...05b 2
Millimani Skrevet 24. juni 2018 #151 Skrevet 24. juni 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Ja, man kan jo lure på hva ts tenker med siden hun absolutt vil sende bort ungene i sommer. Det vanlige er jo å feriere sammen, barn og foreldre. Ikke å sende bort ungene. Anonymkode: aaca7...05b Det kommer da litt an på barnas alder. I dette tilfellet er de 10 og 12 år. De burde heller sendes på barneleir de to ukene enn til farmor og farfar. Så kan de treffe flere på sin egen alder og gjøre noe som kanskje er meningsfullt for dem enn å besøke familie. Leir er sosialt samvær, kanskje gamle kjenninger, nye vennskap fra nærområdet, eller fra flere andre steder i landet. 1
Gjest BearMama Skrevet 25. juni 2018 #152 Skrevet 25. juni 2018 Hvor skal dere i 2 uker som barna ikke kan være med på?
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #153 Skrevet 25. juni 2018 2 timer siden, BearMama skrev: Hvor skal dere i 2 uker som barna ikke kan være med på? Jeg har vel ikke opplysningsplikt angående hva som skjer i sommer? Anonymkode: b02fd...6d0 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #154 Skrevet 25. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vel ikke opplysningsplikt angående hva som skjer i sommer? Anonymkode: b02fd...6d0 Har lest hele tråden din TS og du virker som et veldig hyggelig og imøtekommende menneske. For øvrig kan jeg ikke finne noe "feil" med dine svigerforeldre. Hva tenker mannen din rundt ditt synspunkt på svigers? Må være sårende. Anonymkode: bdb34...34d
Millimani Skrevet 25. juni 2018 #155 Skrevet 25. juni 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har vel ikke opplysningsplikt angående hva som skjer i sommer? Anonymkode: b02fd...6d0 Folk er nysgjerrige skjønner du vel. Og det kan gi mer mening. Det passer ikke for dere å være der samtidig, men hvorfor ikke heller finne et annet tidspunkt hvor dere kan dra dit samtidig, og heller sende barna på sommerleir, eller på ferie med andre de synes det er lettere å feriere sammen med?
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #156 Skrevet 25. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har lest hele tråden din TS og du virker som et veldig hyggelig og imøtekommende menneske. Anonymkode: bdb34...34d Takk! Hyggelig skrevet! 1 time siden, AnonymBruker skrev: For øvrig kan jeg ikke finne noe "feil" med dine svigerforeldre. Hva tenker mannen din rundt ditt synspunkt på svigers? Må være sårende. Anonymkode: bdb34...34d At det er noe feil med dem? De er som sagt av "den gamle skole", og nokså strenge og skarpe i tonen. Mannen min vet godt hvordan de er. Mitt synspunkt? Jeg har da ikke gitt uttrykk for noe spesielt. Det er barna som har sagt de ikke liker seg så godt der. Han blir da ikke såret av den grunn, merkelig fokus. Anonymkode: b02fd...6d0 1
Millimani Skrevet 25. juni 2018 #157 Skrevet 25. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Takk! Hyggelig skrevet! At det er noe feil med dem? De er som sagt av "den gamle skole", og nokså strenge og skarpe i tonen. Mannen min vet godt hvordan de er. Mitt synspunkt? Jeg har da ikke gitt uttrykk for noe spesielt. Det er barna som har sagt de ikke liker seg så godt der. Han blir da ikke såret av den grunn, merkelig fokus. Anonymkode: b02fd...6d0 Barna har sagt at de ikke liker seg så godt der. Men du nevner i HI at du mener det er litt "fangeleir-aktig". Med andre ord så har du gitt uttrykk for noe her du også. 6
Ak90 Skrevet 25. juni 2018 #158 Skrevet 25. juni 2018 8 minutter siden, Millimani skrev: Barna har sagt at de ikke liker seg så godt der. Men du nevner i HI at du mener det er litt "fangeleir-aktig". Med andre ord så har du gitt uttrykk for noe her du også. Det står mye mellom linjene,TS! 2
Gjest BearMama Skrevet 25. juni 2018 #159 Skrevet 25. juni 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vel ikke opplysningsplikt angående hva som skjer i sommer? Anonymkode: b02fd...6d0 Jeg skrev et hyggelig innlegg. Og følger opp med om det ikke er mulighet å ta med barna om du mener at det er som å sende dem i fangeleir. Å bite av hodet og være frekk for at jeg lurer på hva som er så viktig at du må forlate barna i 2 uker for å være hos besteforeldre DU mener er som nazileir gjør at jeg lurer.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #160 Skrevet 26. juni 2018 20 timer siden, BearMama skrev: Jeg skrev et hyggelig innlegg. Og følger opp med om det ikke er mulighet å ta med barna om du mener at det er som å sende dem i fangeleir. Å bite av hodet og være frekk for at jeg lurer på hva som er så viktig at du må forlate barna i 2 uker for å være hos besteforeldre DU mener er som nazileir gjør at jeg lurer. Sier bare at jeg ikke trenger å fortelle hvorfor! Det er da helt vanlig at man ikke må feriere med alle barna hele sommeren hver sommer? Anonymkode: b02fd...6d0 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå