Malou Skrevet 13. juli 2005 Forfatter #341 Del Skrevet 13. juli 2005 (endret) Det går FINT ann å bli avhengig av TdF ja, men hadde noen sagt for 3-4 år siden at det skulle skje meg hadde jeg nok bare ledd. Så pass deg Kverula, det kan skje for deg også! :ler-på-gamlemåten: It could happen to you.. *nynner* Du skal nok ikke sende hverken regn eller kuling denne veien monja. Jeg tør nesten ikke skrive dette nå som Kverula snart er på vei, men det skal bli regn og torden på fredag/lørdag. Heldigvis ser det ut til å bli bedre allerede lørdag/søndag. Endret 13. juli 2005 av Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 13. juli 2005 Forfatter #342 Del Skrevet 13. juli 2005 Thi-hii.. Jeg kan se at lmari er inne og leser i dagboka. :spion-smiley: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 13. juli 2005 #343 Del Skrevet 13. juli 2005 ... og ikke bare en gang, men TO ganger!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 13. juli 2005 #344 Del Skrevet 13. juli 2005 Næ...skal det bli regn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 13. juli 2005 Forfatter #345 Del Skrevet 13. juli 2005 Bare hyggelig det lmari! Det er en god del jeg kan styre her i verden, men været, det kan jeg desverre ikke gjøre noe med Kverula. Dessuten blir det sikkert fint vær til dere kommer. Kjempedeilig å komme hjem fra jobb i dag. (Er det ikke alltid det?) Har slitt med sånn varme/dårligluft hodepine på jobben i dag, som nektet å forsvinne selv om jeg tok to hodepinetabletter også. Etter at jeg kom hjem har det heldigvis blitt bedre. Noe annet som er deilig er at det ikke er like varmt her inne i dag som i går, selv om vi da fortsatt er oppe på 24,5 grader i stua. I kveld er planen kun å slappe av med blad, KG og etterhvert Gilmore Girls. Det er sånn stort sett ikke noe jeg ser på TV for tiden, bortsett fra GG og America's Next Top Model. (Også TdF da selvfølgelig.) Selv om behovet for å se TV ikke er like stort om sommeren, er det da koslig å ha noe å følge med på allikevel. :slightly-TV-slave-smiley: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 13. juli 2005 Forfatter #346 Del Skrevet 13. juli 2005 Jeg har litt lyst til å bestille meg 'Sideways' fra play.com, men jeg synes den er litt dyr ennå så jeg planlegger å vente til etter ferien i allefall. I mellomtiden kan jeg jo spørre om noen av leserne mine har sett den og om den i såfall kan anbefales? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 14. juli 2005 Forfatter #347 Del Skrevet 14. juli 2005 (endret) Smileyene er tilbake! Ikke bare de gamle ser jeg, men også de riktig gamle som ble fjernet for lenge siden. Som denne for eksempel. Litt oversiktelig når man trykker 'vis alle', men det ordner seg sikkert etterhvert. Nå er det i allefall litt lettere å vise hva man føler igjen. :avhengig-smiley: Regner med at det er siste dag på kontoret denne uka i dag. Det er perfekt å kunne jobbe en ekstra dag hjemme i uken nå i den stille sommerperioden. Når man ikke har det så travelt, kan man jo også tilllate seg å slappe av litt også. Endret 14. juli 2005 av Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 14. juli 2005 #348 Del Skrevet 14. juli 2005 Takk og lov for smileyer! Må være ålreit å jobbe hjemme da, men hvordan i all verden klarer du det? Jeg klarte ikke engang å lese hjemme jeg da, når jeg studerte... Ha en flott dag - og du, takk for værkartet i går! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 14. juli 2005 Forfatter #349 Del Skrevet 14. juli 2005 Jeg styrer til en viss grad arbeidstempoet selv Kverula, og det vil jo også si at hvis jeg ikke gjør noe når jeg jobber hjemme får jeg det desto mer travelt de andre dagene. Men noen uker jobber jeg også litt ekstra dagen(e) før jeg skal jobbe hjemme sånn at jeg kan ta det litt mer med ro den dagen jeg er hjemme. Dessuten så får jeg jo som oftest alltid en del henvendelser pr mail eller telefon i løpet av dagen som jeg må ta. Når man har 7 mil reisevei til jobb, så setter man ekstra stor pris på å slippe å kjøre inn på kontoret en gang i uka. Det sammen med at jeg ikke trenger å ordne meg for å dra på jobb.. Så får vi bare håpe at værkartet oppfører seg pent nå da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 14. juli 2005 Forfatter #350 Del Skrevet 14. juli 2005 Nå blir det snart Sarah McLachlan's Afterglow Live på meg. Bestilt fra play.com i dag. Nå venter jeg bare på at de får den inn på lager. Har fått tilfredstilt litt av shoppebehovet nå, men er ikke kurert. Hvem er det etter å ha brukt ca 100 kr? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 15. juli 2005 #351 Del Skrevet 15. juli 2005 Nei, 100 kr er ingenting. (Og det er vel det jeg har råd til å shoppe for i ferien... Les dagboka mi for videre forklaring...) Det e diiin dag i dag, herreguuud for en heeerlig daag - det e diiin dag, din dag i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 15. juli 2005 Forfatter #352 Del Skrevet 15. juli 2005 Ja det er jo fredag Kverula, så da er det jo automatisk en fin dag, i allefall nesten. Men tatt i betraktning av hele skattehistorien i dagboken din, var det kanskje ironisk ment? :klø: Dagens første krise i Malou-heimen; TV'n har gått i stykker!! Heldigvis har vi et gammelt ekstra TV, men det er jo så lite i forhold til 28 tommers widescreen, at vi nesten må ha lupe for å se hva som er på skjermen. Så er det jo godt at jeg skal jobbe det, så jeg slipper å bekymre meg over det.. Også er det jo fredag, det skal jo ikke forbigå i stillhet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 15. juli 2005 #353 Del Skrevet 15. juli 2005 Ja det er jo fredag Kverula, så da er det jo automatisk en fin dag, i allefall nesten. Men tatt i betraktning av hele skattehistorien i dagboken din, var det kanskje ironisk ment? :klø: Dagens første krise i Malou-heimen; TV'n har gått i stykker!! Heldigvis har vi et gammelt ekstra TV, men det er jo så lite i forhold til 28 tommers widescreen, at vi nesten må ha lupe for å se hva som er på skjermen. Så er det jo godt at jeg skal jobbe det, så jeg slipper å bekymre meg over det.. Også er det jo fredag, det skal jo ikke forbigå i stillhet. ← Ikke ironisk ment nei! Mente at fredag er MALOU-dagen! :-D Veldig kjedelig med tv'n...og TdF da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 15. juli 2005 Forfatter #354 Del Skrevet 15. juli 2005 (endret) Er jeg heldig kan det være jeg kan få øye på noen pygmesyklister på den lille TV'n Kverula. Endret 15. juli 2005 av Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 15. juli 2005 #355 Del Skrevet 15. juli 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 15. juli 2005 #356 Del Skrevet 15. juli 2005 Måtte le litt når jeg så for med de små mini mini syklistene på TV'n din Endelig helg, Malou! Hva slags planer har du for helga da? 7 mil reisevei til jobben? En vei??? :sjokk: Synes det er mer enn langt nok med 3 mil jeg. Håper du får en flott fredag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 15. juli 2005 #357 Del Skrevet 15. juli 2005 Om et døgn sover jeg i landet ditt, malou! Det blir nok bra! GOD HELG! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 15. juli 2005 Forfatter #358 Del Skrevet 15. juli 2005 Vi har kjøpt ny TV! Fikk igjen 2600 på forsikringa også fant vi JVC 28 tommers widescreen på tilbud til 3500, så da la vi i mellomlegget selv. Vi kunne jo også valgt å reparere den gamle TV'n, men forsikringsselskapet mente at det sjelden lønte seg da TV-reperatørene tar noen ganske så stive timespriser. Jeg har ingen store planer i helga monja. Skal bare slappe av å kose meg. Det er fjelletapper i Pyrineene både lørdag og søndag i TdF, og inne i mellom har jeg også en del husarbeid stående på kontoen etter de siste ukers sommervær.. Ja de 7 milene er en vei.. Kanskje ikke så merkelig at jeg er litt lei noen ganger? Nå kan man jo heldigvis kjøre litt fortere på veiene her i DK enn i Norge, så på gode dager (sånn som nå om dagen) kjører jeg inn på jobb på 45 minutter. Som om ikke det er nok.. Jeg har foressten helt glemt å fortelle at jeg fikk 2000 (i måneden) i lønnsforhøyelse for en uke siden. Hvordan kunne jeg glemme sånne viktige nyheter da?? De gjelder kun fra 1. august, men det er jo snart. Nå forsvinner vel 60% i skatt, siden jeg tjener over toppskattgrensen, men noe mer blir det da utbetalt uansett. Jeg hadde ikke regnet med å få noe som helst jeg, så dette var gode nyheter! Håper du får det fint her i landet mitt Kverula. Det fortjener du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 15. juli 2005 #359 Del Skrevet 15. juli 2005 Håper du får det fint her i landet mitt Kverula. Det fortjener du! ← Når du skriver det sånn så får jeg inntrykk av at du er en særdeles høytstående og sentral person i landet - ikke akkurat hvem som helst, nei! Selve Eieren, liksom! Ikke dårlig! "Du, vi skal leie ei hytte for natta - vi kjenner Eieren, så vi får vel en god pris?" "Eieren her syns vi fortjener det beste, kan du sørge for det?" Kjekt å kjenne de rette personene! GOD NATT - og sove godt! Blir ei stund til neste gang jeg titter innom, men som sagt, vi vinkes! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 15. juli 2005 #360 Del Skrevet 15. juli 2005 Wow! Det får'n si. 2000 ekstra i mnd gjør seg det - selv om det renner vekk en del i skatt må det da bli noe igjen? :klø: Tusen takk for at du orka å svare på PM'en min. Jeg er dødelig nysgjerrig og det kan ikke kureres dessverre. Har ikke funnet en god vaksine for det Forstår innmari godt at du er lei av den lange veien til jobben. Har dere pendlerfradrag på likninga i DK da? Sånn at du får noe igjen mener jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg