Gå til innhold

Ingen blir glad for å høre at vi venter nr. 4 :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 11.6.2018 den 10.59, AnonymBruker skrev:

Vi har 3 flotte fine og planlagte barn, men jeg merket det allerede på nr. 3. ‘Oj, skal dere virkelig ha nr. 3!’ Nå på nr 4 ble jeg bare møtt med slike ansikter:😬😬😬

Hva med å bare si gratulerer og holde tankene sine for seg selv. Jeg blir så såret, ‘Ojoj, jaja’ var alt min egen mor greide å si. Vi har jo valgt dette, vi ønsker dette. Hvorfor er det så vanskelig å være glad på våre vegne?

Anonymkode: 7dffd...677

De er gjerne glade men kanskje de blir litt satt ut. Huhei hvor det går liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 11.6.2018 den 11.15, AnonymBruker skrev:

Folk synes nok synd på mannen din.... DU sier at dere ønsker dette men hva mener han egentlig?? Kanskje denne 4 ungen fører til samlivsbrudd? Mannen din har vel ikke sovet godt på over 10 år. 

Det virker som om du ikke klarer styre deg og at du ikke har kontroll på kroppen. Ingen trenger å føde og føde og føde lengre nå. Vi har preventiver og abort nå. 

Anonymkode: 2f86a...23c

Den der var litt slem

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.6.2018 den 19.57, AnonymBruker skrev:

Når språket er norsk, så fremstår det lite smart å bruke engelsk. FYI. 

Anonymkode: 79a80...baa

Og så skriver du FYI som ikke er en norsk forkortelse

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At "folk" ikke blir overstrømmende glade er jo en ting. Noe annet er at moren din bare er likegyldig. Det er dårlig..

For mange handler det om hvor en selv er i livet. Midt i småbarnsperiode selv? Topp at venner også får barn! Ikke kommet igang med barn, eller ferdig med den fasen så er ikke det ikke så spennende med babyer i omgangskrets 

Anonymkode: c7b9a...ecf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. har ei venninne som har 5 barn. Den minste er 10 i dag og den eldste 27 år og er gravid med nr 3. Vet min venninne endelig har fått smaken av at småbarns livet er over. Å irriterer seg grenseløst over at datteren ofte planlegger "kjæresteturer" så hun må la sine planer gå i vasken for å passe på de 2 (snart 3). Misforstå meg rett. Hun elsker å er stolt over å være bestemor. Hun har alltid passet på sine fem barn. Å mener datteren har samme ansvar.Dagens foreldre skal ha like mye frihet som før de ble bundet til barn. Så jeg forstår sukkingen....

Anonymkode: f6909...a90

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow, jeg er helt sjokkert over hva folk får seg til å si i denne tråden. Jeg ante ikke at slike meninger var vanlige, og ville aldri trodd de var så vanlige som de fremstår her. Selv er jeg en del av en ungeflokk på 5, og jeg kjenner meg ikke igjen i alle problemene folk skisserer med stor ungeflokk her, fra å ikke kunne stille opp på skolegreier, dugnad i barnehagen osv. og til at det går utover familien mtp barnepass. Vi ble aldri passet av annen familie, foreldrene våre hadde fullt og helt ansvaret for oss, og det må da vitterlig få være deres valg. Jeg synes så mange har en egoistisk tilnærming til dette temaet, DE ville ikke fikset det, DE ville blitt slitne og trengt masse hjelp, DE orker ikke masse unger, og derfor skal heller ingen andre det. Jeg så at en AB skrev at det er barna som taper på at mor og far leker mormor og de 8 ungene, men herregud, da ignorerer personen helt verdien av søsken. Uten at jeg kommer fra den tetteste søskenflokken i verden, er jeg glad jeg har 4 søsken og får være tante til mange.

Gratulerer til deg TS! Det blir helt sikkert utfordrende til tider, men det tror jeg du er forberedt på. Lykke til :)

Anonymkode: e3b5b...f7a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja.. har ei venninne som har 5 barn. Den minste er 10 i dag og den eldste 27 år og er gravid med nr 3. Vet min venninne endelig har fått smaken av at småbarns livet er over. Å irriterer seg grenseløst over at datteren ofte planlegger "kjæresteturer" så hun må la sine planer gå i vasken for å passe på de 2 (snart 3). Misforstå meg rett. Hun elsker å er stolt over å være bestemor. Hun har alltid passet på sine fem barn. Å mener datteren har samme ansvar.Dagens foreldre skal ha like mye frihet som før de ble bundet til barn. Så jeg forstår sukkingen....

Anonymkode: f6909...a90

Forstår venninnen din godt. Selv har jeg to en på 3 og ei på 7 måneder. Minste er stortsett aldri borte, og eldste er hos besteforeldrene mens vi handler. Hender minsten er der om bestefaren kan gå tur med henne. Men overnstting det har jeg laaaang lunte for å spørre om. Det er kun hvis det er ting vi må. Typ når vi flyttet, vasket ut og var i begravelse på andre siden av landet. Også skal vi i bryllup neste år. Og sov eldste der når jeg fødte minsten. Velger man å få barn må man inrette seg etter det nye livet. Kjæreste turer osv blir det lenge til vi får gjort

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.6.2018 den 10.59, AnonymBruker skrev:

Vi har 3 flotte fine og planlagte barn, men jeg merket det allerede på nr. 3. ‘Oj, skal dere virkelig ha nr. 3!’ Nå på nr 4 ble jeg bare møtt med slike ansikter:😬😬😬

Hva med å bare si gratulerer og holde tankene sine for seg selv. Jeg blir så såret, ‘Ojoj, jaja’ var alt min egen mor greide å si. Vi har jo valgt dette, vi ønsker dette. Hvorfor er det så vanskelig å være glad på våre vegne?

Anonymkode: 7dffd...677

Gratulerer! Jeg er glad på deres vegne. 

Klart det blir litt kaos med 4 barn, men det går helt sikkert fint og uansett deres valg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Minlillelykke skrev:

Forstår venninnen din godt. Selv har jeg to en på 3 og ei på 7 måneder. Minste er stortsett aldri borte, og eldste er hos besteforeldrene mens vi handler. Hender minsten er der om bestefaren kan gå tur med henne. Men overnstting det har jeg laaaang lunte for å spørre om. Det er kun hvis det er ting vi må. Typ når vi flyttet, vasket ut og var i begravelse på andre siden av landet. Også skal vi i bryllup neste år. Og sov eldste der når jeg fødte minsten. Velger man å få barn må man inrette seg etter det nye livet. Kjæreste turer osv blir det lenge til vi får gjort

Men du har barnevakt for å handle? Du er nok ganske heldig, ja 😂 misforstå meg rett, hyggelig det altså, men er likevel veldig heldig

Anonymkode: 4c326...9cd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men du har barnevakt for å handle? Du er nok ganske heldig, ja 😂 misforstå meg rett, hyggelig det altså, men er likevel veldig heldig

Anonymkode: 4c326...9cd

Det trenger neppe være hennes behov, kan være besteforeldrene ønske og at logistikken passer godt mtp hvem som bor hvor og nær butikker. 

Jeg har veldig engasjerte besteforeldre til mine barn på hver side, men vi har ikke spurt om barnevakt annet enn én gang siden 2014. Men besteforeldrene har begynt å fiske om å få barna på overnatting. Moren min tar ofte alle sammen med til et større kjøpesenter eller lekeland, og sånn sett får vi plutselig avlastning 1-2 helgedager i måneden. Om svigermor har fri så vil hun ofre hente i barnehagen og synes det er koselig. 

Jeg har aldri tenkt over å begrense dette for at ingen skal tenke at vi er late og sliter ut besteforeldrene. De ønsker tiden med barnebarna. 

Hadde de bodd ved nærsenteret her så er det nesten selvsagt at ungene hadde vært velkomne og ønsket der mens vi handla. 

Anonymkode: 89582...398

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det trenger neppe være hennes behov, kan være besteforeldrene ønske og at logistikken passer godt mtp hvem som bor hvor og nær butikker. 

Jeg har veldig engasjerte besteforeldre til mine barn på hver side, men vi har ikke spurt om barnevakt annet enn én gang siden 2014. Men besteforeldrene har begynt å fiske om å få barna på overnatting. Moren min tar ofte alle sammen med til et større kjøpesenter eller lekeland, og sånn sett får vi plutselig avlastning 1-2 helgedager i måneden. Om svigermor har fri så vil hun ofre hente i barnehagen og synes det er koselig. 

Jeg har aldri tenkt over å begrense dette for at ingen skal tenke at vi er late og sliter ut besteforeldrene. De ønsker tiden med barnebarna. 

Hadde de bodd ved nærsenteret her så er det nesten selvsagt at ungene hadde vært velkomne og ønsket der mens vi handla. 

Anonymkode: 89582...398

Nei nei,men om de tilbyr seg eller om de spør går vel for det samme. Har ikke sagt noen er late, sa de er heldige som har mulighet, og det er de jo.

Anonymkode: 4c326...9cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Men du har barnevakt for å handle? Du er nok ganske heldig, ja 😂 misforstå meg rett, hyggelig det altså, men er likevel veldig heldig

Anonymkode: 4c326...9cd

Ikke på eget initaniv🙈 mine foreldre jobber hele uken, og forguder barna og vil veldig gjerne være med de. Så mens de er der handler vi😊 vinn vinn egentlig😊 ja, vi vet vi er veldig heldig heldige som hat muligheten😊

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LiMaSK

Vi er 4 i søskenflokken. Mamma hadde ikke sertifikat eller heltidsjobb, pappa jobbet. Mamma tok bussen med alle oss eller gikk med alle 4 til butikken for å handle. Det er 7 år mellom den første til den siste, juli 87,mai 90, sep 91, sep 94. Dette har gått helt supert, og i tillegg var mamma dagmamma til 2 andre barn da de 2 eldste begynte på skolen. Mamma fikk jobb da alle begynte på skolen og etter hvert sertifikat.

Forstår ikke hvorfor folk ser på dette som ett problem, etter min mening er hvert barn er en gave 😍

Gratulerer og lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at det går helt fint med mange barn men at slitasjen på familie vil være større. Har man late eller sykelige besteforeldre så vil man få mindre hjelp. Vi har Ok økonomi, vaskehjelp, to biler, stort hus og bruker penger på ferie om sommeren, er på hytter i høst/vinterferie osv men hadde ikke hatt mulighet til flere enn de to vi har, hvis vi skulle opprettholdt samme levestandard. Vi er også opptatt av at de skal få ha mye venner på besøk og invitere med på ting vi gjør iblant. Det hadde heller ikke gått om vi skulle hatt flere å fordele tiden/ressursene på. Barna skal følges opp på skole med lekser, jeg er med i FAU og de har fritidsaktiviteter flere dager i uka. De må oppdras, de kan jo begynne å krangle, være frekke mot oss, og så måtte få konsekvenser. Å ha barn er en jobb! Jeg har også en kronisk sykdom men jobber 100%, slik min mann også gjør. Vi har to lykkelige barn som får oppleve alt de vil, rent materialisk har de også alt de på sin alder har. Barn sammenlikner seg med hverandre og mine barn skal ikke bli mobbet for å ikke ha det andre har. Vi har også god hjelp fra besteforeldre på begge sider. Og skal vi få til alt dette, som er viktig for oss, så holder det med to. Hva andre gjør, får være opp til dem og hva de kan klare med det de har av muligheter.

Endret av A_nanas
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å dra på besøk til, eller å få besøk av en familie med fire barn er ikke bare bare. Det er noe med det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...