Gå til innhold

Ingen blir glad for å høre at vi venter nr. 4 :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmålet er jo hvor mye ekstraarbeid en til vil medføre for din mor. Må hun sitte mer barnevakt, hente i barnehagen, passe om kvelden når dere skal på møte, ha barn som er syke om dagen osv, eller fikser dere alt dette selv? Hvis du er en av de kg damene som forventer at besteforeldre skal stille opp hele tiden så kan jeg godt forstå at din mor ikke roper hurra, da blir det jo masse ekstra på henne. Er dere av typen som klarer dere selv, så er saken en annen. Hvis dere har plass, tid og økonomi til 4 barn så er det ingenting galt i det. Hvis nav betaler gildet og andre må ta mye ansvar så er det ugreit. 

Anonymkode: 6e1cf...d43

Nei, selvsagt ikke. Vi jobber begge to. Alt vi får fra det offentlige er barnetrygd.

ts

Anonymkode: 7dffd...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er muligens ikke så "stas" lenger da.. de vil sikkert føle akkurat det samme for ditt fjerde barn som ditt første, men nå er det dere som velger dette ikke noen andre.. skjønner ikke helt hva du forventer?

har en venninne som fikk sitt fjerde for noen mnd siden, ja veldig koselig! men nå har alt rundt henne handlet om unger og ungesnakk i snart fem år..jeg må ærlig innrømme at det ikke er så veeldig stas å høre om lenger, og det var liksom ikke store nyheten ang den fjerde som med hennes første.. for min del hvertfall!! 

Anonymkode: a47c6...f8e

Ehm... ‘Gratulerer!’ Det er vel det eneste som er naturlig å si? De trenger ikke hoppe av glede, men bare si gratulerer. Er det virkelig for mye å forvente?

ts

Anonymkode: 7dffd...677

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Uglems skrev:

Gratulerer 😍

Takk🙏🏻🙏🏻🙏🏻

Ts

Anonymkode: 7dffd...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så leit at du må stille opp for andre enn deg selv,enig i at det er fryktelig irriterende. Ta det opp med de det gjelder,det har vi gjort,og det ble bedre. 

Du uttaler deg om at min familie med fire barn blir et pengesluk mtp jule/bursdagsgaver ol. Akkurat det trenger jo ikke du bekymre deg over vel? 

Du skriver du ikke irriterer deg,men jeg synes det virker sånn jeg ;) 

Kos deg med dine 1,9 barn du. 

Anonymkode: 5fe77...3ba

Og etter den siste setningen så kaller du andre inn på teppet for hersketeknikk? 

Du får kanskje lite gratulasjoner fordi du er utrivelig...? Vet ikke. 

Anonymkode: 89582...398

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere venninner med fire barn, selv har jeg to, og felles for disse er at det er et mareritt å ha hele gjengen på besøk. De er bare så MANGE, og foreldrene har ikke sjans til å ha kontroll på dem. Så det blir masse støy og gjerne ødeleggelser (jeg regner huset vårt som rimelig barnevennlig), og søl. Jeg blir sprø av unger som griser og herjer, men skjønner jo at man glemmer å tørke hender på nr 3 når nr 1 og 2 krangler og nr 4 trenger ny bleie. Men det hindrer ikke at jeg får noia over syltetøyhender i sofaen. 

Mine barn griser minimalt, klarer å leke rolig og ødelegger bare ting en sjelden gang ved uhell. Føler det er bedre når aldersforskjellen er større, det verste er de med fire barn under 7.. 😩😱

Kan med hånden på hjertet si at jeg ikke har gledet meg på vegne av noen av venninnene med nr 4 på vei, fordi samvær blir vanskeligere, jeg vil gjerne henge med venninnen, men orker ikke alle ungene. 

Vi stoppet ved 2 fordi det er nok barn for meg.. Det er heller ikke nok ressurser, hverken økonomisk eller tidsmessig til å møte barnas behov, noe som særlig speiles i at de eldre ungene håret massivt behov for oppmerksomhet fra andre voksne.

Nå liker ikke jeg barn generelt da, selv om jeg ELSKER mine egne høyere enn ALT, så jeg foretrekker venninnene med 0-2 barn som har kontroll på sine. 

Anonymkode: 6ac0c...67f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når språket er norsk, så fremstår det lite smart å bruke engelsk. FYI

Anonymkode: 79a80...baa

🙄

Anonymkode: 83994...89d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og etter den siste setningen så kaller du andre inn på teppet for hersketeknikk? 

Du får kanskje lite gratulasjoner fordi du er utrivelig...? Vet ikke. 

Anonymkode: 89582...398

Ehm. Det var ikke meg som sa dette. Det er jeg som er TS, skjell ab-kodene.

Anonymkode: 7dffd...677

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Belle âme skrev:

Meninghet?🤔 Kva slags meninghet?

Er jo bare særs religiøse folk (blant etnisk norske) som får fler enn 3 barn i Norge i dag...

Anonymkode: 13d24...7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er jo bare særs religiøse folk (blant etnisk norske) som får fler enn 3 barn i Norge i dag...

Anonymkode: 13d24...7f2

😂 Må vel være unntaket som bekrefter regelen jeg da...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er jo bare særs religiøse folk (blant etnisk norske) som får fler enn 3 barn i Norge i dag...

Anonymkode: 13d24...7f2

Njaaaaa, alle muslimane eg kjenner har sånn 5,6,7,8,9,10 ++ søsken, men ingen av dei er norske som får 3+ barn er spesielt religiøse. Då må jo eg bu midt i bibelbeltet😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.6.2018 den 12.27, AnonymBruker skrev:

Kanskje fordi det er uansvarlig og egoistisk å få så mange barn. Miljø og overbefolkning (lik det eller ikke, Norge ER faktisk en del av verden, og å få mange barn i et land basert på et sykelig overforbruk av ressurser er en miljøkatastrofe), det blir mer stress og styr for familie og andre rundt (uansett hva man gjør), mindre oppmerksomhet til øvrige søsken.

Forstår ikke motivasjonen bak å få én til, og én til, og én til... Hvorfor? Det handler jo om ren og skjær egoisme, og er fullstendig irrasjonelt. Hva er egentlig positivt? Følelsen av å spre rundt seg med så mye av sine «fantastiske» gener som mulig? Resten av verden bryr seg ikke om dine barn. Beklager.

Anonymkode: b29da...896

Hvem løper på den dyreste babybutikken og kjøper alt nytt til den kommende babyen? Hvem går bare med nye klær/sko? Hvem reiser mye med fly? Hvem drukner i dårlige plastikk-leker hver bursdag og jul? Hvem har penger å kaste rundt seg på dette forbruket og sløsingen du snakker om? Er det 1-2-barnsfamilien eller 4+barnsfamilien? 

Folk er veldig opptatt av å poengtere at de med mange barn har elendig økonomi, men kanskje de lærer barna sine lavere forbruk og verdien av å arve, reparere og ta vare på ting i større grad enn de som har få barn? Folk hadde mye dårligere økonomi og mange flere barn før i tiden, likevel stod det utrolig mye bedre til med miljøet.

Velferdstaten står for fall hvis ikke folk får barn i Norge, så vi bør ønske hvert barn velkomment. Utrolig at folk blir provoserte over at andre velger annerledes enn dem, folk har som noen skrev her forskjellig arbeidskapasitet og interesser.

 

Anonymkode: 1ffb5...420

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke problemet

Innse det at du kan ikke forvente samme reaksjon etterhvert som barneflokken din vokser

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.6.2018 den 11.15, AnonymBruker skrev:

Folk synes nok synd på mannen din.... DU sier at dere ønsker dette men hva mener han egentlig?? Kanskje denne 4 ungen fører til samlivsbrudd? Mannen din har vel ikke sovet godt på over 10 år. 

Det virker som om du ikke klarer styre deg og at du ikke har kontroll på kroppen. Ingen trenger å føde og føde og føde lengre nå. Vi har preventiver og abort nå. 

Anonymkode: 2f86a...23c

Så kom kvinnehateren! 

Anonymkode: db6e1...c89

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til. Tviler på dere klarer å følge opp alle ordentlig.

Anonymkode: 3f244...172

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Ts! 😄 

Anonymkode: 90c2b...01e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også 4 barn og ønsker et barn til. Jeg har 3 store barn og et barn på 9 mnd med ny samboer.. Hva folk måtte mene å tenke om meg/oss kunne ikke brydd meg mindre. Jeg føler meg ekstremt heldig/rik! Jeg har ikke hatt barnevakt en eneste gang på minstemann og veldig sjelden på de 3 store også!! Nyt graviditeten å kos deg med alle barna deres❤️

Anonymkode: 7f86a...089

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til. Tviler på dere klarer å følge opp alle ordentlig.

Anonymkode: 3f244...172

Kjenner ei som har full jobb og 6 unger. Alle ungene er flotte unger/voksne. Og definitivt fulgt opp ordentlig. 

Anonymkode: db6e1...c89

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk har ganske satte rammer for hva som er normalt for dem. Det skal være to barn, og alt under eller over blir rart. Normale folk koster på seg å si gratulerer, og holde alt annet inni seg. De kommer nok ikke til å synes det er like stas som den første, men det er dere sikkert forberedt på.

Som frivillig barnløs må jeg si at det er foreldrene med mange barn som er lettest å være med. De inviterer enten hjem til seg, eller en lekeplass, og er gode på multitasking. De får til både venninneprat og barneprat på en gang, og klarer å holde fokuset. De med ett barn er gjerne for konsentrert på det ene barnet, ønsker å komme til et hjem som ikke er tilrettelagt for barna og tror det blir kjedelig for den barnefrie å møtes på lekeplassen mens barnet leker.

Lykke til som firebarnsmor :)

Anonymkode: 7760c...037

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan man oppriktig mene at man klarer å følge opp 4, 5, 6, 7 eller 8 barn like godt som man følger opp 2 eller 3?

Stort sett ender det med at de eldre søsknene må passe på de yngre, men dette er rett og slett uansvarlig av foreldrene. Det er ikke barnas oppgave å passe barn, det er ikke de som har satt de til verden. Greier man ikke passe egne barn har man for mange.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...