Gå til innhold

Ingen blir glad for å høre at vi venter nr. 4 :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har 3 flotte fine og planlagte barn, men jeg merket det allerede på nr. 3. ‘Oj, skal dere virkelig ha nr. 3!’ Nå på nr 4 ble jeg bare møtt med slike ansikter:😬😬😬

Hva med å bare si gratulerer og holde tankene sine for seg selv. Jeg blir så såret, ‘Ojoj, jaja’ var alt min egen mor greide å si. Vi har jo valgt dette, vi ønsker dette. Hvorfor er det så vanskelig å være glad på våre vegne?

Anonymkode: 7dffd...677

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo mulig de er det, da. 

Anonymkode: c8605...845

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes folk kan gratulere og «holde tankene for seg selv». Selv synes jeg fire barn høres helt grusomt ut, men jeg synes jo også at å tilbringe hver helg i bobil eller på fotballkamp høres grusomt ut - uten at jeg føler for å utbrodere det til alle som forteller meg at de elsker det....! Folk er jo forskjellige, og det er normalt å gratulere. 

Går ut fra at dere ikke bruker moren din overdrevet mye til barnevakt eller noe, for da kunne jeg forstått reaksjonen. 

Anonymkode: 49dab...196

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter nr 3 , 40 år gammel. Får reaksjonen som " ehhh er ikke du for gammel ". Svarer bare tydeligvis ikke 😅

Anonymkode: b9b49...2e6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har 3 flotte fine og planlagte barn, men jeg merket det allerede på nr. 3. ‘Oj, skal dere virkelig ha nr. 3!’ Nå på nr 4 ble jeg bare møtt med slike ansikter:😬😬😬

Hva med å bare si gratulerer og holde tankene sine for seg selv. Jeg blir så såret, ‘Ojoj, jaja’ var alt min egen mor greide å si. Vi har jo valgt dette, vi ønsker dette. Hvorfor er det så vanskelig å være glad på våre vegne?

Anonymkode: 7dffd...677

Det er de sikkert også, men siden dere venter nr 4 og ikke nr 1, så er det jo ikke like stor stas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre dere baserer dere på avlastning fra familie og venner, synes jeg fok kan klappe igjen. Jeg kunne nok vært troende til å korrigere dem med "Gratulerer, heter det!" om noen var ufine.

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge dere har økonomien til å klare 4.barn, ser jeg ikke problemet. Selv jeg oppvokste i en familie med 5 barn. Det gikk ganske fint. Men man kan ikke forvente samme reaksjon som 1.barn som 4.barn. Det er jo snart en "tradisjon" for dere, hehe.

Selv holder det med 2 barn hos meg. Jeg har ikke råd til flere :) 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi har 3 flotte fine og planlagte barn, men jeg merket det allerede på nr. 3. ‘Oj, skal dere virkelig ha nr. 3!’ Nå på nr 4 ble jeg bare møtt med slike ansikter:😬😬😬

Hva med å bare si gratulerer og holde tankene sine for seg selv. Jeg blir så såret, ‘Ojoj, jaja’ var alt min egen mor greide å si. Vi har jo valgt dette, vi ønsker dette. Hvorfor er det så vanskelig å være glad på våre vegne?

Anonymkode: 7dffd...677

De er nok glade på dine vegne. Men enkelte ganger så har man kanskje mye å tenke på og da er man ikke så flinke til å gi oppmerksomhet til andre.   

Anonymkode: 07e9f...a84

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er jo hvor mye ekstraarbeid en til vil medføre for din mor. Må hun sitte mer barnevakt, hente i barnehagen, passe om kvelden når dere skal på møte, ha barn som er syke om dagen osv, eller fikser dere alt dette selv? Hvis du er en av de kg damene som forventer at besteforeldre skal stille opp hele tiden så kan jeg godt forstå at din mor ikke roper hurra, da blir det jo masse ekstra på henne. Er dere av typen som klarer dere selv, så er saken en annen. Hvis dere har plass, tid og økonomi til 4 barn så er det ingenting galt i det. Hvis nav betaler gildet og andre må ta mye ansvar så er det ugreit. 

Anonymkode: 6e1cf...d43

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er muligens ikke så "stas" lenger da.. de vil sikkert føle akkurat det samme for ditt fjerde barn som ditt første, men nå er det dere som velger dette ikke noen andre.. skjønner ikke helt hva du forventer?

har en venninne som fikk sitt fjerde for noen mnd siden, ja veldig koselig! men nå har alt rundt henne handlet om unger og ungesnakk i snart fem år..jeg må ærlig innrømme at det ikke er så veeldig stas å høre om lenger, og det var liksom ikke store nyheten ang den fjerde som med hennes første.. for min del hvertfall!! 

Anonymkode: a47c6...f8e

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Venter nr 3 , 40 år gammel. Får reaksjonen som " ehhh er ikke du for gammel ". Svarer bare tydeligvis ikke 😅

Anonymkode: b9b49...2e6

Mens jeg som blir 40 får spm om når attpåklatten kommer. Folk er rare. 

Anonymkode: 7e5eb...b7c

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har 3 flotte fine og planlagte barn, men jeg merket det allerede på nr. 3. ‘Oj, skal dere virkelig ha nr. 3!’ Nå på nr 4 ble jeg bare møtt med slike ansikter:😬😬😬

Hva med å bare si gratulerer og holde tankene sine for seg selv. Jeg blir så såret, ‘Ojoj, jaja’ var alt min egen mor greide å si. Vi har jo valgt dette, vi ønsker dette. Hvorfor er det så vanskelig å være glad på våre vegne?

Anonymkode: 7dffd...677

Folk synes nok synd på mannen din.... DU sier at dere ønsker dette men hva mener han egentlig?? Kanskje denne 4 ungen fører til samlivsbrudd? Mannen din har vel ikke sovet godt på over 10 år. 

Det virker som om du ikke klarer styre deg og at du ikke har kontroll på kroppen. Ingen trenger å føde og føde og føde lengre nå. Vi har preventiver og abort nå. 

Anonymkode: 2f86a...23c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk hvordan man går rundt og klager på at folk ikke er ærlige, så når de er ærlige er det galt også.

Anonymkode: 13d24...7f2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Folk synes nok synd på mannen din.... DU sier at dere ønsker dette men hva mener han egentlig?? Kanskje denne 4 ungen fører til samlivsbrudd? Mannen din har vel ikke sovet godt på over 10 år. 

Det virker som om du ikke klarer styre deg og at du ikke har kontroll på kroppen. Ingen trenger å føde og føde og føde lengre nå. Vi har preventiver og abort nå. 

Anonymkode: 2f86a...23c

enig, helt frem til abort! det er jeg helt uenig i!!!! men lov å bruke prevensjon da!!

Anonymkode: a47c6...f8e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge trenger flere barn. Men å få 4 selv skal visst være fyfy. Det er trist. Men får man 4 barn for å plassere de i bhg fra 10 mnd alder og 9 timers dag både sfo og bhg, og ellers jobber fullt og krever barnevakt i helgene. Ja da er 4 barn for mye. Velger man jobbe redusert, ha barna færre timer i bhg og lar de få fri både romjul og 4 uker sommerferie. Ja da er det greit. Da blir jeg imponert. 

Anonymkode: 7e5eb...b7c

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når man driver masseproduksjon kan man ikke forvente at folk blir like glade og overrasket.

Anonymkode: b419d...600

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

Folk på kg snakker jo om 4 barn som om det skulle vere det dummeste ein kan gjere jo😂  

Det er nok berre det at dette er nr.4 og ikkje nr.1 og då er det ikkje så innmari «spesielt» lengre :) Skal seiast at dei eg kjenner som får barn nr.4,5,6 osv osv, blir gratulert opp i skyene, legger ultralydsbilder ut på sosiale medier og ingen er negative til det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk blir bare litt sjokkert fordi det er uvanlig. Vi opplevde det selv. 

Anonymkode: 27dd6...4e0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Belle âme skrev:

Folk på kg snakker jo om 4 barn som om det skulle vere det dummeste ein kan gjere jo😂  

Det er nok berre det at dette er nr.4 og ikkje nr.1 og då er det ikkje så innmari «spesielt» lengre :) Skal seiast at dei eg kjenner som får barn nr.4,5,6 osv osv, blir gratulert opp i skyene, legger ultralydsbilder ut på sosiale medier og ingen er negative til det :) 

I menighetene de tilhører er vel dette ønsket...

Anonymkode: 13d24...7f2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...