Gå til innhold

Ingen blir glad for å høre at vi venter nr. 4 :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er delvis enig. Nå er du jo gravid og da har toget gått for å uttrykke hva man tenker. Man gratulerer så overstrømmende som man får til og holder tankene for seg selv. Så får man heller vurdere om ungeflokken din blir for mye og om det er på tide å fase ut dere som venner. Hadde du sagt at du planla nummer fire er det mer rom for å komme med meningen sin.

Når det kommer til moren din så skjønner jeg det slik at dere har et godt forhold siden hun valgte å reagere ærlig. Har du spurt henne om hvorfor hun har denne reaksjonen? Kanskje du får et svar på hvorfor hun er slik og mer forståelse for hennes side av saken.

Og jeg synes fremdeles en ekte reaksjon på noe som påvirker en så mye som enda et barnebarn burde være lov. Man kan være diplomatisk, men det skal ikke være nødvendig å lyve til sine nærmeste.

Anonymkode: fc5f6...ad1

Tydeligvis ikke 🙄

Nei, vi har ikke et spesielt not forhold.  Jeg har liten forståelse for hvorfor hun syntes det er greit å reagere slik. Det påvirker ikke henne i det hele tatt, i liket med alle de andre barnebarna. Hun er aldri alene med de, kommer kun på et kort kaffebesøk i ny og ne.

Anonymkode: 7dffd...677

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 11.6.2018 den 11.15, AnonymBruker skrev:

Folk synes nok synd på mannen din.... DU sier at dere ønsker dette men hva mener han egentlig?? Kanskje denne 4 ungen fører til samlivsbrudd? Mannen din har vel ikke sovet godt på over 10 år. 

Det virker som om du ikke klarer styre deg og at du ikke har kontroll på kroppen. Ingen trenger å føde og føde og føde lengre nå. Vi har preventiver og abort nå. 

Anonymkode: 2f86a...23c

I alle dager... 😅 

Høres ut som dine følelser dette... du bør nok snakke med noen om hvordan du har det. Lykke til og god bedring. 

Anonymkode: 8a197...cd8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

heldigvis holder jeg langt unna de med 3-4 småbarn i huset- og de jeg kjenner blir ikke invitert hit heller da de fleste klarer ikke å kontrollere eller oppdra barne med helt normale folkeskikk.  Skjønner moren din godt ts.  

Anonymkode: 7365b...b02

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.6.2018 den 11.04, AnonymBruker skrev:

blir aldri overrasket over folks frekkhet. Livet slutter når man er 40 tydeligvis? Kjenner en som ble far da han var langt 55år, og han var virkelig verdens beste far. Masse kunnskap, klokskap, hadde en indre ro man ofte ikke finner hos yngre foreldre som skal haste hit og dit, satt ikke på facebook eller ipad, men tok istedet med seg ungen masse i skogen, hadde TID. Jeg har ikke barn selv, men blir ganske provosert over at enkelte reagerer på folks alder. Argumentet om at man kan dø tidlig om man får barn veldig sent ser jeg jo, men man har aldri noen garanti. 

Anonymkode: 44460...1d9

Også er han 75 når ungen er 20 da...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.6.2018 den 12.53, AnonymBruker skrev:

Ja, selvsagt. Det er jo som når man har kjøpt en ny kjole eller klippet seg, man sier "så fin" uansett. Jeg hadde jo blitt mer glad hvis de virkelig følte det, men deres reaksjon nå gjør meg faktisk bare lei meg. 

Moren min kan også få lov til å forholde seg til normal folkeskikk. 

TS

Anonymkode: 7dffd...677

Så du forventer bare medgang? Det er litt naivt.

Anonymkode: 13d24...7f2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente meg litt igjen i den der ojoj og jaja. Men det tenker jeg ofte i de sammenhengende at jeg ikke forstår hvorfor enkelte skal ha så mange barn. Eller ser de ikke tar seg av de. Handler ikke om at de er godt planlagt. Å så de som skal ha barn men krever familien rundt skal ta i et tak for å få fri selv hver eneste mnd. Året rundt. Da blir jeg negativ til så mange barn. Men lykke til med nr 4. Håper du kommer til å ta vare på den også uten å forlange barnepass 12 ganger i året av enten svigermor eller søsken. Det blir fort slitsomt...

Anonymkode: f6909...a90

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk, as! 😜 her dyttes alle som får mer enn 2 barn inn i samme bås, gitt. Miljøsvin av noen sektmedlemmer! Ungene lider under både dårlig økonomi, foreldre som ikke har tid og fritidsaktiviteter kan de bare glemme. For ikke snakke om at besteforeldre skyr dem som pesten og aldri kunne tenke seg å passe dem frivillig. Og hvorfor er man så sikker på at det er slik for store ungeflokken? Jo, for sånn er det hos dem JEG kjenner tenk! Observeres hele tiden det, skrekk og gru! 

Kan det tenkes at det finnes store barnefamilier som vet å planlegge, som har god økonomi, tid og ressurser? Som har et nettverk som også ønsker å være sammen med barna? True story, de familiene eksisterer de også. 

Anonymkode: 3fd95...9bb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så du forventer bare medgang? Det er litt naivt.

Anonymkode: 13d24...7f2

hvordan i all verden får du mitt innlegg til å bli at jeg "bare forventer medgang?" Er det rimelig å forvente at folk går i mot en når man forteller at man er gravid? 

TS

Anonymkode: 7dffd...677

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kjente meg litt igjen i den der ojoj og jaja. Men det tenker jeg ofte i de sammenhengende at jeg ikke forstår hvorfor enkelte skal ha så mange barn. Eller ser de ikke tar seg av de. Handler ikke om at de er godt planlagt. Å så de som skal ha barn men krever familien rundt skal ta i et tak for å få fri selv hver eneste mnd. Året rundt. Da blir jeg negativ til så mange barn. Men lykke til med nr 4. Håper du kommer til å ta vare på den også uten å forlange barnepass 12 ganger i året av enten svigermor eller søsken. Det blir fort slitsomt...

Anonymkode: f6909...a90

Jeg har aldri en eneste gagn hatt barnepass av svigermor eller søsken. Vi er alene om å oppdra dem, og det er vi vel klar over nå når nr. 4 kommer. VI trives med dette, tro det eller ei. 

TS

Anonymkode: 7dffd...677

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bøff Eløff
På 11.6.2018 den 12.07, AnonymBruker skrev:

Første gangen jeg ble kjent med noen som ventet nummer fire syntes jeg det var eksentrisk men litt søtt. Deres økonomi og familieforhold påvirker jo ikke meg, tenkte jeg. De vet sikkert hva de driver med... Etterhvert lærte jeg at det påvirker andre i stor grad. Dugnad? Nei, kan ikke, dugnad i barnehagen den dagen... FAU? Nei, satt med førstemann. 17.mai organisering? Nei, må gå i tog med nummer to. Pølsekiosken på fotballturnering? Går ikke, har tre som skal spille. I tillegg kommer: Kan nummer tre sitte på med dere, vi må være med nummer 4. Kan de ta med vårt barn noen gang? Nei, har ikke tid. Denne naive troen på at alle er med på "it takes a village" er bare slitsom for oss som må jobbe ekstra fordi tiden deres ikke strekker til. Særlig når det bare går én vei.

Det er sikkert søtt når alle er småbarn og en uniform gjeng. Men når ungene blir større kommer problemene. De er ikke på foreldremøter. De rekker ikke å følge med på miljøet ungene er i. De har ikke tid til leksehjelp for alle ungene. De håpefulle blir ikke sett og får ikke den oppfølgingen trenger. Det er tross alt ikke flere timer i døgnet til familier med 4+ barn enn familier som ligger på gjennomsnittet. Til syvende og sist er det ungene som taper på at mor og far leker Mormor og de 8 ungene.

Anonymkode: fc5f6...ad1

Vi har 4+ og klarer alt dette. I tillegg har vi begge høyere utdanning. Ikke har vi noen som kan sitte barnevakt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk, as! 😜 her dyttes alle som får mer enn 2 barn inn i samme bås, gitt. Miljøsvin av noen sektmedlemmer!

*snip*

Kan det tenkes at det finnes store barnefamilier som vet å planlegge, som har god økonomi, tid og ressurser? Som har et nettverk som også ønsker å være sammen med barna? True story, de familiene eksisterer de også. 

Anonymkode: 3fd95...9bb

Du fant ikke noe å forsvare det med at mange barn går utover miljøet da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvordan i all verden får du mitt innlegg til å bli at jeg "bare forventer medgang?" Er det rimelig å forvente at folk går i mot en når man forteller at man er gravid? 

TS

Anonymkode: 7dffd...677

Du kom med informasjon, og krever at folk enten skal reagere positivt eller falskt, du har utelukket en negativ reaksjon.

Da forventer du bare medgang i min bok, når du legger føringer for hvordan jeg får lov å reagere.

Anonymkode: 13d24...7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Bøff Eløff skrev:

Vi har 4+ og klarer alt dette. I tillegg har vi begge høyere utdanning. Ikke har vi noen som kan sitte barnevakt heller.

Så dere har utviklet en måte å få til fler enn 24 timer i døgnet?

Anonymkode: 13d24...7f2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 13.6.2018 den 13.02, AnonymBruker skrev:

Jeg ramlet tilfeldigvis inn i denne tråden og må si jeg er sjokkert over hva folk lirer ut av seg! Jeg har ikke barn og visste ikke at det var så "ille" å ha flere barn i Norge at en blir nærmest hetset anonymt på et nettsted. Synes det er kjemperart at folk skal føle et behov for å legge ut om hvor mange barn DE vil ha og at DE ikke har råd, tid, ork osv. Skjønner ikke folk at folk er forskjellige?

Anonymkode: 21193...4bf

Det er helt vanvittig hva noen lirer av seg. Jeg tenker at det er de som har ett og to barn, og som er dønn slitne bare av de. Og så blir de vel aggressive fordi andre har mer energi og evner til å ha flere barn. Det er så dumt og smålig at det blir direkte latterlig! Ikke alle har like mye i toppen. Sånn er det bare. 

 

Og til Ts : Gratulerer! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bøff Eløff
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så dere har utviklet en måte å få til fler enn 24 timer i døgnet?

Anonymkode: 13d24...7f2

Enten det eller så bruker vi litt mindre tid på tull en gjennomsnittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bøff Eløff skrev:

Enten det eller så bruker vi litt mindre tid på tull en gjennomsnittet.

Noen kaller det tull, andre kaller det kvalitetstid med barn, familie, venner og å stille opp på dugnader som forventes av dere.

Anonymkode: 13d24...7f2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, Calypso skrev:

Du fant ikke noe å forsvare det med at mange barn går utover miljøet da..

Hvem løper på den dyreste babybutikken og kjøper alt nytt til den kommende babyen? Hvem går bare med nye klær/sko? Hvem reiser mye med fly? Hvem drukner i dårlige plastikk-leker hver bursdag og jul? Hvem har penger å kaste rundt seg på dette forbruket og sløsingen du snakker om? Er det 1-2-barnsfamilien eller 4+barnsfamilien? 

Folk er veldig opptatt av å poengtere at de med mange barn har elendig økonomi, men kanskje de lærer barna sine lavere forbruk og verdien av å arve, reparere og ta vare på ting i større grad enn de som har få barn? Folk hadde mye dårligere økonomi og mange flere barn før i tiden, likevel stod det utrolig mye bedre til med miljøet.

Anonymkode: 1ffb5...420

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mor håper jeg ikke min datter velger å få 4  barn, og jeg forstår at Ts sin mor ikke er overlykkelig for dette. Hun ble sikkert overrasket og klarte ikke fake reaksjonen sin. 

Anonymkode: a3b50...5dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bøff Eløff
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen kaller det tull, andre kaller det kvalitetstid med barn, familie, venner og å stille opp på dugnader som forventes av dere.

Anonymkode: 13d24...7f2

Som sagt gjør vi alt det der. Vanskelig for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, som frivillig barnløs kommer jeg stort sett bare med et plikt-gratulerer når folk blir gravide. Det ene er at jeg ikke klarer å leve meg inn i det - at det skal være så ufattelig fantastisk å føde mange barn. Men det er det sikkert. For det andre virker det unødvendig å produsere egne barn når verden er overbefolket. Det er nok av unger som går for lut og kaldt vann i verden - også i Norge. 

Å bli fosterforeldre eller adoptere - ja det synes jeg vedkommende som gjør bør være ufattelig stolt av, og da gratulerer jeg med alt jeg har. 

Å få barn nummer fire synes jeg grenser til egoistisk. Det er masse flotte damer der ute, som kan masse og som kan bidra med mye i samfunnet. Når disse vier hele sitt liv til å produsere barn tenker jeg det er ei feilprioritering, på så mange måter. 

Jeg synes ikke du skal forvente at folk gratulerer så voldsomt når du lager fire unger TS, det må du bare finne deg i. Det som er bra for deg er at du kan faktisk få så mange unger du vil. Det er et gode du har her og nå. I fremtiden kan vi se globale begrensninger - likt Kina. Så bit det i dag, gratulerer deg sjøl, og la oss andre mene hva vi vil om dine prioriteringer. Du gjør som du sjøl vil. 

 

Anonymkode: 1761d...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...