Gå til innhold

Januar-Februar 2019

Puffin

Anbefalte innlegg

Hallo :goodbye:

Kom over denne terminklubben og tenkte det kunne være koselig å henge litt her :nigo:

Er 10 uker på vei, og har allerede sett sviska  3 ganger 🙈er litt hysteri og litt pga svangerskapsrisiko  :) håper spiren sitter, har hatt en SA og en BO i fjor så gleder meg til å nå uke 12 som er neste milepæle😊

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, LineG said:

Kom over denne terminklubben og tenkte det kunne være koselig å henge litt her :nigo:

Er 10 uker på vei, og har allerede sett sviska  3 ganger 🙈er litt hysteri og litt pga svangerskapsrisiko  :) håper spiren sitter, har hatt en SA og en BO i fjor så gleder meg til å nå uke 12 som er neste milepæle😊

Hei! :) Litt misunnelig på at du har sett så mange ganger kjenner jeg! 😄 Har tidlig UL når jeg er 9+5 her, og er bare 7+0 i morgen... Går så tregt! :PSkjønner godt at du gleder deg til uke 12 ja, krysser fingrene for at det går bra denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, LineG skrev:

Blir deilig å komme over den milepælen da😊👏👏👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Puffin skrev:

Hei! :) Litt misunnelig på at du har sett så mange ganger kjenner jeg! 😄 Har tidlig UL når jeg er 9+5 her, og er bare 7+0 i morgen... Går så tregt! :PSkjønner godt at du gleder deg til uke 12 ja, krysser fingrene for at det går bra denne gangen!

Har vært utrolig heldig med oppfølging! Har tett oppfølging av gynokologen min så føler meg ekstremt heldig! 

Åh tiden går så sakte ja når man venter i spenning men plutselig er dagen der 😄

ja lever i en illusjon om at alt av bekymringer forsvinner etter uke 12 men vet at det ikke kommer til å forandre så mye annet enn at da blir det venting til neste milepæle:hoho:

11 minutter siden, TeamWP skrev:

Blir deilig å komme over den milepælen da😊👏👏👏👏

Ja håper virkelig det :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, LineG skrev:

Å, det er så koselig å se den lille. Var på andre UL i uke 10 og da så det jo ut som en liten baby😍 Det er veldig godt å ta UL og se at alt er greit når en har mistet før, så slipper man bekymre seg mer enn nødvendig. Selv om jeg har vært veldig nervøs i forkant begge gangene da. Snart kommer den magiske uken😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Puffin skrev:

Det er jo sånn at etter 12 uker er det mye tryggere, sant. Mener man da uke 12, eller 12+0 (altså uke 13). Flisespikkeri, men ja 😛

Jeg fant dette på nhi.no :)

"Abortrisiko

Hvis et levende foster er til stede ved uke 8, er risikoen for fostertap de neste 20 ukene på 3%. For mødre under 30 år er tallet under 2%. For mødre over 40 år er tallet mellom 5-10%. Mors alder er svært avgjørende for forekomsten av spontanabort."

Ut i fra det jeg har lest andre steder også er man allerede "mye tryggere" i uke 8-9, dersom der er bekreftet liv :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Azumarill skrev:

Takk :) Det viste seg at jeg kom litt for tidlig, siden det var noen prøver som måtte tas i uke 12, men til neste time måtte jeg ta med meg morgenurin. Så ta med deg du, for sikkerhets skyld! :Nikke:

Okei takk😊👏da gjør jeg det😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Kaiaermeg said:

Jeg fant dette på nhi.no :)

"Abortrisiko

Hvis et levende foster er til stede ved uke 8, er risikoen for fostertap de neste 20 ukene på 3%. For mødre under 30 år er tallet under 2%. For mødre over 40 år er tallet mellom 5-10%. Mors alder er svært avgjørende for forekomsten av spontanabort."

Ut i fra det jeg har lest andre steder også er man allerede "mye tryggere" i uke 8-9, dersom der er bekreftet liv :)

Så bra! Jeg mener det ble sagt på tidlig ultralyd i forrige svangerskap også. Da var vi inne i uke 9, og hun sa at alt så bra ut og da går det oftest bra. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kom brevet med time for OUL. Men hvorfor i alle dager er det feil sykehus😨 Har søkt Ahus men fått time på Kallnes som vi egentlig hører under. Vil ikke føde der! Håper jordmor svarer raskt i morgen🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, tuppelene skrev:

Nå kom brevet med time for OUL. Men hvorfor i alle dager er det feil sykehus😨 Har søkt Ahus men fått time på Kallnes som vi egentlig hører under. Vil ikke føde der! Håper jordmor svarer raskt i morgen🤞🏻

Nei så rart? Får håpe det bare er en glipp og at du får svar i morgen🤞  :) når fikk du time til OUL? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, LineG skrev:

Nei så rart? Får håpe det bare er en glipp og at du får svar i morgen🤞  :) når fikk du time til OUL? 😊

9. August😊 Har en følelse hun har søkt feil. Håper hun får gjort om HVIS det er tilfelle🤞🏻 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, tuppelene skrev:

9. August😊 Har en følelse hun har søkt feil. Håper hun får gjort om HVIS det er tilfelle🤞🏻 

Spennende da 🤩 har selv 16 august 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! :hallo: Drister meg til å melde meg inn her, 5+0 i dag, termin 24.02 :) Håper bare spira sitter! Opplevd to SAer tidligere, en før jeg fikk sønnen min og en nå i februar. Så jeg er litt nervøs :( 

Fikk time hos jordmor allerede på mandag da! Da er jeg 5+4 bare! Men neste mulighet var ikke før i august pga ferieavvikling, så da ville de gjerne ha meg inn nå før sommeren. Gleder meg! Elsket å gå til jordmor ved sist graviditet :hjerte: 

Hvordan er formen deres da? Noen kvalme her? Spent på om/når kvalmen kommer her. Håper jeg slipper den verste kvalmen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LineG skrev:

Spennende da 🤩 har selv 16 august 😊

Gleder meg til å se den lille igjen😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@kaffemor Gratulerer med graviditeten, håper den sitter hele veien ut denne gangen. Jeg gleder meg til å gå til jordmor selv, det virker så koselig 😄 

Jeg er 9+1, og har vært trøtt og sliten siden typ uke 5. Den siste uken har jeg også begynt å kjenne på kvalme spesielt hvis det er lenge siden forrige måltid. Og da er det veldig vanskelig å få i seg noe mat. Hvordan var formen i ditt forrige svangerskap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har fått vært på andre ultralyd nå. Fortsatt et hjerte som slår, og lille lå og dansa i magen❤ Gyn flytta meg fra 8+3 til 9+0 ut fra målene hun gjorde. Får se hvordan det endrer seg fremover. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du endelig har klart å sovna fra kvalmen på sofaen,og etter 5 hele minutter kommer kjæresten og vekker deg med ett kyss etter å hatt i seg en pose cheesedoodles🤢😥😂  grrrr 🤢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.6.2018 den 21.15, Juni15 skrev:

@kaffemor Gratulerer med graviditeten, håper den sitter hele veien ut denne gangen. Jeg gleder meg til å gå til jordmor selv, det virker så koselig 😄 

Jeg er 9+1, og har vært trøtt og sliten siden typ uke 5. Den siste uken har jeg også begynt å kjenne på kvalme spesielt hvis det er lenge siden forrige måltid. Og da er det veldig vanskelig å få i seg noe mat. Hvordan var formen i ditt forrige svangerskap?

Tusen takk! Og samme til deg! Heldig som nærmer deg 12 uker 😍  Her har også trøttheten kommet. Hadde glemt hvor overveldende den kan være. Helt i ørska jeg! Foreløpig holder heldigvis kvalmen seg unna. 

Jeg ble vel kvalm i uke 6 sist. Varte til ca uke 10. Var helt håndterlig, men kastet opp en gang om dagen ca i de ukene. Så ikke ille i det hele tatt sammenliknet med mange andre jeg hører om! Jeg hadde imidlertid mye problemer med bekkenet, fra allerede uke 10/rundt der. 

Er det din første eller? :) 

29 minutter siden, TeamWP skrev:

Når du endelig har klart å sovna fra kvalmen på sofaen,og etter 5 hele minutter kommer kjæresten og vekker deg med ett kyss etter å hatt i seg en pose cheesedoodles🤢😥😂  grrrr 🤢

Haha oooh noo!! 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som opplever forskjellig beregning av hvor langt dere er på vei i følge forskjellige apper? Jeg har tre forskjellige, og de sier tre forskjellige ting, til tross for at jeg tastet inn dagen for siste mens + hvor lang syklus jeg har. Så i dag er jeg både 5+1, 5+2 og 5+3 :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...