Gå til innhold

WP og lillebror i magen


TeamWP

Anbefalte innlegg

Helt enig med @Azumarill! Jeg TAKLER ikke når samboeren min går og «surer» over noe, men ikke vil snakke om det. Da er det bare hans feil at han er sur, selv om det kanskje er jeg som har gjort noe 😅 Konfliktskye folk altså! Huff!

Det er godt å lese at du ikke finner deg i noe tull! Du får nok med å oppdra gutten i magen 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

31+6

 

60 dager igjen til termin😳wow

Sliten etter helg med innpakking av 24x3 kalendergaver😁greit å være ferdig,var litt av en kabal *perfeksjonist*  Bekkenet krangler , men det var verdt det^^ kalendrene ble rålekre om jeg skal si det selv! 

Godt å få det ut av verden,nå står julegavene for tur, SÅ skal det skrus opp stellebord og seng , vaskes babyklær og pakkes sykehusbag😍 litt å gjøre på istedetfor å bare sitte her og veeente😀💙

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:5: Kudos til deg som har pakket inn 72 gaver :daane: Jeg hater intenst og inderlig å pakke inn gaver, er veldig dårlig på det også. Prøver å kompensere dårlig innpakking med ekstra mye tape. Så mine gaver er aldri spesielt insta-vennlige  :ler:  Heldigvis har jeg sånne kalenderposer til kalenderen så det er bare å klistre på et tall og tape igjen åpningen :danser:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Azumarill skrev:

:5: Kudos til deg som har pakket inn 72 gaver :daane: Jeg hater intenst og inderlig å pakke inn gaver, er veldig dårlig på det også. Prøver å kompensere dårlig innpakking med ekstra mye tape. Så mine gaver er aldri spesielt insta-vennlige  :ler:  Heldigvis har jeg sånne kalenderposer til kalenderen så det er bare å klistre på et tall og tape igjen åpningen :danser:

Jeg sier det hvert år når jeg er ferdig,neste år blir'e poser!!! Men det er glemt innen oktober når jeg får helt "dilla på lilla" 😂👏🏻

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32+1

58 dager til termin.

Hvordan skal jeg holde ut? Skikkelig dårlig dag. Ikke sovet mer enn én time i slengen i natt pga smerter i hoftene. Vondt i rygg og føles ut som om jeg har fått meg et spark med vernesko nedentil. Sånn hoven følelse. Kynnere som strammer helt opp til hjernebarken. Én gang idag stramma det så jævlig at det klemte på blæra så jeg lakk(!) I sofaen😑

Jeg har hemorider svære som egg. Griner bare noen ser feil på meg,og jeg har fått pølsefingre. "Alle" skal fortelle meg hvor stor jeg er,og at jaa nåå har du begynt å bli rund i ansiktet også,haha!!😶

Festlig å være gravid ja. Lillebror bør være fryktelig søt!!!!!!!!!! 

*hulksnufssyteklageinnlegg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33+0

7  uker ... / 52 dager ... / 18,4% ... igjen til termin.

Måtte det gå fort😀

Feiret ukebytte med å sette på vognbagen😍heerlighet så fin!! Gleder meg til trilleturer med lillebror❤

En aktiv liten fyr,lite fred og få både dag og natt nå. Jeg sover i korte intervaller...baby er hyper,blæra tåler to timer...bekkenet krangler... takk og liv for hotellputa fra IKEA som går perfekt som gravidpute mellom knærne😍👏🏻

Tåler ikke ligge på ryggen et femminutt nå! Ligger jeg på høyre side får jeg halsbrann,så her går det hardt utover venstre hofte og skulder no... får snart veksle på å sitte og sove😂

Gleder meg på litt brudd på rutine idag. Tuppa "må" ha tusj i hudfarge,er lei av å tusjelegge demoner med knalloransje fjes! Så vi skal på bytur på jakt etter tusjer,husk visa sier jeg bare... skal "pynte" meg... med ny mammajeans og vinterjakke jeg henta på posten istad. Guuri jeg så svær ut,i jakka,poppeklar mersom😂😂😂 jaja. 

Sånn ellers prøver jeg å sutre minst mulig og skjule mest mulig av humørsvingningene mine til de rundt meg. De får med seg det jeg ikke klarer å styre , nok det! Som da jeg stortuta,ja virkelig sånn uglycry, av Mamma Mia,Here we go again... i går...🤭skal bli meg noen uker dette😂

Skal prøve meg på en sånn gravidoppdatering igjen senere,så gøy sist🤗men nå ...en liten dupp før jentungen er ferdig på skolen😆

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33+2

Undrenes tid var ennå ikke forbi,ei HEL natt uten å stå opp for å tisse🤩🤟

@Azumarill tror nok det finnes litt energi til å skrive en sånn idaag ja😀👏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Statusoppdatering✌

33+4 

Termin: 11 januar

Igjen til termin:  48 dager😄

Kjønn: Gutt💙

Navn:  Har funnet navn..og guuri som folk maser etter det😂har sagt nei lenge nå, og folk begynner å liste opp og ramse opp guttenavn de liker og jeg bare neeiii...neeii...mange de kommer med er bare sånn "tror du virkelig jeg vil kalle sønnen min dét?"

Så en lettelse å ha landet på noe,tok mange runder,så når folk spør nå får de svaret "ja,har funnet navn,nei du får ikke vite det!" 🤭

Neste kontroll:  På tirsdag,27.november,hos legen.

Liv i magen:  Ja,det er en god del liv😄i går kveld sparka han så hardt,jeg vet ikke helt hva han gjorde,men det føltes som han strakk seg så lang han var,og stanga hodet i ribbeina mine samtidig som beina hans var på tur ut der nede baki🙄det gjorde så vondt at tårene spratt,ergo jeg måtte visst gråte litt...haha...🤣trodde ikke det skulle skje sånt! Ble litt streng på han da,😂sa nei nå er det nok,for idag,nå tror jeg vi går og legger oss!! Sparkene er litt mildere likevel når jeg ligger i sengen istedetfor sitter i sofaen.

Vektøkning:  Ikke veid meg på snart fire uker,men da lå totalen på 6,5kg...spent på tirsdag nå..vært litt mindre forsiktig pga manglende matlyst pluss lite ork til å lage mat..

Plager: åh ..begynner å hagle på...halsbrann,stikninger og nedpress,bekkensmerter,kynnere så vonde at jeg må puste meg gjennom dem,sover elendig...plages med blodtrykksfall.. hemorider har blusset opp og gjør veldig vondt,huden min tåler ingenting..huffnei,nå er jeg klar for å være ferdig med denne graviditeten..blir lange 7 uker ass...el alt fra 5-9 uker igjen da...

Cravings:  ingen cravings nå. Gråt mine modige tårer da sesongen var over for søtsure gule plommer var over! 

Søvn:  elendig... våkner hver j...time ... etter to ,maks tre må jeg på do. Føler jeg er trøtt hele tiden!! Takk gud for hotellputa fra IKEA,som jeg bruker som gravidpute...hadde det ikke vært for den ville jeg  vel sovet enda kortere strekk.

Humør:  tja...hva skal man si... svingende😋 

Utålmodig:   Ja faktisk...veldig...😖tidlig å si det men.... vil ha lillebror i  armene og kose,ikke ligge/sitte/trø rundt her med smerter.

Innkjøp:  Så å si ferdig å kjøpe inn alt vi trenger... kan ikke komme på noe mer hvertfall!

Barnerom: Nææ..lillegutt må nok dele rom med mammaen sin. Det med rosa vegg,heldiggrisen😆 men han skal i det minste få ha senga si i det hjørnet som har hvit vegg da!🤣

Sykehusbagen:  Jeg har flotta meg..kjøpt meg Mommy bag fra Childhome..hoho! Sist gang hadde jeg ingenting klart..og minimalt ble med i ei veske,det var totalt ubrukelig... nå er bagen snart ferdig pakket,eller...nesten alt som skal oppi er der utenom toalettsaker ..og mangler ammebh-er. Tenkte å kjøpe ett par myke typ sportsbh med knepping bare for de første dagene,har lært fra sist at puppene kan innta uante dimensjoner når melka kommer,så umulig å kjøpe riktig størrelse🤣

Tanker om fødselen:  wæææ vil fremdeles ikke tenke stort på det... men planlagt litt...avtalt mamma skal være med,"lært opp" pappaen i hvordan han IKKE skal oppføre seg på fødestua.. (typ ikke klag til meg om han blir trøtt,ikke klag til meg på vond rygg pga harde stoler,ikke dull med meg ved å pjuske på meg og prøve seg med ryggmassasje,for å nevne noe) 😋 husker fra sist at jeg tålte lite mens det pågikk,men hadde lite evne til å uttrykke det..mye frustrasjon der.

 

 

 

Ellers...fremdeles ikke helt venn med at bare far,søsken og besteforeldre får besøke på rommet🙄 det er søskenbarn,tanter og onkler som er helt tussete etter å få møte denne lille ungen også,synes tanken på at det skal skje første gang i en støyende sykehuscafé er lite tiltalende... så lurer på om jeg (såklart,om vi er friske begge to)  drar hjem fra sykehuset rimelig fort og tar imot besøk av de jeg vil når jeg vil😊har jo ingen garantier for noe,men er sånn jeg tenker.

 

Hørte om noen idag,ei hadde født uten pappa til babyen,men med sin bror og sine skilte foreldre til stede. Sånn jeg lett kunne gjort❤hihi tatt seg ut å ha med hele storfamilien min..måtte blitt hjemmefødsel istedet da,men det hadde eg aldri turt😄så får bli som vi har tenkt,min mamma og lillegutts pappa. 

Velkommen er han hvertfall,lille vakrisen vår❤alle gleder seg sånn,en berikelse for oss alle❤

15431044425518761261848507078215.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig med deg angående fars rolle under fødsel, taklet ikke den der "pusinga" sist, det var så irriterende :hoho: 

Får dere enerom på barsel der du skal føde? I såfall hadde jo besøk på rommet vært greit, men veldig glad for at det ikke er tillatt der jeg skal føde, for der må vi dele rom på barsel. Kjipt at far må hjem, men det hadde vært enda kjipere om nabo-barsel-kona hadde med seg hele familien.  Håper formen din er grei etter fødsel sånn at du kan dra fort hjem og møte alle :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa ganske så sikker på at det er enerom der nå..🤔 

Fødte første gang 2 uker før ny fødeavd.åpnet😂da var det 4mannsrom🤨

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34+2

aiai...så sliten ... det er visst ikke en eneste plage jeg skal slippe unna nå før dette er over...

Og skuffa...fortalte om legetimen på mld,at alt er bare bra og lillegutt ser ut til å trives iflg.målene, og alt jeg fikk var en hel 👍trykt på mlden jeg sendte... trist opplegg. At det skulle bli sånn da...💔

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, sullå skrev:

Så kjipt at du får alle mulige plager dette svangerskapet! Og den der barnefaren er jo ikke mye til hjelp :(

Ja,det er litt stusslig... heeldigvis en herlig tid vi går imøte nå,ser frem til nedtelling til jul OG lillebror sammen med storpia mi😊*prøve hardt å se det positive idet* 😁👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34+5

og bare wow... i flere dager nå har jeg gledet meg til å se det noe "magiske" tallet 40 på gravidappen. Er offisielt høygravid... og det feirer vi visst med å finne ut på fb at jeg har blitt singel!?

Eller..jeg sto jo som i ett forhold da..men navnet på kjæresten var plutselig borte fra profilen min. Så gikk inn på hans,og han står som singel.. jasså! ÅJeg visste jo det ikke var bare roser og velstand mellom oss... men å bli dumpet,høygravid,uten å få vite det,... det var litt triste greier😭jeg skjelver og er kvalm😢 

Hadde håpet det var noe greier han sleit med som kunne fikses,og at vi kunne ta tiden til hjelp og komme nærmere når lillegutt var ute. Men nå er jo det håpet ute😢

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så UTROLIG feigt og stygt gjort mot deg! Han det fortjener du åpenbart ikke! Og han fortjener ikke en slik flott, morsom og fin dame som deg. Jeg hadde ringt og forlanget en forklaring. Dette er så lite greit... dustefyr! 

Stor klem ❤️❤️❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...