Gå til innhold

WP og lillebror i magen


TeamWP

Anbefalte innlegg

21+2

litt bedre dag. Mamma luktet lunta da jeg var så stille i tlf i går,så da jeg fremdeles sov og ikke svarte på sms kl10 idag,kom hu og låste seg inn. Det fikk meg opp av senga og i klærne,så spiste vi frokost sammen og gjorde litt husarbeid. Ble med henne hjem for middag og sammen tok vi med niesa på dansing. 

Ellers...gruble på nytt navn. Hadde egentlig funnet navn,trodde jeg... men fra det øyeblikket jeg kjente de første dultene av bevegelse har jeg vært usikker... helt til jeg fikk sms fra kjæresten i går. "Hvordan går det,har du kjent mer spark fra lille *****?" Og DA visste jeg det helt sikkert. Når det sto skrevet sånn,så ble det bare helt feil.. lille i magen skal ikke hete det! Han passer ikke til det. Nå er jeg glad jeg ikke har fortalt det til folk som har spurt😊 var vel en grunn til det,jeg som egentlig ikke pleier å holde ting hemmelig og sånn.. 

Guttenavn er vanskelig asså😁 jaja,bare vi finner ett innen 6.mnd etter fødsel så han ikke får navnet Gutt fra staten så😂😂eller er det en vandrehistorir🙄🤔😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så hyggelig med mamma som bryr seg 😍 Jeg syns det er vanskelig med navn! Vi driver å prøver ut litt forskjellig, må liksom bruke navnet litt for å vite hva jeg syns om det. Med storebror var navnet strengt hemmelig til etter fødsel, det var vel det at jeg ikke ville ha andres meninger om det mens det fortsatt var tid til å ombestemme seg. Det er ingen som kritiserer navnet når baby er født og man får vite navn (eller, noen gjør vel det og, det ser vi vel tråder om her på kg rett som det er ;) ) Mens med denne lille frøkna føles det helt greit å si hva vi vurderer, og litt godt å høre hva andre syns. Kan være fordi jeg har flere alternativer til jentenavn enn jeg hadde til gutt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ja noen MÅ jo bare få sagt meningen sin uansett hva...

Hadde jeg fått jente ville det vært sååå mye enklere🤭der var kjæresten og jeg enige tvert. Han får nok en overraskelse når jeg kommer hjem til han og forteller at jeg har ombestemt meg🤐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var "Mohammed" som ble navnet hvis ikke folk klarte å bestemme seg? :fnise: Sikker bare en vandrehistorie det også, men har hørt at da får barnet det vanligste navnet, og det er det i Oslo i alle fall!

Har også navneproblemer! Forrige gang hadde vi jentenavnet klart, og så ble det en gutt...Da gikk det noen dager før han fikk navn gitt. Jeg har fått reaksjoner på navnevalget jeg, av min egen mor til og med, så at de finnes er det dessverre ingen tvil  om :P 

Nå derimot, så har vi guttenavn klart, men jentenavnet vi ønsket sist har blitt så vanlig i løpet av de siste åra, så da utgår det egentlig. Skal ikke være lett :legrine: Så da får vi sikkert en jente denne gangen, siden vi ikke har noe navn til henne !

Håper kjæresten tok det pent da, at du har ombestemt deg! Navneskjema sendes uansett fra mor så....syns du burde ha veto :nigo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha min mor kom med ett lettet "phhuuuu" idag når jeg fortalte det IKKE blir det navnet jeg hadde sagt. (Hun er den jeg prater med om alt,så når jeg skrev jeg ikke har fortalt det til noen gjelder det ikke mamma😂 ) hun syntes ikke navnet passa med noen av våre i familiens,det var fremmed,og "alle' kom til å forkorte det. Fint hun kom med alle disse meningene nå da , ikke da jeg ville ha det navnet 😀👍

Håper han TAR det pent,skal til han nå snart og være i helgen😁haha ja,det er jo sant,setter han seg helt på bakbeina kan jeg bare sende inn navnet jeg vil ha uansett😋

Dere finner sikkert det nydligste navnet til slutt,hvis det er en lillesøster i magen din, @Azumarill 😍

Endret av TeamWP
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21+4

Hjemme hos kjæresten og aalt for tidlig oppe ift.når vi la oss. Sovet minimalt,det er bare altså klin umulig! Vil hjem til min egen seng...

Vondt i magen etter jeg slapp nyheten om navnet det ikke blir. Eller,slapp bomben,rettere sagt. Han ble nesten sur,og for første gang jeg har opplevd,hånlig. "Ja , hva skal han hete da liksom, ***** ****??" (Sensurerer navnet selv om det ikke er et vi skal bruke. Vet aldri om noen som leser dette faktisk har en gutt,en bror,el pappa,som leser det brukt i en hånlig tone og blir lei seg)

Jeg sa bare "nei..det skal han ikke"

Men ikke søren om jeg igår lufta mine tanker om hva jeg faktisk vil lillegutt skal hete. Ville ikke orket det hvis han mente det var stygt og sa det i samma tonefall som det over her. Merker jeg begynner å bli svært sårbar overfor meninger og følelser ang.lillegutten i magen min💙 

Etter dette gikk kvelden seg litt til,kjærest laga middag til oss,og han huska å ta hensyn og ikke krydre slik han bruker,det er fint. Viste bilde av vognposen jeg har bestilt,og han synes den var kjempefin😊 vi så flere episoder av Eventyrlig oppussing med Halvor Bakke , koselig, har ikke konsentrasjon til film for tiden.

Ellers får vi se hva lørdag bringer,hva vi finner på. Blir nok ikke store sprell jeg orker med den søvnløse natta,men det er hvertfall finvær,så kanskje en gåtur. 

Og ja,huuurra!! Nå kom jeg på det.. vi skriver 1.september idag! Iflg.terminkalkulator på babyverden er det nå 10 dager igjen,til at legene ,i samråd med foreldre,vil prøve å redde baby skulle den bli født. Det er en merkedag.💙

Og det partiet som vil ha gjennom at man kan ta abort fram til uke 24 ... HØH! Det er uhørt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi også hadde bestemt oss for navn, men plutselig syntes jeg at det var skikkelig stygt! Samboer tok det ganske likt som din. Det ble et helsikkas styr å finne nytt navn, for han nektet å like andre navn enn det vi først valgte 🙄😅 Men så finner man plutselig det perfekte navnet til slutt! Lykke til videre med letingen 🙊

Partiet vil ikke ha det gjennom altså. Tror det bare var én fyr i unge venstre som kom med et forslag 🙈 Heldigvis hadde abort i uke 24 aaaldri skjedd! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, tweet skrev:

Vi også hadde bestemt oss for navn, men plutselig syntes jeg at det var skikkelig stygt! Samboer tok det ganske likt som din. Det ble et helsikkas styr å finne nytt navn, for han nektet å like andre navn enn det vi først valgte 🙄😅 Men så finner man plutselig det perfekte navnet til slutt! Lykke til videre med letingen 🙊

Partiet vil ikke ha det gjennom altså. Tror det bare var én fyr i unge venstre som kom med et forslag 🙈 Heldigvis hadde abort i uke 24 aaaldri skjedd! 

Nesten litt godt å høre at det ikke er bare her det ble styr da🤭nå i helga har det vært ett ikke-tema,hehe...  Takk takk,håper jo vi finner et fiiint et😍💙

Ahh ja det er heldigvis forskjell på et forslag og en ny lov... men bare det å foreslå noe sånt er mer enn hva jeg fatter... hadde ikke fått med meg hvilket parti engang..🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at han reagerte så sterkt angående navnet :( Sikkert lurt å vente med å lansere ditt forslag til gemyttene har roet seg litt. Forhåpentligvis blir dere enige til slutt :jepp: Godt det er noen måneder igjen til vi må ha funnet ut av det :ler: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Azumarill skrev:

Så kjedelig at han reagerte så sterkt angående navnet :( Sikkert lurt å vente med å lansere ditt forslag til gemyttene har roet seg litt. Forhåpentligvis blir dere enige til slutt :jepp: Godt det er noen måneder igjen til vi må ha funnet ut av det :ler: 

Hehe ja... bra det er good tid😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21+6

Åååhhh😍dattern min kjente lillebror sparke inni hånden da hun kjente på magen 😀👏👏👏👏

Såå koselig!! Og... bittelitt ekkelt,hihi...hun synes det var litt begge deler😉 men mest koselig da🤭

Jeg kjenner liv hver dag nå,så deilig💙tvert jeg setter meg ned og er rolig er det et eller annet lite livstegn fra minien. Ikke like "hyper" i magen som jenta mi var da hun lå inni der,men kjenner hvertfall at han er der🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så koselig at storesøster kjente spark :hjerte: Litt enig med henne, det er jo ganske spesielt. Bare vent til hele magen bare velter seg fra side til side, det er alienfølelse det! Har prøvd å få storebror til å kjenne her, men han har sjelden nok tålmodighet til å vente, dessuten er det som om babyen skjønner at nå er det noe som skjer, for det blir aldri så stille som når vi ønsker at h*n skal sparke :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.9.2018 den 9.29, Azumarill skrev:

Åh, så koselig at storesøster kjente spark :hjerte: Litt enig med henne, det er jo ganske spesielt. Bare vent til hele magen bare velter seg fra side til side, det er alienfølelse det! Har prøvd å få storebror til å kjenne her, men han har sjelden nok tålmodighet til å vente, dessuten er det som om babyen skjønner at nå er det noe som skjer, for det blir aldri så stille som når vi ønsker at h*n skal sparke :fnise:

Åhh ja det er spesielt...gruer meg litt til lille er kjempestor inni magen og skal snu hele seg rundt😂ble uvel når tuppa gjorde det inni magen😋

Nå har niesa også kjent spark inni hånda si. Hun syns ikke det var ekkelt,bare gøy😁mamma prøvde å kjenne,men da ble det heeelt rolig😂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22+6

123 dager igjen til termin..

Lillegutt er en aktiv krabat i magen. Formen er bra,men blir fort sliten. Er en blanding av stappmett og sulten hele tiden... 

Kunne skrevet så mye i dagboken,det er så mange tanker som surrer,men orker ikke. Må sortere litt først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24+0

"Feirer" 24 uker med hastetime på legekontoret,mistanke om dyp venetrombose .. a.k.a blodpropp 😮henvist til akutten på sykehuset,men ikke før kl09 imorgen,så ikke såååå akutt da🤔

Håper det ikke er noe sånt🙄ekkelt... og litt vondt...

Lillegutt er ikke plaget da. Han spreller i vei der inne som vanlig💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Pupsilure skrev:

Å nei, så ekkelt! Masse lykke til. Krysser fingrene for at det ikke er noe :)

Tusen takk😊 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24+1

Heeeldigvis var det ikke blodpropp som legen på legesenteret trodde. Ble sjekket grundig med ultralyd nedover hele beinet flere ganger,og med blodprøver.

Overlegen kom inn på slutten,for selv om de ikke fant blodpropp måtte jo smertene komme  av noe,og det var skikkelig vondt innerst på låret når de gnura ultralydproben nedi huden.. det jeg først trodde var eksem,så blåmerker viste seg å være herpes simplex,altså virusinfeksjon!! Merkelig greier,det er  jo sånn jeg pleier å få i munnsår når jeg er forkjøla!! Tydeligvis har dette viruset vært litt på vandring i nervesystemet mitt,som jobber på høygir nå i svangerskapet,og altså brutt ut i et utslett over kneet! Må bare le,typisk meg å få slike rare ting😁

Det har gått for lang tid fra det starta til at det var vits å starte noen virusbehandling,men jeg måtte være obs hvis det skjedde igjen,så jeg får ta prøver de kan dyrke. Ingen fare for lillegutt i magen med dette nå💙 verre hvis jeg har utbrudd og det skulle spre seg når jeg går i fødsel,da må de "sette inn tiltak" som legen sa,men kjente jeg orka ikke spørre videre hva han mente med det... nok påkjenninger idag😋

Skjønner jo nå hvorfor jeg har så vondt nå da,de ganger jeg har hadd munnsår har det verka i halve trynet liksom.. nå har jeg plenty av disse prikkene utover ca 5 cm.lissom... smerter fra lysken til under kneet😞 håper det snart går over!!!

 

Over til noe mer koselig: etter sykehusturen var jeg utsulta,(etter legens anbefaling hadde jeg fastet etter midnatt)

Snille mamma(som forøvrig var med som sjåfør og moralsk støtte på akutten❤) tok meg med ut på lunsj. Spiste good mat og kosa oss. Orka en liten shoppingtur også,ble noen nye klær fra mammaavdelingen😍svart dongeribukse og tights til pent,og mammajoggebukse til chill. Seriøst den mest behagelige joggebuksa jeg har hatt EVER!! Den fikk jeg av mamma da...hehe...og en søt blå bluse med plass til magen💙

Etterpå var vi på Princess-butikken. De har 40%rabatt på ting til barn og baby nå!!🤑kjeekt!! Kjøpte likesågodt masse av det lillegutt trenger; dundyne med to sett sengetøy+laken, to pk.frottévaskekluter,gaskluter(sånne gulpekluter) to badehåndklær med hette og en trekantsmekke...alt dette spiller nytt for rett over tusenlappen,ikke verst! 😀👏

Nå skal jeg slepe forkjølakroppen til sengs🤧sliten av dagen. Lade opp og bli frisk til lørdag,da jeg skal på kino med storpia mi❤

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24+2

Wow..dagene flyr... i dag har mamma og jeg vært på IKEA. Kjøpte seng til lillegutt💙den er så fiiin!! Snedig greie å komme fra IKEA og ikke skru flatpakker med en gang,hehe...satte den i kjellerboden. Når er det vanlig å sette opp seng og sånn tro?🤔

Ville kjøpe stellebord også...men lure mamma spurte om jeg har målt på badet..det har jeg da altså ikke,så vi avventer der😆ekkelt hvis det sku være for stort det jeg vil ha😋

 

Nå er det rett i seng med forkjølakroppen🤧rart jeg ikke hoster opp lunga mi😞 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det må ha vært en skummel opplevelse at de mistenkte DVT! Godt det viste seg å ikke være det, selv om herpes på beina ikke høres noe særlig ut det heller :troest: Immunforsvaret er virkelig helt elendig som gravid. Håper det går fort over :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...