Gå til innhold

WP og lillebror i magen


TeamWP

Anbefalte innlegg

Det var da tidlig🤔 mensen er kjedelig! trodde jeg fikk den selv for to uker siden. Men det var bare ved ett toalettbesøk og skikkelig beskjedent. Ikke sett noe siden heldigvis. 

Håper alt gikk fint på 6 ukerskontrollen😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, tuppelene skrev:

Det var da tidlig🤔 mensen er kjedelig! trodde jeg fikk den selv for to uker siden. Men det var bare ved ett toalettbesøk og skikkelig beskjedent. Ikke sett noe siden heldigvis. 

Håper alt gikk fint på 6 ukerskontrollen😊

Jaa alt for tidlig,er vel bare to uker og noen dager siden jeg kunne slutte med bind/truseinnlegg pga renselsen ... blæ..

 

Jaa alt gikk veldig fint der,lillemann vokser så fint,mor fikk toppscore på psykisk helse-skjema,og ingen bivirkninger av rotavirusvaksine😍👏🏻

Noe ... snål... lege på HS da...hadde ikke peiling på noe av det jeg spurte om ift.melkeutslett vs.eksem,eller tett nese/forkjølelse som ikke går bort,men veldig nøye på å sjekke om han ble født med tenner,og svært famlete/usikker på å bære baby🤭søt da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, TeamWP skrev:

Jaa alt for tidlig,er vel bare to uker og noen dager siden jeg kunne slutte med bind/truseinnlegg pga renselsen ... blæ..

 

Jaa alt gikk veldig fint der,lillemann vokser så fint,mor fikk toppscore på psykisk helse-skjema,og ingen bivirkninger av rotavirusvaksine😍👏🏻

Noe ... snål... lege på HS da...hadde ikke peiling på noe av det jeg spurte om ift.melkeutslett vs.eksem,eller tett nese/forkjølelse som ikke går bort,men veldig nøye på å sjekke om han ble født med tenner,og svært famlete/usikker på å bære baby🤭søt da!

Haha.. for en lege🤦🏼‍♀️ Synes disse barnelegene virker litt rare. Frøkna mi skal få vaksinen på tirsdag. Hun ville ikke gi den på kontrollen siden vi skulle teste ut litt ifbm magevondt. Krysser fingra for ingen bivirkninger🤞🏻Nå som hun endelig har roet seg😜

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, tuppelene skrev:

Haha.. for en lege🤦🏼‍♀️ Synes disse barnelegene virker litt rare. Frøkna mi skal få vaksinen på tirsdag. Hun ville ikke gi den på kontrollen siden vi skulle teste ut litt ifbm magevondt. Krysser fingra for ingen bivirkninger🤞🏻Nå som hun endelig har roet seg😜

Ja,det er vel noe med yrket🤭

Masse lykke til på tirsdag da,håper frøkna di slipper unna og🤗men nå er det jo bare en brøkdel av plagene man kan få om man ikke tar vaksinen da... 

Forresten har lille noe å glede seg til med å ta vaksinen da😁den smaker tydeligvis søtt og godt,min lille smatta vilt og storkosa seg😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du praktisere som du preker og ikke google deg ihjel du heller da :fnise:

Tidlig å få tilbake mensen :daane: Men du ammer kanskje ikke så mye om natta hvis han har et godt sovehjerte, han gutten din? :hjerter:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Azumarill skrev:

Nå må du praktisere som du preker og ikke google deg ihjel du heller da :fnise:

Tidlig å få tilbake mensen :daane: Men du ammer kanskje ikke så mye om natta hvis han har et godt sovehjerte, han gutten din? :hjerter:

Neei googla meg ikke ihjel😅men fant ut av det med overproduksjon uten skumle historier og fulgte tips fra ammehjelpen,ble mye bedre på svært kort tid! Nå klarer jeg å ligge og amme,og veldig nær å slippe å holde puppen når vi sitter i sofan ved amming😄hurra for passe produksjon🤭

Like greit det var mensen da selv om det er tidlig! Fikk hvertfall bekrefta for meg selv PMS og ikke depresjon🤣😤 men det er sant,ammer ikke så mye på natta,tenkte ikke på at det hadde noen innvirkning🤔kanskje google det haha neiida. Uansett bedre med tidlig mens enn baby som bare spiser og ikke sover på natta😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vennina mi fullammet til 6 mnd, og ammet sikkert 80-90% av kostholdet til barnet fylte 15 mnd. Allikevel kom mensen 4 uker etter fødselen. Alle er forskjellige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Brystbetennelse kan gå hjem til morra si😥atte gårann å bli så dårlig!! Å så trøtt! Amming hver 2.time med baby som sover laange dupper er svært upraktisk😯 han overtrøtt og jeg i smerter,gråt i kor😭

Dumme puppen😤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det er forferdelig vondt!! Husker den feberen og følelsen av å være skikkelig syk. Lite praktisk med baby, ja 😬 Har du pumpe du kan bruke? Jeg syns å huske jeg pumpa eller håndmelket i dusjen, og lå stadig med varmeflaske på puppen.

God bedring!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det er bedre nå!  Tar han ikke puppen i søvne? Jeg brukte lecitin forrige gang for å forebygge tette melkeganger, gull verdt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.3.2019 den 15.55, tweet skrev:

Huff, det er forferdelig vondt!! Husker den feberen og følelsen av å være skikkelig syk. Lite praktisk med baby, ja 😬 Har du pumpe du kan bruke? Jeg syns å huske jeg pumpa eller håndmelket i dusjen, og lå stadig med varmeflaske på puppen.

God bedring!

Tusen takk❤er bedre... men plages med en kul i brystet🙄 fikk ikke ut en dråpe med pumpa😯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.3.2019 den 13.50, Azumarill skrev:

Håper det er bedre nå!  Tar han ikke puppen i søvne? Jeg brukte lecitin forrige gang for å forebygge tette melkeganger, gull verdt. 

Er bedre nå ,takk🤗 tar ikke puppen i søvne han her nei.. lecitin? Hva er det? Virker det når man allerede har tett melkegang og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Litt mimring...

17.mai 2018

Lettet for at jentungen har blitt så stor at hun vet hva 17.mai er,og vet hva hun velger bort når hun spør om ikke vi kan bli med mormoren og de på hytta og feire der i år. Jeg er ikke lei meg for å slippe unna barnetog og mas og kaos,penger som flakser ut av lommeboka fortere enn du kan si gassballong,og gråt og tenners gnissel når kvelden kommer og man kræsjlander etter alt sukkeret.

Kjæresten har heller ikke noe imot at vi drar,han trives hjemme alene med serier og en inneklemt fridag.

Vi pynter bord og har 17.maifrokost , jentene tar årets første bad,etter vi gikk i vårt eget lille minitog,vifta med flagg og ropte hipphipp!! på vei til badeplassen.

Jeg storkoser meg,og tenker sånn vil jeg alltid ha det , vår egen rolige markering av grunnlovsdagen. Aldri mer opp i otta,etter tre timers søvn. Slippe å stå til langt på natt med skjortestryking,baking og sjau. Ahhh,deilig med unge som begynner å bli stor! 

Jeg blir frossen til kvelden,og skifter til kosedress etter middag. Er bare oss nærmeste på hytta,så kaster BH'en ... ai,så ømme puppene kjennes når jeg tar den av. PMS på vei antagelig,pleier å være sånn da. Apropos PMS,lenge siden sist! Nice! Men hey...kjente noe vått på arma..lekker det fra puppen? Dét var sært.

Går på stua og slenger meg ned i sofaen. Blir deilig å chille med en pils etter at jentene har gått på rommet med godis og film. Men..det smakte ikke så godt som jeg trodde...hadde jeg ikke kjent vertskapet på hytta bedre ville jeg trodd ølen var gått ut på dato. Smaker litt sånn emment.. Får brekningsfornemmelser...

"Mamma...? Kan vi kjøre inn til *nærmeste tettsted* imorgen? Jeg må på apoteket..."

FAST FORWARD 

17.mai 2019

Klokka er 02.07. Jeg pusser tenner og går og legger meg. Ved siden av senga mi står en annen,litt mindre seng. Jeg ser den ikke i mørket. Jeg bare hører lyder fra den. En av verdens fineste lyder. Lyden av lett og regelmessig pust. En baby som sover. Min baby. Den vakreste gutten jeg vet. Jeg gråter en skvett. Litt fordi han er så fin,og litt fordi jeg er så sliten. Etter han tok natta,etter siste amming kl 23ish har jeg : vaska vinduer,rydda HELE leiligheten,moppa gulvene,vaska bad,og dekket og pyntet både middagsbord og kaffebord til i morgen. Gjort klart alt jeg ikke fikk gjort mens han  var våken. Når det blir morgen skal vi feire hans første 17.mai. Jeg har strøket skjorte til festdrakten hans,kjøpt inn flagg til vogna,smokkesnor i rødt,hvitt og blått,og pengene har altså flagret ut av lommeboka fortere enn jeg kan si gassballong... 

Storesøster er på hytta,lille lura.... så det blir lillegutt og jeg,hans pappa pluss broren min,som feirer dagen sammen.

Vi skal visst til byen og se barnetoget,før middag og kaffe hos meg... hurra meg rundt for noen vendinger livet tar!!

🇧🇻Gratulerer med dagen🇧🇻

🤭🥳🤱👶💙😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååå, nå måtte jeg gråte en skvett... Gratulerer med dagen! 🇳🇴🎉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

På 16.8.2019 den 15.43, Diamant20 skrev:

Hvordan går det med dere? :)

Takk som spør,så hyggelig at du tenker på oss😊det går bare fint,bedre enn jeg fryktet! Lillegutt stråler om kapp med sola,fra han står opp kl.08 til han legger seg kl.20. Storesøster er fremdeles like stolt,og finnes ikke sjalu , selv om det har blitt MYE "vent da,lillebror må bare...først" . Helt utrolig herlig å være tobarnsmamma! Selv om ja...det ER krevende å være alene med baby... pappan kommer regelmessig på besøk,men det er jo det det er...besøk. Ikke spesielt til hjelp eller avlastning,enda. Men han blir stadig flinkere,selv om læringskurven ikke akkurat er så bratt🤭

Jeg er til tider så sliten at jeg kan gråte. Vært mye styr med amming , å guriland som jeg har jobba for å få det til. Men nå har jeg landa på å gi opp...det føles ikke så greit,enda...men blir nok bedre. Lillegutt ser dog ut til å takle det helt fint,bedre enn meg😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...