Gå til innhold

WP og lillebror i magen


TeamWP

Anbefalte innlegg

Da jeg var gravid sist fikk jeg meg en lang pute som jeg har siden har brukt hver eneste natt de siste 8 årene. Den gir så god støtte mellom knærne, så jeg ligger skikkelig godt i sideleie. Skulle bare bruke den i forrige svangerskap, tenkte jeg, men har blitt så avhengig av den at den nesten får plass i kofferten når vi er på tur 🤣 (hender jeg tar med bare putetrekket, og stapper dyner, puter, klær eller hva som helst inni 🙈) Sover ikke godt uten pølsa mi! Har sett at det finnes forskjellige utgaver av gravidputer nå for tiden. 😃 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Pupsilure skrev:

Da jeg var gravid sist fikk jeg meg en lang pute som jeg har siden har brukt hver eneste natt de siste 8 årene. Den gir så god støtte mellom knærne, så jeg ligger skikkelig godt i sideleie. Skulle bare bruke den i forrige svangerskap, tenkte jeg, men har blitt så avhengig av den at den nesten får plass i kofferten når vi er på tur 🤣 (hender jeg tar med bare putetrekket, og stapper dyner, puter, klær eller hva som helst inni 🙈) Sover ikke godt uten pølsa mi! Har sett at det finnes forskjellige utgaver av gravidputer nå for tiden. 😃 

Så det funker bra med sånn pute altså? Jeg har sett reklame for de,men tenkte det var kanskje bare det...fiffig reklame...

Tror jeg må ønske meg sånn til bursdagen min i september😀 takk for tipset 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, TeamWP skrev:

Så det funker bra med sånn pute altså? Jeg har sett reklame for de,men tenkte det var kanskje bare det...fiffig reklame...

Tror jeg må ønske meg sånn til bursdagen min i september😀 takk for tipset 🤗

Den er helt fantastisk! ❤ Og begynner å bli litt sliten 😂 Kanskje jeg også skulle fått meg en ny! Den jeg har er som en godt fylt hodepute, bare at den er ca 140 cm lang. Jeg har den mellom knærne og leggene og mellom armene. Kjøpte den på eBay for et par hundrelapper. Jeg tok et søk på eBay for å finne den igjen nå, og ser at utvalget av maternity pillows har forandret seg stort, SÅ mange fine og rare former på putene det finnes nå til dags 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pupsilure skrev:

Den er helt fantastisk! ❤ Og begynner å bli litt sliten 😂 Kanskje jeg også skulle fått meg en ny! Den jeg har er som en godt fylt hodepute, bare at den er ca 140 cm lang. Jeg har den mellom knærne og leggene og mellom armene. Kjøpte den på eBay for et par hundrelapper. Jeg tok et søk på eBay for å finne den igjen nå, og ser at utvalget av maternity pillows har forandret seg stort, SÅ mange fine og rare former på putene det finnes nå til dags 😃

Ahh så det finnes andre enn den bbhug me typen? Må sjekke litt opp i det der tror jeg😃google here i come😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, LineG skrev:

Jeg har tatt en gammel ammepute foreldrene mine hadde på loftet jeg 🙈 sover med den mellom beina haha 

Funker vel dét og😃 ahh....lyspære!!! Kan jo sy en selv!! Trenger ikke være så avanserte greier?😃 bare det er putegreie i sånn form.... 🤔

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, TeamWP skrev:

Funker vel dét og😃 ahh....lyspære!!! Kan jo sy en selv!! Trenger ikke være så avanserte greier?😃 bare det er putegreie i sånn form.... 🤔

Kjempelurt hvis man klarer det da! Tviler det er så veldig avansert :)👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19+5

phu....storrengjøring begynner å bli tungt nå...har både rydda,støvsuga og vaska hele huset til mamma,til hun kom fra ferie idag...tror det er siste gangen jeg orker alt på en gang sånn ja... hehe... begynner å bli framtung!

Var på vekta hos mamma idag da. Fikk helt sjokk,har gått opp bare 2,3 kg. Det hadde jeg virkelig ikke trodd,slik som både pupper og mage har est ut😂 kanskje jeg slipper å gå opp 30kg denne gangen da.....som jeg gjorde med første🙈

Også hovedgrunnen til at jeg følte for å skrive her nå...tuppa mi begynner i 7.klasse imorgen. Hun er hos pappaen sin,og det er første gangen i hele hennes liv at jeg ikke er sammen med henne første skoledag. Ikke jeg som pynter henne,ikke jeg som tar "første dag i X.-klasse-bildet. Ikke jeg som kysser henne farvel og ønsker henne en god første skoledag etter ferien. Jeg vil gråte😥 sendte mld til far om å ta bilde når hun var ferdig kledt,han skulle prøøøve å huske det😯håper han gjør det. Altså jeg unner han selvfølgelig å ha henne hos seg,når det for første gang klaffer slik med samværet at hun er der,jeg vil ikke virke smålig og slem. Men nå vet jeg at for ham er det mer som en vanlig dag og han gjør liksom ikke like mye uttav spesielle dager og ting som jeg gjør da. Og jenta selv har gitt uttrykk for at hun ønsket denne dagen var hos meg...det gjør det enda sårere..😥

Kjære lille sovende (forhåpentligvis haha,) gulljenta mi. Håper du får en fiin første skoledag i morgen. Jeg håper du føler deg fin i de nye klærne dine,for første gang bestemte du antrekk helt selv på første skoledag. Jeg håper sisteåret på barneskolen blir kjempebra for deg. Vær snill mot de som er mindre enn deg,og nyt å være størst på skolen. Nå er det ingen som kan mobbe deg for å være liten,de som gjorde det føler seg nok små nok selv imorgen,med sin første skoledag som yngste på ungdomsskolen ;) Mamma elsker deg,og jeg gleder meg masse til du kommer hjem fra skolen og forteller alt om dagen din. Da skal vi kose oss på restaurant og feire at skolen har begynt. Eller skal vi trøstespise pga det;))) nussåkoz fra mami.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at det er sårt å ikke stå opp sammen med jenta di og forberede seg på første dag i nytt skoleår som dere alltid pleier å gjøre Hun er jo den lille jenta di fremdeles, selv om hun har blitt så stor at hun velger klærne selv! Håper dere får tatt det igjen i kveld og hun har masse positive opplevelser å dele. :klem: til deg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Azumarill skrev:

Skjønner godt at det er sårt å ikke stå opp sammen med jenta di og forberede seg på første dag i nytt skoleår som dere alltid pleier å gjøre Hun er jo den lille jenta di fremdeles, selv om hun har blitt så stor at hun velger klærne selv! Håper dere får tatt det igjen i kveld og hun har masse positive opplevelser å dele. :klem: til deg!

Det løste seg veldig fint! Ble en kjapp smsutveksling med far i går kveld,ang.noe støvler som var hjemme hos meg...jeg tilba meg å stå opp tidlig så kunne de komme ned å hente på vei. Han spurte om jeg kanskje ville være med å kjøre henne hvis jeg likevel var hjemme og oppe? Og jeg bare jaaaaa!😀 

Så da møttes vi nede i gangen imårrest og jeg fikk være med,fikk tatt kult 7.klassebilde foran skolen i nye antrekket,og gitt henne en godklem og lykkeønskninger! 

Far spurte om jeg var fornøyd da vi gikk ut av bilen da vi kom hjem igjen,og jeg måtte bare gi han en klem og fortelle at jeg var superfornøyd , og at jeg er så glad for at vi har det sånn som vi har det. Så ba han meg likesågodt på en kaffe siden vi var så godt i gang med praten. Satt i nesten en time før jeg gikk ned til meg selv😊

19+5

ringte legen idag,som jeg hadde fått beskjed om at jeg skulle,etter OUL var overstått. Der var visst en litt fersk ansatt på telefonen,visste ikke når uke jeg skulle ha kontroll,så det mye frem og tilbake,om det var uke 24 som var neste,så hun leter på nett og sier det var i uke 18...så jeg fikk bli sneket inn på en time allerede i morgen! Så leser jeg selv på nett ang.det der...ble jo litt nysgjerrig? Og for meg ser det ut til at den kontrollen i uke 18 er OUL...at de regner den som en svangerskapskontroll....

Jaja... jeg ringer IKKE og retter på dem og venter i 4 uker til ... har helt hetta for symptomfri UVI i svangerskapet så synes det skal bli greit å få tatt en prøve av det også nå. NB! Husk kjøp urinprøveglass i dag😁 på'n igjen med det styyret med å passe på at det ikke lekker i veska og jaja like gøy hver gang :)

de ville visst ha vekt av meg og...hoh blir litt mye for meg med to veiinger på to dager,men jeg får prøve å ikke se på helsekortet hva de noterer ned. Eller kanskje de kan bare notere det på datan i journalen  uten å skrive på helsekortet?🤔 får spørre imorgen( hvis jeg tør)😅

men nå er det  dags for å henge opp klesvask før en aldri så liten powernap før tuppa kommer fra skolen og vi skal ut og spise 😀

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk at det løste seg så fint ned skolestart! 😀😀😀 

Måtte le litt ang urinprøve, for jeg vet jo at du og Azumarill er så nøye med dette med innpakning og sånn. Jeg tok uringlasset i en pose med klype på til 12 ukers kontrollen, og tenkte at det sikkert går bra, at jeg ikke gadd å styre sånn som dere 🙈 Det gikk ikke bra! 🤣 Huff altså.... fikk litt sjokk da jeg fant frem posen og ble våt på hendene. Prøvde å late som ingenting mens jeg tok den ut og kastet posen fort i søpla, uten at legesekretæren så det. Dét gikk bra. Men så ble jeg nødt til å si noe allikevel, for jeg måtte jo vaske hendene 😂 Æsj.... Tror jeg trenger en liten innføring i hvor mange lag plast man trenger, samt hvordan man støtter den best opp i veska altså... 🤣🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Pupsilure 😂 nå ble datteren min skremt. Vi sitter i hvert  vårt hjørne,med mobilene,musestille da vi er slitne av første dag etter ferie. Og der spruter jeg ut i latter😅unnskyld,det kom bare😂 synes jeg ser hele situasjonen😉

Urinprøvefrakt 101: beste metoden jeg har funnet:

Surr papir rundt prøveglasset. Knyt brødpose så tett du klarer rundt. Rull glasset inn i en avis du oppbevarer stående i veska. Fungerer bra hvis du har mer oppi veska som hjelper til å støtte opp såklart😁

Papiret inni plastposen kan føles litt vått,men har du fraktet det stående på den måten,er det gjerne kondens ( hvis du hadde prøveglasset i kjøleskap mellom taking og frakting😉

Apropos det,kjøpte urinprøveglass idag,hun på apoteket spør om jeg skal ha pose til én krone. Og jeg svarer så kjekt..neiida , jeg er ikke så sjenert,så tar det bare i hånda! 

Så å valse igjennom et svært kjøpesenter, fullt av folk på første skoledagsshopping,med et glass laget for å tisse på er null stress,men gud forby om én helsesekretær på labben får nyss i at glasset lakk litt med et uhell .....🙄 heia logikk😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20+0

wooppii da er jeg halvveis :) tuppa ble helt ellevill i mårrest da jeg fortalte at nå skal lillebror ligge i magen like lenge fremover som tiden som har gått mens han har vært inni magen. For hun synes det har gått fort fram til nå😀

Legetimen idag gikk bare fint. Urinprøven lakk ikke,blodtrykket var lavt,men så lenge jeg ikke var svimmel og plaget av det var alt bare fint! Lille i magen hadde hjertelyd på 156 bpm,fiine lyden😍

Jeg slapp å se tallet på vekta,men han måtte jo såklart lese det høyt fra dataen... han synes ikke jeg har gått opp så mye i svangerskapet,så han var ikke bekymret. Men ift.nye retningslinjer og alderen min tilsa BMI før svangerskapet at jeg må ta glukosebelastningstest😢😭 akkurat det jeg frykta... æææsj altså!!

Fikk time til det om akkurat 6 uker,da er jeg 26 uker. Passer kjempefint,så får jeg bedt om terminbekreftelse samtidig! Selv om det suger at jeg skal gå og grue meg i 6 uker da...

Og...eh...sist jeg var hos han hadde jeg jo tatt opp celleprøve,som var på tide iflg.brev fra kreftregisteret...og han hadde sagt vi gjør det neste gang.... han nevnte ikke ett ord om det idag,så jeg feiga ut og sa ikke noe...bare fikk det veldig travelt med å få på meg jakka og komme meg ut..nei ingen spørsmål! Takk! Hadet!!

Totalt noia for å putte no' oppi der nå...normalt gjør det meg ikke noe å ta GU,jeg vet legen er proff og at det er noe man bare må..men nå mens jeg er gravid blir det litt annerledes...ingen,og da mener jeg ingen,trenger å drive å tulle med inngangen 😂rar men sånn er jeg.

Men nåh..lekser og kos med storpia mi som er kommet fra skolen❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glukosebelastning er ikke så ille som alle skal ha det til :) Har tatt den to ganger selv, både under og etter forrige svangerskap Syns det er veldig bra at de har utvidet retningslinjene over hvem som skal ta, jeg hadde jo svangerskapsdiabetes sist og det er veldig viktig å få fanget opp de som har det :Nikke: Men gleder meg ikke akkurat til å ta den da. Syns vi heller kunne fått cola og sjokolade enn det søte skvipet når vi først skal ha en overdose sukker :ler: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Azumarill skrev:

Glukosebelastning er ikke så ille som alle skal ha det til :) Har tatt den to ganger selv, både under og etter forrige svangerskap Syns det er veldig bra at de har utvidet retningslinjene over hvem som skal ta, jeg hadde jo svangerskapsdiabetes sist og det er veldig viktig å få fanget opp de som har det :Nikke: Men gleder meg ikke akkurat til å ta den da. Syns vi heller kunne fått cola og sjokolade enn det søte skvipet når vi først skal ha en overdose sukker :ler: 

Takk for beroligelse,det går sikkert greit,huff😄 jaaaa enig,cola og sjokolaaade!!😍👏  håper jeg ikke må kaste opp av skvipet😲

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20+2

opp som en løve,ned som en skinnfell!

Jeg syntes det var veldig deilig med hverdag igjen,men idag på 4.dagen med tidlige morgener og fullt program,var jeg kaputt. Gikk og la meg da tuppa dro på skolen,var oppe litt i 11tiden da jeg (med hjelp av stor sterk nabo) var hos annen nabo og kjøpte en reol. Godt brukt,men egner seg fint til lagring av stæsj i boden. Begynt å få litt pænik her.. i januar kommer det en helt ny ekstra person for å bo her,og her "flyter over" av rot. Må stue unna litt😂 den kom ikke lenger enn til stua i første omgang,jeg gikk og la meg igjen... bråvåkna da tuppa kom fra skolen. Null lekser i dag,så hun fikk velge hva hun ville gjøre... hun ville sitte med headset og se på musically's ... ok, da gikk jeg og la meg igjen...  helt til vi skulle på jubileumsfest med grillparty utenfor blokka.. festen var over 19.30 og jeg vet ikke helt hva jeg har gjort de tre timene som har gått siden det... men nå er det på tide å finne senga igjen...sååå sliten!! Det tar på å gro et menneske aså😂

Må sørge for å være fulladet til i morgen!!😀stoor dag😀 natta☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20+6

hoohoo livstegn fra lillebror i magen😍

Såå glad jeg ble nå!! Hadde mamma her på besøk imårrest på frokost. Når hun dro la jeg meg litt nedpå i senga,tenkte en liten dupp... og der plutselig kjente jeg det,to tydelige dult midt på magen rett under navlen. Det må bety at lillebror har blitt så stor og sterk at jeg nå kjenner det selv om morkaka ligger foran der!!!😍 

Og det var IKKE til å misforstå og ta feil av om det var luft i magen 😂

 Åhhh så herlig❤ Enn så lenge er det bare mini og meg som deler denne kommunikasjonen,som et hemmelig språk som bare er vårt❤

Det skal jeg nyyte og kose meg med,vet ikke ordet av det nå før det både ses og kjennes utenpå magen tenker jeg! Blir stas for storesøster,så jeg gleder meg til det også.

Heeiii lille babyen min , spark litt mer for mamma da❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stas med spark :nigo: Jeg gleder meg også til det synes og kjennes på utsiden (husker den der alienaktige følelsen da hele magen beveget seg fra side til side) sånn at tre-åringe kan kjenne :hoppe: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21+1

idag kjente jeg sååvidt to små svake dult inni hånda mi når jeg kjente på magen😍

Skal ikke påstå at jeg koser meg med å være gravid,men dette er absolutt en koselig ting ved det💙19 uker igjen😄

Veldig herlig med en slik opptur idag. Ligget i sengen hele dagen. Jeg liksom...orker bare ikke. Jentungen dro til faren sin,nesten så det var sånn plutselig,føltes jo ut som hun nettopp kom hjem! ❤Vi har hatt det så fint , fått rutiner på plass ift.middag,lekser og legging,gått oss små turer i nabolaget,fargelagt og hørt på musikk sammen.. hun begynner å bli så stor..nå når hun er borte føles det nesten som å savne min beste venn,ikke den lille jenta mi.😁 jeg kan si jeg begynner litt å forstå de mødrene som havner i venninnefella med døtrene sine. Til et visst punkt,såklart. Fint å bli obs på det allerede. Jeg er mammaen hennes,og må fremdeles være "kjip" og "streng" av og til,ikke bare kul og like alt hun liker. Vi må ha en balanse der. 

Mye tanker om hvordan det kommer til å bli når jeg nå skal oppdra en gutt også. Spent,nervøs... men gleder meg💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...