Gå til innhold

WP og lillebror i magen


TeamWP

Anbefalte innlegg

9+5

Ny rekord!!! Idag har jeg vært våken OG oppe av senga siden jeg sto opp halv 7,og er fremdeles våken nå snart halv ett om natta😱😃👏 det er hvertfall 3 uker siden sist! Herlig!

Leste på facebook at det var "skolebollens dag" idag... passa fint med 12åringen hjemme fra skolen da. Mmmmm ferske skolebrød(uten kokos til mor😁) og kaffe! Dro til mamma for å være litt med dem og mormora mi. De reiser på ferie og blir borte i 3 hele uker... håper det går fooort!! Både fordi jeg kommer til å savne dem,OG fordi vi skal på UL mandagen etter mami kommer hjem😍❤ 

Endte opp med at JEG lagde middag til oss alle. Greit nok,sittende på en "barkrakk" foran komfyr pga smerter i symfysen,men godt å orke NOE igjen😀

Var på vekta før jeg dro hjem... sist var for 2 uker siden ,på morgenen, da var jeg 72,9kg. Nå , på kvelden ,etter middag og (unnskyld TMI) uten å ha vært på do på 3 dager... 72,8!!!

Så selv om magen er som en hard badeball ,jeg spiser for to, og folk har begynt å se på meg og spørre om eg er gravid,går jeg da faktisk ned i vekt.. forbrenner visst masse kalorier på å bake "bolle i ovnen" og forbanne den dårlige formen😂👏

Nå skal jeg legge all maten mamma sendte med(hurra for å få tømme kjøleskapet når hun drar bort) og såååå legge meg og sove😁

Ohh én ting til først.... mamma hadde vært å handla no greier til niesa mi til ferien..på Name it.......og klarte da ikke dy seg mens V sto i prøverommet... rett bort til babyavdelingen!! Kjøpte med seg DEN søteste bodyen😍hun sa "dette er det første jeg har kjøpt til mitt nye barnebarn" helt hvit,med litt "rysjer" ved håndleddene. Pent,men ikke sånn superfemi,så kan brukes uansett hva det er😁 begynner tidlig, men ja...litt roligere enn sist da hun kjøpte vogn i det som viste seg på OUL å være uke 8😂 (ble satt 5 uker tilbake ... fatter ikke åssen dét gikk til men)

Jaja..overtrøtt å herlig! I'm off!

Godnatta😁✌ 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10+0

woho!endelig tosifret antall uker 😍 tiden snegler seg langsomt fremover.... og jeg får håp om at denne ukesvis lange følelsen av fyllesjuke går mot slutten..

Tenker mye på tilbakemeldingen "kondolerer da,hahaha!" da en med sterk tilknytning til familien hørte nyheten... prøver å ikke ta det så personlig,men ble litt lei meg. Noen er bare så flåsete og tenker ikke lengre enn sin egen nese..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10+1

Egentlig en bedre dag enn på lenge 😊 en aldri så liten dupp etter storpia mi dro til skolen,før en ytterst sjelden kaffe med nabobestis😍det var såå koselig! Håper formen holder seg grei som idag,så rekker vi flere slaberaser før de reiser på ferie!

Dro hjem til mamma idag da de hadde reist fra middagsrester i kjøleskapet😍👏

Vi  koste oss sånn her at tuppa sykla hjem og henta ting så overnatter vi,hihi😁

Utnytta da muligheten og tok meg et deilig varmt bad,med masse badeolje. Godt for både huden og sjela. Merker bekkenet er noe helt annet denne gangen ja...spørs om det er noe å gjøre med...huske å spørre legen. Bare én uke igjen til første svangerskapskontroll nå.

 

Og bare 3 dager igjen av skoleåret så har tuppa og jeg 3,5 uker å bare slappe av og kose oss sammen😍👏😃✌ det skal bli så herrrrlig!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da litt av en kommentar fra familievennen :roll: Et eller annet mislykket forsøk på å være morsom liksom, som i alle fall ikke slo an. Det er da man skulle hatt en bitende kommentar og slå tilbake med (som man alltid kommer på i etterkant...)

Det hørtes veldig deilig og avslappende ut med et bad! :hjerter:  Kos deg masse sammen med tuppa di! :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har enda ikke kommet på noe som kunne vært smart å svare,faktisk!🤣

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke så lett...kanskje

"Takk, blir bra å få en hjerne til i omgangskretsen, da det nåværende selskapet ser ut til å mangle det"

"Kondolerer ja, det hadde vært på sin plass hvis det var du som var faren"

"Kondolerer er det du som kommer til å høre etter at du har fått trøkka inn trynet ditt på grunn av det teite du lirer av deg"

 

...Nei? :ler: Nei, jeg vet ikke jeg altså. Du får et stort gratulerer fra meg i alle fall :nigo: 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Azumarill skrev:

Nei, det er ikke så lett...kanskje

"Takk, blir bra å få en hjerne til i omgangskretsen, da det nåværende selskapet ser ut til å mangle det"

"Kondolerer ja, det hadde vært på sin plass hvis det var du som var faren"

"Kondolerer er det du som kommer til å høre etter at du har fått trøkka inn trynet ditt på grunn av det teite du lirer av deg"

 

...Nei? :ler: Nei, jeg vet ikke jeg altså. Du får et stort gratulerer fra meg i alle fall :nigo: 

 

 

Hahahaha alle disse var fantastiske!! Skal pugge dem og bruke dem ved en senere anledning! 😂takk for dagens latter, oog gratulasjon😃😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10+3

Nå er det plutselig 4 uker siden jeg var på TUL og så lille chillinøtt for første gang❤

Tiden går sakte,men fort likevel😊

Hadde et lite uuups!!-øyeblikk her i mårrest... kom plutselig på at jeg ikke har tatt folat siden lørdag! Tok den tvert jeg huska det da...og krysser fingrene for at ingen stor skade har skjedd de dagene jeg ikke tok den... 

Det rare er... tok den rett etter jenta mi gikk på skolen. Tok meg så en liten dupp,og da jeg våkna var kvalmen tilbake😥og har vart siden... jeg som trodde det var over nå siden jeg hadde to hele dager på rad som var bra...

Kan man bli kvalm av folat tro!? I så fall er det "bare" 2 uker igjen av den tida man trenger å ta den da,fikk høre man kan slutte etter uke 12...

Stakkars jentungen er tilbake til lut og kaldt vann...hun som har siste skoledag imårra før sommerferie... håper virkelig ikke de første 2 ukene av sommerferien hennes går bort i at mamma ligger i sengen og er grønn i trynet🤢😥

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet sannelig ikke om man blir kvalm av folat, men jeg tar dobbel dose pga operasjonen og merker ikke noe til det. Så kan være tilfeldig. :) 

Syns forresten den "morsomme" kondolansen var helt på trynet... Folk ass..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:takke: Bra jeg kunne være til latter og glede :nigo:

 

Tror ikke det er krise at du har glemt folat i noen dager altså. Har gjort det selv (så ved å prøve å berolige deg, beroliger jeg meg selv i samme slengen :fnise: ) Vet ikke om kvalme er en bivirkning av folat, men kan jo uansett håpe at kvalmen er tilbakegående :jepp: 

 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Azumarill skrev:

:takke: Bra jeg kunne være til latter og glede :nigo:

 

Tror ikke det er krise at du har glemt folat i noen dager altså. Har gjort det selv (så ved å prøve å berolige deg, beroliger jeg meg selv i samme slengen :fnise: ) Vet ikke om kvalme er en bivirkning av folat, men kan jo uansett håpe at kvalmen er tilbakegående :jepp: 

 

 

 

 

Hehehe neii da gikk de dagene uten helt sikkert bra🤘

Ja,får satse på at det kanskje svinger litt? Er bare så uvant,med 12årigen var jeg dønn kvalm i nøyaktig tre uker,før det gikk over og aldri kom tilbake..  nå er det litt av og på,idag er det bedre igjen! Huurra😃👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11+1

 Da var første svangerskapskontroll overstått👌 litt for lavt blodtrykk... Gått ned litt i vekt men det retter vel fort på seg etterhvert som formen blir bedre😁

Urinprøven var blank og fin som aldri før,og det er så godt , når man har hyppige uvi til vanlig...

Blodprøver skulle jeg stikke innom på lab'en og ta neste uke. UL bestilt,og neste kontroll til legen er da om 9 uker. Da tas GU med celleprøve,merker jeg gruer meg allerede...blir lang siste halvdel av svangerskapet hvis det blir påvist celleforandringer og jeg må koniseres igjen... jaja. Bra man faktisk har kreftregister og livmorhalsprogram og blir påmint det da!

Ellers synes legen det var helt greit at jeg velger bort jordmor og bare kommer til ham for kontroller. Han skjønte det kunne bli mange å forholde seg til,og han synes jeg skal bli flinkere til å bestemme selv og ha trua😊 fikk i hjemmelekse å prøve så godt jeg kan å ivareta meg selv og psykisk helse... skal jo såklart prøøve😆lettere sagt enn gjort når man er så dårlig hele tiden🤢 spøy som en gris i går,,dét er første gangen! Går feil vei dette ja😔

Menmen...under to uker til mamma mi kommer hjem fra ferie🤩

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det høres ut som om du har så godt forhold til mammaen din, du er heldig :hjerte: 

Celleprøver er et nødvendig onde, men veldig godt man har det programmet. Skjønner at du gruer deg hvis du har hatt celleforandringer tidligere. Håper alt er bra denne gangen! Blir det litt ekstra oppfølging under svangerskapet også, siden du har konisert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Azumarill skrev:

Åh, det høres ut som om du har så godt forhold til mammaen din, du er heldig :hjerte: 

Celleprøver er et nødvendig onde, men veldig godt man har det programmet. Skjønner at du gruer deg hvis du har hatt celleforandringer tidligere. Håper alt er bra denne gangen! Blir det litt ekstra oppfølging under svangerskapet også, siden du har konisert?

Ja,er så heldig å ha det sånn med mamma. Det har ikke alltid vært sånn,så jeg vet å sette pris på det😍

Nei,har lest det er bare når konisering har skjedd innen halvannet år man trenger det. Her er det så lenge siden at det ikke trengs. Heldigvis for dét😊👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempekoselig å lese at du gleder deg til mammaen din kommer hjem fra ferie :)❤️ min har bodd i utlandet i 12 år, men vi har nå fått henne inn i naboblokka, og hun jobber faktisk sammen med meg.. så vi gikk fra å treffes maks en gang i året til hveeeeer dag. Fordeler og ulemper med alt 😛😄 

Celleprøver er så vemmelig å ta syns jeg .. men det kan jammen bli ekkelt hvis man ikke gjør det og. Nødvendig onde som @Azumarill sier. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Puffin skrev:

Kjempekoselig å lese at du gleder deg til mammaen din kommer hjem fra ferie :)❤️ min har bodd i utlandet i 12 år, men vi har nå fått henne inn i naboblokka, og hun jobber faktisk sammen med meg.. så vi gikk fra å treffes maks en gang i året til hveeeeer dag. Fordeler og ulemper med alt 😛😄 

Celleprøver er så vemmelig å ta syns jeg .. men det kan jammen bli ekkelt hvis man ikke gjør det og. Nødvendig onde som @Azumarill sier. :) 

Oi 😂 det var forskjell! Håper fordelene er flere enn ulempene da når det ble så nært😆

Synes det er greit selve celleprøven jeg... verre med ventetiden på svaret.😱 og nå som jeg er gravid kan de vel ikke gjøre noe med det hvis det viser seg å være noe heller..men nei får satse på alt er fint🤞😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11+5

og formen er fremdeles blæ🤢vil bare ligge i sengen , slappe av og sove.

Fikk innkalling til UL i posten i dag 😀 synes da det gikk fort,når jeg var hos lege på mandag! Fint det da😀👌 time 17.aug , har jeg regnet riktig er jeg da 19+5. 

Veldig glad vi har privat UL før den tid ja,lenge å vente😁neste uke blir det blodprøver , UL uka etter, så blir det noen uker "ferie" uten noe , før ordinær UL. Tror den priv. UL er for tidlig til å vite kjønn... gøy at vi fikk time 17.aug da. Rett før skolestart, så det blir artig for datteren å starte 7.klasse med å fortelle vennene om det blir en lillesøster eller lillebror 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11+6

200 dager igjen 😂 

liker runde tall😍👌

1 uke igjen til mammami kommer hjem! Hadde en plan med meg selv at jeg skulle dra oppover,vaske huset og kjøpe inn blomster på bordet og litt mat i kjøleskapet,en hyggelig gest når de har vært borte så lenge❤ så ringer mamma i dag,om jeg kunne ha lyst til å tjene noen kr.og vaske litt? Og hvis hu vippsa penger nå om jeg kunne handla litt så de slapp butikk tvert de kom hjem? 😂 deal ja😀👍

Føler meg faktisk litt bra idag...🤞for at det varer så tar jeg med datteren på utflukt til byen, kjøpe is og kose oss litt bare vi 2😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+0

Wow...plutselig var dagen her,de berømte 12 uker! Nå gledes det veldig til UL neste mandag❤

Våkna i finform...tenk om jeg nå får to fine dager på rad😍herlig både for meg og storpia mi , hun syntes det var veldig godt å ha mamma i form og med på bytur i går. Fikk "alt" hun pekte på,inkl.to is på to timer😂

Blodtrykket er nok fremdeles lavt da,blir like fort sliten og trøtt,men det blir liksom ikke like plagsomt det heller så lenge jeg ikke er daukvalm hele tia..😀

Begynt å se på vogner og drømme da.... tror jeg ønsker meg Babyjogger City Elite...liker utseendet på den! Må bare finne en butikk som har den så jeg får se den live før evt.bestille på nett🤔😀 spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 12 uker! 😀😀😀

Jeg liker også Babyjogger City elite. Hadde en tilsvarende sist, babyjogger summit, tror jeg den het. Og den var veldig fin! Så lett å slå sammen 😀 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...