Gå til innhold

lmaris planlegginger

Gjest lmari

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest lmari

Ah, fredag og helgefreden kan senke seg. Utrolig deilig at vi bare skal være her i helgen, det blir nok pes og kjas til uka når vi skal hjem.

... dagen i går ble en skikkelig sløvedag, jeg tror ikke jeg gjorde en eneste nyttig ting, jeg! :ler: Jo, forresten, jeg brettet sammen rent tøy fra to maskiner, det var dagens innsats...

I dag har det vært litt mer energi; har vasket en maskin, vært hos skomakeren, kjøpt kjempetunge og dyre bøker for venninne som studerer i Danmark, gitt gode råd om jobbvalg til kollegavenninne, vasket komfyren, handlet mat, kjøpt to nye sommerbukser (lyserosa og brun lin), kjøpt fotopapp, ryddet i stua og ja, det er vel det!

Godt det snart er påske, for jeg var så smart at jeg kastet noen gule filleryer i maskinen sammen med hvitt undertøy, så nå har jeg knallgule truser og sambo har knallgule t-skjorter.... :-? Heldigvis var det ingen dyre ting som ble ødelagt, trusene kan jeg fremdeles bruke og hvite t-skjorter er enkelt å kjøpe igjen til sambo. Men ble litt oppgitt... :roll:

I kveld skal vi spise pizza med et vennepar, og se Naboer på kino. Angrer på at jeg har sagt ja til å se den, jeg hater egentlig skumle/ekle/voldelige filmer. Men de andre ville sååå gjerne se den, og jeg hadde ikke helt hjerte til å være den kjipe. Jeg får bare bruke det gamle trikset: lukke øynene når det blir som verst.

... satser på å ta opp Idol og så gå hit og se det etterpå. Gleder meg til å se L&S igjen!!

Og så har jeg gjort ferdig det lyserosa sjalet mitt, det ble kjempefint! Er godt i gang med offwhite babyjakke, blir så bra atte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica

Hvor fort du hekler :o Bruker du stor nål? Brukte flere mnd på sjalet mitt jeg :oops: Men har strikket babygenser med 2,5 mm pinner og babyull på under to uker da, det er ganske kjapt til å være meg!

Håper du får ei fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Grmph. Det er langt fra morsomt å være på plass på jobb på en søndagkveld, når man har aller, aller mest lyst til å være hjemme i sofakroken med kjæresten... :-?

Men jeg biter tenna sammen, sambo har fokusert meg hele dagen på at det kun er snakk om tre dager, og så er det laaang ferie. Det hjelper.

"Naboer" var en syk film. Den var ganske bra, ikke skummel egentlig, men med skikkelig ekkel stemning. Den satt i kroppen ganske lenge, synes særlig hun Cecilie Mosli gjorde en god jobb med å være psycho-jente....

I hele går var vi flyttebyrå for vennepar. Startet halv ti om morgenen, og sto på hele dagen, var hjemme igjen litt før åtte. I dag er vi stive og støle, det var mye tung bæring og styring. Men de var supertakknemlige, det hadde jo vært en kjempejobb for dem alene: Vi var sju stk og brukte hele dagen.

... ble litt flyttesyk av å holde på, da. Jeg er jo så gærn at jeg liker å flytte, jeg... :ler: Neida, men jeg synes alltid at det er stas å innrede på nytt sted, pakke ut og finne egnede plasser til tingene våre. Og ikke minst er det ålreit å få kastet endel ting!

I dag har vi vært i bursdagen til S, koselig med formiddagsbursdag også! Lille Sara på 7 mnd er bare helskjønn, så jeg har bare kost og lekt hele dagen... :wink: Måtte sove litt på ettermiddagen, selv om jeg er litt slækk nå, vet jeg at det blir bedre for meg etterhvert. Skal tross alt jobbe til kvart over fire i natt, og det har ikke akkurat vært så mye søvn i helgen.

Jeg har strikket det sjalet, Chica! Store pinner og tynt garn, det ble ganske lekkert! Skal se om jeg kan få tatt et bilde av det, jeg. Og husk at jeg har endel fritid på formiddagene som jeg bruker til å strikke/hekle, så jeg strikker nok ikke sååå fort, nei!

Bare tre dager igjen til påskeferie og laang fri, gleder meg vilt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Hei snuppa! :)

Uffda, på jobb du da...misunner deg ikke...flott at du klarer å fokusere på at du snart skal ha langfri! :Nikke:

Jeg har startet ferien min allerede jeg da (ikke for å gniii det inn, altså...) og det er deilig. Det aller beste jeg vet (nest etter fredager) er søndager hvor man IKKE skal på jobb på mandag - da nyter jeg virkelig dagen!

Sitter her og knasker godis fra påskeegget mitt, og legger igjen en par sjokoladebiter til deg her, lmari!

Ha en fin kveld/natt på jobb - snart er det ferie, vet du! :kose:

K

Ps. I går så jeg et innslag fra arbeidsplassen din på tv, og da tenkte jeg på deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Det går fint, Kverula, jeg tåler å høre at andre har ferie!

... særlig når jeg har fri i nesten to uker selv fra og med onsdag! :tunge1:

Men jeg er helt enig, det er deilig med søndager når man ikke skal på jobb dagen etter. Og påskegodis og lang ferie - kan man egentlig bedre ha det??

Jeg var ikke på jobb i helgen, men ellers kunne du fort ha sett meg, det var mine aller nærmeste kolleger som var med i innslaget... :wink:

God påskeferie, Kverula!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hei, nå er det vel en stund siden sist jeg var innom her?

Ser du er veldig opptatt for tiden, så jeg ville egentlig bare si hei og god påske!

:kul:<-----påskekylling med solbriller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Hei Wynja!

.. du vet, her går det som regel unna... ;) Men jeg har akkurat hatt en deilig friuke som gikk altfor fort unna, rakk ikke å gjøre det jeg hadde tenkt, men jeg fikk meg i hvert fall en pustepause fra jobben!

Veldig koselig at du stikker innom, jeg leser alt du skriver inne hos deg, men er kanskje dårlig på å legge igjen spor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Jeg har forresten ny signatur, synes det er en helt utrolig morsom sketsj.... :ler:

Har sendt mail og avslått forespørsel om å holde et foredrag for noen ungdommer som jobber i en litt mindre avis. De skulle reise bort hele helgen på seminar, og det var selvfølgelig en av mine jobbe-helger. Har prøvd å bytte med noen, men ingen kunne og jeg har ikke lyst til å ta meg fri heller. Dessuten blir det ganske mye styr å først jobbe seint fredag, så reise i timesvis på lørdagen, tilbake til byen og så jobb igjen på søndag ettermiddag. Selve foredraget hadde vært morsomt å holde, men nå har jeg tilbydt meg å holde det på en av de vanlige samlingene de har (en gang i måneden), så kanskje de slår til på det.

Har også sendt fellesmail til tre kusiner, vi har noen løse planer om et kusinetreff denne våren. Hadde vært morsomt om vi kunne få det til, vi sees altfor sjelden. Jeg kjenner dem jo nesten ikke!

Stille på jobb i dag, så jeg prøver å få unna litt mailer. Hadde en stappfull innboks...

Veldig fornøyd med pengeforbruket mitt denne måneden. Har spart masse, fått shoppet endel og likevel er det igjen penger nå som det bare er to dager til lønning! Deilig. Får en stor lønning på onsdag, nå begynner alle pengene fra overtiden å komme inn.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg syns den replikken i signaturen var kjent. Jeg husker det er Tor Heyerdal, og at det er fra en sketsj der de dura gjennom viktige historiske hendelser (stemmer det?) men husker ikke akkurat hva eller hvem. Jobbkvelden over om noen timer. Snart påskeferie... Håper det står bra til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fundert på den signaturen en stund.

Og ellers da, Imari, noen planlegginger på gang?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coral

God påske, vennen! Synes å huske at du hadde noen arbeidsdager igjen ennå, men nedtellingen til ferie er vel startet! :wink:

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

God morgen!

... nei, det er vel ettermiddag nå? Jeg blir smågal av denne snuingen av døgnet, sovnet halv sju i dag tidlig, klokka elleve begynte naboen å spille kjempehøy dunkemusikk og hadde tydeligvis noen gutter på besøk som BRØØØØLTE i to timer. Aner ikke hva de holdt på med, det var noen primalskrik uten like, og så en bass som fikk hele huset til å riste. Jeg lå i to timer og prøvde å stenge lyden ute, så ble det stille og jeg sov til kvart over to. Snart kommer sambo hjem fra jobb, og jeg har ikke spist frokost enda en gang... :roll:

Signaturen er hentet fra en "sketsj" med standup-gruppa Raske Menn, englefjes og Klips! Det er en kortversjon av verdenshistorien, og ved hver eneste store hendelse kommer Thor Heyerdahl og sier "Helllooooo. I just arrived in my FANTASTIC boat" med sånn Heyerdahl-engelsk. Fortelleren sier: "Så var det en italiener som het Columbus som seilte over havet og fant et helt nytt land som han kalte Amerika. Da han gikk i land, møtte han en mann som sa "hellooo, I just arrived in my FANTASTIC boat".......

Utrolig morsomt! :ler: Men du må kanskje se sketsjen før du synes det er morsomt..... :wink:

Jobb i går gikk greit. Hadde en sjef som jeg ikke har hatt på veldig lenge, det gikk faktisk helt greit. Jeg aner ikke hvor mange tårer jeg har grått på grunn av han, men nå vet jeg hvor jeg har han og hvordan jeg skal takle han. Han er ganske godt oppdatert på nyheter i huset, og kunne fortelle at det sto mellom fire stk til de to faste jobbene, tre interne (inkl meg) og en ekstern. Veldig greit å bli litt oppdatert på ting som skjer!

Planlegger ikke så mye om dagen, Klips. Det går mest i sosialplanlegging, det er så mange jeg vil treffe men så lite tid! :roll: Håper jeg får til en del i påsken, i hvert fall.

... og så er det jo sånn hverdagsplanlegging: nå må jeg rydde en diger haug med klær, brette sammen litt rene klær, finne fram klær jeg skal vaske før påske (jeg trodde jo jeg var ferdig, men den fineste buksa mi ble gulpet på av Sara i går, så den må vaskes. Da kan sambo like gjerne vaske en hel maskin). Må dusje først, lage meg noen skiver, og smårydde litt, kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lmari

Jeg kjeder meg egentlig litt på jobb i kveld. Synes tiden går sååå sakte, og så har jeg bare vært her i to timer (av i alt 10 denne kvelden...)

Rakk å kose med sambo før jeg gikk på jobb, det var i hvert fall godt. Resten av dagen har egentlig gått med til småtterier, smårydding, litt mere strikking osv. Har fått i boks noen avtaler til påsken, pluss en jentekveld fredagen etter påske.

Prøvde å ringe min venninne tobarnsmoren på vei til jobb, men hun var busy med barna og ganske fraværende. Jeg tilbød meg å ringe tilbake seinere, men det var visst ikke noe vits. Litt leit å kjenne at vi glir litt fra hverandre, de to jentene jeg vokste opp sammen med er begge (snart) småbarnsforeldre og bor på samme sted, så de er masse sammen. Jeg prøver å være flink å ringe dem, men føler ikke helt at jeg får det samme tilbake. Nå skal jeg jo være fadder for den ene, og har kjempelyst til å se dem i påsken, men vi fikk ikke gjort noen klar avtale....

... i kveld har jeg sånn midt-i-mellom-følelse igjen. :roll: Ønsker meg eget hus, mulighet til å invitere folk hjem til oss i påsken (vi mister jo den muligheten når vi er på besøk hos svigers/mine foreldre), har lyst på små barn, aking og pølsegrilling. Kanskje fordi påsken er sånn familiehøytid? Regner med at det går fort over igjen, for egentlig så har jeg jo slått meg til ro med denne midt-i-mellom-perioden....

Ukeplanen (inspirert av Klips) ser ut som følger:

Mandag 21. mars: Jobbe 18.30 - 04.15

Tirsdag 22. mars: Jobbe 15.00-01.00

Onsdag 23. mars: Første dag av laaang påskefri! Sambo jobber til ett, jeg skal være ferdig pakket når han kommer fra jobb. Shine og smårydde i leiligheten om formiddagen. Huske å ta med hjem: krimbok, strikketøy, berlinbok til pappa, nytt brettspill, drikke, nål til mamma. Om kvelden: Lost med H&C.

Torsdag 24. mars: Treffe T, T og småjentene om formiddagen? Fest med A&BM, L&S om kvelden

Fredag 25. mars: Gå tur på formiddagen hvis ok vær. Sambo poker med gutta om kvelden, treffe T eller C?

Lørdag 26. mars: Kaffe med venninner formiddagen? Ut på byen om kvelden.

Søndag 27. mars: Middag med mampap?

Fikseting: Påskeegg sambo, lillebror og M&K. (handle lørdag? Har egg, trenger bare bittelitt godis oppi)

Vi får se hva som skjer, det er mange jeg har lyst til å treffe, men jeg må jo se hva som passer for dem også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Hei på deg!

Skjønner at du føler på det at man glir fra vennene sine - det er sånt som dessverre skjer når livssituasjonene endrer seg i utakt. Men vet du, selvom det kanskje blir et litt "kjøligere" forhold en tid framover nå, så kan det godt hende at dere finner tilbake til hverandre når situasjonene begynner å likne hverandre igjen! :trøste:

Ellers likte jeg ukesplanen din - får følelsen av struktur og oversikt - og det liker jeg (selvom jeg ikke akkurat får det til sjøl da... :tunge1: )

Håper det blir litt action på jobben din senere i kveld da, sånn at tida går fort!

God kveld/natt! :klem:

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Fire timer igjen nå. Puh.... Minuttene tikker i hvert fall, selv om de tikker sakte..

Ja, det er dessverre sånt som skjer, Kverula. Jeg skulle ønske det ikke skjedde, men jeg skjønner jo også at det blir sånn. Spesielt fordi vi bor et stykke fra hverandre, det hadde nok vært annerledes om jeg bodde hjemme også. Men innen jeg er småbarnsmor så er vel de foreldre med barn i skolealder.... ;)

Er litt skuffet om dagen. Jeg hadde sett for meg at vi skulle til Dublin i april eller mai, men sambo er ikke så keen som det jeg er. Han skal bort med jobben en helg i april, og så er det blitt lovet en helg på Svalbard for de av medarbeiderne som når noen spesielle mål på jobben hans. Han ligger visst veldig godt an, så da blir det kanskje tur på han i begynnelsen av juni.

Siden jeg jobber annenhver helg, er det ofte mye som skal skje i de helgene det er fri, og da skjønner jeg jo at han synes det blir litt styr.

Jeg skal jo være sommervikar her i sommer, så da synes jeg ikke at jeg kan ta ferie i de månedene. Det betyr at vi antagelig ikke får reist bort før til høsten og det er jo leeenge til.... :veldigsur:

Jaja, det kan jo hende han ombestemmer seg. Jeg snakket såvidt med han om det i sta, tror ikke han hadde tenkt på at det blir hele sommeren med jobbing. Så da får vi se hva som skjer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Chica

Du kan ikke ta med deg ei venninne eller to på tur da? Evt dra å besøke noen som bor et stykke borte, så du får deg en liten tur du også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Klart jeg kan, Chica! Vi skal jo på en jentetur til Sørlandet til våren/sommeren, så da får jeg meg i hvert fall en liten tur.

... men så er det jo sånn at når jeg først har fri og skal reise bort, så vil jeg aller helst reise sammen med sambo... Vi får se, det kan jo hende det skjer andre spennende ting utover våren!

Tirsdag. Det er egentlig "fredag" for meg, siden det kun er en bitteliten ti-timersøkt igjen før jeg har 12 deilige og laaange fridager!

:hoppe:

Sovnet med en gang jeg la meg i går, det var deilig. Vanligvis når jeg legger meg halv fem etter jobben, blir jeg liggende og fri meg til minst seks. Måtte opp "tidlig" i dag, siden vi starter tidligere på "fredager". Rakk ikke mer enn å sette klar en maskin med klær som sambo skal vaske, smårydde bittelitt og så komme meg avgårde på jobb. Gikk innom en butikk og kjøpte to gensere på veien, jeg er jo alldeles ikke vant med å ha penger igjen på konto når lønningen kommer.. :wink:

Håper kvelden går fort, jeg må lage meg en "pakkeliste" for påsken. Ikke det at jeg skal ha med meg så himla mye, men siden jeg ikke har vært hjemme på en stund så er det en del småtterier som skal med, en bursdagsgave, noen bøker osv.

I morra må jeg komme meg opp i ordentlig tid, sambo jobber til ett og ville gjerne at vi skulle reise ut av byen så fort som mulig etter det. Jeg må pakke, og helst støvsuge og rydde sånn at det blir koselig å komme tilbake til byen etter påsken også.

Er halvveis i offwhite babyjakke, den blir skikkelig lekker! Så deilig og myk, og nøyaktig samme farge som på teppet. Tenkte å lage sokker i samme garnet også, så får det nye lille nurket (termin midt i april) nesten et helt sett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

:sjarmor:

Jeg har fått lønn!

Ah, så herlig. Har betalt husleie, overført 5000,- ekstra til sparekonto (i tillegg til de vanlige 4000,- som jeg sparer hver måned), og betalt telefonregning. Og enda er det MASSE penger igjen....

:sjarmor:

Kanskje jeg skal koste på meg den brune skinnveska og den limegrønne genseren som fristet så veldig i sta, men som jeg droppet å kjøpe? Og så var det jo denne nye buksa jeg så sårt trenger, da.... :wink:

Det er utrolig deilig å ha stabil økonomi. Og etter at jeg fikk faste penger inn hver måned, så har det fristet veldig mye mer med sparing også. Så nå har jeg endelig klart å bygge meg opp en skikkelig buffer med penger, jeg har en konto med penger som jeg kan bruke til litt større ting, tannlege osv, og så har jeg en sparekonto i tillegg. På sparekontoen står det nå 15.000 kroner, og det er penger som jeg har klart å overbevist hjernen min om at det ikke er "lov" å bruke. Litt deilig når jeg husker at det faktisk er penger som er bare mine!

.. og så er det deilig å se at BSU-kontoen vokser jevnt og trutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...