Gå til innhold

lmaris planlegginger


Gjest lmari

Anbefalte innlegg

Gjest lmari

Den strategien har jeg også, Hanne! Men det er bare det at mine klær aldri kommer seg vekk fra boden og ut i klescontaineren... :ler:

Neida, jeg har faktisk kastet endel også. Nå har jeg for eksempel endelig kastet alle de gamle bomullstoppene mine som er litt for korte over magen, gamle og utvaskede er de også. De skal ikke engang innom boden, men rett til Fretex, enkelt og greit. *streng*

Ser at jeg mangler en del sommertopper og overdeler. Jeg hater å ha korte ermer, jeg har så store overarmer at jeg føler meg fæl med korte ermer. Har noen tunikaer som er ok, men må nok oppgradere garderoben med noe mer sommerlig etterhvert.

.. har forresten kastet gamle linbukser som blir fort slitt mellom lårene, og investert i fire-fem nye før sommersesongen. Har bare lagt dem i skapet i posene, så kan jeg finne dem fram som "nye" når det blir varmere i været. :P

Etterhvert må jeg tenke litt på å kjøpe meg bryllupsantrekk også, jeg skal jo i to bryllup i juli. Men først er det barnedåp, det er jammen vanskelig nok, det! ;) Men jeg satser på den nye rosa genseren, et svart skjørt, lyserosa strikkesjal og litt tilbehør i rosa. Skal ha svarte støvletter i kirken (de må hentes hos skomakeren denne uka), og så har jeg kjøpt meg lyserosa sko (200 kroner... ) som jeg kan ha til middagen etterpå. Tror det blir ok, jeg!

... egentlig er klær innmari gøy!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Chica

Investert i 4 -5 nye linbukser til sommeren :o Har 4 -5 brukbare bukser tilsammen jeg... Har en kropp det er vanskelig å kjøpe klær til, og har sluttet å kjøpe bare for å kjøpe. Drømmer om å ha en kropp som "stemmer overens med seg selv".

Har du mye egne sommer og vinterklær? Jeg bruker det samme hele året, bare et ekstra lag på vinteren. (Vel - har noen skjørt og kjoler som ikke egner seg om vinteren...)

Må vel komme meg avgårde på en shoppingtur snart, rakk det aldri før påske. Får "manne meg opp" for prøverom og håpløse klær og satse på det beste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvor har du kjøpt linbukse hen? Trenger en enkel, fin og helst ganske rimelig en før jeg skal til India! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

På H&M, Pepita! Som det meste annet som finnes i mitt skap.... ;)

Nei, hva skal jeg si, Chica.... Jeg har også i utgangspunktet veldig få bukser. Per i dag har jeg to helt svarte, den ene er litt for stor og veldig "slumsete". Så har jeg en svart med hvite striper og ei olabukse. Og så en i grå "tweed"-aktig stoff. Og that's it. Det ble vel fem bukser det da?

Jeg har også en kropp som er kinkig å finne klær til. Derfor slo jeg rett og slett til da jeg fant en linbukse som passet, og som fantes i forskjellige farger. Så nå har jeg en hvit, en svart, en sandfarget, en lyserosa og en brun. De er helt like..... :ler:

Føler ikke egentlig at jeg har så mye som er "egne" sommer og vinterklær. Jeg flytter ikke ting ut av skapet etter sesong, for å si det sånn. Men har kanskje noen tykke gensere som havner nederst når det er sommer, og så noen tynne tunikaer som ikke funker om vinteren. Men ellers går jeg nok igjen i det samme, ja.

Jeg har vel egentlig også sluttet å kjøpe bare for å kjøpe. Altså, før hadde jeg lett for å kjøpe ting som ser fint ut i butikken og som jeg tenkte at jeg alltids fikk bruk for. Derfor alle de dumme bomullstoppene mine. Nå er jeg blitt flinkere til å tenke på hva jeg faktisk kler, hva jeg kan ha ved siden av, hva jeg faktisk kommer til å bruke.

Samtidig er jeg så stor at jeg ikke bare kan valse inn på nærmeste BikBok eller VeroModa for å finne noe. Så når jeg først finner noe som passer, så er det litt for fristende å kjøpe det... :-?

Tips for prøverommet? Ta med deg to av hver, en i en størrelse som antagelig er for stor, og en i den størrelsen du tror passer. Så prøver du den største størrelsen først.... Mest sannsynlig er den for stor, men da føler du deg faktisk veldig fin når du får på deg den som passer. Funker for meg! ;)

Sambo kommer straks hjem, han har handlet kylling på veien. Håper jeg får gjort litt nyttig i kveld også, ikke bare sløvet på sofaen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

:-?

Grubler veldig på dåpsgave til den lille prinsessen. Og jada, det er kanskje litt seint å begynne å gruble på det bare fem dager før vi skal i dåp. Men jeg har en plan om å kjøpe et fint smykke, så det kan uansett være en siste utvei eller hva jeg skal si.

Altså, storesøsteren fikk en sånn "Den store"-bok av oss til sin dåp, og de har alle de andre i den serien. Søsteren har også fått utrolig mye bøker av oss, så det frister egentlig ikke å kjøpe bøker. Og sølvting som dåpsattestholder osv. har verken jeg eller mammaen så innmari sansen for, så det tror jeg også vi dropper... ;)

Hadde opprinnelig tenkt å kjøpe et epletre til henne, men da vi var der i påsken så hintet jeg frampå om det til mammaen og hun sa at hun syntes det var voldsomt mye styr med trær osv. i hagen. Så da tror jeg kanskje at jeg står over det også, ikke passer det så godt i hagen dems heller (veldig kupert hage).

Så da er jeg litt i beita egentlig. Har tenkt litt på et fint smykkeskrin, fant et som jeg syntes var søtt, men det selges på Strømmen... Vi har planer resten av uka, så jeg tror ikke vi får til å reise dit. Har en venninne som jobber på Lillestrøm, jeg KAN kanskje be henne reise dit og kjøpe det for meg?

Eller er det noen av dere som har sett et søtt smykkeskrin noe sted?

... tror jeg ender opp med å bare kjøpe et smykke, men hadde vært kult med et sånt skrin i tillegg (det er nemlig ikke så veldig dyrt).

http://www.luca-shop.no/julegaver/smykke%2...20prinsesse.jpg

Det skal ikke være enkelt, nei! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chica

Hva med OBOS-medlemskap? TOBB (tilsvarende i Trondheim) selger medlemskap for 250kr tror jeg, og barn under 18 år trenger ikke å betale årskontigent. På den måten kan de senere bestemme om dette er noe de ønsker å beholde eller ikke.

Jeg bruker daglig smykkene jeg fikk i dåpsgave - iallfall anhengene. Fikk også noen søte armbånd som ble flittig brukt når jeg var liten.

Jeg og pleier å ta med flere str og prøve den største først, problemet ligger mer i at jeg har korte bein, svai rygg og store pupper. (hørtes virkelig lekkert ut :-? Er ikke så ille, bare at det er vanskelig å finne ting som passer ordentlig... Bra mamma er flink til å sy!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

OBOS-medlemskap er egentlig en genial ide, Chica. Men jeg er redd det passer dårlig for denne familien: de bor på landet og er veldig negative til å bo i by. Tror de ikke helt ville forstå vitsen med et sånt medlemskap...

Jeg har bestemt meg for å se etter et fint smykke, så kan hun bytte kjede etterhvert men beholde anhenget. Venninna mi som jobber på Lillestrøm kunne kanskje stikke innom Strømmen etter jobb i morra for å kjøpe det lille rosa smykkeskrinet. Det er uansett billig og bare en liten "ekstragave" eller hva jeg skal kalle det...

I dag tror jeg blir den store shoppingdagen!! Har hatt shoppefri i hele påsken, men brukte til gjengjeld fryktelig mye penger de to dagene før jeg tok ferie. Men så lenge jeg har overført masse penger til sparekonto, så har jeg god samvittighet for å bruke litt på å kose meg! ;)

Solen skinner og jeg skal rett og slett tusle meg en tur nedover til sentrum. Skal innom Posten og sende to ting av gårde og kjøpe noen nye frimerker. Så skal jeg altså kjøpe smykke i dåpsgave, og et fint kort. Skal hente sko hos skomakeren, kjøpe rosa slips og hvit skjorte til sambo, et nøste mørkeblått ullgarn, garn til lyserosa babyjakke, nytt fotoalbum for 2005. Og så oasis til blomsterdekorasjonene jeg skal lage til dåpen.

I kveld skal vi treffe venninne K og nesten-ny-kjæreste på fotballpub for å se landskamp. Er spent på om gutta finner tonen, det hadde jo vært koselig da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Puh!!!

... jeg er svett og visa-kortet mitt holder på å smelte... ;) Men deilig å komme hjem og kjenne at det er så varmt i leiligheten at vi måtte åpne vinduer på vidt gap, da er det skikkelig vår!

I løpet av dagen har jeg:

* sendt to ting på Posten

* kjøpt nye frimerker

* Kjøpt hjertenål i lyserosa

* gått hjemmefra og helt ned til Oslo City, deilig tur i nydelig vær!

* Kjøpt liten ting til storesøsteren sånn at det ikke bare er den lille som får oppmerksomhet

* kjøpt oasis til blomsterdekorasjoner, pluss liten snittkniv

* Hentet sko hos skomakeren, har fått ny såle under hele og ny hæl - superfornøyd!

* Kjøpt to skjorter til sambo, en rosa og en hvit med rosa striper, klarte ikke å bestemme meg for hvilken...

* Kjøpt mørkeblått garn til å lage liten blomst til venninneveske

* Kjøpt kort til dåpsbarnet

* Kjøpt dåpsgave: et nydelig gullhjerte-anheng og kjede.

* Handlet middagsmat: i dag blir det spaghetti med kjøttsaus.

Deilig å få det unnagjort!!! *puster ut*

Traff SELVFØLGELIG tidligere sjef og en kollega, de lager et av de freshe fashion-magasinene i Norge og ser alltid überfreshe ut. Jeg var svett og varm, med joggesko og en slækk bukse, og ikke spesielt fin på håret. Typisk. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
* Handlet middagsmat: i dag blir det spaghetti med kjøttsaus.

Hos oss også! :-) Deilig å kjenne at vårfølelsen kommer sigende, ikke sant? Får lyst til å ta på lette joggesko og løpe i sola til man blir ett med vinden og full av jubel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Det er veldig deilig at det endelig er blitt skikkelig vår, Wynja!! Deilig å kunne sove lenge om morgenen, og så våkne av at fuglene synger og man virkelig kan lukte at det er sol og vår! Deilig!

I dag våknet jeg dessuten til tekstmelding fra venninne T: de fikk en liten prinsesse i går kveld!! Nesten 3 uker før UL-termin, men hun var 3130 gr og 49 cm lang, så det var sikkert greit at hun slapp å gå hele tiden ut.

... og jeg er jo helt :grinele: fordi jeg synes det er så stas!!!

Håper jeg får tak i henne på telefon i løpet av dagen, gleder meg allerede til å tusle meg en liten tur ut for å kjøpe en liten gave til henne. Og så skal jeg sy på rosa knapper på jakken jeg har strikket. Håper vi får til å se dem på lørdag, det hadde passet perfekt!!

Fotballkamp med F&K i går var veldig koselig, han er en hyggelig fyr som det er lett å komme overens med. Sambo likte han godt, og det var en hyggelig kveld. Bortsett fra kampen: Møkkalag, møkkabane og møkkakamp. :evil:

I dag er planen å få vasket litt klær, og så MÅ det ryddes her. Skal ta meg en tur ut for å handle litt mat og småtterier, og så et kort og en gave til den lille prinsessen. I går gikk jeg tom for Touche Eclat også, så jeg må få tak i en dekkstift. I kveld skal sambo på fotballtrening, jeg skal på kafe med gode venninner. Gleder meg veldig til det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari
Har snakket med den tredje venninnen i trekløveret. Hun hadde blitt oppringt av den stolte faren, har fått snakket med vår felles venninne og fått tilsendt bilde av prinsessen på mms... Jeg VET at de ikke kan ringe rundt til alle, men det understreker bare den følelsen av at de to har et fellesskap som jeg aldri kan delta i. Er verken lei meg eller sur for det, bare en litt merkelig følelse å oppleve at barndomsvenninner glir unna...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Phju!

Jeg puster lettet ut! Ble oppringt av sjefen min akkurat nå, de har ansatt ei jente i den ene ledige faste stillingen. De har gjort helt riktig valg, hun har vært vikar kjempelenge, gjør en veldig bra jobb og er ei kjempejente. Så flott at de gjorde det riktige (og mest rettferdige!!)

De skal ansette en til, sjefens ord var "du er i aller høyeste grad med i den diskusjonen". Han sa også at det var veldig mye spennende som skjedde, så det kom til å bli forandringer på flere plan og kanskje en del omrokkeringer hos oss. Spennende!

... jeg sa nei takk til å jobbe i morra også, andre gang på en uke at jeg sier nei. Neste gang tror jeg at jeg bare MÅ si ja... Men jeg har sagt veldig mye ja, og sjefen sa også at han hadde mange han kunne ringe. Fikk en følelse av at han spurte meg mest fordi han allerede hadde meg på tråden om ansettelsen, så da har jeg ikke sååå dårlig samvittighet. Bare litt... :roll:

Nå skal jeg rusle meg en tur i det fine været og kjøpe prinsesse-gave!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: Så moro med en liten prinsesse!! Og jeg som hadde regnet med at du skulle besøke oss likt på sykehuset :wink: Ja,ja..Får satse på å føde i morgen da!!

Kos deg med å handle til den lille! Det er jo kjempe moro..Og så vil jeg gi deg en god klem :klem: for det er ikke noe koselig når man føler at venner sklir unna og jeg er sikker på at bedre venn enn deg finner man ikke, så det blir deres tap, ikke ditt :wink:

Ha en fin shoppingtur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Sånn, gave til den lille prinsessen er i boks: lyserosa kjole, hvit body med lang arm, hvit strømpebukse og rosa sko med bittesmå blomster på. Alt i str. 62.

... siden de ikke visste hva slags kjønn det ble, har de kun kjøpt hvitt/beige/gult tøy, så jeg fant ut at det måtte bli litt prinsesserosa på dem! :ler:

Fant også ENDELIG et rosa slips til sambo; selvfølgelig etter at jeg kjøpte to skjorter til han i går. :roll: Kjøpte like godt det rosa slipset også, jeg. Det ble så hardt med svart slips ved siden av de rosa skjortene fra i går. Og da vi prøvde slipset mot skjortene, så jeg at hans gamle svarte slips var av dårlig kvalitet og ganske slitt, så jeg kjøpte like godt et nytt et av det også til han i dag.

Okei, det høres ut som om jeg bare kaster rundt meg med penger, men alt er kjøpt på H&M, til den nette sum av 200 kr per ting. Så da er det liksom ikke sååå ille! Dessuten skal vi jo i bryllup og andre ting utover sommeren, så han trenger litt finklær også... *lmari rettferdiggjør shoppingen for seg selv*

Kjøpte meg KK også, søt jente med lekker limegrønn genser på forsiden. Nøyaktig samme farge som på det sjalet jeg strikker til den nybakte moren (hun har bursdag om en uke). Satser på at hun liker fargen, har kjøpt en nål i turkus og grønt som skal være ved siden av.

Det deilige været er egentlig en inspirasjon til å slå opp vinduene på vidt gap og sette i gang med litt vasking og rydding. Så kan jeg heller kose meg med strikking osv i morgen formiddag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag kveld var helt klart påskens høydepunkt, da var vi bedt på påskefest hos vennepar, som møtte oss i gangen med champagne, stjerner i øynene, fårete glis og sa i kor "Vi skal gifte oss, vi".... :hjerte:

Såååå koselig, han hadde vært nede på kne kvelden i forveien og vi drakk nesten en hel flaske champagne hver... Så fylte brudgommen på med vin, drinker osv osv. Det ble en kjempebra fest!! De er et av våre aller beste vennepar, så det blir stor stas med bryllup. Men litt rart at det endelig skjer, vi har snakket så innmari mye om det med dem. (kanskje særlig A og jeg... ;) )

Og jeg blir jo så nysgjerrig....siden du skriver A. Er dette A og BM?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Det deilige været er egentlig en inspirasjon til å slå opp vinduene på vidt gap og sette i gang med litt vasking og rydding. Så kan jeg heller kose meg med strikking osv i morgen formiddag?

Det synes jeg virket som en god ide!

Fikk du vasket og ryddet? Og strikket?

Jeg skal ta tak i tilværelsen og rydde litt nå, tenkte jeg. Gangen er fortsatt bomba av påskeutfartsbagasjerester...

Ha en fin fredag! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Étoile

Phju, oppdatert! Boka di har jo fordoblet seg siden sist jo! :o Høres ut som du har en herlig påskeferie, kos deg med strikkinga i dag da!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

God morgen, jenter!

I dag er det FREDAG og helg, da er dere vel glade? Jeg merker ikke så mye forskjell, jeg, siden jeg har hatt fri hele uka... :ler:

Joda, Tjorven, det er A og BM, ja!! Stor stas!!

Jeg hadde også sett for meg det, April.... Så du må sette i gang med denne fødselen din i full fart, tror jeg! ;) Neida, prinsessen din kommer når hun er klar for det, det er vel sånn det er. Håper du slipper å gå lenge over tiden i hvert fall, det må være frustrende!

... hørte ingenting fra den nybakte moren før veldig seint i går, da skrev hun i melding at det hadde skjedd veldig mye, masse besøk og mye styr, så hun hadde ikke rukket å ringe meg. Skulle se om hun rakk det i dag i steden.

Det ble ikke så veldig mye vasking i går, Pepita, men litt!! Jeg fikk endelig vasket kjøleskapet skikkelig, det trengtes!! :o Kastet en del ting som var gått ut på dato, blant annet en sennep (ingen av oss spiser det) som hadde gått ut for over ett år siden... Veldig greit å rydde og vaske litt der, men nå ser det jo så tomt ut!

Fikk vasket klær i går, og ryddet endel. Kjøkkenbenken er full, men det er sambos jobb å vaske opp og jeg har egentlig bestemt meg for at han skal få gjøre det selv. Men kjenner at jeg godt kan finne på å gjøre det i dag, så slipper han å bruke fredagskvelden sin på det...

Jeg skal nemlig på besøk til en venninne i kveld, vi skal reise ut av byen i kvelden, så sambo blir igjen og venter på meg. Da er han jo ganske snill, han skal bare være her alene og da synes jeg jo synd på han hvis han skal måtte vaske opp i tillegg.... Jeg er for snill...... ;)

Kafe med venninner i går var superkoselig som vanlig, god mat og vi skravlet som vanlig masse-masse.

Plan for dagen: Pakke inn gaver til dåp og den nyfødte, skrive kort, rydde endel, pakke til helgen, strikke litt, støvsuge og så kanskje-kanskje vaske opp hvis jeg gidder. (jeg er nemlig litt sånn at det føles helt meningsløst å rydde og vaske resten av leiligheten når det ser sånn ut på kjøkkenet...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda' date=' Tjorven, det er A og BM, ja!! Stor stas!! [/quote']

Å, så hyggelig! Det var en veldig koselig nyhet altså, håpe det skulle være dem! Hurra Hurra! :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...