Gå til innhold

lmaris planlegginger


Gjest lmari

Anbefalte innlegg

Gjest lmari

:ler:

Jeg skal jammen drikke brus til frokost i dag også, jeg, Kverula! Og du har helt rett: brusen smaker sjelden så godt som på søndagsmorgenen etter en lang og hard lørdagsnatt!

... min natt var forsåvidt ikke så hard: vi ble plutselig bare to som skulle ut for å drikke øl og da droppet vi det. I steden dro A (like gammel som meg og veldig lik, så vi er blitt gode venner) og jeg hjem til meg, kjøpte med oss mat fra DelideLuca og satt i sofaen til klokka fem og skravlet.... :roll:

Det var veldig koselig å ha tid nok til å skravle med henne, og ikke minst kunne snakke ordentlig om jobbting, deilig å høre at hun er enig med meg i en del ting.

... Men trøtt i dag! Og hadde ikke lyst til å sove bort hele dagen heller, jeg har jo en jakke jeg skal strikke og en sofa jeg skal slite! :ler:

Men formen er ikke helt på topp - i tillegg kom tante Grusom i dag tidlig, så da er jeg litt shaber. Jaja. Godt det er søndag og jeg bare kan sitte under pleddet!

Strikket endel på jakken mens vi skravlet i går, så nå er jeg ferdig med armen og halvveis på ryggstykket. Dette går jo alldeles strålende, Espera og Chica!! Og det blir så fiiiint!! *stolt*

En venninne kommer innom om en halvtime, hun spurte så tynt om å låne 1500 kroner i går. Hun er ofte litt i beita for penger, men er veldig flink til å betale tilbake på konto med en gang hun får penger, så da gjør det meg ingenting å låne henne dem. Og så skal jeg ringe en venninne etter fire, vi chattet i går og ble enige om å ringes i dag.

Ah, langrenn på tv, pledd og cola light og jeg skal jammen steke meg speilegg til frokost - da blir det en strålende søndagsformiddag!!!

... og om bare noen bittesmå timer kommer sambo hjem, jeg gleder meg så jeg er helt rar til å klemme på han! Det er tomt her uten han... Egentlig godt å kjenne at jeg lengter sånn etter han, selv om vi har vært sammen i over sju år. :hjerte:

God søndag til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Koselig å ha dagbok sammen med dere! Det er så lett å lese dagboken din. I perioder når jeg ikke har vært på kg på lenge er noe av det første jeg gjør å sjekke hva du skriver. Kanskje jeg kjenner meg igjen i deg. Uansett syns jeg du er en utrolig mye mer energisk utgave. Så mange spennende prosjekter på gang. Det er alltid inspirerende å være innom her. Føler meg som en gretten gammel heks i sammenligning noen ganger... :ler: Den jakken hørtes så enkel ut. Eller er du bare utrolig kjapp? Kunne tenke meg å prøve å strikke noe som ikke tar så lang tid. Er den ensfarget? For veldig små babyer eller? Er tante til en stor jente på 8 mnd selv. Ha en fortsatt god søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

:o

Herregud, for en måte å våkne opp på... Sekretæren på jobben ringte og sa at jeg var tiltenkt å være sjef for en seksjon denne uka.....

Det er selvfølgelig et voldsomt kompliment, men fy flate, jeg har aldri gjort det før og gruer meg noe inni he******. :o Jeg aner jo ingenting om hvordan jeg skal gjøre det, hvor jeg skal begynne eller noenting. Og ikke nok med det - den ene som kunne vært en god hjelp for meg er han som HATER meg og ikke sier et eneste ord til meg...

Oh-la-la....... :-?

Jaja. Dagen i går var i hvert fall ok. Strikket hele formiddagen, S var innom en liten tur for å låne penger av meg. Utpå ettermiddagen gikk jeg på Platekompaniet og kjøpte meg noen filmer, blant annet "13 snart 30" som jeg koste meg med i går før sambo kom. Ringte A, koselig å skravle skikkelig med henne! Og så kom sambo hjem, vi spiste pizza og så på film ("Sex lives of the Potato Men") og la oss tidlig. Godt å få han trygt hjem, i hvert fall!

Nå skal jeg strikke litt til - er straks ferdig med den andre armen, og skal begynne på det siste forstykket. Kan sitte under pleddet og lulle meg inn i at verden og jobben er trygg i dag... *lmari skjelver av frykt for å tabbe seg ut*

Takk for mønster, Espera! Den var sååå kul!! Har du begynt på jakken, eller? Den er veldig enkel og grei!

Og takk for oppskrift, Pepita, da blir det frynser på neste strikkeprosjekt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lmari

Klart det hjelper, Wynja! Takk!

... har sendt litt meldinger med min andre vikar-kollega som er veldig lik meg, hun har vært i huset litt lenger og har prøvd seg som sjef for den avdelingen. Hun sa at hun trodde det skulle gå veldig bra, og ga meg to ting å huske på: 1) annonser 2) toppstripe. Puh, det kan jeg klare!! :ler:

Det hjalp veldig å se på listene at Han-som-hater-meg ikke er på jobb denne uka, han har ferie. Da er det en søt dame som har den andre seksjonen, og hun kan hjelpe meg endel, tenker jeg. Puh, det hjalp!

... og sambo sier selvfølgelig de rette tingene: "dette er et kjempestort kompliment, bare hopp uti det og vis dem at dette fikser du"...

Litt bedre nå!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espera

Takk for mønster, Espera! Den var sååå kul!! Har du begynt på jakken, eller? Den er veldig enkel og grei!

Nei, har ikke begynt på jakken enda, må prøve å komme litt lenger på den bomullsjakken jeg allerede har starta på først. Ellers er jeg stygt redd for det blir mye halvferdige prosjekt gitt :ler: Men garnet ligger klart - lyseblå merino-ull.....

Og jobb-utfordringer fikser du! Tenk alt du kommer til å lære og ta med deg videre! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det høres jo ut som en KJEMPEKUL utfordring! Gratulerer!

Men jeg kjenner virkelig til den der dette-fikser-jeg-ikke-dette-ansvaret-er-altfor-stort-følelsen. Men TENK så bra det blir når du er ferdig og du faktisk HAR fikset det!

Og så bra at hatesjefen ikke skal være der! :hoppe:

Lykke til!

PS: Du har inspirert meg til å kjøpe pinner og garn til strikkesjal i dag! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lmari

Jeg føler meg ikke akkurat så tøff, Wynja... :-?

.. men jeg har sminket meg og stæsjet meg etter alle kunstens regler, har på høyhælte karriere-kvinnesko og tøffe-maska. Det hjelper litt!

Men det er skuuuhuuummelt!! :o Plutselig er det jeg som bestemmer alle de tingene som jeg alltid har spurt alle andre om, og det er ikke bare merkelig men også veldig skummelt. Er faktisk litt shaky her jeg sitter...

Men tøff på utsiden, vet du! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Fake it `till you make it, sier jeg bare! :tommelsmil:

Er sikker på at du både ser strålende ut og gjør en strålende jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

... men jeg sitter egentlig og venter på at en eller annen redaktør skal komme og si "neimen, sitter DU her? Nei, da har det nok skjedd en feil. Du er jo ikke flink nok til denne jobben"..... :-?

Bare jeg kommer meg gjennom denne kvelden, så skal det nok gå bedre resten av uka. Det handler bare om å komme over den første og verste bøygen. Det kjennes allerede bedre enn da jeg kom, for å si det sånn!

.. og takk for støtte, jenter!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Du ER flink nok. Ellers hadde du ikke fått prøve deg! Tror du sjefene lar amatører få styre showet, eller? :sjarmor:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Phju.....

*tørker svetten*

Det har vært en lang og knallhard kveld. Jeg føler at jeg har null kontroll på morgendagens avis, gruer meg allerede nå til å våkne i morgen og finne dommen i loggen fra redaktørene... :roll:

Men jeg kom meg pinadø gjennom det! Og fy flate, det er nesten fælt å innrømme dette, men det var jammen meg bittelitt morsomt mens det sto på også!

... eller, det var IKKE morsomt da jeg stresset som verst og vi lå dårlig an og jeg kjente at jeg virkelig skalv på hendene. Da hadde jeg mest lyst til å gå inn i krok og gjemme hodet mitt og satse på at ingen så meg...

Men når jeg er ferdig med ildprøven og kan si at "Fy F'***, jeg klarte det", så er det jammen ganske deilig! :ler:

Nå skal jeg hjem og sove, det har gått i ett hele dagen og jeg lengter etter å krype inntil kjæresten min. I morra blir det bare sløving i sofaen før jobb, må jo lade skikkelig opp med litt strikking! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espera

Gratulerer med vel overstått jobb-utfordring! :klappe: Synes det høres ut som om det gikk bra jeg (litt skjelve-på-hendene-opplevelser hører med :wink: ) - men nå tvilte jeg aldri på deg heller!!! Flinke-lmari!!!

Kos deg med oppladnings-strikking i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Takk, Espera!

... jeg var faktisk så shaky at jeg skalv på hendene - det er fryktelig mye å huske på og litt ekkelt å sitte med alt det ansvaret.

Loggen fra redaktørene var kjapp og grei i dag: "Fin inngang på seksjonen, resten også greit".

*puster lettet ut*

Er ikke så veldig motivert til å gå på jobb i dag - det var egentlig såpass fælt i går at jeg gjerne skulle ha slippet. Samtidig er det jo greit å ha hele uka når jeg først skal ha det, så får jeg litt kontinuitet i det!

Skal spise litt og så strikke en times tid, begynner å bli utålmodig på å få jakken ferdig nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...