Gå til innhold

lmaris planlegginger


Gjest lmari

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest lmari

Åh, da må du fortelle hvordan det går, Chica!!

... nå fikk jeg enda mer lyst til å strikke mer, Espera..... Kanskje jeg må ta meg en tur på garnbutikken i morgen, gitt..

:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica

Kan komme med referat jeg, men tar sikkert litt tid før jeg kommer til det jeg ser på som utfordringen med gensre: raglanfellingen og det og legge ut armene likt... Men, får nilese oppskriften, så går det nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Tittet litt nøyere på de oppskriftene der inne - og det der kommer jeg aldri til å kunne klare!!! :o

Raglanfelling? Aldri hørt om en gang, jeg, Chica.... :ler:

... får se om jeg finner en litt lettere oppskrift et sted...

Har ryddet to "rote-skuffer" i den mye omtalte kommoden. Den ene skuffen har inneholdt kontor-ting: penner, teip, lim, saks, hullmaskin, stiftemaskin osv. Og jeg har bare en ting å si: jeg har FRYKTELIG MANGE penner!!! :o

.. nå har jeg kastet nesten halvparten, jeg har en forferdelig sær tvangstanke om at jeg ikke liker å skrive med blå kulepenn, det må være svart... Så nå har jeg kastet nesten alle de blå, og så alle de svarte som ikke virket.

Og litt vemodig: kastet alle de gamle visittkortene fra min tid i motemagasin-bransjen. På tide å kaste dem, jeg kommer aldri til å ringe David fra Toni&Guy eller Rebecca i L'oreal igjen... Men det var en del navn der som jeg hadde glemt og som vekket noen morsomme minner, og så husket jeg hvor deilig det var å ha nesten ubegrenset tilgang til frynsegoder i form av kosmetikk.... Beholdt kun et visittkort: mitt eget. Synes det er litt morsomt å beholde de jeg har hatt.

Er i kastemodus nå, må se om jeg ikke finner noe annet jeg kan kaste....

:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espera
Tittet litt nøyere på de oppskriftene der inne - og det der kommer jeg aldri til å kunne klare!!! :o

Raglanfelling? Aldri hørt om en gang, jeg, Chica.... :ler:

Det kan se veldig vanskelig ut med en gang, men alt er beskrevet i detalj. Er det raglanfelling, står det hvordan det skal gjøres vettu... Heldigvis for meg! Jeg lærte det på prøv-og-feil-metoden(og det er knall-enkelt forresten), men det sitter ikke fra gang til gang, på noen måte!

Ellers har jeg et veldig enkelt mønster på jakke og teppe liggende på pc'n, om du vil kan du sende meg en pm med mail-adr så sender jeg gjerne . Skal strikke den selv nå snart for første gang, kan vi hjelpe hverandre da vettu! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
jeg har FRYKTELIG MANGE penner!!!  :o  

.. nå har jeg kastet nesten halvparten, jeg har en forferdelig sær tvangstanke om at jeg ikke liker å skrive med blå kulepenn, det må være svart... Så nå har jeg kastet nesten alle de blå, og så alle de svarte som ikke virket. (.......)

Er i kastemodus nå, må se om jeg ikke finner noe annet jeg kan kaste....

Kasting er noe av det beste jeg vet :wink: Jeg ELSKER når pennene mine går tom for blekk, for da kan jeg kjøpe nye :danse: Og DET er gøy.. :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Har akkurat laga den kylling middagen!

Nyyydeli!!! :-) :-)

Ikkje bra å legge ut oppskrifte til ei som e gravid! :wink:

Stooor klem frå ei stappmett MsSunshine! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare si fra at jeg også har strikka en genser med raglanfelling og er behjelpelig med å tolke oppskrifter hvis det er vanskelig. Raglanfelling er greit for å feste ermene på genseren, slipper masse montering (blir klumpete når jeg gjør det i alle fall) - genseren blir da seende sånn ut at det går et slags stripe (der det strikkes sammen) fra under armen og innover opp mot halsen. Det ser du jo sikkert på bildet. Poenget er at jeg syns det er enklere enn å montere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Fredag!

... i dag sov jeg plutselig kjempelenge - det er tydelig at kroppen min er litt småforvirret etter så mye fram og tilbake med døgnsnuing. Men nå er det jobb igjen i morra, fri på søndag og svooosj, så er jeg i gang med ny arbeidsuke.

Quiz i går ble faktisk veldig ålreit!! Det varte ikke så lenge som jeg fryktet, en kollega kunne fortelle at han skal bli pappa, vi koste oss veldig og snakket om mye morsomt, og ble nummer 2 i quizen!!! Moro!

.. jeg rakk hjem før sambo kom fra fotballtrening, så vi fikk noen timers sofakos også!

Gikk innom en butikk på veien og fikk kjøpt meg en lyserosa genser, den var DYR, men sikkert verdt det... ;) Den er lyserosa og med en knappekant i halsen, jeg er ganske fornøyd. Sambo synes den var kjempefin, og sa "åh, den fargen var fin til deg".... :o Har han aldri sagt før, så det får jeg ta som et kompliment!!!

... skal gå bort i garnbutikk om noen få strakser, sånn at jeg kan kjøpe garn til å strikke meg et sjal, og kanskje garn til en babyjakke? Takk for oppskrift, Espera!!

Må vaske litt mere klær i dag, og så rydde og vaske sånn at det blir ryddig her til jentene kommer i kveld. Gleder meg veldig til en rolig jentekveld med masse skravling!!

Jeg også ELSKER å kjøpe penner, Libertas, men har funnet ut at jeg ikke kan kjøpe flere, jeg har jo fri tilgang på jobben... :ler:

Så bra at du likte kyllingen, MsSunshine!!

Det er godt du sier sånn, englefjes, da tør jeg å kaste meg ut i strikkingen... Så får jeg heller bare spørre deg om hjelp når jeg står fast!

Har hatt en venninne på tråden i dag tidlig, hun ville ha hjelp med jobb-råd. Koselig at hun spør, og jeg hjelper gjerne å rydde i jobbetankene, jeg. Håper hun får det tilbudet hun vil, det hadde vært supermorsomt for meg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

God helg til dere også, Ingeborg og meja!

Sånn, da har jeg i hvert fall fått brukt de pengene jeg skal i dag... *rister på hodet*

Handlet garn og bånd til tynt, strikket lyserosa sjal - hadde med meg den nye genseren jeg, og det er nøyaktig samme farge! Garn i mørk-mørk burgunder med litt shimmer hadde de ikke, MERKELIG nok... ;) Kjøpte også pinner i str 9, så det blir et tynt og lett sjal. Og så kjøpte jeg lyserosa garn til babyjakke, klør i fingrene etter å sette meg ned med det...

Har også kjøpt meg ny olabukse, en ny topp i svart med brune og turkise detaljer, et syrinfarget skjerf og noen plain svarte sokker. Og så mat til i kveld: hjemmelaget pizza med kjøttdeig, champignon, løk, ananas osv. Pluss mat for resten av helgen.

... og svoooosj, så var det 1500 kroner mindre på kontoen min, gitt.... :-?

Sambo har reist avgårde, jeg løper i skytteltrafikk ned i vaskekjelleren. Planlegger å gjøre en skikkelig innsats nå, så kan jeg heller sette meg ned og slappe av med strikketøy litt før jentene kommer til Idol. Må brette klær, en diger haug på soverommet. Vaske opp, men det er ikke mye. Og så dra over gulvene og shine badet. Ingen store jobber, annet enn de enorme haugene med klær, selvfølgelig...

Og såååå kan fredagsfølelsen senke seg.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica

Skal handle garn på vei hjem fra jobb idag jeg, så blir det nok strikking av babygenser ikveld! Sitter og teller minutt før jeg kan dra hjem fra jobb.

Håper du får ei fin helg! Koslig med jentekveld da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chica

Fikk du begynt på babyjakken i går? Ble ferdig med vrangborden jeg, men skulle vel fått tak i andre pinner, rundpinnen min er litt lang, så det blir litt tungvint. Får vel stikke innom mamma idag og snoke i skuffene hennes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

God morgen!

Ah, lørdag formiddag er egentlig noe av det deiligste med uken (etter fredag ettermiddag, selvfølgelig), men det er ikke like stas når man skal på jobb.... Men jeg koser meg så godt jeg kan, jobb i kveld burde gå greit.

Kvelden i går ble superbra! Jeg fikk brettet absolutt alle klærne, og lagt fint på plass i skapet, så soverommet er helt strøkent! Kjøkkenet var strøkent, i dag er det litt asjetter og sånn der, men ikke så ille. Deilig!

Superkoselig å ha besøk av jentene, vi spiste deilig pizza, drakk vin og bare koste oss. Skravlet mye, selvfølgelig... :wink:

Jeg begynte på sjalet mens vi skravlet, det er enkelt bare rett fram og tilbake, så det går greit mens man skravler. Kom et godt stykke, faktisk. Og I bestilte et likt sjal i turkis, hun syntes det var så fint! Da jentene gikk i halv ett-tiden, var jeg så sugen på å komme i gang med babyjakken at jeg satte på en film (Mitt Store Fete Greske Bryllup) og satte meg ned med mere vin og begynte på jakken.... :ler:

Deilig å være alene hjemme og gjøre akkurat som man vil, ja!!

... jeg kom et godt stykke, Chica! Strikker etter en oppskrift jeg fikk av Espera, den virker ganske enkel. Jakken strikkes i ett stykke, så nå er jeg ferdig med det ene forstykket og skal begynne på armen. Fant ut at det kanskje ikke var verdt å begynne på det i to-tiden i natt... :ler:

Nå skal jeg sette meg til med strikketøyet igjen, kooooooser meg så mye med det! Drikker brus til frokost og har rett og slett hjemme-alene-fest for meg selv! :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Chica

Oi, kommet en del lengre enn meg du skjønner jeg! Skal sette meg ned snart med skrikkingen igjen, må bare få tatt en dusj. Har vært på trening, så sitter her i svette klær og samler energi til å komme meg i dusjen... Sløv ja! Men er det lørdag så er det lørdag, orker ikke å stresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maikana

Hei Imari!

Stakk bare innom for å se hva du driver med, og det ser jo ut til at helga har vært bra så langt. :-)

Kos deg på jobb!

Klem Maikana

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Kvelden på jobb er straks over, det har virkelig gått i ett fra vi kom inn døren. Rakk så vidt å spise litt i sta, men måtte ta det stående... :-?

Lørdager er kjipe dager på jobb sånn sett.

Men jeg er lykkelig fordi jeg slapp å ha sjefsansvar i dag, jeg var satt opp med ansvar, men håpet å slippe. Hadde vært dårlig gjort å sette en uerfaren vikar som sjef på en Grand Prix-kveld, altså...

Hele formiddagen gikk med til å sitte i sofaen og nikose meg med strikketøyet mitt. Koser meg så veldig med det, så jeg gleder meg egentlig bare til å komme hjem og fortsette! :ler:

Nå er jeg straks ferdig med den første armen, så kommer hele det lange ryggstykket som kanskje blir litt kjedelig. Men det blir veldig fint og jevnt, og jeg synes ikke resten av oppskriften ser så ille ut heller, så jeg håper å komme i mål.

Savner sambo veldig, han har kost seg i bakken i dag, men var sliten da jeg snakket med han i sta. Bussen gikk visst ikke hjem før i tre-tiden i morra, så han trodde det ble en lang dag. Jeg har lovt å sitte klar med pizza og øl til han, og så kan han bare stupe i dusjen og inn i joggebuksa, så skal jeg kooose med han! :wink:

Mine planer for morgendagen er ikke store: strikke og slappe av, tenker jeg drar i gang en film eller to.

Etter jobb har vi planer om å ta en øl, det er koselig å gjøre sånne ting når det uansett ikke er noen som venter på meg hjemme!

God helg til deg også, Maikana!

Gleder meg til å høre hvordan det går med strikketøyet ditt også, Chica!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

God søndag! :)

Leste at du hadde brus til frokost i går, og da måtte jeg bare fortelle at det har jeg hatt i dag! :wink: Det er vel noe av det beste jeg vet etter en kveld på by'n - å stå opp og drikke Pepsi Max! Det smaker aldri så godt som på søndag morgen! :ler:

Kose deg med samboern din utover kvelden du da - blir godt å få han hjem, tenker jeg! :kline:

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...