Gå til innhold

lmaris planlegginger


Gjest lmari

Anbefalte innlegg

Gjest lmari

Pøh, du har jo vært lenge borte, Etoile!! *litt snurt*

Det skjer lite her, men jeg klarer å skrive mye likevel, jeg.... :ler: Godt å ha deg tilbake, forresten!

Ja, det er kjempekoselig, Tjorven! Morsomt at så mange av våre nære vennepar begynner å gifte seg også, det er jo så stas med bryllup!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Hei på deg, snuppa! :vinke:

For en herlig uke å ha fri - kan jo ikke bli bedre, kan det vel? :wink:

Nå har jeg tatt helga også - deilig! Ser ut av vinduene og får en fornemmelse av at de burde vært pusset...men syns du ikke at det er synd å bruke en fredag på det? :klø: Jo, det er unødvendig. :Nikke:

Håper du gjør som jeg - og NYTER fredagen! Kose deg i kveld - og GOD HELG! :klem:

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Rappet fra Klips' dagbok:

Verdens 100 største attraksjoner:

Disse har jeg sett:

31. De norske fjordene, Norge

39. Louvre, Frankrike

40. Kanalene i Venezia, Italia

41. Versailles, Frankrike

51. Gamlebyen i Praha, Tsjekkia

74. Mont-St-Michel, Frankrike

85. Eiffeltårnet, Paris, Frankrike

88. Britisk Museum, London, England

Gjenstår:

1. Pyramidene i Egypt

2. Den kinesiske mur, Kina

3. Taj Mahal, India

4. Serengeti nasjonalpark, Kenya/Tanzania

5. Galapagosøyene, Ecuador

6. Grand Canyon, USA

7. Machu Picchu, Peru

8. Iguazu Falls, Argentina & Brasil

9. Bali, Indonesia

10. Regnskogen i Amazonas, Brasil & Peru

11. Ngorongoro-krateret, Tanzania

12. Great Barrier Reef, Australia

13. Angkor Wat, Kambodsja

14. Victoriafallene, Zambia & Zimbabwe

15. Den forbudte by, Beijing, Kina

16. Bagan-templet, Myanmar

17. Karnak-tempelet, Egypt

18. Teotihuacan, Mexico

19. Ris-terrassene i Banaue, Filippinene

20. Bora Bora, Fransk Polynesia

21. Akropolis og Parthenon, Aten, Hellas

22. Potala-palasset i Lhasa, Tibet

23. Gamlebyen i Jerusalem, Israel

24. Terrakottakrigerne i Qin, Kina

25. Mayabyen Chichen Itza, Mexico

26. Oldtidsbyen Petra, Jordan

27. Cruise på Nilen, Egypt

28. Påskeøya, Chile

29. Kappadokia, Tyrkia

30. Colosseum, Roma, Italia

32. Peterskirken i Vatikanet

33. Det egyptiske museum i Kairo, Egypt

34. Borobudur-templet, Indonesia

35. Kongenes dal, Egypt

36. Havnen i Hong Kong, Kina

37. Det Sixtinske Kapell, Vatikanet

38. Alhambra, Spania

42. Carlsbad-grottene, USA

43. Mekka, Saudi Arabia

44. Kathmandu-dalen, Nepal

45. Metropolitan Museum of Art, New York City, USA

46. Mt. Everest, Kina & Nepal

47. Smaragd-buddhaens tempel, Thailand

48. Hagia Sofia, Tyrkia

49. Pompeii, Italy

50. Kashmir-dalen, India

59. Uffizi-museet i Firenze, Italia

52. Det gylne tempel i Amritsar, India

53. Amalfi-kysten, Italia

54. Meenakshi-templet, India

55. Katedralen i Chartres, Frankrike

56. Moskeen i Cordoba, Spania

57. Gamlebyen i Damaskus, Syria

58. Dubrovnik, Kroatia

60. Utsiktspunktene i Rio de Janeiro, Brasil

61. Den Gylne Paviljong. Kyoto, Japan

62. Oraklet i Delfi, Hellas

63. St. Basil katedralen, Moskva, Russland

64. Abu Simbel-templet, Egypt

65. Markuskirken og Kampanilen, Venezia, Italia

66. Firenze, Italia

67. Kreml, Russland

68. Varanasi & Ganges, India

69. Cruise på Li-elven, Kina

70. Shwedagon-pagoden, Myanmar

71. Sahara-ørkenen

72. Det skjeve tårn i Pisa, Italia

73. Baalbek, Libanon

75. Topkapi-palasset, Istanbul, Tyrkia

76. Karnevalet i Rio, Brasil

77. Stonehenge, England

78. Angel Falls, Venezuela

79. Yellowstone nasjonalpark, USA

80. Santorini, Hellas

81. Petronas-tårnene, Kuala Lumpur, Malaysia

82. Matterhorn, Sveits

83. New Yorks skyline, USA

84. Marrakesh, Marokko

86. Ladakh, India

87. Niagara Falls, Canada & USA

89. Burj Al Arab-hotellet, Dubai, FAE

90. Pingvinene i Antarktis

91. Cruise på Yangtze-elven, Kina

92. Yosemite nasjonalpark, USA

93. Ayers Rock, Australia

94. Chambord-slottet, Loire-dalen Frankrike

95. Det Himmelske Tempel, Kina

96. Neuschwanstein-slottet, Tyskland

97. Suez-kanalen, Egypt

98. San Francisco, USA

99. Dødehavet, Israel & Jordan

100. Portofino, Italia

Det var jammen ikke mange jeg hadde sett! Og gjett hvem som fikk veldig reiselyst NÅ da!??!??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Mandag allerede, jo. Blærgh. Har hatt en deilig, men slitsom helg, og jeg er langt i fra klar for å gå på jobb igjen i ettermiddag!??!

... i dag begynner ny helvetesuke, sju laaaange kveldsvakter og snu-opp-ned-på-døgnet. Jaja, det går vel det også.

Helgen har som sagt vært superdeilig. Fredag var jeg hos venninne A sammen med K, spiste deilig indisk mat, så på Idol og bare skravlet. Herlig med sånne fredager! Sambo og jeg kjørte ut av byen rundt midnatt, det gikk heldigvis fort og greit.

Lørdag var vi tidlig oppe, dro på barselsbesøk til nyfødte Marie og mammaen og pappaen! Hun var nydelig, selv med litt gulsott og merker etter sugekoppen. Mammaen var i kjempedårlig form, stakkar, jeg hadde helt vondt av henne, jeg. Traff T i blomsterbutikken etterpå, resten av dagen gikk med til å hjelpe henne med å dekke bord, pynte, sette opp blomster og leke med lille Sandra. Lørdagskvelden var vi hos vennepar H&C, tovet vesken til C hos dem og den ble superfin! Hun var veldig fornøyd, heldigvis. Koselig å være sammen med dem, vi koser oss alltid sammen.

Og i går var det altså barnedåp, det gikk bra å ta av og på lua, S var stille og rolig i kirken i to hele timer! :o (fire dåper, og litt annet småtteri....) Middagen gikk fint, sambo var kjempekjekk med rosa skjorte og slips, og vi fikk faktisk masse skryt for at vi matchet så fint! :hjerte:

Men barnedåp med to familier man egentlig ikke kjenner er ganske slitsomt, man må jo nesten presentere seg før man snakker med folk og bruker masse energi på small-talk.

I går kveld ble vi invitert til L&S for å se på film, det var kjempedeilig å krype opp i sofaen dems og slappe av litt. Ble litt turbo-helg, dette. Nå ser jeg ikke sambo ordentlig før på lørdag, savner han allerede. Men jeg vet at jeg er heldig som i det minste sover sammen med han hver natt, da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Sånn, bilder fra hele påsken, pluss fra barselsbesøk og dåp i helgen er brent på cd, skal laste dem opp og bestille papirkopier når jeg kommer på jobb (mye raskere å laste opp derfra).

Bilder er morsomt!!! :P

Prøver å ringe gynekolog for å bestille GU-time, men ingen tar telefonen. I dag har jeg så vonde mens-smerter at jeg holder på å krepere her, så det frister minimalt med GU, kan du si... :roll: Men det må vel bare gjøres, jeg får fortsette å ringe i dag eller i morra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coral
I dag har jeg så vonde mens-smerter

Ikke noe særlig med mens - smerter. Går heldigvis over etter noen dager, men kan være skikkelig vondt mens det står på. :trøste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lmari

Takk Hanne, det KAN virkelig være helt jævlig mens det står på... :cry: Voooooondt!! Men slipper litt taket nå, det er bare de to første dagene jeg er plaget.

Når jeg har fri, holder jeg aldri helt oversikten over pengebruken - da trekker jeg kortet og bruker både på det ene og det andre. Nå hadde jeg jo hatt fri i nesten to uker, så det var faktisk litt spennende å sjekke kontoen da jeg kom på jobb i dag! :roll:

Men det har gått greit, selv om jeg har brukt mye penger de to siste ukene, har jeg ikke brukt helt over evne heller. Så nå har jeg laget en liten økonomiplan for de neste tre ukene fram til lønning, jeg bruker minimalt med penger de ukene jeg jobber (såfremt ikke nettshoppingen tar overhånd), og har bare en friuke igjen før ny lønn. Utrolig deilig følelse å endelig ha en økonomi som er solid!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Hei på deg!

Ville bare titte innom for å se hvordan helgen din har vært - masse som har skjedd ser jeg, men det ser ut til at dere har kosa dere til tross for høyt tempo! :)

Ha en god natt på jobb!

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Hei Kverula! Ja, vi har kost oss i helgen selv om det var mye som skjedde!

Vi måtte le litt på vei inn igjen til byen, vi lever et veldig forskjellig liv der ute og her inne. I helgen har vi vært på barselsbesøk, snakket med to par som gifter seg i år og som begge har hus, vært faddere i barnedåp (er ikke DET en voksen ting å gjøre så vet jammen ikke jeg!) og generelt gjort veldig voksne ting! Så var vi på vei inn igjen til byen, der vi er unge og urbane, eller hva jeg skal si. Litt merkelig følelse. Noen ganger blir jeg helt gal av det, men nå i helgen har det egentlig vært ok.

Har bestilt papirkopier av over 200 bilder!! :o Hadde egentlig tenkt å bestille ekstra kopier som de nybakte mødrene kunne få, men jeg tror jeg står over. Blir jo kjempedyrt for meg! I steden brenner jeg en cd til dem hver, så kan de bestemme selv om de gidder å lage bilder av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Takk Wynja! Deilig å vite at man slipper å betale en stor sum, selv om jeg vet at skattepenger jo egentlig enten er penger du har betalt for mye eller for lite tidligere, så det er jo rettferdige penger.

Fikk mail fra kusine M nå, hun har bestilt flybilletter til Norge i helgen rundt 15. mai!!!!! Jippijippijippi, da får vi til kusinetreffet som vi har snakket om!

... sambo er invitert med en kompis fra England på tur til varmere strøk en eller annen gang denne våren, han ringte i går og foreslo den samme helgen, det hadde jo passet helt perfekt. Håper det også går i boks.

Og venninne A hadde bestilt kirken på nyttårsaften i dag! Da blir det nyttårsbryllup på dem!! (vi krysser alt vi har for at hun består eksamen og slipper å ta opp igjen, da blir det nemlig utsatt til sommeren).

Moro at det skjer litt og at jeg har litt å glede meg til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får igjen 9700 kroner på skatten!!!

Så herlig! Men hvor har du fått vite det allerede? Ble ikke det sendt ut i dag? Har dere avisfolk tilgang til små hemmeligheter vi vanlig dødelige ikke har?

Vet du har en lang kveldsuke foran deg, men kos deg likevel som best du kan! Det blir i det minste penger ut av det!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lmari

Vi har nok tilgang til mye, jolie, men ikke sånne ting! ;)

Neida, selvangivelsen min hadde kommet i posten i dag, den! Sambos også, så kanskje vår kommune var tidlig ute? (vi er fremdeles folkeregistrert i vår gamle kommune).

De pengene er en god gulrot, særlig siden jeg savner sambo allerede! :veldigsur: Men egentlig så takler jeg kveldsjobbingen bedre og bedre, så jeg har det ikke så aller verst nå. I dag hørte jeg noen rykter om at det kanskje blir dagjobbing på meg i sommer også, det gleder jeg meg i såfall veldig til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Jøss, skrev jeg ikke noe her i sta? Var sikker på det. Men det skjer ikke så mye, så jeg har ikke akkurat så mye å skrive.... :roll:

Jobb igjen nå. Snart ferdig med tirsdagsvakten, det betyr at det er bare fem vakter igjen. Merkelig hvor mye greiere det går å jobbe nå enn for ett år siden, da strevde jeg veldig med å gjøre jobben og synes jobbingen var kjipt. Nå trives jeg mye bedre, synes jeg får til en god del og har det egentlig ganske bra på jobb!

... innimellom får jeg sånne ideer om at jeg må finne meg en annen jobb, for å være sikker på at jeg kan flytte ut av byen når jeg vil. Prøver å gi meg selv litt is i magen, det er da virkelig ingenting å stresse med! Vi vil jo gjerne bli i byen i to-tre år til (helst to, spør du meg), så da er det jo egentlig ikke noe vits i å lete etter ny jobb nå! *roer seg selv ned*

Formiddagen gikk med til å sitte i sofaen og se på opptak fra i går, samtidig som jeg limte bilder i album. Deilig å slappe skikkelig av før jeg går på jobb. Tok trikken til jobben, da rakk jeg akkurat å smånusse litt på sambo før jeg måtte gå også. Det hjelper faktisk på savningen!! :hjerte:

Har chattet lenge med min nyforlovede venninne som studerer i utlandet, det er så morsomt å snakke om bryllupet! Og jeg som har hengt her inne så lenge, jeg har jo masse råd og tips... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Håndarbeidsprosjekter denne våren:

Babyjakke

Babyteppe

Babysokker til venninne som får baby i august.

Teppet skal lages i garn fra Nøstebarn, jakken og sokkene i hvitt babyull-garn.

Sjal til venninne C

Sjal til venninne E

Begge har bursdag nå, og begge ble lei seg for at de ikke fikk sjal til jul. Skal se om jeg finner noe tynt og mykt garn som kan bli fine sommersjal.

Limegrønt sjal til T

Hun har bursdag på lørdag, jeg ser henne neste helg og da tenkte jeg hun skulle få sjalet og en nål i turkis og limegrønt som jeg har kjøpt til henne.

Større babyjakke til S

Den rosa jeg laget er passe akkurat nå, mammaen ville gjerne ha en som var litt større.

Et tynt sommersjal til meg selv, noe a'la det lyserosa jeg laget til dåpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Det var en fin liste! :hoppe:

Jeg lagde ny, kul veske i går! Skal se om jeg får laget et bilde med tiden... :-)

Tror jeg ville gått helt strikkeamok dersom jeg fikk unge... :ler:

Håper du får en fortsatt koselig kveld! Og at det ikke blir sånn at venninnene dine forventer at du alltid skal lage noe til dem. Du må jo ha tid til andre ting også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Det kommer sikkert tillegg til listen etterhvert, Pepita! ;) Og heldigvis har jeg ikke laget så mye enda at noen forventer noe - de to jentene jeg skal lage sjal til fikk se at jeg laget ett før jul, og begge to synes de var fine. Så da skal de jammen meg få sjal i gave! ;)

... lurer på om jeg skal gå innom garnbutikken før jobb i dag. Får se om jeg har overskudd, det er jo hele 500 meter ekstra å gå.... :roll:

Våknet med vondt i hodet i dag. Og litt nedover nakken på den ene siden, det kan bety at jeg har ligget litt feil. Og så har jeg jo strengt tatt ikke spist siden middag på jobb i går, som var klokka fem. Så kanskje ikke så rart... :o Håper litt frokost og Homsepatruljen kan ta knekken på den, ellers blir det en laaang kveld på jobb, er jeg redd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica

Du må passe på å få i deg mat ja! (Sier jeg som får i meg alt for mye mat, er sulten en time etter lunsj etc...)

Hva slags garn bruker du til sommersjalene? Har hittil bare brukt Vivaldi jeg, tror jeg skal få tak i en mye tykkere heklenål slik at det blir mer luftig. Har bare svarte sjal, så jeg skal lage meg ett hvitt et tror jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...