Gå til innhold

lmaris planlegginger


Gjest lmari

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Kos deg med venninneflokken i kveld, da! Av og til skulle jeg ønske det var en reell mulighet å være flue på veggen, morsomt å se hva venninner snakker om... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

... jeg skal prøve å huske alt, Wynja, så kan jeg skrive det inn her etterpå! :wink:

Har pottet om "alle" plantene, det var ikke akkurat en enorm jobb, men deilig da det var gjort! Så har jeg kost meg med album og bilder, kom halvveis i bunken med 250 bilder. Jeg klipper og limer, så det tar litt tid. Tenkte jeg kunne ta med resten av bildene til jentekvelden, det er alltid morsomt å vise fram bilder.

Har snakket med svigermor, nå skal sambo på fotballtrening og jeg skal snart fikse meg litt for å dra hjem til I på pizza og brus. Gleder meg veldig!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Har snakket med svigermor

:ler: Det gjorde jeg i går... En uke til neste gang! :ler:

(Bare tuller, er glad i svigermoren min jeg, altså! Grepa dame.)

Gleder meg til å lese om venninnetreff senere. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag, jo! Og strålende sol!!!

.. jeg er jo egentlig ikke noe glad for at det er fredag, det betyr jo bare at uka går mot slutten og dermed at det går mot en ny arbeidsuke for min del... :roll:

Deilig at det er deilig vær i dag - jeg har en tur-i-parken-avtale med en venninne og datteren på 8 mnd i formiddag. Hun er vel egentlig samboeren til en av sambos kompiser, men vi har vært endel sammen med dem som par og hun og jeg finner tonen veldig godt (vi skravler vel omtrent like mye, tenker jeg.... :ler:). Så da er det koselig å finne på noe bare hun og jeg!

Før jeg går skal jeg pakke til helgen, vi skal reise ut av byen. Deilig det også, når været er så fint!

Venninnetreffet i går var helt fantastisk koselig, vi lo og skravlet i 4,5 time og jeg var helt sliten i magemuskler og kjevemuskler etterpå. :ler:

Wynja, vi snakket om mye, men her er noen av temaene:

- Å være husredd og få panikkangst

- Om I skulle kaste ut noen møbler hun tenkte på

- hvor lenge det var siden vi hadde spist pizza

- spiseforstyrrelser

- hvor vanskelig det er å si fra når folk rundt deg har et usunt forhold til mat

- Ms problemer med praksisstedet sitt

- S' nye kjæreste

- Is trøbbel med bihulene og mulig operasjon

- Navn på våre kommende unger

- Middelaldrende menn som har problemer med unge, dyktige og pene jenter

- Et par tre stykker vi har gått i klasse med tidligere

- Shopping

- Skatten/ligningen

- Studielån og at man gruer seg til å betale på det

- Sommerens ferier

- At man ligner mer og mer på foreldrene

- At vi begynner å komme i den alderen hvor vi blir bedt i flere bryllup i året

- Jenteturen i juni

- Jobben min

- Hvordan dressbukser har lommer på siden som gjør at man blir større over hoftene

- Is skole og jobb

- Poker

Vi var vel innom sikkert tusen andre temaer også, men dette var i hvert fall en liten smakebit! Og ja, vi snakker om det meste mellom himmel og jord.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi holdt forresten på å få ubedne gjester i leiligheten i natt!

Jeg lå og leste til halv tre (døgnvillheten lenge leve!) og da jeg prøvde å få sove, ringte det plutselig på! Vi åpner egentlig ikke døren uansett vi da, siden vi vet at de som skal ha tak i oss, kan ringe oss på telefonene våre. Men så kom jeg på at det kunne jo være lillebror som hadde mistet nøklene sine i fylla og siden vi hadde telefonene på lydløs, fikk han jo ikke tak i oss. Så jeg gikk ut i stua og sjekket telefonen. Men neida, ikke noe der.

Da hørte jeg stemmer utenfor, og at noen fiklet med låsen vår! :o Jeg tittet ut nøkkelhullet og så en jente og en gutt som småkranglet, tydelig ganske fulle og tok feil dør.... De holdt på et par minutter med låsen, han var ganske hardhendt og holdt på ødelegge nøkkelen sin flere ganger. Jeg var usikker på om jeg bare skulle la dem holde på, eller kle på meg og åpne døren og si fra, men da sambo våknet og kom ut i stua gikk han bare bort og sa ut gjennom nøkkelhullet: "Jeg tror dere har feil dør, jeg". Da forsvant dem, gitt. :wink:

... jeg hadde ikke tenkt den tanken en gang, jeg.... :roll:

Vi ble jo helt lattermilde da vi la oss igjen, så vi lå lenge og småfniste. Særlig fordi vi hørte dem krangle i etasjen over, de hadde nok vinduet oppe for vi hørte hvert eneste ord..... :ler:

Stakkars sambo som hadde våknet helt desorientert, han merket bare at jeg var borte og at noen fiklet med låsen, han lurte jo på om jeg skulle ut og gå midt på natten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah. Tilbake på jobb etter en deilig friuke og en enda deiligere frihelg. :veldigsur:

Usannsynlig lite motivert for å gå på jobb i kveld, jeg ville egentlig bare hjem og slappe av og kose med sambo, jeg. Men når jeg først er her, er det egentlig greit. Virker som det blir en veldig rolig kveld på jobb, i hvert fall.

Helgen har vært deilig ute av byen. Fredag var vi innom på et kjøpesenter på vei hjem, jeg kjøpte en lyserosa cardigan og et skjerf med litt fargerike striper. Sambo klippet seg, kjøpte bukse og nye joggesko, så da er vi så vårfine som vi kan få blitt! :)

Om kvelden var vi hos H&C og så på Idol, ble sittende til langt på natt og skravle, det var koselig. Lørdag besøkte jeg den nybakte moren og lille M på tre uker - hun var sååå søt! T har vært så grinete i det siste (egentlig det siste året, når jeg tenker etter), men på lørdag var hun i godt humør og vi hadde det veldig hyggelig.

I går kveld skulle vi egentlig treffe Ø&M, men Ø var syk og lå under dyna, så da avlyste vi. Ble pizza og HarryPotter på video sammen med svigers i steden, helt greit det. Fant senga tidlig, da. Svigermor kjøpte med Still-parfyme til meg fra Sverige, så nå lukter jeg helt nytt også!

I dag har vi begynt jobben med å lete fram gamle bilder til album som skal være bryllupsgave. Mens vi holdt på, snakket vi om hvor heldige vi er som har to vennepar (egentlig tre, men to som skal gifte seg) som vi har kjent helt siden vi var veldig unge. Altså, vi har ikke kjent alle fire hele tiden, men H og sambo har kjent hverandre siden de var babyer, det samme med sambo og A (i det andre brudeparet). Det blir faktisk et ganske spesielt vennskap når man kjenner hverandres bakgrunn og oppvekst så innmari godt.

I hvert fall: vi har så smått begynt jobben med å leite fram gamle bilder som skal kopieres. Fant masse morsomt, pluss at vi skal samle sammen alle de nye bildene vi har av dem. Tror det blir veldig fine album som skal være en del av bryllupsgaven.

Og så har vi spist middag med mamma og pappa, før vi altså satte kursen innover igjen. Gleder meg til å komme hjem og pakke ut, men det får bli i morra ettermiddag. Jeg jobber lenge i natt, så jeg må sove ganske lenge utover, tror jeg.

Jaja. Ny uke er i gang, i hvert fall.... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da mamma og jeg ryddet bort etter middagen, så vi mine to venninner som er nybakte mødre ute på trilletur på boligfeltet der alle tre er vokst opp. Kjente enda et lite stikk i hjertet når jeg tenkte på at de har noe felles som jeg ikke har/får være med på.

Føles barnslig, akkurat som om det er viktigst i verden for meg at de ikke skal ha noe som jeg ikke har. Sannheten er jo at jeg har massevis som de IKKE har. Men likevel, et lite stikk i hjertet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp:

Jeg sto nok opp altfor tidlig i dag - var oppe halv elleve for å spise søndagsfrokost med svigers. :roll: Burde sikkert ha sovet en del mye lenger, siden jeg gjesper og føler meg trøtt og uggen nå. Men men, jeg får heller sove lenge i morgen i steden.

Har ikke noen store planer for den kommende uken, egentlig. I morra skal jeg prøve å få pakket ut av det vi hadde med hjem i helgen, sånn at det er ryddig og ok hos oss når vi starter uka. Resten av uka er det noen sjal som skal være bursdagsgaver som må strikkes, pluss et brev som jeg MÅ få skrevet til tremenningen min. Men planen er å slappe av og kose meg mest mulig de få fritimene jeg har.

Siden jeg har nattevakt har jeg i det minste sjans til å se litt til sambo også denne uka, det er litt deilig. Han skal reise bort i helgen, og jeg har fri på lørdag. Har prøvd å høre med noen om de vil finne på noe, men folk flest er opptatt. Kanskje jeg bare skal ta en rolig hjemmekveld for meg selv? Jeg trives heldigvis godt i mitt eget selskap, ellers kunne jeg nok aldri hatt en jobb som denne, med mye alenetid på formiddagen.

Bare en time og et kvarter igjen av vakta nå! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maikana

Hei Imari!

Legger inn et grønt innlegg hos deg jeg. :tommelsmil:

Tenkte bare jeg skulle si at jeg kjenner igjen det du skriver om å være litt utenfor når det gjelder babyer, giftemål etc.

Mens jeg har vært i Australia har fire venner av meg fått barn, en har til og med fått to, en skal gifte seg i mai og en venter baby i oktober. Og alt dette går jeg glipp av. Jeg har ikke sett noen av venninnene mine gravide og jeg har heller ikke sett noen av babyene da de var nyfødte. Når jeg er hjemme bor jeg på det gamle rommet mitt hos mor og far, jeg låner deres bil og har generelt dårlig råd. Venninnene mine sitter der med egne hus, fine biler, og veldig voksne liv.

Selv om det kan føles litt surt en gang i blant å vite at jeg egentlig ikke har noe av det de har, er det allikevel fint å tenke på alt det jeg har opplevd de siste årene, og hvor mye bedre jeg kjenner meg selv før jeg begir meg ut på noe så stort som å få barn f.eks.

Vi kommer begge til å få det venninnene våre har, Imari, vi får det bare litt senere. Og hva gjør vel egentlig det? Opplevelsene vi får med oss "mens vi venter" er flotte og unike, og vi får mer tid til å være litt egoistiske, tenke mer på karriere, og leve spontant litt lenger. For ikke å nevne all den uavbrutte alenetiden vi får med kjærestene våre. :sjarmor:

Håper du får sove godt i natt, og så ønsker jeg deg en kjempeflott uke på jobb!

:-)

Klem Maikana

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har selvfølgelig helt rett Maikana, og egentlig så er det ikke det som gjør at jeg får stikk i hjertet heller. Det er det at de to, som jeg har vokst opp sammen med og gjort "alt" sammen med, nå plutselig gjør noe som jeg ikke gjør og deler et fellesskap som jeg ikke får være en del av.

Jeg vet jo at jeg også får det livet de lever om noen år. Og egentlig vil jeg jo ikke ha barn og stasjonsvogn og alt det der akkurat nå. Jeg bare får litt stikk når jeg ser at de deler noe og har noe felles som jeg ikke er en del av...

Barnslig, jeg vet det. Men det er nå en gang sånn når jeg har vokst opp med disse jentene og delt alt med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er helt naturlig tanker og reaksjoner jeg lmari! Jeg tror faktisk veldig mange jenter har det slik at det stikker litt innimellom. Det trenger jo ikke å være fordi man egentlig ønsker å ha det samme som dem, men det kan ha noe med egne tanker og kanskje forventninger til fremtiden... Nei, dette ble dype greier gitt...

Ville egentlig bare innom å ønske deg en riktig god uke jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det at de to, som jeg har vokst opp sammen med og gjort "alt" sammen med, nå plutselig gjør noe som jeg ikke gjør og deler et fellesskap som jeg ikke får være en del av.  

Har også to venninner, hun ene helt fra barndommen, og hun andre fra gymnas-tiden, som nå er blitt mammaer begge to. Har noen andre venninner som har fått barn også, men merker at det er litt spesielt med de to. Fordi de nå deler noe ikke jeg kan ta del i, mens vi tidligere har delt så mye sammen opp igjennom årene. Når de diskuterer barnehagesøknader, amming eller hva det måtte være omkring barna deres så kan jeg lytte (og jeg synes det for det meste er interessant og lærerikt å høre), men jeg kan ikke si "jeg vet akkurat hvordan det er", og komme med mine erfaringer på det området. De har noe felles, og fordi de nå begge er i permisjon kan de tilbringe mye tid sammen på formiddagen, mens jeg er opptatt på jobb ol.

Merker at det av og til kan stikke litt hos meg også, selv om det valget jeg har tatt er noe jeg står for og egentlig er veldig glad for. Jeg er i et godt og trygt forhold og har funnet han jeg vil dele livet med. Tenker jo at ting forhåpentligvis vil komme for vår del og, og har helt ærlig ikke vært klar for alt det ennå selv. Og det viktigste er jo at jeg og sambo er klar for den store oppgaven det er å bli foreldre, og ikke bare kaster oss på bølgen før den tid.

Men til tross for alt dette kan vissheten om at jeg ikke deler noe av det som er aller viktigst i livene til disse venninnene mine nå føles litt sårt, noen ganger. Ble langt dette, men ville egentlig bare si at jeg tror jeg skjønner litt hvordan du føler det, Imari. Jeg kjenner meg i hvert fall igjen i tankene dine.

Håper dagen blir fin! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei du!

Ville bare si at jeg tenker paa deg! :klem:

Tror ikke det er saa uvanlig at man gjoer seg slike tanker som du gjoer naar man er paa ulike stadier i livet.

Jeg synes i alle fall det er merkelig aa oppleve at jeg blir stadig mer voksen - og til og med litt satt!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Étoile

Hei snupp!

Ville bare si at jeg leser her, det koker litt rundt meg for tiden så får sjelden lagt igjen spor hos deg. Men tenker på deg, og grugleder meg til den 30. :wink:

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsener, jenter, det hjelper å lese at dere skjønner hva jeg mener.

... i dag tenker jeg ikke så mye på det, med en gang jeg kommer meg tilbake til jobben og min leilighet her i byen, så savner jeg ikke det fellesskapet de har med mann og barn og stasjonsvogn. Jeg har det jo så deilig her! :wink:

Har sovet helt til nå. Denne uka snur jeg døgnet totalt, men må nesten det når jeg jobber så lenge om natten. Gikk greit i går, selv om jeg alltid føler meg litt "rusten" etter en lang friuke. Det ligger masse ting utover i leiligheten, så jeg skal ta en liten rufs etterhvert. Orker ikke noe grundig rydding, så det blir mest å få unna klær og bager etter helgen, tenker jeg.

Jeg også grugleder meg, Etoile! Tror faktisk jeg må ta meg en tur til frisøren og klippe meg før den dagen, jeg..... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Camelia
Hei Imari!

Legger inn et grønt innlegg hos deg jeg. :tommelsmil:

Tenkte bare jeg skulle si at jeg kjenner igjen det du skriver om å være litt utenfor når det gjelder babyer, giftemål etc.

Mens jeg har vært i Australia har fire venner av meg fått barn, en har til og med fått to, en skal gifte seg i mai og en venter baby i oktober. Og alt dette går jeg glipp av. Jeg har ikke sett noen av venninnene mine gravide og jeg har heller ikke sett noen av babyene da de var nyfødte. Når jeg er hjemme bor jeg på det gamle rommet mitt hos mor og far, jeg låner deres bil og har generelt dårlig råd. Venninnene mine sitter der med egne hus, fine biler, og veldig voksne liv.

Selv om det kan føles litt surt en gang i blant å vite at jeg egentlig ikke har noe av det de har, er det allikevel fint å tenke på alt det jeg har opplevd de siste årene, og hvor mye bedre jeg kjenner meg selv før jeg begir meg ut på noe så stort som å få barn f.eks.

Det beste er jo å få i pose og sekk, eller hva? Jeg begynte ikke barneracet før den respektable alder av 32. Før det levde jeg herrens glade, "ansvarsløse" dager. Jo, for ordet "ansvar" får en annen mening når man får barn.

MEN, og det vil jeg bare si, tro IKKE at det er slik at man får bedre råd, eget hus og fin bil av å få barn!!! Det er en gedigen misforståelse. Ingen automatikk her! Jeg har aldri hatt så god råd som da jeg var student, hadde ekstrajobb og bare meg selv å passe på. Og det samme er situasjonen for mange av mine venner.

Nå har jeg endt langvarig utdannelse, er gift og har to unger. Vi har såvidt skrapt sammen til en skrøpelig leilighet (som jo er blitt finere etter hvert), har en gammal, liten bil, og en bankkonto som overtrekkes hver eneste måned.

Følte bare for å si det, lissom... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jobb igjen. :roll:

Fikk vondt i hodet hjemme, jeg får nesten alltid det når jeg begynner å snu døgnet ved starten av en ny arbeidsuke. Ikke så ille nå, jeg har fått i meg litt vann og en banan, og det pleier alltid å roe seg når jeg kommer meg på jobb og får logget meg på.

Dumme meg kjøpte KK, der var det reisereportasje fra Glasgow som jeg selvfølgelig måtte smugtitte på, og nå sitter jeg her med en voldsom lyst til å reise tilbake igjen.... :roll:

:ler:

Men om dagen har jeg egentlig lyst til å reise hvorsomhelst, jeg!

Blir spennende å se hva som skjer på sambos firmatur til helgen, det kan hende at han blir en av dem som får bonustur. Hvis han IKKE får det, tror jeg vi reiser oss en tur bort i begynnelsen av juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, har spist middag i kantina (kjøttkaker med potet og kålstuing) og sneket meg til bittelitt sjokolade. Må jo kose seg litt her man sitter og jobber og sliter! :wink:

Fikk strikket litt videre på et av sjalene i dag, men mesteparten av tiden på ettermiddagen gikk med til å rydde og sortere i bildene vi skal kopiere. Har gått gjennom alle albumene våre, og tatt ut bilder/sider som skal kopieres. Det er fordelen med ringpermer og løse ark - at man enkelt kan ta ut en side hvis man trenger det.

Så nå ligger det klar en kjempebunke som sambo skal kopiere. Han har heldigvis god tilgang til veldig gode kopimaskiner og fint papir, så det blir nesten like bra kvalitet som på vanlige bilder. Gleder meg allerede til å sette i gang med å klippe og lime - vi har bestemt oss for å gjøre det i fellesskap en kveld, kanskje drikke litt vin og spille musikk. Det blir koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ha dårlig samvittighet, Camelia! Her har alle lov å kyte og klage - ikke det at jeg oppfattet at det var det du gjorde heller, forresten!

... jeg er veldig enig i alt du skrev jeg. Derfor er jeg heller ikke veldig babysjuk akkurat nå. Men jeg er misunnelig på at venninnene mine har et fellesskap som jeg ikke er en del av. Det blir omtrent som da vi var sju år og de andre hadde fått sykkel og du ikke. Eller som da vi var 14 og de andre hadde fått mensen og du ikke. Jeg er misunnelig på det de deler, liksom.

Jeg er bare full av respekt for det du gjør med din lille familie - du virker sterk og tøff og en dyktig mamma samtidig som du er en flink karrierekvinne. Du er et drivandes kvinnfolk!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...