Gå til innhold

lmaris planlegginger

Gjest lmari

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei. Jeg er også spent på å lese hvordan det gikk i dag. ... og hvis du har tid en gang er jeg spent på enkel babyjakke (+ lue?)... Men bare hvis det ikke er noe stress å sende det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Tuuuusen takk, jenter, så koselig at dere tenkte på meg og ønsket meg lykke til med intervjuet!

Jeg var helt groggy da jeg våknet i dag, det eneste som fristet var å sove videre og bare sløve hele dagen. Men jeg karret meg da ned på jobben, intervjuet varte i et kvarter, cirka.... :ler:

Veldig greit å være ferdig med det, da. Det var en hyggelig opplevelse, de var veldig koselige og skrøt mye av meg. Vi snakket litt om fremtiden også, og sjefen mente jeg hadde det i meg til å kunne bli mellomleder?? :o

... han sa forsåvidt også "hvis det nå skulle bli sånn at du ikke får fast jobb i denne omgangen, så skal du vite at vi er veldig, veldig fornøyde med deg og ønsker mer enn gjerne å beholde deg. Men i en sånn prosess som dette er det jo mye å ta hensyn til".

Det var det jeg ville at han skulle si, mitt verste mareritt er om jeg går forbi hun som "alle" mener at bør få jobben.

Jeppjepp, da er jeg ferdig med det!!

Kjøpte meg to digre buketter med fargerike tulipaner på vei hjem, synes jeg fortjente det! Og handlet masse mat og småtteri, greit å fylle opp med ting etter mye jobbing.

Og nå er jeg så lykkelig som man kan være: jeg har en bra uke bak meg, intervjuet er vel gjennomført og fikk masse skryt av sjefene, jeg har mange deilige fridager foran meg, jeg er nydusjet og nyforført av sambo ( :sjarmor: ), vi har spist deilig-deilig kyllingmiddag, sitter under pleddet mitt og strikker og jeg har ingenting jeg MÅ gjøre de neste dagene. Sambo stryker og klapper på meg, og jeg bare koooooser meg!! :hjerte:

... i morra gleder jeg meg til å få ordnet og shinet litt her, det er deilig det også.

Ah, kan livet egentlig bli bedre?????

..... sambo påstår at det eneste som måtte mangle for at jeg skal være 100 prosent lykkelig nå måtte være en ring på fingeren... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lmari

For å si det sånn, Wynja: det er HAN som hinter, ikke jeg!! :ler:

... men når jeg spør han rett ut, så er han like unnvikende som han har vært de siste to årene, så jeg har ingen forhåpninger, akkurat!! ;)

Hadde store planer om å komme meg tidlig opp og i gang i dag, men det bortfalt! :ler: Jeg er helt skutt, tror jeg kunne sovet to-tre timer til uten problem. Mandagssirupen kom altså i dag i steden for i går.

Vi har vasketid i kjelleren nå straks, tror vi har nok tøy som skal vaskes til at jeg kan skrive oss opp i morra også. Hadde vært deilig å få gjort unna flere av de store maskinene (sengetøy osv) før påske.

Tulipanene mine er så fine, og jeg er fremdeles lykkelig over at jeg har fri og kan kose meg. MÅ ryddes og vaskes her i dag, siden utleie-mannen kommer i morra. Ser at jeg burde vasket vinduer også, men så langt tror jeg faktisk ikke at energien min rekker i dag! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Lykke til med alle gjøremålene!

Er litt misunnelig på deg som har så mye fri, her er det full rulle hele den neste måneden. Bra jeg har en påskeuke å samle energi på før det braker løs med vanvittige arbeidsmengder på jobb + intensiv forberedelse til reportasjetur i utlandet!

Heldige du som har blomster! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Trøst deg med at jeg har jammen meg jobbet for denne avspaseringsuken også, Pepita!

... men jeg husker veldig godt hvordan det var å være både student og ha en jobb ved siden av... Husk å ta noen pustepauser innimellom, det trenger både kropp og sjel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Trøst deg med at jeg har jammen meg jobbet for denne avspaseringsuken også' date=' [b']Pepita!

... men jeg husker veldig godt hvordan det var å være både student og ha en jobb ved siden av... Husk å ta noen pustepauser innimellom, det trenger både kropp og sjel!

Det var trøstende! :ler:

*ta pustepause*

Det hjalp å dra på skitur i går! :wink:

Fortsatt fin dag til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Når du alltid ser de samme menneskene, blir de til slutt en del av livet ditt. Og når de først er blitt en del av livet ditt, vil de til slutt også forsøke å forandre det. Hvis du ikke er som de vil at du skal være, så nåde deg. For selv om alle mennesker har en bestemt oppfatning av hvordan andre bør skikke seg, har de aldri en mening om hvordan de selv bør leve sitt liv.

Er alle dager like, så er det fordi du har glemt å gripe det gode som skjer i livet mens solen går sin gang over himmelen.

En beslutning er bare begynnelsen til noe. Når du tar en avgjørelse, stiger du ned i en mektig elv som fører deg til et sted du ikke hadde drømt om da beslutningen ble tatt.

Mennesket lever i kraft av fremtiden.

Hemmeligheten ligger i nåtiden, og er du til stede i det som skjer i nåtiden, kan du gjør den bedre. Og gjør du nåtiden bedre, vil det som skjer etterpå også bli bedre.

Det er ikke det som kommer inn i munnen på et menneske som er ondt. Det er det som kommer ut av den.

Kjærligheten har aldri hindret et menneske i å leve sin egen historie. Gjør den det, er den ikke ekte kjærlighet.

Det mennesker drømmer om er ikke først og fremst å reise ut, men å vende hjem.

Ingen kan flykte fra sitt eget hjerte. Derfor er det bedre å lytte til hva det har å si, slik at det aldri gir deg et slag du ikke venter.

Frykten for å lide er verre enn selve lidelsen.

Det er bare en ting som gjør en drøm uoppnåelig. frykten for å feile.

Når du elsker og blir elsket, kan du være hva som helst.

Der hjertet ditt er, er også skatten.

Sitatene er sakset på Alkymisten. Jeg likte den boken, og selv om noen av sitatene er "klisjeer", så liker jeg dem godt. Noen av dem sier meg veldig mye....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maikana

Hei Imari! :vinke:

Mye som skjer i livet ditt for tiden! Så spennende at du kanskje får fast jobb da. Men det fortjener du søren så grei som du har vært og stått på og jobbet netter så lenge.

Jeg har lest Alkymisten jeg og, og synes det er en veldig fin bok. Så jeg tok meg den frihet og kopiere sitatene inn i et word dokument...håper ikke det gjør noe.

Jeg lurer forresten litt på hva jobben du gjør går ut på? Er du ute og jobber med saker, eller sitter du ved desken og jobber med layout etc?

Klem Maikana!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chica

Bare innom for å si at raglanfelling var enkelt. Genseren blir kjempefin! Sitter på jobb og gleder meg til å dra hjem om ca 8 timer for å strikke :roll: Får håpe tiden går fort :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Midtveis i friuka, synes minuttene går altfor fort...

Utleie/vaktmester-mannen har vært her i dag tidlig, han krysset for ok på det meste. Vi må bytte en pakning i doen og skifte brannslukningsapparatet, men begge deler er ting som firmaet vi leier av betaler, så det er bare å få jobben gjort. Veldig greit å være ferdig med det.

.. I går da jeg ryddet som verst, bannet jeg litt over den dårlige plassen vi har. Sambo lurte på om vi bare skulle ringe og avlyse vaktmestermannen og si opp kontrakten. Han har vært den som har stått mest på at vi bare skal bli boende her fram til vi kjøper og flytter ut av byen (vi ser for oss at det skal skje om 2-3 år). Ble litt satt ut av at han foreslo det. Men vi blir boende. Det er deilig å bo sentralt, vi betaler en ok pris og vi trives godt her. Det eneste vi mangler, er bedre plass. Og det får vi antagelig seinere i livet. Per i dag er de andre tingene viktigere.

Har vært ute en tur nå på formiddagen. Satte på en vask før jeg gikk meg en tur, har kjøpt masse nytt garn (offwhite til babyjakke (samme farge som teppet jeg har laget til den samme babyen), helhvitt til babyjakke, grønt til tovet kremmerhusveske til venninne og limegrønt til sjal til meg selv. Pluss turkise og lyserosa knapper, så kan de to jakkene passe til begge kjønn. Og så mer lyserosa bånd som skal kante det lyserosa sjalet som straks er ferdig.)

Har også kjøpt meg en påskekrim: Ian Rankins Botsgang. Og slo til på et kunnskapsspill, "Europa på ett brett", tenkte det kunne være en familiegave til påsken. Har kjøpt kaffe til presskanne, pluss et kjede, en lyslimegrønn blomst (ser for meg at den kan bli veldig fin til sjalet), og to brosjer i turkis/grønt, mamma skal få den ene. Og så litt husmor-handling på Rema: Ovnsrens, påskelys og servietter, Zalo osv osv.

Puh!! :ler:

Kjenner at jeg har veldig redebyggings-behov i friukene mine, da vil jeg liksom pynte og fikse og ordne rundt meg. Sambo er flink til å handle og holde ting greit i orden mens jeg jobber, men han kjøper liksom ikke ovnsrens og servietter... ;)

I kveld skal jeg treffe to venninner på kafe, lenge siden jeg har sett dem så jeg gleder meg veldig.

Fikk forresten invitasjon til bryllup i posten i dag. Stikker litt i hjertet over at sambo ikke blir invitert... Vi er tre venninner som blir invitert uten følge, til en fest med 50 gjester. I begynnelsen var det greit, jeg trodde det var mange som var invitert uten følge. Men når det kun er oss tre, føles det litt sårt. Lurer på om de hadde gjort det på samme måte om vi var gift? Jaja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espera

Kjenner meg sååå igjen i deg lmari! :ler: Er så lite hjemme til tider at jeg har veldig behov for å gjøre det pent og koselig rundt meg, lage mat og bake og pynte og styre.... tro om "husmor-genet" mitt holder seg når arbeidssituasjonen (forhåpentligvis) engang blir annerledes? Sambo er veldig fornøyd og særs imponert over det grepa kjærring-emnet han har skaffet seg! :hoho:

Er det ikke litt rart da, å ikke invitere venninner med partner? Særlig når man er samboere over så lang tid som dere også? Hadde dere vært "bare" kjærester kunne jeg til nød forstått.... men hva gjør man med sånt liksom? :(

(Misunnelig på nytt garn. Har så mye i puffen min hjemme jeg kan strikke opp først jeg da.... Er det samme babyjakke du skal strikke nå og?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann.

Jeg er sjeldnere og sjeldnere her inne, desverre. Men når jeg først er innom, så må jeg se hvordan det står til med deg. Og det ser ut til å gå bra, det er hyggelig.

Den triste nyheten for oss er at huset vårt brant onsdag for 2 uker siden, og at vi nå står helt ribbet og på bar pakke uten noe særlig klær og annet utstyr. :-( Utrolig tungt. Men nå har vi iallfall fått oss leilighet i Drammen/Lier, det hjelper litt. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Tjorven! Så forferdelig!!?!??

... huff, jeg føler virkelig med dere. Man kan si at det er bra at alt har gått bra med dere, men likevel. Det må føles helt grusomt å miste alt dere eier og har... Har virkelig vondt av dere!

*klem*

Selvfølgelig koselig å se deg igjen, men jeg ble litt satt ut av nyheten. Det var triste saker...

:-(

Er det ikke litt rart da, å ikke invitere venninner med partner? Særlig når man er samboere over så lang tid som dere også? Hadde dere vært "bare" kjærester kunne jeg til nød forstått.... men hva gjør man med sånt liksom?

Jo, Espera, jeg synes egentlig også at det er litt rart... Hadde det vært en stor gjeng og mange som ikke ble bedt med partner, så hadde det vært annerledes. Men har tre ekstra gjester så mye å si når det er 50 til middag? Jaja. Sambo er bare glad til, han har ikke spesielt mye til overs for henne...

Nytt garn er fantastisk! Jeg har jo bare lyst til å begynne på alt, men må vel gjøre ferdig de prosjektene jeg har startet på først... Tenkte jeg skulle lage flere av den babyjakken du sendte meg, ja. Den var så enkel og ble veldig fin!

... heldig du som har masse restegarn, da. Jeg har ingenting, jeg. Kjøper bare akkurat det jeg trenger til det jeg skal lage, og da blir det bare igjen bittesmå restenøster. Mamma har et digert skap fullt av garn hjemme, det var nesten frittfram for oss da vi var mindre. Jeg vil også ha et sånt skap til mine unger!!

Kafe med venninner i går ble superkoselig, som antatt. Vi snakker så godt sammen, enten det er alvorlig eller mer morsomt. Deilig å få litt tid alene med I til slutt, vi er i samme bransje og har veldig mange av de samme erfaringene. Det er så deilig når noen andre sier "Ja, AKKURAT sånn har jeg det også"...

I dag er den o'store sløvedagen. Har absolutt ingen planer, annet enn å gjøre det som faller meg inn. Deilig! Tipper det blir litt strikking, litt sørfing og litt tv-titting. Da slapper jeg skikkelig av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjorven! Så forferdelig!!?!??

... huff, jeg føler virkelig med dere. Man kan si at det er bra at alt har gått bra med dere, men likevel. Det må føles helt grusomt å miste alt dere eier og har... Har virkelig vondt av dere!

*klem*

Selvfølgelig koselig å se deg igjen, men jeg ble litt satt ut av nyheten. Det var triste saker...

:-(

Ja, vi er litt satt ut selv også. men har heldigvis begynt å komme oss litt ovenpå igjen. Bilder er også heldigvis reddet ut, det hjelper jo litt!

Sender deg en PM jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...