Gå til innhold

Små monstre og viltre feer


hecuba

Anbefalte innlegg

Det er ikke en gremlin, nei.. Men jeg har den snille gremline, Gizmo, som kosebamse! :) Får ta et bilde av den og meg og legge inn som avatar. :ler:

Jeg har hatt alt mulig innen sf, jeg. Begynte med anoreksi, be innlagt, fikk dårlig behandling(så det gikk over til bulimi/tvangsspising). Har vekslet mellom de to siste i snart 7 år. Så totalt, med anoreksien, har jeg vel hatt sf i 9 år?

Jeg ville si at jeg fremdeles er syk, for jeg klarer ikke å kontrollere de negative impulstankene/-handlingene som har med mat og vekt å gjøre. Men jeg har nok kommet et godt stykke på vei selv. Jeg vet hva som skjer med meg og hva som er "mine tanker" og hva som er tvangstanker.

Det som skremmer meg litt, er at disse tankene er en så stor del av hverdagen at jeg ikke helt klarer å se for meg et liv uten. Ikke at jeg ikke vil, tro meg, men jeg husker ikke hvordan det var å tenke "normalt". :tristbla:

Så det er vel de siste stegene jeg trenger hjelp til.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest GreenSky

Da har du vært veldig flink som har kommet så langt.

Jeg kjenner meg litt igjen i de tankene, har mine tanker jeg og. Ikke om sf, men andre ting.

Du klarer det helt sikkert, men ting tar tid, dessverre. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Da begynner endelig sykdommen å slippe taket. Tenkte å ta meg en tur på skolen i morgen og kanskje en tur på treningssenteret etterpå. Dersom jeg orker i kveld, skal jeg lese fysikk samt ta en liten runde på ergoen hjemme.

Jepp. Da har jeg planlagt. Det virker produktivt, ikke sant? Flink hecuba! :)

Ellers har jeg som mål å nå 2000 innlegg på kg i dag.. Noe som kan hindre meg i å være produktiv og fornuftig.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaja.. Det ble ikke stort lesing i dag, men jeg tok en halvtime på ergoen.. Synes egentlig at det er bra med tanke på alle dagene jeg har ligget rett ut. :)

I morgen er det skole, treningssenter og en tur til typen.. Nå har jeg ikke sett han på over en uke. Kanskje vi faktisk får snakket sammen litt om flytting og de andre tingene jeg har hatt planer om å snakke med han om i en evighet. :ler:

Jeg var litt slem med han over telefonen her om dagen: "Duuu...? Jeg tror vi må snakke sammen, jeg.."

:ler:

Så lo jeg litt og spurte om han ble redd, noe han selvfølgelig ble. Jeg sa at han ikke skulle bekymre seg, men at jeg faktisk tenkte å snakke om ting(antagelig mer enn han) og at jeg håpet at vi kunne bestemme oss for en kveld hvor vi kunne snakke slik at jeg var forberedt og fikk sagt det jeg ville. Sa også at jeg ville unngå slike situasjoner hvor det bare ble krangling fordi han sa at jeg tok det opp på feil tidspunk.

Denne samtalen gikk hvertfall knirkefritt.. :)

Men men, nå er det natta. :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal jeg treffe typen. Vi har natten alene i huset, og jeg har veldig lyst til å overraske han med tanke på at jeg ikke har sett han på en og en halv uke nå!

Jeg tar gjerne imot forslag til måter å overraske på, men jeg har en liten plan som jeg tenkte jeg skulle følge. :)

Tenkte jeg skulle ta med alt jeg har av kinky ting, og så fort huset er tomt skal jeg si at jeg er slaven hans for resten av kvelden. :sjarmor:

Dette vil da garantert gjelde matlaging og brushenting også! :ler:

Ellers har jeg vært flink og trent på treningssenteret i dag! Hurra for meg! :hoppe:

Tenkte jeg skulle ta en time på ergoen før skolen i morgen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det forresten snart 4. mars igjen.. :tristbla:

Blir greit å få noe annet å tenke på da... Skal på fylla(i motsetning til hva jeg har gjort de siste årene)! ;)

*flink meg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig nok fester datoer man forbinder med noe trist seg på hjernen.. :forvirret: Var alvorlig syk en periode(anoreksi), og den dagen var et vendepunkt(ble lagt inn på sykehus). Var ganske traumatisk feilbehandlig med både tvangsforing, innstenging på avdeling, nekting å se familie, slanger ned i halsen uten tillatelse osv. Tydelig at ingen visste hva de drev med. Familien min ble beskyldt for Gud vet hva også. Oppholdet gjorde egentlig alt mye verre, og jeg fikk ikke lov å dra hjem før etter 3 mnd, og jeg har slitt med bulimi/overspising/tvangstanker/depresjon siden.

Går selvfølgelig bedre, men har hatt problemer med å komme over dette "overgrepet". Nå er det mest at jeg blir urolig i begynnelsen av mars og er det frem til 4. Er ofte da ting "blusser opp" i alle problemene. Men tror ting kommer til å gå mye medre i år, for jeg har lagt planer med kjæresten. :)

Gruer meg litt fordet.. Og jeg vet at det ikke hjelper å grue seg. Er vel det som gjør ting verst. Selvoppfyllende profetier. :ler:

Har planer om, med mindre jeg klarer å glemme datoen, å gjøre det om til noe positivt da. :) Det var den dagen jeg innså at jeg hadde et problem og skaffet hjelp. Var bare hjelpen som ikke ble som planlagt. :erter:

Endret av hecuba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LoisLane
Har planer om, med mindre jeg klarer å glemme datoen, å gjøre det om til noe positivt da. :)

Det hørtes lurt ut. Prøv å lag en kosleig dag med kjæresten og snu det vonde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes lurt ut. Prøv å lag en kosleig dag med kjæresten og snu det vonde.

Jepp! Skal kjøpe en god flaske vin i morgen. Skal ha alenekveld. På lørdag skal vi i tillegg ut med venner. Så jeg tror dette skal bli koselig. :)

:klem:

Endret av hecuba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag har jeg vært flink! Jeg trente i ca 45 min rett etter jeg stod opp, så har jeg spist frokost og hatt god tid på å pakke alt jeg trenger til skolen og i kveld. Samtidig har jeg rukket en lang frokost med te og hele pakka. :)

Nå sitter jeg og slapper av og venter på bussen. Trenger ikke gå før om 20 min. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Kom på enda et alternativ til chips: papadums! Inneholder bare 2, 5 g fett pr 100 g, mot chips som inneholder 33.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...