Gå til innhold

Små monstre og viltre feer


hecuba

Anbefalte innlegg

Gjest GreenSky
:murvegg:

Hva i alle dager er det som er galt oppi hodet mitt??

:murvegg:

Hver gang jeg føler meg vel, at jeg har oppnådd noe eller at jeg snart er i mål, så kommer den trangen til å overspise tilbake, og jeg gir etter... Og mest sannsynelig får jeg en bulimi-dag eller to i etterkant.

Jeg blir så oppgitt, og jeg skjønner virkelig ikke den logikken. Når ting føles bedre og nærmer seg bra og helt topp, hvorfor må jeg ødelegge det?

Jeg klarer jo ikke å fungere når jeg overspiser. Er nesten som en unnskyldnign for å ikke trenge å eksistere, bare lokke seg inne. Og jeg er klar over at jeg gjør det. Når det skjer er det som om hjernen min er ved bevissthet og ikke kroppen min. Er til å bli gal av!  :sur:

Håper det går over snart..

:tristbla:

Kanskje fordi du er redd for å ha det bra?

Kan være skummelt det, vettu.  ;)

Jeg har heldigvis kvittet med med uvanen nå, men jeg kunne bare være snill med meg selv først da jeg hadde kuttet meg opp. Fordi jeg følte først da at jeg fortjente det. Å være snill med meg selv, altså. Rare hjerne.  :forvirret:

Endret av GrønnSky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje fordi du er redd for å ha det bra?

Kan være skummelt det, vettu. ;)

Jeg har tenkt det samme. Er vel egentlig klar over det. Men det er dritkjipt da! For jeg vil jo ha det bra! :tristbla:

Jeg blir bare urolig av det... Nesten så jeg venter på at noe skal gå galt, at jeg er mislykket og må mislykkes, og derfor fremsynder krisen. For det blir jo en liten "krise" når jeg blir så dårlig og nedfor at jeg ikke klarer å fungere i en pressammenheng. :sur:

Hvordan skal jeg gå frem for å bli mindre urolig? :klø:

Hvilke tanker hjalp deg å kutte ut din uvane, grønnska?

Har allerede bestemt meg for å fortsette med svømming og badstue. Tror det er bra psykisk trening å gå rundt i badedrakt/naken(jada, det er sikkert teit, men skader ikke å prøve), det er også veldig avslappende å svømme i et halvtomt basseng. Og det sliter ikke så på kroppen heller. :hoppe:

Det verste jeg vet om er når man ser på seg selv som en smart og rasjonell person, men alle handlingene en selv gjør er dumme og urasjonelle.

Mennesker er rare dyr! :ler:

Endret av hecuba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror forresten at jeg vil gå en forfatter/journalistikk-rettet utdannelse fremfor medisin(er ikke sikekr ennå, men). Jeg tror det ligger i blodet mitt å skrive. Kanskje jeg bare trenger litt motivasjon og erfaring før jeg blir den neste Ibsen(eller Bjørneboe). :sjenert:

:ler:

Positive tanker: "Jeg er en multikunstner!" :hoppe:

Om positive tanker er sanne tanker er en annen ting. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg begynt på innledningen til en bok. Mon tro om jeg stopper opp denne gangen. Trenger nok motivasjon. Men det er hvertfall et forsøk på å være kreativ. ;) Forhåpentligvis klarer jeg å skrive noe med både lengde og fylde. Målet er å få ut tanker og inntrykk som nesten kan overraske meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det endelig ferie!!! :hoppe:

Skal prøve å være flink til å trene i helgen. Er så utrolig trøtt i dag, så jeg vil ikke presse meg. Men i morgen skal jeg verve ei venninne, enten hun vil det eller ikke. :twisted:

Planlegging av hyttetur er i full gang. Det står fire jenter på gjestelisten(inkludert meg), blir mest sannsynlig to eller tre gutter. Med andre ord: jentetur med gutta på slep. Jeg har planer om å gå på ski og lese. Dersom gutta vil drikke og sove, får de gjøre det uten meg. :ler:

Får bare håpe at jeg ikke brekker et ben, eller to, eller tre.. :sjenert:

Så var det boken jeg skulle begynne på. Jeg har passert 3 sider, og er ennå ikke ferdig. Flinke meg. :klem: (klem til meg selv, for de som lurte).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Hei!

Det som hjalp meg å slutte med kuttingen, var medisiner og terapi. :) Nå føler jeg ikke noe behov for å kutte meg opp i det hele tatt. :)

Om du tror forfatter/journalistikk er noe for deg, så prøv det! :) Om du ikke liker det likevel, er det ikke noen katastrofe å prøve noe annet. Jeg sluttet på nordisk grunnfag, fordi jeg fant ut at det ikke var noe for meg likevel. (litt kjipt med studielånet, men...)

Jeg har praksis som journalist nå, og digger det. Liker et fritt yrke. :)

Hyttetur er sikkert bra. :-D

Er det "O" du leser på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leser "O", ja. Foreløpig er jeg bare fascinert av stemningen i boka. Har ikke blitt videre sjokkert eller noe. Føler litt inspirasjon til å skrive noe i liknende baner. Så dersom du vil være en liten kilde til boken min, Grønnska, og fortelle meg litt om hvordan det er å være journalistikk-student og om klubber som er populære blant folk som er interessert i bdsm(dersom det er). ;)

Dersom jeg klarer å fullføre den ideen jeg har begynt på, blir jeg kjempefornøyd! Har lenge hatt lyst til å skrive bok, men aldri klart å skrive mer enn ca 3 sider. Derfor blir jeg fornøyd selv om innholdet blir dritt , bare jeg ikke slutter å skrive. Hehe.. :sjenert:

Angående hytteturen, så er altfor mange usikre på om de vil være med. Ser nesten ut som om det ikke blir noe(eller at jeg må dra alene). :ler: Jaja. Dersom det ikke blir noe av hytteturen, så skal jeg uansett ha en konge-ferie. Kanskje jeg bruker uken til å skjemme meg bort med svømming, badstue, lesing, skriving +++.

I verste fall(dersom jeg vil på hytta) får jeg dra med mamma og mormor. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Jeg skriver bok jeg også, men det er en fantasy-barnebok basert på en drøm jeg hadde en gang. :) (altså ikke sånn Martin Luther King - jeg har en drøm, men noe jeg drømte en natt. Øh, ja. :sjenert::ler: )

Klubber, næh...

Jeg går på garage og john dee når jeg skal gå ut, jeg. Noen folk ser kanskje litt kinky ut, men jeg tror ikke at det er mer bdsm-folk blant gothere/pønkere/metallere/synthere enn resten av befolkningen, selv om jeg tror mange "vanlige" folk har den oppfatningen. Stæsjer meg opp litt ekstra når jeg går ut, og da er det ikke uvanlig om jeg får spørsmål om jeg er satanist eller sm-dame. :ler: (det siste er jo sant, men... :sjarmor: )

Ikke for det, jeg går gjerne på klubber jeg, men jeg vil ikke gå alene, og de jeg har utført SM med, har vært for pinglete til å gå ("tenk om vi møter noen jeg kjenner!?" So? De er vel der av samme grunn som deg, tenker jeg. ;):) ) Derfor har jeg gikk gått på det enda. Kanskje andre, felles bekjente av oss vet det bedre?

Siden du spør, journalistikk og SM, skal boka handle om deg? (eller meg? :sjarmor::engel::ler: )

Tror du skal bruke ferien til å skjemme deg bort jeg, hørtes bra ut. :klem::tommelsmil:

Endret av GrønnSky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du spør, journalistikk og SM, skal boka handle om deg? (eller meg?  :sjarmor::engel:  :ler:

:ler:

Den skal handle om den jeg(du?) kunne vært!

(Jo mer utganspunkt jeg tar i meg selv og mine rare tanker som utgangspunkt, jo mer glede vil jeg få av å skrive... kanskje jeg overrasker meg selv også..? :sjarmor: )

Men for alle del, vil gjerne ha ekstra info. Jo mer info jeg har, jo lettere blir det.

;)

Tror du skal bruke ferien til å skjemme deg bort jeg, hørtes bra ut. 

Ikke sant? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke turt å gå alene! :ler:

Ikke fordi det var for skummelt, men jeg er sjenert... Kanskje du blir med meg engang? Hjelpe meg å finne antrekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Tja, det hadde ikk vært noen umulighet!

Men jeg har litt komplekser for kroppen min (hvem har vel ikke det?) hvis jeg skulle gått med latex ol som sitter som klistret til kroppen.

Kanskje du har noen tips om antrekk? Som er avslørene, men ikke sånn at en føler seg helt naken, liksom? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, jeg også har komplekser(etter en laaang periode med trøstespising etter tre dødsfall i familien og selvfølgelig historien med sf og hele pakka).. Så jeg forstår deg der. Men nå får vi drite langveis i det! :hoppe: Trikset er vel å fremheve det man er fornøyd med fremfor å fokusere på å sjule det man ikke er fornøyd med? ;)

Uansett har vi jo tid til å trene, freshe oss opp og forberede oss mentalt da! Hehe. Så kan vi ta en shoppingtur sammen og finne noe.. ;)

Høres det ut som en deal? :sjenert:

Endret av hecuba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, det kan vi gjøre.  :)

:hoppe:

*kjempeivrig*

Vel, jeg antar at vi må vente til bursdagen min da.. Glemte det, jeg. :sur:

blir ikke 20 før i mai. :sjenert:

Men har da passert 20 på noen områder.. :sjarmor:

Kom det veldig feil ut....? :klø:

Uansett. Du har jo kunnet tenke deg å stikke innom et slikt sted, men vært bekymret for å bli kjent igjen av noen. Nå kan du bare si at du er der fordi jeg ikke turte å gå alene(eller at jeg trengte noen til å passe på meg). En veldig god unnskyldning, ikke sant? :tommelsmil:

Nå fikk jeg noe gøy å se frem til. Skikkelig research! :ler:

Og du minner faktisk mer om hoved-bi-rollen i boka enn hovedpersonen, når jeg tenker etter... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broren min og jeg så på "My date with Drew"! Bra film! :ler:

Er en dokumentar om en fyr som er blakk, men vinner 1100 dollar på en tv-show og bestemmer seg for å prøve å få sin gamle drøm oppfylt: En date med Drew Barrymore.

Først trodde jeg at det var tull, men nei, det er en ekte dokumentar! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Neida, jeg er ikke redd for å gå på en slik klubb i det hele tatt. :) Vil bare ikke gå alene.

Du virker veldig voksen i hodet, i alle fall, selv om du ikke er 20 enda. ;):erter:

Endret av GrønnSky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, jeg er ikke redd for å gå på en slik klubb i det hele tatt.  :) Vil bare ikke gå alene.

Du virker veldig voksen i hodet, i alle fall, selv om du ikke er 20 enda.  ;)  :erter:

Og jeg som trodde hodet var det stedet jeg var minst voksen... :sjarmor:

:ler:

Dersom jeg vikrker voksen til sinns nå, er det bra, for jeghar ikke planer om å bli mer voksen på en stund. Føler meg akkurat passe slik jeg er nå. ;)

Fysisk aldring, derimot, kan jeg ikke gjøre noe med! :sur:

*sukke* Tenkt på alle mulighetene...

Men i mai blir jeg både 20 og ferdig med fagene jeg tar, så det er jo ganske bra timing til å få en del nye inntrykk.

:tommelsmil:

PS: Av antrekk, er jeg alltid interessert i korsettliknende saker. Har hatt en ting for korsetter siden jeg var 10.. Hvordan jeg har klart meg i så mange år uten å kjøpe et, er et mysterium. :forvirret::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...