Gå til innhold

Små monstre og viltre feer

hecuba

Anbefalte innlegg

Gjest GreenSky

Ja, digger korsett! :hoppe: Jeg kjøpte et korsett for ca. et år siden på Body Map i Oslo. Men det satt mer som en topp, ikke som et krosett, oppdaget jeg etterpå. Syntes det var litt kult, likevel, så jeg byttet det ikke. Men vil gjerne ha et årntli' korsett! :sjarmor: Men det er veldig dyrt. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

koster penger, ja.. Er en del saker å få tak i på nettet da, hvertfall.. Men har aldri fått meg til å bestille noe. :ler:

x-tra-x er jo en side med mye snæks. Har vært der ofte, men ikke kjøpt noe. Du vet kanskje om noen butikker i Oslo med litt utvalg?

Catsuit i latex (eller noe liknende) er også noe for meg. :sjarmor: Men da vil jeg helst trimme litt først.. :sjenert:

Jenter og komplekser! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ARGH!!! (tid for dagens faktiske dagbokinnlegg)

:frustrert::grine::tristbla::sur::klaske::murvegg::riste: :evil: :fy_fy:

Nå er jeg så lei av å syte og åføle meg nedfor og fanget og hele den lange pakka! Akkurat nå føler jeg meg fanget i egen kropp, i forholdet, i huset hjemme og i fortiden. Og nå er jeg drittlei! Eneste som kan gjøre noe med disse tingene uansett er meg! Bare meg! Så da er det avgjort:

- Dersom jeg føler meg mindre fanget i min egen kropp og får bedre kontroll av å trene ofte, så skal jeg trene ofte, IKKE prioritere å sove ekstra med kjæresten på lørdag fordi han vil det(og ende opp med å bli i dårlig humør og spise 1 kg godteri på kvelden)

- Jeg SKAL gjøre ting jeg har hatt lyst til men ikke turt å gjøre! Jeg føler meg fanget fordi jeg ikke slår meg løs, så nå er det på tide å slå seg løs!

- Jeg føler at mesteparten av tingene jeg driver med er halvhjertet og ikke blir gjennomført. NÅ skal jeg skrive bok.

JEG SKAL BLI DEN PERSONEN JEG ALLTID HAR HATT LYST TIL Å VÆRE! :sjarmor::hoppe::sexy::tommel::danse:

Så det så! :erter:

Følg meg på min utvikling fysisk og psykisk! *trailermusikk*

:ler:

Endret av hecuba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Du må ikke stille for strenge krav til deg selv. Da ender det bare med at du blir skuffet forsdi du ikke klarer å gjennomføre alt.

Sett deg gjennonførbare delmål, og belønn deg selv når du har klart det. :)

F.eks jeg, som har vært for sliten til å trene på over 2 år, har begynt å trene nå. Det er et slit. Jeg tenker ikke langsiktig, men setter opp ukesmål som er realistiske, f.eks trening en gang i uka.

Og når jeg har klart det, gir jeg en belønning til meg selv, f.eks et nytt blad eller en tur på cafe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner veldig godt hva du mener. Nå har jeg kommet igang med styrketrening, det var første kneiken. :)

Kanskje ukemål er en lur ting. Men jeg tror 2-3 ganger per uke passer bedre for meg. 2 hvertfall.

Ellers er det å spise normalt, som er det største problemet. Tenker alltid at jeg må ha en sulteperiode før jeg begynner å spise normalt. Lure tankegangen. :ironi:

Får vel bare kutte ut dette og sette opp en "normal kostplan" med en gang.

OG fortelle de aller nærmeste at jeg prøver å komme meg, og det ville vært fint om de hjalp meg litt på vei.

Angående den psykiske delen, så tror jeg at den jeg er vil "skinne mer igjennom"(klisjè) ettersom de andre bitene falle på plass. :)

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har i gjennomsnitt spist 0,8 kg med godterier de siste tre dagene! :grine:

Hva er galt med meg??? :sur:

*syteinnlegg*

Jeg er nødt til å få en eller annen interesse eller noe som er sterkere enn den lysten jeg har på snop. Spiser jo fordi jeg er deppa over at jeg har lagt på meg(er det ikke logisk, dere??). I går sa jeg faktisk klart ifra til typen at "jeg føler meg bare ikke komfortabel i den stillingen". :overrasket: Slik vil jeg overhodet ikke ha det.

Nei, godteri er den store hemningen min.Skal prøve å inngå en godteavtale med folka, tror jeg. Jeg kan kanskje regne på hvor mange kg kroppsfett alt dette godteriet tilsvarer? Eller, på en annen side, det ville sikkert bare ført til mer godterispising. :ler:

Nei, Grønnska? Skal vi ha en godteavtale sammen? Unngå snop og potittgull i en mnd fremover? :tommel:

Etter dette kan vi spandere oss et korsett hver.. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Ja, jeg har faktisk inngått en anti-godteriavtale med meg selv i en måned, jeg. Det gjorde jeg på mandag. Skal vi se. Da er det "BARE" 28 dager igjen uten snop. :forvirret::grine:

Vi kan backe hverandre opp.

:tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Jeg må begynne i morgen. Har allerede brutt den i dag.. :grine:

Hehe.. Godt jeg har selvironi og kan se humoren i hvor håpløs jeg er på dette området.. :ler:

Endret av hecuba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enda godt det  er snop og ikke alkohol vi skal kutte ut, da.  :ler:

Ja, hjelp! :overrasket:

Menne, jeg har en tendens til å spise snop og junk når jeg drikker da.. :sjenert:

Får vel bare ikke kjøpe inn snop, ikke dra til steder hvor det er snop og holde meg unna folk som som regel har med seg snop når jeg skal drikke da..

Hva er sunnest av saltstenger og goldfish? (Goldfish er namme! Og nå finnes også Goldfish&friends med paprikasmak! *reklamestemme*) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Hm... Jeg spiser ikk gullfisk pga at det er melk i dem. Gullfisk er liksom kinosnop for meg, pleide alltid å spise det da jeg var liten og var på kino.

Konsistensen er vel ca den samme som saltstenger, så jeg tipper det ikke er så veldig mye forskjell... Kanskje litt mer fett i gullfisker enn saltstenger?

Men hvis sier at gullfisk er lov det og. Vi kan jo lage en liste? Så vet vi hva vi kan spise av snop, liksom?

Her er mitt bidrag:

- farris

- lettbrus

- jus (jo... vet det er sukker i. Men det er sunnere enn brus, derfor tar jeg det med)

- sukkerfrie pastiller

- saltstenger

- gullfisk

- frosne bær

- poppkorn poppet i bittelitt smør

- riskjeks (sånne på pose med smak)

Noen flere forslag?

God helg, ja. :klem:

Endret av GrønnSky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke, jeg.. Skal prøve å spise så lite snop/snacks jeg kan generelt.. Får ofte ekstra søttrang av det. :ler:

Menne lettbrus og farris, samt sukkerfrie pastiller tror jeg er en fin løsning. Frukt og bær er jo også bra. :)

Sukker i jus? Jus er jo rent konsentrat fra frukt/grønsaker? "Sukkeret" i det er ikke samme type sukker som i søtsaker. Kroppen tar det til seg på andre måter.

Så frukt inneholder altså ikke sukker i den forstand folk tror. Men kroppen tar lettere til seg energi som den ikke trenger å fordøye(f.eks. væske). Det er kanskje en ting å merke seg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann!

Var innom å snikleste litt her, og legger merke til at dere begynner nå med det opplegget jeg begynte på for 1 uke siden.. det er tøft. Det eneste jeg har lyst på etter trening er kebab, pepsi max og sjokolade!

Masse lykke til!!

-Gitte-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pepsi max kan du unne deg, de andre tingene kan kanskje ødelegge litt for treningseffekten...?

Alternativer:

- hjemmelaget kebab/pita til middag

- proteinbar/sjokolade rett etter trening

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke pepsi max i ukedagene er min nye leveregel ;) Har en halvliter som har stått uåpnet ved siden av meg her siden søndag, må teste om jeg eier litt viljestyrke. Mulig den blir åpnet i morgen da.. :sjenert: Syns lørdag er lov.

Kebab er det ikke snakk om å spise, hjemmelaget eller gatekjøkkenlaget. Har blitt flink til å spise en del salat, havregrynsgrøt og masse frukt. Tror til og med huden min allerede merker et bedre kosthold..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag starter altså godteavtalen min. Ikke godterier de frise neste ukene.

Skal også trene i dag, kanskje også svømme i morgen. Men tror jeg må ta det med ro, virker som om jeg begynner å bli syk(typen har sikkert smittet meg).

Men det er ingen unnskyldning til å proppe i seg snop.. ;)

Ellers, hva mer har jeg å føye til her?

Typen min har vært ganske skjønn mot meg i deg siste da. Sånn veldig skjønn. Sånn lurer-på-om-noe-er-galt-skjønn. Har hintet litt til at jeg nesten blir skremt, men han sier at han bare har insett at han er veldig glad i meg, og at han vil at jeg skal vite det. :forvirret:

Synes det er deilig å få masse klemmer, jeg! :ler: Og så snuser han meg i håret og klør meg på ryggen og sånn. Kan ikke klage på det. :)

Men ser ut som om det blir en rolig, deilig helg, hvertfall.. Skal lese litt mer. Har endelig kommet igang med "deception point" igjen. Må innrømme at jeg ikke klarte å fullføre da jeg begynte på den. Den ble bare masete og ikke spennende. Ellers fortsetter jeg på O, og min egen lille historie(som mest utvikler seg i hodet mitt, da, ikke på pcan). :ler:

Da får jeg stikke og lage havregrøt! ;)

Endret av hecuba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...