Gå til innhold

Små monstre og viltre feer

hecuba

Anbefalte innlegg

Kanskje et sånt opphold kan gjøre deg godt? Jeg vet så alt for lite om sf, men jeg håper du har noen som kan hjelpe deg!

Håper du og kjæresten din for snakket sammen skikkelig.

*krysser fingrene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest GreenSky

Skal legge med, allerede nå, trøtt. For sliten til å skrive på KG, hadde jeg vært mer opplagt skulle jeg skrevet noen vise (?) ord. :ler:

Håper du får tatt en god prat med typen. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg pratet med typen. En kort oppsummering: jeg fortalte at ikke bare hadde jeg ikke spesielt lyst til Bergen, men jeg hadde også mine tvil angående å flytte sammen med han i første omgang. Sa at jeg tvilte litt på hvorvidt vi passet bra sammen eller ikke, at noe manglet. Sa at dersom han ville at jeg skulle følge med han til Bergen, må jeg føle at det er verdt det, og det er det han som må fikse på. Et haltende forhold er ikke nok.

Stay tuned..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal legge med, allerede nå, trøtt. For sliten til å skrive på KG, hadde jeg vært mer opplagt skulle jeg skrevet noen vise (?) ord.  :ler:

Håper du får tatt en god prat med typen.  :klem:

Takk takk.. :klem:

Du kommer nok med noen vise ord etter hvert, kjenner jeg deg rett.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg det var godt (kanskje også for han) at dere fikk pratet ut, sånne ting er bedre å finne ut av før man flytter sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Jeg tror absolutt det er lurt å legge alle kortene på bordet, ja. Så vet dere hvor dere begge står. Har han mulighet til å legge studiene i Oslo i stedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror absolutt det er lurt å legge alle kortene på bordet, ja. Så vet dere hvor dere begge står. Har han mulighet til å legge studiene i Oslo i stedet?

Opprinnelig trodde vi begge at studiet var i Oslo. Nå viser det seg at det kun er i Bergen.. Så, nei, dersom han vil/skal ta det studiet må han til Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt cosmopolitan i dag, og jeg digger bladet! Føler meg skikkelig jentete! Tihi! :hoppe:

:ler:

:forvirret:

:sjenert:

:rodme:

(for mer info, se egen tråd om cosmo)

I går ble jeg ferdig med den obligatoriske bedriftutplasseringen vi har i 3KJ-klassen min. Ble faktisk positivt overrasket. Både over at jeg faktisk kom meg ut alle dagene, og over at jeg fikk til det jeg gjorde! Tror det blir en kongerapport, og håper den får innvirkning på standpunktskarakteren min. :sjarmor:

Litt selvskryt i min egen dagbok må vel være lov. Snittet mitt til jul ble 6,1(inkludert poeng)! *klappe seg selv på skulderen*

*sjenert angående selvskryt* :sjenert:

Oppdatering angående andre ting:

Er satt på venteliste for å inn på behandlingsavdelingen jeg snakket om tidligere. Håper jeg kommer inn om ikke altfor lenge. Hadde vært en kjempebyrde fjernet fra skuldrene mine.

SItuasjonen med meg og typen holder på å toppe seg. Tror ikke jeg ble sjokkert angående selve flyttingen. Det var nok heller en tankevekker: Jeg vet ikke om jeg vil flytte sammen med han i det hele tatt! :tristbla: Enten det er i Oslo eller Bergen. Jeg har jo masse muligheter i Bergen, og jeg har vurdert byen før, men jeg vil ikke flytte din for hans skyld med han uten at ting forandrer seg litt.

Jeg har vel vært litt tilbakeholden og uklar(noe som kanskje er grunnen til at han noen ganger kan være litt skarp mot meg), men det er fordi jeg føler meg utrygg på han. Ikke på følelsene hans for meg, men angående måten han tenker på. Jeg tror(vet ikke må snakke med han, og det skal jeg) at han prioriterer seg selv først og fremst i alle situasjoner. Dette kan jeg forstå og faktisk godta, men det virker ikke som om det er kompromiss-prioriteringer, altså at han også finner en måte han kan ta hensyn til meg i situasjonen. Dette gjelder småting: hvordan vi skal bruke ferier, hva vi skal gjøre i helgen osv. Jeg synes dette skjer litt ofte. At han glemmer å prioritere meg, liksom. Jeg kan foreslå en ting jeg har lyst til, og han kan si nei blank, uten dårlig samvittighet og noen mere tanker angående det. Dersom han foreslår noe, kan ikke jeg si nei på samme måte, han finner alltid løsninger for at han skal kunne få viljen sin. Dersom jeg prøver å møtes på halvveien, er ikke det godt nok, for da ble det ikke slik han så for seg, og da han han ikke lyst i det hele tatt. Alt eller ingenting, liksom. DERSOM jeg faktisk kjører gjennom denne "komprimisshandlingen", vil jeg få høre det, og få dårlig samvittighet for det siden. Dette blir slitsomt i lengden.

Ikke misforstå, jeg har ikke noe imot å gi litt mer av meg selv for å gjøre en jeg er glad i glad. :) Men jeg vil ikke gå med dårlig samvittighet og føle skyld hver gang han blir skuffet fordi ting ikke går som planlagt. Jeg ville også hatt enda mindre imot små "ofringer", dersom jeg følte at jeg fikk det samme tilbake. Men akkurat nå, føler jeg ikke at jeg gjør det.

Er bra å få satt ord på dette, for jeg må snakke med han om det. Jeg tror overhodet ikke at han gjør disse tingene med vilje, eller tenker over hvordan det påvirker meg. Han er en veldig god gutt, og han betyr masse for meg. Jeg bare føler meg såret og tatt for gitt litt oftere enn det jeg burde. Jeg bør vel si at jeg ikke kan flytte sammen med han dersom jeg ikke havner på prioriteringslisten hans. Men jeg har ikke lyst til å si det. Jeg er jo kjempeglad i han. :tristbla:

:grine:

Nå har jeg dårlig samvittighet for å ha skrevet disse tingene. En trøst er vel at ingen her inne kjenner han.

Huff. Blir så sliten av alle disse tankene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. En liten oppsummering angående helgen: Dro til ei venninne på fredag og ble like godt der frem til søndag. Ettersom vi aldri var alene, fikk jeg ikke snakket med typen heller. Men men. Det er en samtale som må komme.

Men hadde det faktisk ganske hyggelig i helgen. Det ble mye tv/filmtitting, tull, noe alkohol, jenteprat med meg og venninna mi(gutteprat mellom typen hennes og min), snop spising og laging av middag.

Det var jo ganske bra. Og typen virket oppmerksom rundt meg. Vet ikke om jeg skremte han da jeg sa at jeg ikke følte at ting var så bra mellom oss lenger(samme dag som jeg fikk vite det med Bergen).

Uansett. Selv om helgen var hyggelig(jeg hadde tilogmed husket å kjøpe morsdagsgave og avtalt middag), så setter det sine spor.. Gikk på vekta i dag, og ble ikke veldig fornøyd.. :sur: Får prøve å tenke sunn fremover. Ikke blir manisk, men begynne å trene litt. Har allerede vært flink i dag! :hoppe:

Skal også kjøpe kyllingsalat og ha i kveld istedet for potetgull. ;)

Neste uke er det ferie! Gleder meg til det!

Men nå må jeg prøve å gjøre ferdig noen kjemirapporter som skal leveres på onsdag. :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GreenSky

Beklager! Jeg har oppriktig talt tenkt å skrive mer her, ser jo at det skjer ting i livet ditt, men jeg har vært så slapp og sliten etter at jeg begynte i ny jobb. Har skrevet litt i min egen dagbok, men det er fordi jeg har hatt behov for å få ut det som stresser meg. Har altså ikke vært bevisst overlegen. ;) Du er ikke glemt. :) Og jeg har lest det du har skrevet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært flink, flink, flink! :hoppe:

Selv om det ble sent i går, kom jeg meg opp 06.15 som planlagt og jeg var opplagt nok til å bli på skolen hele dagen, OG jeg jobbet effektivt! Kan muligens ha noe med at jeg våknet rimelig av den 20 min lange gåturen jeg hadde i snøstormen som herjet tidligere i dag. :ler: (Den sorte kåpen og det skjerfet mitt var begge blitt hvite og dekket av kram snø!! Vått og kaldt!!!)

Ellers, siden jeg har bestemt meg for at jeg skal være snill mot kroppen min, lagde jeg med en stoooor salat, kuttet opp frukt og drakk grønn te da jeg kom hjem. Så var jeg på treningssenter for første gang siden før farmor ble altfor dårlig(virker som energien min er på vei tilbake). Jeg trente styrke og kondisjon og avsluttet det hele med noen runder i svømmebassenget(nesten tomt! :) ) og badstue! Føler meg kjempevel nå! Skal snart legge meg på lengen og lese litt mer om O.

I morgen har jeg ikke skole.. Så da skal jeg jobbe effektivt med kjemirapporter! ...eller sitte på kg uten å gjøre noe fornuftig....? :sjenert:

Vi sier "ja takk, begge deler"! :ler:

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager! Jeg har oppriktig talt tenkt å skrive mer her, ser jo at det skjer ting i livet ditt, men jeg har vært så slapp og sliten etter at jeg begynte i ny jobb. Har skrevet litt i min egen dagbok, men det er fordi jeg har hatt behov for å få ut det som stresser meg. Har altså ikke vært bevisst overlegen.  ;)  Du er ikke glemt.  :)  Og jeg har lest det du har skrevet.  :)

Kjempeklem til jenta mi! :klem:

Er innom dagboka di, jeg også. Men legger ikke alltid igjen spor selv.. :sjenert:

Men jeg følger med på deg! :klem:

Er klemmesyk i dag, jeg.. :forvirret:

:klem::klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:murvegg:

Hva i alle dager er det som er galt oppi hodet mitt??

:murvegg:

Hver gang jeg føler meg vel, at jeg har oppnådd noe eller at jeg snart er i mål, så kommer den trangen til å overspise tilbake, og jeg gir etter... Og mest sannsynelig får jeg en bulimi-dag eller to i etterkant.

Jeg blir så oppgitt, og jeg skjønner virkelig ikke den logikken. Når ting føles bedre og nærmer seg bra og helt topp, hvorfor må jeg ødelegge det?

Jeg klarer jo ikke å fungere når jeg overspiser. Er nesten som en unnskyldnign for å ikke trenge å eksistere, bare lokke seg inne. Og jeg er klar over at jeg gjør det. Når det skjer er det som om hjernen min er ved bevissthet og ikke kroppen min. Er til å bli gal av! :sur:

Håper det går over snart..

:tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja.. Prøver å tenke positivt. Burde prøve å bruke helgen fornuftig. Være aktiv, lese, slappe av, kanskje styre unnav alkohol. Prøve å snakke med typen. Få han til å forstå mine behov etter et slikt tilbakefall. Tror ikke han liker slike "avholdenhetsdager" fra min side, men alkohol gjør det lettere for meg å overspise osv. Generelt ender det ofte med at jeg er mer sliten når helgen er over enn jeg var før den startet. Ferien vil jeg nyte, og da må jeg ha en bra helg!

Skal også prøve å planlegge hyttetur. Vi har en gammel hytte på Skrim. Er kjempefint skiterreng der. Hytten har ikke strøm eller innlagt vann, så jeg vet ikke hvor mange jeg får med dit. Hehe. Men jeg gleder meg til å lese, spille monopol og gå på ski. Riktig nok kan jeg ikke gå på ski, men jeg skal gjøre mitt beste og fortsette å stå på til jeg får det til(så sant jeg ikke brekker et ben i forsøket)! :ler:

Håper å få med mine beste venner og venninner, og at typen overlever noen netter på en hytte uten tv eller pc. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...