Gå til innhold

"Antibarnevern"-grupper på facebook del 3


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Den gruppen må være enhver norsklærers mareritt.

Anonymkode: cd223...7ec

Sammen med Kvinneguiden.......

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Den gruppen må være enhver norsklærers mareritt.

Anonymkode: cd223...7ec

Tja, en norsklærer fra livets harde skole er nok stolt!

Anonymkode: d4888...cfd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lite kunnskap om norsk barnevern, og således ingen negative/positive bemerkninger om dets arbeide,

Jeg reagere imidlertid på denne tråden, Dette er jo stort sett "mobbing" og latterliggjøring av mennesker som kan være syke og/eller være i en vanskelig livssituasjon. At dette nærmest blir en form for "underholdning" på forumet, er etter mitt skjønn bekymringsfullt.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym 4545 skrev (35 minutter siden):

Jeg har lite kunnskap om norsk barnevern, og således ingen negative/positive bemerkninger om dets arbeide,

Jeg reagere imidlertid på denne tråden, Dette er jo stort sett "mobbing" og latterliggjøring av mennesker som kan være syke og/eller være i en vanskelig livssituasjon. At dette nærmest blir en form for "underholdning" på forumet, er etter mitt skjønn bekymringsfullt.

 

De mest sårbare er ikke foreldrene, men deres barn, der deres sak og foreldrenes fremtoning eksponeres for gud og hvermann. Helt forferdelig

Anonymkode: e3613...258

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 hours ago, AnonymBruker said:

Tja, en norsklærer fra livets harde skole er nok stolt!

Anonymkode: d4888...cfd

En person fra UiO som klager i gruppa om maktmisbruk i barnevernet og sier at de skal sende klage om fylkesmannens innhabilitet.

På den andre side, kan jo Universitet i Oslo nesten regnes som livets harde skole - ikke Oxford rett og slett 😄 

Anonymkode: 865d9...e48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/25/2020 at 12:12 AM, anonym 4545 said:

Sammen med Kvinneguiden.......

Ikke SÅ ille her da.

Anonymkode: cd223...7ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym 4545 skrev (14 timer siden):

Jeg har lite kunnskap om norsk barnevern, og således ingen negative/positive bemerkninger om dets arbeide,

Jeg reagere imidlertid på denne tråden, Dette er jo stort sett "mobbing" og latterliggjøring av mennesker som kan være syke og/eller være i en vanskelig livssituasjon. At dette nærmest blir en form for "underholdning" på forumet, er etter mitt skjønn bekymringsfullt.

 

Eg forstår ikkje at denne tråden ikkje har blitt sletta for lenge sidan. 

Anonymkode: c1c01...a9c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Eg forstår ikkje at denne tråden ikkje har blitt sletta for lenge sidan. 

Anonymkode: c1c01...a9c

Tror det er fordi den facebookgruppa som diskuteres er åpen, og jeg tror ikke det er noen regler mot å diskutere offentlige facebookgrupper eller offentlige personer her inne. Så lenge man ikke identifiserer de som har lagt ut innleggene så blir det stående.

Anonymkode: d5cfa...d3e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

De mest sårbare er ikke foreldrene, men deres barn, der deres sak og foreldrenes fremtoning eksponeres for gud og hvermann. Helt forferdelig

Anonymkode: e3613...258

Ja, det er ille at dei som er fratatt barna sine brettar ut livet sitt på den måten. Men blir det noko bedre av at familiane blir hengt ut her på Kvinneguiden i tillegg? Folk som ikkje er på facebook, som meg, hadde ikkje ein gang høyrt om gruppa dersom det ikkje var for at ein eller annan gluping fann ut at det kunne vere ein god ide å lage underholdning ut av dette. Innlegg som kan vere skrivne av folk i ein svært sårbar situasjon blir delt her i sin heilskap, og det er fritt fram å le av skrivefeil og uttrykksmåte.

Det ser ikkje ut til å vere grenser for kva KG-brukarar klarer å gulpe opp av negative karakteristikkar for desse menneska? Kvar er moderatorane?

Anonymkode: c1c01...a9c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror det er fordi den facebookgruppa som diskuteres er åpen, og jeg tror ikke det er noen regler mot å diskutere offentlige facebookgrupper eller offentlige personer her inne. Så lenge man ikke identifiserer de som har lagt ut innleggene så blir det stående.

Anonymkode: d5cfa...d3e

Med "offentlig person" meiner du kanskje person med offentlig profil på facebook? 

Anonymkode: c1c01...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Med "offentlig person" meiner du kanskje person med offentlig profil på facebook? 

Anonymkode: c1c01...a9c

Jeg mente egentlig mennesker som velger å være offentlige, typ influensene og lignende( feks er vele bådeRune Fardal og Marius Reikerås offentlige personer, og deres navn blir ofte derfor stående i tråene her inne ). En facebookprofil vil jeg tro ikke er offentlig på samme måte. 

Anonymkode: d5cfa...d3e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ja, det er ille at dei som er fratatt barna sine brettar ut livet sitt på den måten. Men blir det noko bedre av at familiane blir hengt ut her på Kvinneguiden i tillegg? Folk som ikkje er på facebook, som meg, hadde ikkje ein gang høyrt om gruppa dersom det ikkje var for at ein eller annan gluping fann ut at det kunne vere ein god ide å lage underholdning ut av dette. Innlegg som kan vere skrivne av folk i ein svært sårbar situasjon blir delt her i sin heilskap, og det er fritt fram å le av skrivefeil og uttrykksmåte.

Det ser ikkje ut til å vere grenser for kva KG-brukarar klarer å gulpe opp av negative karakteristikkar for desse menneska? Kvar er moderatorane?

Anonymkode: c1c01...a9c

Det dreier seg ikke om underholdning. Det dreier seg om kritikk av en gruppe som har medlemmer som hetser og truer barnevernsansatte. I tillegg er gruppen full av konspirasjonsteorier. En slik gruppe er det viktig å diskutere.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Enig. Jeg har sett flere ganger hvor det oppfordres til å kidnappe hjem barn som er i fosterhjem, hvordan spore opp og trakassere fosterhjemmet, hvordan de skal brekke nakken på navngitte barnevernsarbeidere, at de skal kidnappe barnevernsarbeiderne barn som straff osv. Alle er selvfølgelig ikke sånn men jeg er muldvarp i den gruppa for å rapporterer og melde fra om slike innlegg da jeg selv er tidligere fosterbarn som har opplevd faren ved klin gærne biologiske foreldre uten grenser og selvinnsikt.

Anonymkode: d5cfa...d3e

Når det i facebook-gruppa blir oppfordra til å skade, er det positivt at du ryddar opp! :-)

Men det er ikkje slike innlegg som blir slått ned på i denne tråden, så vidt eg kan sjå? (Med eit lite forbehold, da eg ikkje har lese alle sidene. ) 

Her ser folk ut til å vere mest opptatt av at barnevernsmotstandarane har mange skrivefeil, og det er innafor å le av at dei har gått "livets harde skole". Eg ser ikkje poenget med å le av folk som kan ha psykiske problem/rus? 

Anonymkode: c1c01...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Når det i facebook-gruppa blir oppfordra til å skade, er det positivt at du ryddar opp! :-)

Men det er ikkje slike innlegg som blir slått ned på i denne tråden, så vidt eg kan sjå? (Med eit lite forbehold, da eg ikkje har lese alle sidene. ) 

Her ser folk ut til å vere mest opptatt av at barnevernsmotstandarane har mange skrivefeil, og det er innafor å le av at dei har gått "livets harde skole". Eg ser ikkje poenget med å le av folk som kan ha psykiske problem/rus? 

Anonymkode: c1c01...a9c

Det er jeg enig med deg i, men dessverre på forumer hvor man kan være anonym så vil det alltids  være de som plukker ut sånne småting istedet for å diskutere det virkelige problemet.

Anonymkode: d5cfa...d3e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Honey Dew skrev (1 time siden):

Det dreier seg ikke om underholdning. Det dreier seg om kritikk av en gruppe som har medlemmer som hetser og truer barnevernsansatte. I tillegg er gruppen full av konspirasjonsteorier. En slik gruppe er det viktig å diskutere.

Helt enig 

Anonymkode: f1b68...f20

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.11.2020 den 0.03):

Den gruppen må være enhver norsklærers mareritt.

Anonymkode: cd223...7ec

Vel, jeg har 4. klassinger som formulerer seg bedre skriftlig enn enkelte av medlemmene på den gruppen. Alle kan ha en skrivefeil eller to i blant. Det har jeg også, men flere medlemmer er jo gjennomgående svake grammatisk. Ikke at det nødvendigvis har noen sammenheng med omsorgsevne. 

Jeg kjenner forøvrig enkelte av medlemmene på gruppen (privat, ikke gjennom jobb) og selv om det ropes høyt om at "barnefjernet stjeler barn uten grunn" forstår jeg godt at barna i de tilfellene ble plassert i fosterhjem. Utfordringen er at foreldrene ikke har selvinnsikt, så de forstår ikke at barna ikke har det godt hos dem. Ene forelderen presterte faktisk å fortelle meg at barnepleierne på barselavdelingen tok bilder av de nyfødte babyene, også fant barnevernet på en grunn for å stjele de peneste barna. Vedkommende la så til at grunnen til at jeg hadde mine barn hjemme, mens hennes bodde i fosterhjem var rett og slett at hennes barn var penere. 

Anonymkode: 78270...285

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vel, jeg har 4. klassinger som formulerer seg bedre skriftlig enn enkelte av medlemmene på den gruppen. Alle kan ha en skrivefeil eller to i blant. Det har jeg også, men flere medlemmer er jo gjennomgående svake grammatisk. Ikke at det nødvendigvis har noen sammenheng med omsorgsevne. 

Jeg kjenner forøvrig enkelte av medlemmene på gruppen (privat, ikke gjennom jobb) og selv om det ropes høyt om at "barnefjernet stjeler barn uten grunn" forstår jeg godt at barna i de tilfellene ble plassert i fosterhjem. Utfordringen er at foreldrene ikke har selvinnsikt, så de forstår ikke at barna ikke har det godt hos dem. Ene forelderen presterte faktisk å fortelle meg at barnepleierne på barselavdelingen tok bilder av de nyfødte babyene, også fant barnevernet på en grunn for å stjele de peneste barna. Vedkommende la så til at grunnen til at jeg hadde mine barn hjemme, mens hennes bodde i fosterhjem var rett og slett at hennes barn var penere. 

Anonymkode: 78270...285

Åh hjelpes. Noen har virkelig mistet bakkekontakten her. Medlemmene i den gruppen oppfører seg som om det er de som er ofrene og ikke barna. Hadde de sluttet å tenke på seg selv og heller tenke på barna, hadde det vært så mye bedre. Jeg håper virkelig ikke at disse barna ser hva disse foreldrene ytrer i den gruppen. Det er jo ikke snakk om å beskytte disse barna engang og de legger ut i det vide og bedre om hvor fælt de har det som foreldre.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...