Gå til innhold

"Antibarnevern"-grupper på facebook del 3


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er jo både bra debattklima og journalistikk der inne. Kos deg videre med den konstruktive kanalen for bedring av tjenestene

Anonymkode: 14209...bd0

Har aldri hatt noe med gruppen å gjøre så har aldri deltatt i noe diskusjon der. Og egentlig bryr jeg meg ikke så mye om barnevernet da problemet er løst for min familie. Jeg som utlending kan ikke gjøre noe for å endre et system nordmenn er så glade i å ha og ikke kan se noe feil med. Men andre utlendinger skal jeg fortsette å advare mot å flytte til Norge med barn. 

Anonymkode: 25475...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er allerede folk som har blitt anmeldt. https://www.itromso.no/nyheter/2017/07/03/Henger-ut-barnevernsansatte-på-Facebook-«Man-kan-lure-på-hvorfor-hun-er-så-ond-og-tar-andres-barn»-14971075.ece

Det er også ei mor som ble anmeldt og dømt, for å ha lagt ut bilder av datteren sin i gruppen. Pluss sjikanert og trakkasert barnevernansatte som jobbet med saken til datteren. 

Anonymkode: 50dca...df9

Så kun et par personer har blitt dømt? Ikke mange når man tar i hensyn at gruppen har over 20 000 medlemmer som dere kaller helt gale og psykisk syke som bare trakasserer bv-ansatte. 

Hvor mange som har kritisert barnevernsansatte saklig uten sjikane og trusler har blitt dømt? 

Anonymkode: 25475...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er snakk om helt vanlige personer som vurderer å flytte til Norge, men er for redde på grunn av barnevernet, og de spør etter råd om det er trygt å flytte til Norge med barn eller ikke. Og så er det mange som har sett hvordan barnevernet arbeider, og valgt å flytte fra Norge. Det gjorde vi og. 

 

Anonymkode: 25475...4cc

Du er en av dei som sitter og egger opp og lager styr alle steder. Bare innrømm det. Det er ingen automatik i å flytte til Norge at barnevernet kommer inn i familien. Slikt vas  er bare tragisk å lese. 

Bare personer som driv med rus eller har fysis/ psykisk avstraffelse av barna sine trenger være bekymret når dei flytter til Norge.

Anonymkode: 5ae27...dbf

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er slik at i tillegg til at barnevernet fjerner barn fra familier uten grunn fjerner det IKKE barn som trenger å komme ut av familien sin så er vel situasjonen veldig alvorlig! Så da skjønner jeg virkelig ikke at du støtter og beskytter barnevernet! Det er jo katastrofe! 

Anonymkode: 25475...4cc

Du støtter de som vil fjerne barnevernet, så da får jo ikke barna hjelp. 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har tydeligvis ingenting å si. Ikke så overraskende. 

Anonymkode: 25475...4cc

At du ignorerer det jeg sier er ikke det samme. 

Anonymkode: 2f44f...5a7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri hatt noe med gruppen å gjøre så har aldri deltatt i noe diskusjon der. Og egentlig bryr jeg meg ikke så mye om barnevernet da problemet er løst for min familie. Jeg som utlending kan ikke gjøre noe for å endre et system nordmenn er så glade i å ha og ikke kan se noe feil med. Men andre utlendinger skal jeg fortsette å advare mot å flytte til Norge med barn. 

Anonymkode: 25475...4cc

Bare fordi vi ikke kaller dem torturister og nazister, betyr ikke at vi mener alt er fint og flott og ikke ønsker bedringer, vettu. Det var dette med nyanser og gangsyn

Anonymkode: 14209...bd0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er snakk om helt vanlige personer som vurderer å flytte til Norge, men er for redde på grunn av barnevernet, og de spør etter råd om det er trygt å flytte til Norge med barn eller ikke. Og så er det mange som har sett hvordan barnevernet arbeider, og valgt å flytte fra Norge. Det gjorde vi og. 

 

Anonymkode: 25475...4cc

Og da svarer du dere må ikke flytte til Norge for der torturerer de små barn mens de koser seg på psykopatisk vis, tjener penger på å mishandle barn og kidnapper barn for gøy på daglig basis uten å ha tittet på et eneste dokument, ref.nemnda?

Anonymkode: 14209...bd0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er en av dei som sitter og egger opp og lager styr alle steder. Bare innrømm det. Det er ingen automatik i å flytte til Norge at barnevernet kommer inn i familien. Slikt vas  er bare tragisk å lese. 

Bare personer som driv med rus eller har fysis/ psykisk avstraffelse av barna sine trenger være bekymret når dei flytter til Norge.

Anonymkode: 5ae27...dbf

Det gjør jeg ikke. Skal ikke svare på usaklige påstander og beskyldninger igjen. Det fikk jeg nok av i Norge. 

Jeg og mannen min har aldri drevet med rus, og vi har aldri hatt noe med politiet å gjøre. Vi er begge to høyt utdannet og kom til Norge for å arbeide.

Men er man utenlandsk i Norge så er dette nok grunn for noen å bli "bekymret" da det er veldig mye rasisme i Norge. I tillegg har et av våre barn spesielle behov. Disse to var grunnene til hvorfor barnevernet ble involvert. I vår sak brukte de småting (som hadde ingenting med barneoppdragelse a gjøre) som hadde med kultur å gjøre mot oss. 

Utenlandske familier er i faresone bare på grunn av at de ikke er "norsk A4". Derfor vil jeg fortsette å advare folk mot å flytte til Norge. Hvis de ønsker å tjene penger i Norge så må gjerne kun en forelder i familien arbeide i Norge, men det er best at den andre forelderen blir i hjemlandet med barna. 

 

Anonymkode: 25475...4cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du støtter de som vil fjerne barnevernet, så da får jo ikke barna hjelp. 

At du ignorerer det jeg sier er ikke det samme. 

Anonymkode: 2f44f...5a7

Jeg har aldri skrevet at jeg støtter dem som vil ha barnevernet fjernet, og heller ikke at jeg ønsker barnevernet fjernet. 

Anonymkode: 25475...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei venninne som ammet ungen sin til ungen ble 6 år som er i den gruppa. Selvinnsikt er vel ikke den sterkeste siden til disse folka, tror nærmere 30-40% av innbyggerne i det landet her er tilbakestående på en eller annen måte, det ser man i politiske diskusjoner.

Anonymkode: 65fdb...582

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg kan si om barnevernet - de har mye å lære! 

I Canada har de en helt annen måte å gå frem på. Der hjelper de til i familien så langt det går, nesten som på The Nanny, om dere har sett det. De strekker seg langt for å hjelpe til i familier, veilede, psykologhjelp og å få de på rett spor og økonomisk bistand, for det siste de vil er å skille barn fra foreldre. Det er det værste som kan skje foreldre og barn. Ved mer alvorlige saker griper de inn selvsagt. 

En dame fortalte meg at da hun som 20-åring fikk barn på 70-tallet hadde de besøk av en helsesøster? som dro rundt til nybakte mødre for å veilede og å se til at det gikk bra. Denne damen slet med fødselsdepresjon, men fikk god veiledning og oppfølging. Hun ble også oppfordret til å flytte inn til sin svigersøster for en periode for å få litt hjelp og støtte. Disse helsesøsterne visste så mye og hjalp til så godt det lot seg gjøre. 

Hvorfor er det ikke sånn idag? 

De jeg kjenner som har vært under barnevernet og i fosterhjem har blitt voldtatt av fosterfar, eller de ble forskjellsbehandlet fordi fostermor favoriserte andre fosterbarn osv... Er flere tilfeller hvor de tok barn ut av en familie, men det var kanskje stefar de skulle fjernet. Eller iallfall veiledet og kommet med psykologhjelp til stefar og mor istedenfor å fjerne barnet som var så knyttet til mor. 

Norge tror de er så store og flotte og best å alt, men det gjelder kun i skisport. Psykiatrien, barnevernet og helsenorge har mye å lære av andre land. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg bodde i USA kjente jeg personer som ble slått mye av foreldrene sine i oppveksten. Altså, ikke med hånden, men med belter, hårbørster, ledninger osv osv. Fysisk avstraffelse er lovlig på skolen også i mange stater. Jeg så mange barn med hullete og skitne klær. Myndighetene passet på at fattige barn fikk gratis mat på skolen, og det var vel egentlig det.

Jeg er veldig glad for at vi i Norge er litt strengere. Jeg har venner som jobber i barnevernet som gjør en veldig bra jobb. Skjer det feil? Ja, og det er veldig beklagelig. Man kan alltid jobbe for å bli bedre, men vi TRENGER et barnevern. 

Anonymkode: 88681...ab9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bølle skrev:

En ting jeg kan si om barnevernet - de har mye å lære! 

I Canada har de en helt annen måte å gå frem på. Der hjelper de til i familien så langt det går, nesten som på The Nanny, om dere har sett det. De strekker seg langt for å hjelpe til i familier, veilede, psykologhjelp og å få de på rett spor og økonomisk bistand, for det siste de vil er å skille barn fra foreldre. Det er det værste som kan skje foreldre og barn. Ved mer alvorlige saker griper de inn selvsagt. 

En dame fortalte meg at da hun som 20-åring fikk barn på 70-tallet hadde de besøk av en helsesøster? som dro rundt til nybakte mødre for å veilede og å se til at det gikk bra. Denne damen slet med fødselsdepresjon, men fikk god veiledning og oppfølging. Hun ble også oppfordret til å flytte inn til sin svigersøster for en periode for å få litt hjelp og støtte. Disse helsesøsterne visste så mye og hjalp til så godt det lot seg gjøre. 

Hvorfor er det ikke sånn idag? 

De jeg kjenner som har vært under barnevernet og i fosterhjem har blitt voldtatt av fosterfar, eller de ble forskjellsbehandlet fordi fostermor favoriserte andre fosterbarn osv... Er flere tilfeller hvor de tok barn ut av en familie, men det var kanskje stefar de skulle fjernet. Eller iallfall veiledet og kommet med psykologhjelp til stefar og mor istedenfor å fjerne barnet som var så knyttet til mor. 

Norge tror de er så store og flotte og best å alt, men det gjelder kun i skisport. Psykiatrien, barnevernet og helsenorge har mye å lære av andre land. 

Jeg kjenner flere som har vært i fosterhjem , alle sier det har vært fint 

Anonymkode: 3fcdb...b2b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Bølle said:

En ting jeg kan si om barnevernet - de har mye å lære! 

I Canada har de en helt annen måte å gå frem på. Der hjelper de til i familien så langt det går, nesten som på The Nanny, om dere har sett det. De strekker seg langt for å hjelpe til i familier, veilede, psykologhjelp og å få de på rett spor og økonomisk bistand, for det siste de vil er å skille barn fra foreldre. Det er det værste som kan skje foreldre og barn. Ved mer alvorlige saker griper de inn selvsagt. 

En dame fortalte meg at da hun som 20-åring fikk barn på 70-tallet hadde de besøk av en helsesøster? som dro rundt til nybakte mødre for å veilede og å se til at det gikk bra. Denne damen slet med fødselsdepresjon, men fikk god veiledning og oppfølging. Hun ble også oppfordret til å flytte inn til sin svigersøster for en periode for å få litt hjelp og støtte. Disse helsesøsterne visste så mye og hjalp til så godt det lot seg gjøre. 

Hvorfor er det ikke sånn idag? 

De jeg kjenner som har vært under barnevernet og i fosterhjem har blitt voldtatt av fosterfar, eller de ble forskjellsbehandlet fordi fostermor favoriserte andre fosterbarn osv... Er flere tilfeller hvor de tok barn ut av en familie, men det var kanskje stefar de skulle fjernet. Eller iallfall veiledet og kommet med psykologhjelp til stefar og mor istedenfor å fjerne barnet som var så knyttet til mor. 

Norge tror de er så store og flotte og best å alt, men det gjelder kun i skisport. Psykiatrien, barnevernet og helsenorge har mye å lære av andre land. 

Det samme gjør Barnevernstjenesten i Norge. De setter inn ressurser i hjemmet først om det er noe håp. Men jeg forstår at du er en av disse farlige fanatikerne i fjern barneverns gruppen så det er ikke noe vits i å snakke til deg. 

Anonymkode: 3d33c...01c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det samme gjør Barnevernstjenesten i Norge. De setter inn ressurser i hjemmet først om det er noe håp. Men jeg forstår at du er en av disse farlige fanatikerne i fjern barneverns gruppen så det er ikke noe vits i å snakke til deg. 

Anonymkode: 3d33c...01c

Jeg er ikke enig med de som vil fjerne barnevernet helt, men at du skjønnmaler det norske barnevernet er like ille. Det er mer enn nok av skrekkhistorier som har kommet frem. Det er rett og slett del av den norske identiteten å være mangelfull. Sextrakassering i politiet og forsvaret, mobbing fra politikere og media, sprengt psykiatri og helsesektor, en feit dyslektiker som statsminister som vil at de rike skal betale mindre skatt, et rettsvesen som er helt patetisk, en arbeid og velferdsetat som sender uskyldige i fengsel og krever tilbakebetalinger, et arbeidsmarked som gjør som de vil og et boligmarked forbeholdt til folk som lever på arv. Norge er på mange måter patetisk og det å si "I NORGE HAR VI DET SÅÅ GODT" er en misforståelse og en dårlig hersketeknikk. Alle har det ikke godt i Norge, det er faktisk ganske elendig å ikke klare å gjøre det bedre med et land som bare har 5 mill innbyggere. 

Anonymkode: 65fdb...582

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er ikke enig med de som vil fjerne barnevernet helt, men at du skjønnmaler det norske barnevernet er like ille. Det er mer enn nok av skrekkhistorier som har kommet frem. Det er rett og slett del av den norske identiteten å være mangelfull. Sextrakassering i politiet og forsvaret, mobbing fra politikere og media, sprengt psykiatri og helsesektor, en feit dyslektiker som statsminister som vil at de rike skal betale mindre skatt, et rettsvesen som er helt patetisk, en arbeid og velferdsetat som sender uskyldige i fengsel og krever tilbakebetalinger, et arbeidsmarked som gjør som de vil og et boligmarked forbeholdt til folk som lever på arv. Norge er på mange måter patetisk og det å si "I NORGE HAR VI DET SÅÅ GODT" er en misforståelse og en dårlig hersketeknikk. Alle har det ikke godt i Norge, det er faktisk ganske elendig å ikke klare å gjøre det bedre med et land som bare har 5 mill innbyggere. 

Anonymkode: 65fdb...582

Hvilke andre "små" land gjør det bedre?

Anonymkode: 76337...52b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mine foreldre er aktive i den gruppen og mener de ble frastjålet oss på falskt grunnlag av ett pedokrati som  bl.a Erna og frimurerne står bak. Det er dessverre utrolig mange foreldre uten selvinnsikt som ikke forstår at de ikke er istand til å ta vare på barna sine, og det er skummelt hvordan kun den ene siden kommer ut i det ekkokammeret der inne. Jeg ser det på alle som hyller mine foreldre som  forfulgte martyrer og tar deres parti i saken og oppriktig tror på alt tullet de spyr ut. Jeg har til og med linket til dommen min far fikk for å prøve å vise dem at ting har to sider, men da ble jeg anklaget for hjernevask og at dommen var oppspinn.

Anonymkode: 1d6dd...2dc

Føler med deg❤

Anonymkode: 14209...bd0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

41 minutter siden, Bølle skrev:

En ting jeg kan si om barnevernet - de har mye å lære! 

I Canada har de en helt annen måte å gå frem på. Der hjelper de til i familien så langt det går, nesten som på The Nanny, om dere har sett det. De strekker seg langt for å hjelpe til i familier, veilede, psykologhjelp og å få de på rett spor og økonomisk bistand, for det siste de vil er å skille barn fra foreldre. Det er det værste som kan skje foreldre og barn. Ved mer alvorlige saker griper de inn selvsagt. 

En dame fortalte meg at da hun som 20-åring fikk barn på 70-tallet hadde de besøk av en helsesøster? som dro rundt til nybakte mødre for å veilede og å se til at det gikk bra. Denne damen slet med fødselsdepresjon, men fikk god veiledning og oppfølging. Hun ble også oppfordret til å flytte inn til sin svigersøster for en periode for å få litt hjelp og støtte. Disse helsesøsterne visste så mye og hjalp til så godt det lot seg gjøre. 

Hvorfor er det ikke sånn idag? 

De jeg kjenner som har vært under barnevernet og i fosterhjem har blitt voldtatt av fosterfar, eller de ble forskjellsbehandlet fordi fostermor favoriserte andre fosterbarn osv... Er flere tilfeller hvor de tok barn ut av en familie, men det var kanskje stefar de skulle fjernet. Eller iallfall veiledet og kommet med psykologhjelp til stefar og mor istedenfor å fjerne barnet som var så knyttet til mor. 

Norge tror de er så store og flotte og best å alt, men det gjelder kun i skisport. Psykiatrien, barnevernet og helsenorge har mye å lære av andre land. 

Og sånn er det i dag også. Etter man har født barn så kommer helsesøster hjem på besøk for å veilede. Det er mye fokus på fødselsdepresjon og det er lavterskel tilbud om psykolog på helsestasjonen. De står klare. I tillegg er det samtale med lege og helsesøster ved 6 ukers kontroll, også der er det veiledning og info om fødselsdepresjon. Også før fødsel er det mye fokus på fødselsdepresjon. Å få depresjon etter fødsel anses som veldig normalt og vi har et godt system rundt det, ihvertfall de fleste steder. 

Hvis det er slik at stefar har drevet med mishandling og barnet blir tatt vekk fra familien handler det om mangel på innsikt  fra mors side, i hvordan stefar behandler barnet. Det er ufattelige viktig at mor har såpass med vett i hodet at hvis de ser barnet sitt blir skadet av stefar, enten fysisk eller psykisk, så evner hun å gjøre noe med situasjonen. Det skal veldig mye til før bv tar barnet fra mor. Evner man ikke å beskytte barnet sitt mot en slem stefar, hvordan skal de beskytte barnet sitt på andre måter? (og ja, jeg vet det finnes situasjoner der mor er redd stefar, manipulert etc. hvor ting ikke er helt rett frem)

Anonymkode: 08700...e5c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke putt ord i munnen min. Jeg har skrevet at man har lov å kritisere offentlig ansatte, og man har lov å legge ved bilde og navn. Man har ikke lov å skrive trusler. 

Du sammenligner ansatte fra barnevern, NAV og Rema 1000 med hverandre. Det er litt vanskelig for meg å forstå at du seriøst tenker at en ansatt fra barnevernet er sammenlignbar med en ansatt fra Rema1000, for det er de slett ikke. Vet du virkelig ikke hva som er forskjellen? En liten tips, for tiende gang: man har lov å kritisere offentlig ansatte, og man kan legge ved bilde og navn av disse. Si gjerne ifra hvis du fortsatt ikke skjønner. 

Anonymkode: 25475...4cc

Nei, uthenging er fremdeles ulovlig, uansett hva du måtte mene om saken. Du henger ut en privatperson ved å legge ut bilder, hetsende tekster, adresser og telefonnr. Det er ikke hva du mener om hva som er lov og ikke. Det er det som står i de Norske Lover som gjelder.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.9.2020 den 11.55, Emmelise skrev:

Tvil-o-meteret mitt står på maks akkurat der. At folk hauser opp mindreårige til å rømme, skremmer gravide med at staten kidnapper babyer rett fra operasjonsbordet og at vold oppmuntres ovenfor offentlige tjenestefolk er noe helt annet enn "interessante og livlige folk".

Den nye rettspraksisen er på godt og vondt for barn-virkelig. 

Anonymkode: e3613...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.10.2020 den 0.28, AnonymBruker skrev:

Barnevernet allerede har ingen behov for å finnes, i denne formen som det er nå i Norge.

Foreløpig er det kun unødvendige arbeidsplasser og pengemaskin.

Anonymkode: 865d9...e48

Hm, jeg kjenner ganske mange barn og foreldre som vil være sterkt uenig med deg der, du

Anonymkode: e3613...258

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...