Gå til innhold

"Antibarnevern"-grupper på facebook del 3


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får fosterforeldrene vite detaljar om kva som er årsaka til at barna er plasserte i fosterheim, og fortel det vidare til deg? 

Anonymkode: c1c01...a9c

Nei, familiene som har blitt fratatt barna sine er mine slektninger og det er ingen hemmelighet hva de holder på med. 

Anonymkode: 8fe1b...e57

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, familiene som har blitt fratatt barna sine er mine slektninger og det er ingen hemmelighet hva de holder på med. 

Anonymkode: 8fe1b...e57

Da forstår eg. 

Anonymkode: c1c01...a9c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Brudd på taushetsplikt kan straffes høyere enn bruk av narkotika. Så vet du det. 

Anonymkode: 6ee7b...897

Det er ingen som har brutt taushetsplikten sin meg bekjent. Barna har det mye bedre hos sine nye familier sammenlignet med hvordan livet deres hadde vært i den biologiske familien. De har sin last pga årene de bodde i sitt biologiske hjem - det ser man helt klart når man møter dem, men situasjonen tatt i betraktning tror jeg ikke det er så veldig mye mer man kan gjøre for å hjelpe dem. 

Anonymkode: 8fe1b...e57

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, eg ville tro at slike opplysningar (at foreldre er "nedsnødde" på narkotiske stoff) er teiepliktig info? Eg veit ikkje korleis dette fungerer i praksis, men synes det høres ille ut at foreldre, i tillegg til å miste barna, får tilleggsbelastninga med å bli hengt ut på nett og i lokalmiljøet som rusmisbrukarar.

(Eg er ikkje på facebook og kjenner ikkje til antibarnevern-gruppa.)

Anonymkode: c1c01...a9c

Det er jeg som sier de er nedsnødde, ikke fosterforeldrene. Rart hvordan alle konkluderte med at jeg er en del av den nye familien til barna og ikke den biologiske 

Anonymkode: 8fe1b...e57

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var han ja.

Jeg tror at barnevernsarbeidere eller ledelsen ofte vet at både familie og barn er helt OK, men at de føler seg presset til å kidnappe barn av folk som er gudsforlatte og som vil ha hellige barn for å kunne fôre seg selv opp åndelig og ødelegge. Selv om psykologiprofessorer sier at potensielle fosterfamilier har fått de beste anbefalinger, så kan disse familiene bestå av overgripere. Psykologiprofessorer bruker som kjent løgn som metode, og noen av de som anbefaler fosterforeldre, kan sikkert kalles pedofiliforeningen, tror jeg.

Anonymkode: cd223...7ec

OMG! Den personen virker jo fullstendig psyko!!!😠

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, eg ville tro at slike opplysningar (at foreldre er "nedsnødde" på narkotiske stoff) er teiepliktig info? Eg veit ikkje korleis dette fungerer i praksis, men synes det høres ille ut at foreldre, i tillegg til å miste barna, får tilleggsbelastninga med å bli hengt ut på nett og i lokalmiljøet som rusmisbrukarar.

(Eg er ikkje på facebook og kjenner ikkje til antibarnevern-gruppa.)

Anonymkode: c1c01...a9c

Det kan jo være at hun kjenner familien fra før.

Endret av Honey Dew
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er litt fornuft der i det siste . Også i innlegget om utdanning i barnevernet. 

Jeg visste heller ikke at man kunne jobbe i barnevernet som barnehagelærer. Er de virkelig kvalifisert til å undersøke omsorgssvikt...?

Anonymkode: e82bb...3fb

I teorien kreves det minumum 3årig høgskoleutd, men i praksis er det barnevernpedagoger og sosionomer som har fortrinnrsett. Statistikk viser at flesteparten har sosialfaglig utd.

Anonymkode: d4888...cfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Og denne siden er faktisk den eneste (eller en av de veldig få) som faktisk tør å opplyse svært problematiske forhold i barnevernet!

Derfor er den så populær.

Anonymkode: 865d9...e48

 

3 hours ago, AnonymBruker said:

Nei. Den gjør jo ikke det. 

Det er jo en gjeng overdramatiske fornektende folk totalt uten selvinnsikt som ikke evner og se at de ikke greier å gi barna sine det de trenger... 

Anonymkode: 8fe1b...e57

Hvorfor da kjenner ikke de som forsvarer bv med nebb og klør så enkle fakta - at det er hvem som helst som i praksis jobber i bv og bestemmer menneskets skjebner? Uten kompetanse i hverken psykologi eller jus? Med generelt veldig lav utdannelse og som følge en tendens til instinktive og urettmessige beslutninger (spesielt mot oss utlendingere med høyere utdannelse enn dem) og lav moral?

Anonymkode: 865d9...e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

 

Hvorfor da kjenner ikke de som forsvarer bv med nebb og klør så enkle fakta - at det er hvem som helst som i praksis jobber i bv og bestemmer menneskets skjebner? Uten kompetanse i hverken psykologi eller jus? Med generelt veldig lav utdannelse og som følge en tendens til instinktive og urettmessige beslutninger (spesielt mot oss utlendingere med høyere utdannelse enn dem) og lav moral?

Anonymkode: 865d9...e48

Regjeringens mangler er ikke de samme som kommunens. Det er ingen utbredt praksis i kommunene. Kjenner kun til sosionomer og bvpedagoger, og med videreutdanning, som driver med undersøkelser. Det hender at f.eks en barnehagelærer med videreutdanning i damilieterapi jobber med tiltak, men ikke i de barnevernfaglige undersøkelser. Nå går det jo og mot et krav om master. Lærere ol er ikke velkomne. De har ingen kompetanse på det vi driver med

Anonymkode: e3613...258

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Regjeringens mangler er ikke de samme som kommunens. Det er ingen utbredt praksis i kommunene. Kjenner kun til sosionomer og bvpedagoger, og med videreutdanning, som driver med undersøkelser. Det hender at f.eks en barnehagelærer med videreutdanning i damilieterapi jobber med tiltak, men ikke i de barnevernfaglige undersøkelser. Nå går det jo og mot et krav om master. Lærere ol er ikke velkomne. De har ingen kompetanse på det vi driver med

Anonymkode: e3613...258

Alt dette er bare bortforklaringer. Fakta er at det er ingen som opplyser problemer i norsk barnevernet untatt slike sider i sosialmedier. Slike sider er den eneste muligheten til rettsikkerhet for familier overkjørt av gale systemet.

Anonymkode: 865d9...e48

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Regjeringens mangler er ikke de samme som kommunens. Det er ingen utbredt praksis i kommunene. Kjenner kun til sosionomer og bvpedagoger, og med videreutdanning, som driver med undersøkelser. Det hender at f.eks en barnehagelærer med videreutdanning i damilieterapi jobber med tiltak, men ikke i de barnevernfaglige undersøkelser. Nå går det jo og mot et krav om master. Lærere ol er ikke velkomne. De har ingen kompetanse på det vi driver med

Anonymkode: e3613...258

Men rett over her påstår ein brukar at ein person med bachelor i økadm fekk seg jobb som sakshandsamar. Er sikkert ikkje vanleg, dei aller fleste er nok sosionomar og bv- pedagogar. Men det er stor gjennomtrekk i barneverntenesta, og på plassar i utkantstrøk der det ikkje frister mange å bu, hender det vel at bv må ta inn folk utan kompetanse. 

Anonymkode: c1c01...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/4/2020 at 7:46 PM, NurseRatched said:

Jeg har fulgt litt med på den «Barnevernet vil vi ha fjernet»-gruppa, og jeg må si at jeg er så takknemlig for at vi har et barnevern i Norge! Jeg jobber med rus og psykiatri, og kjenner til flere av disse menneskene gjennom jobben min. Dette er mennesker som aldri bør ha ansvaret for barn, og hvor barnevernet har gjort helt rett i å hente ut ungene. Likevel fremstiller de det som at barnevernet har kidnappet barna deres og at de aaaldri har gjort noe galt. Det at de ruser seg på både piller og tyngre stoffer hopper de glatt over. 

Jeg kjenner også en som er aktiv der, og hun hadde alvorlige rusproblemer, hun måtte få behandling på en klinikk. Allikevel fikk hun både hovedomsorgen, og det ble ikke tatt urinprøver, ikke en gang stikkprøver. I ettertid burde jeg kanskje sendt bekymringsmelding, for jeg mistenkte at hun hadde et langt større sidemisbruk enn den jointen hun sa hun tok av og til. Dvs at hun fortsatt brukte opioider og beroligende. Men barnevernet var involvert og de snakket om urinprøver, men det ble liksom aldri noe av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Men rett over her påstår ein brukar at ein person med bachelor i økadm fekk seg jobb som sakshandsamar. Er sikkert ikkje vanleg, dei aller fleste er nok sosionomar og bv- pedagogar. Men det er stor gjennomtrekk i barneverntenesta, og på plassar i utkantstrøk der det ikkje frister mange å bu, hender det vel at bv må ta inn folk utan kompetanse. 

Anonymkode: c1c01...a9c

Jada, leste det. Håper for guds skyld det er som merkantil. 

Anonymkode: e3613...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Fanens disipler å de må stoppes ! Det er et mørke i fra 1600hundre tallet som ligger som en sky over de ! Blir dårlig av å tenke på det ! De er så dom i dette landet er ikke rart at alle andre land ler av oss for de er så tett i pappen ! Tenk om Stortinget kunne grepet inn å skjønt hvordan det egentlig burde være ?? Hva eller hvorfor blir der ikke gjort noe ? Det er så merkelig enda de vet at den siste tiden har de bare gjort fanen skap men det godtar de ! Hvordan kan dette skje i "liksomt " velferd samfunn som er blank løgn !! Nå flyttet naboene liv er redd for at at barnevernet AS kulle ta barnene hun var en utrolig god mor hun ble liv redd !! Fordi en Israeler løy på henne for de er hater hverandre Mongolere og Israelitter !! Tror du de er flyttet til Oslo og men det jeg vet ikke om det hjelper men barnevernet i Bergen jakter hver dag for å se om de kan lage et helvete for noen ! De er ubrukelig sjefen sjøl sier det men har ingen andre til å jobbe der ! Ingen vil !!! Da får du de stenge ned til det kommer noen som har hodet på rett plass å er oppegående for djevlene forsetter å tror at alt er ok ! De har nytelse av å gjøre av det for de har så mye problemer selv å det skal du andre svi for så de får det bedre !! Jeg hater disse djevlene så mye at jeg får ikke frem hva jeg egentlig vil kalle dem.! Det er ikke mennesker ikke dyr hva er de for noe rart ?????«

 

Veldig spesielt...jeg har stor forståelse for at det å bli fratatt barna sine er forferdelig og traumatisk. Det oser bitterhet og desperasjon i denne gruppen. Og det hjelper ingen. Storparten av innleggene som blir skrevet er fulle av skrivefeil og rare slutninger. Og selvfølgelig har ikke vedkommende gjort noe galt, barnevernet bare kom og tok barna uprovosert. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Og denne siden er faktisk den eneste (eller en av de veldig få) som faktisk tør å opplyse svært problematiske forhold i barnevernet!

Derfor er den så populær.

Anonymkode: 865d9...e48

Den er jo ikke så populær 

Anonymkode: f1b68...f20

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette er en av de typiske chicheer som uten noen sjekk brukes til å diskriminere og ødelegge livet til utlendingene i Norge. 

Chicheer er spesielt farlige og skadelige når de blir brukt av trangsynte og lav utdannete personer, som typisk gjøres i norsk barnevern.

Anonymkode: 865d9...e48

Hva i alle dager er en chichee?

Anonymkode: d4888...cfd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva i alle dager er en chichee?

Anonymkode: d4888...cfd

Skal visstnok stå klisje

Anonymkode: e3613...258

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Skal visstnok stå klisje

Anonymkode: e3613...258

Jaha...🤐

Anonymkode: d4888...cfd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menneskene i disse Facebook gruppene burde vernes mot seg selv eller få forbud mot tilgang til SoMe. De er jo farlige. Oppfordrer til å forlate landet for å få barn. 
 

En spør om hva han og hans kjæreste burde gjøre før de evt tenker på å få barn. Begge har diagnoser i form av Asperger, depresjon og angst og noe han beskriver som ingen impulskontroll. De bor begge i hver sin omsorgsbolig og jobber i vernede bedrifter. 
En svarer at de skal kontakte advokat før dama er gravid. En annen sier flytt i normal bolig og skaff en normal jobb. Så svarer han hvis jeg får lov og han får til svar det bestemmer vel du selv. Jeg mener går det ikke an å tenke. Det er en grunn til at han svarer slik han gjør. Han kan ha verge, være umyndiggjort. En annen oppfordrer til å stille av til Polen. En annen igjen sier de kan få papirer på at de er kvalifiserte foreldre og at psykologer bare gir folk diagnoser for moro skyld og at de vil at en diagnose må stå for alltid. Hvis man har så mye hat mot barnevernet er det noe galt med de. Da har de selv noe å skjule mener nå jeg. De som er villig til å ta i mot hjelp derimot og også oppsøker hjelp selv de fortjener respekt. 

Anonymkode: 94ccc...5df

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...