Gå til innhold

"Antibarnevern"-grupper på facebook del 3


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du som ikke har peiling , nei det er ikke lov å henge ut med bilder, be folk oppsøke familien psv. 

Anonymkode: 3fcdb...b2b

Det er lov å kritisere offentlig ansatte, og legge ved bilde og navn. Det er ikke lov å be folk oppsøke familien. "Psv" vet jeg ikke hva betyr, så kan ikke uttale meg om det. 

Anonymkode: 25475...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har anmeldt og rapportert flere ganger , særlig når de snakker om å oppsøke barnevernsansatte og barna deres.

Jeg vet det er en ganske ung men myndig jente der inne som har fått flere besøksforbud mot diverse for å ha krenket privatlivets fred og hengt ut ansatte som hun filme med mobil, så det lønner segså absolutt å rapportere inn.

Anonymkode: 1d6dd...2dc

👏👏 så bra.

Er jo ille når noen tar på seg å jobbe for kommunen/staten blir fritt vilt  

Det finnes rette folk med rett bakgrunn til å ta seg av klager og avgjøre tjenestesvikt, og det er ikke synsere på FB......

Anonymkode: 62393...9a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ingen som anmelder dette?

Er aldri inne på slike sider, for jeg vet jo det er bare en side som belyses. Kritikk på sosiale medier er jo lavmål, så kan da ikke være mange som tar slike mennesker seriøst. 

Tenker dette burde bli anmeldt. Folk må få gjøre jobben sin. Så finnes det rette klagekanaler for offentlige ansatte. Det er ikke via sosiale medier 🤦‍♀️

Anonymkode: 62393...9a7

Joda, vi er flere som både anmelder og rapporterer.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er lov å kritisere offentlig ansatte, og legge ved bilde og navn. Det er ikke lov å be folk oppsøke familien. "Psv" vet jeg ikke hva betyr, så kan ikke uttale meg om det. 

Anonymkode: 25475...4cc

En offentlig ansatt er ikke det samme som en offentlig person og det er definitivt ikke lov til å publisere bilder av andre personer uten samtykke, husk også at rettighetene til et bilde tilhører fotografen så hvis bildet er stjålet fra en nettside eller en Facebook profil så er det også ulovlig.

Bilder eller film av personer

Bilder som viser en eller flere bestemte personer, altså bilder der de enkelte personene er hovedmotivet kalles også portrettbilder. Dersom du skal publisere slike bilder på nett eller dele dem med andre (selv om det er i lukkede grupper), må du ha samtykke fra den eller de som er avbildet før bildet publiseres. Dette gjelder i den avbildedes levetid og 15 år etter utløpet av personens dødsår. Det gjelder også film/video, og det gjelder enten du selv har tatt bildene eller bare videreformidler dem.

https://www.datatilsynet.no/personvern-pa-ulike-omrader/internett-og-apper/bilder-pa-nett/

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2018-06-15-38/KAPITTEL_gdpr-1#KAPITTEL_gdpr-1

Hvis noen ser dette på noen av disse gruppene så anbefaler jeg å ta skjermbilde og anmelde.

Anonymkode: 9f99c...2d6

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir helt matt av de inne på den gruppen. Ja, barnevernet gjør feil noen ganger. Det er tre ting de ofte gjør feil;
1: De gjør ikke nok! De griper ikke inn fort nok og de ofte henlegger saker som aldri burde ha blitt henlagt. Selv til tross for mange bekymringsmeldinger, så gjør de faen meg ingenting! Det skjer alt for ofte, det er hovedproblemet med BV. De gjør ikke nok, de tar ikke bekymringsmeldinger på alvor og ofte så hører de for mye på barna. Barn er lojale mot foreldrene sine og en 6 åring vil ikke bli tatt vekk fra familien sin frivillig og ikke faen om de selv vil gi BV grunner til det. De burde bruke mer tid på å få et riktig bilde av situasjonen, selv når barna er lojale. De må rett og slett gjøre mer! 

2: Om foreldrene senere får flere barn, så kommer de ikke å henter de barna. Det er ikke riktig at barn 1 og 2 blir hentet, mens 3 og 4 ikke blir det. Bare fordi de er født etter at saken om de første ble ferdig, fordi de andre ble plassert vekk. Foreldrene har som oftest ikke forandret seg og barn 3 og 4 lider også. Det burde bli en automatikk i at foreldrenes omsorgsevne bør revurderes på nytt når de får nye barn. 

3: I de sjeldne sakene hvor foreldrene faktisk forandrer seg, så bruker de alt for lang tid til å tilbakeføre barna. Slik at barnet ofte har vært for lenge i fosterhjem, slik at det å dra dem vekk derifra blir et nytt traume. Så barna må bli der de er, selv om at foreldrene er i stand til å ta vare på dem og har fått lov til å hente dem. Og den nye vurderingen kom så fort, at om de hadde fått barna med en gang så hadde det gått fint. Det er tiden fra ny konklusjon og vurdering til de faktisk kan hente barna som ofte er alt for lang. Slik at de får beskjed om at "Ja du får barna dine tilbake, *1+ år senere', sorry, du kan ikke allikevel fordi barnet er etablert i det nye hjemmet, så det har gått alt for lang tid så de må bli værende". 


Men det disse folkene skriver i denne gruppen... har ingenting med BV's feil å gjøre. Det er foreldrene som er problemet, ikke BV og barna burde aldri være med disse foreldrene som henger i denne gruppen. 

Anonymkode: 50dca...df9

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest der før for ren underholdning og skjønner veldig godt hvorfor disse menn og kvinner blir fratatt barna sine. Barna må beskyttes fra sine mentalt ustabile foreldre.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er lov å kritisere offentlig ansatte, og legge ved bilde og navn.

Anonymkode: 25475...4cc

Godt mulig det er lov å legge ved bilde og navn av offentlig ansatt, men problemet med en del av folka der inne er at de legger ved bilde fra den offentlige ansattes fb profil! Da snakker vi ikke lenger om en offentlig ansatt - men privatpersonen!

Anonymkode: 26e2d...fc2

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke putt ord i munnen min. Jeg har skrevet at man har lov å kritisere offentlig ansatte, og man har lov å legge ved bilde og navn. Man har ikke lov å skrive trusler. 

Du sammenligner ansatte fra barnevern, NAV og Rema 1000 med hverandre. Det er litt vanskelig for meg å forstå at du seriøst tenker at en ansatt fra barnevernet er sammenlignbar med en ansatt fra Rema1000, for det er de slett ikke. Vet du virkelig ikke hva som er forskjellen? En liten tips, for tiende gang: man har lov å kritisere offentlig ansatte, og man kan legge ved bilde og navn av disse. Si gjerne ifra hvis du fortsatt ikke skjønner. 

Anonymkode: 25475...4cc

Nei, det er ikke lov med bilde, navn eller annen identifiserbar informasjon!! Hvor vanskelig er det å forstå?! 
Det er akkurat det samme som personen på rema; begge to er på jobb! Det er arbeidet de gjør som kritiseres, ikke person. Så nei jeg putter ikke ord i munnen på deg, for du skriver jo her flere ganger at det liksom er lov med bilde og navn. For det er feil, det er ikke lov, verken for den fra rema eller barnevernet. 

Det er jo du som ikke forstår, det er ikke lov! Les denne før du skriver noe mer! Scroll ned og se alle lovene som blir brutt, og du sitter her å påstår at navn og bilde av offentlige ansatte er lov å dele; DET ER DET IKKE! 
https://frifagbevegelse.no/loaktuelt/slik-er-dine-rettigheter-pa-nettet-6.158.404302.ec3516aec1

De som jobber i barnevernet har like rettigheter som en arbeidstager hos rema 1000. Hvor vanskelig er det å forstå?

Anonymkode: 50dca...df9

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke lov med bilde, navn eller annen identifiserbar informasjon!! Hvor vanskelig er det å forstå?! 
Det er akkurat det samme som personen på rema; begge to er på jobb! Det er arbeidet de gjør som kritiseres, ikke person. Så nei jeg putter ikke ord i munnen på deg, for du skriver jo her flere ganger at det liksom er lov med bilde og navn. For det er feil, det er ikke lov, verken for den fra rema eller barnevernet. 

Det er jo du som ikke forstår, det er ikke lov! Les denne før du skriver noe mer! Scroll ned og se alle lovene som blir brutt, og du sitter her å påstår at navn og bilde av offentlige ansatte er lov å dele; DET ER DET IKKE! 
https://frifagbevegelse.no/loaktuelt/slik-er-dine-rettigheter-pa-nettet-6.158.404302.ec3516aec1

De som jobber i barnevernet har like rettigheter som en arbeidstager hos rema 1000. Hvor vanskelig er det å forstå?

Anonymkode: 50dca...df9

Da er det vel bare å gå inn i gruppa og anmelde alle som gjør det og vente til alle sammen får straff. :) (Men det kommer vel ikke til å skje...) 

Anonymkode: 25475...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da er det vel bare å gå inn i gruppa og anmelde alle som gjør det og vente til alle sammen får straff. :) (Men det kommer vel ikke til å skje...) 

Anonymkode: 25475...4cc

Og det er slik du erkjenner at du tok feil. Fabelaktig. 

Flere der inne som har fått det, ja

Anonymkode: 14209...bd0

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er kritisk til barnevern systemet og rettsikkerheten til våre barn i Norge, men er helt enig at folk på disse gruppene gjør ingenting godt for å få til ett bedre system. De gjør at folk ser dem som enda mer spenna gærne... jeg har vær medlem av flere slike grupper men jeg har meldt meg ut da jeg syns noen personer der drar det vel langt og slik oppførsel gagner ikke oss som vil ha ett tryggere barnevern og mer rettsikkerhet for våre barn.  Og egentlig skulle det være en seriøs antibarnevern gruppe burde slike innlegg og kommentrarer som er helt ut av det blå bli kastet ut av gruppa og fokusere på de som vil gjøre noe matnyttig med hvordan nå frem til politikere og myndigheter med ideer om hvordan løse barneverns problemene i Norge for de er der helt klart. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og det er slik du erkjenner at du tok feil. Fabelaktig. 

Flere der inne som har fått det, ja

Anonymkode: 14209...bd0

Nei, det gjør jeg ikke. Men når jeg ser at den som sendte linken har ikke engang selv lest den (da det tydelig står at det er lov) så ser jeg videre diskusjon om temaet meningsløs.

Anonymkode: 25475...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

En rangering på hvor mange folk velger å ikke flytte til Norge for jobb selv om de har muligheten? Eller hva mener du? Norge sammenlignet med andre land når det gjelder dette? Hmm, jeg har kun hørt om folk som flytter fra Norge på grunn av barnevernet, og noen få fra England (som har en befolkning rundt 12 ganger den av Norge). Det er ikke typisk at folk må flytte fra et land på grunn av noe som skal være et hjelpeapparat, eller at folk er redde for å flytte til et land der det finnes et slikt hjelpeapparat. Det hadde vært mer logisk at folk ønsker å flytte til et land der de kan få hjelp. Problemet er at barnevernet oppleves ikke som et hjelpeapparat. 

Du må gjerne søke på nett og lese i utenlandske fb-grupper for å finne informasjon om dette. Men det kan du sikkert ikke da du mest sannsynligvis kun snakker norsk og kanskje litt nynorsk og engelsk. 

Anonymkode: 25475...4cc

Og på alle dei fb sidene du leser i ulike land er det akkurat dei same idiotiske personene som sitter og skriver. Galskapen er at i alle land det har vore demonstrasjon mot norsk barnevern, er det dei same idiotene fra Norge som er på rundreise og egger opp og manipulerer.

Anonymkode: 5ae27...dbf

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det gjør jeg ikke. Men når jeg ser at den som sendte linken har ikke engang selv lest den (da det tydelig står at det er lov) så ser jeg videre diskusjon om temaet meningsløs.

Anonymkode: 25475...4cc

Hva er det du ikke skjønner med det som står på denne siden?.

https://www.datatilsynet.no/personvern-pa-ulike-omrader/internett-og-apper/bilder-pa-nett/

Anonymkode: 9f99c...2d6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og på alle dei fb sidene du leser i ulike land er det akkurat dei same idiotiske personene som sitter og skriver. Galskapen er at i alle land det har vore demonstrasjon mot norsk barnevern, er det dei same idiotene fra Norge som er på rundreise og egger opp og manipulerer.

Anonymkode: 5ae27...dbf

Nei, det er snakk om helt vanlige personer som vurderer å flytte til Norge, men er for redde på grunn av barnevernet, og de spør etter råd om det er trygt å flytte til Norge med barn eller ikke. Og så er det mange som har sett hvordan barnevernet arbeider, og valgt å flytte fra Norge. Det gjorde vi og. 

 

Anonymkode: 25475...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en åpen side som også ses av naboen, slekt, ansatte i skolen osv. Som vet hva som foregår og har foregått i enkeltes hjem, der det ropes om nazisme og tortur i aktiv rus og tung psykiatri. Så nei, særlig tillitvekkende er den siden ikke

Anonymkode: 14209...bd0

Nei og det er utrolig mange som skriver på den siden som ikke har forstått at folk ikke må være medlem av siden ror å lese gørra dei har ut av seg. Kognitive vansker er det mange av dem som har.

Anonymkode: 5ae27...dbf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det gjør jeg ikke. Men når jeg ser at den som sendte linken har ikke engang selv lest den (da det tydelig står at det er lov) så ser jeg videre diskusjon om temaet meningsløs.

Anonymkode: 25475...4cc

Ja, det er jo både bra debattklima og journalistikk der inne. Kos deg videre med den konstruktive kanalen for bedring av tjenestene

Anonymkode: 14209...bd0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er det vel bare å gå inn i gruppa og anmelde alle som gjør det og vente til alle sammen får straff. :) (Men det kommer vel ikke til å skje...) 

Anonymkode: 25475...4cc

Det er allerede folk som har blitt anmeldt. https://www.itromso.no/nyheter/2017/07/03/Henger-ut-barnevernsansatte-på-Facebook-«Man-kan-lure-på-hvorfor-hun-er-så-ond-og-tar-andres-barn»-14971075.ece

Det er også ei mor som ble anmeldt og dømt, for å ha lagt ut bilder av datteren sin i gruppen. Pluss sjikanert og trakkasert barnevernansatte som jobbet med saken til datteren. 

Anonymkode: 50dca...df9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei og det er utrolig mange som skriver på den siden som ikke har forstått at folk ikke må være medlem av siden ror å lese gørra dei har ut av seg. Kognitive vansker er det mange av dem som har.

Anonymkode: 5ae27...dbf

Ja.

Anonymkode: 14209...bd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er det vel bare å gå inn i gruppa og anmelde alle som gjør det og vente til alle sammen får straff. :) (Men det kommer vel ikke til å skje...) 

Anonymkode: 25475...4cc

Ja og denne saken; https://www.aftenposten.no/norge/i/4dkv2G/nettroll-maa-sone-for-trusler-mot-barnevernsleder-paa-facebook

Det skjer og vil skje igjen, fordi det er ulovlig! 

Anonymkode: 50dca...df9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...