Gå til innhold

"Antibarnevern"-grupper på facebook del 3


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, AnonymBruker said:

En ung gutt skriver dette:

Nå klikker det for meg, hadde kjøpt 7 snus bokser og så tar foster moren min det, ble så forbanna at jeg rømte ut og sovna på en benk ute på en benk til politet fant meg, noen som vet hvordan man bytter foster hjem elller må man bare røm hele tiden

Tipsene han får er å rømme til Tyskland, kontakte advokat, kontakt fylkesmannen.
Han er forresten 16...

Anonymkode: 2998d...0c4

Lenger ned spør han om de har lov til å ta telefonen hans, før han skriver: 

 jeg får ikke lov å ha tlf siden dem mener jeg gjør så mye dumt med dem, å selge meg selv, men er jo16 år å har rett

 

En annen svarer: "slå hun ned, du for lov av me"

 

Blir bare trist jeg. Gutten har det tydeligvis ikke bra, han skriver at han trenger snusen pga nervene sine og har snust siden han var 12. Og dette med å selge seg (!?) Håper han får seriøs hjelp, dvs ikke fra den gruppen.

Anonymkode: 921bb...d53

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er en annen galning:

Myndighetene baserer sine handlinger på at folk glemmer fort. Dette skal ikke glemmes. Dette som skjer i Norge i dag er like viktig å huske som det som nazistene drev på med. Dette er samme sak. Dette er for å skremme og styre folk. Det er maktmissbruk. I tillegg har det en ækonomisk side. Det er dette som er den økonomiske bærebjelken i deler av helsevesenet, psykiatrien, rettsvesenet og store deler av den offentlige admnistrasjonen. Denne "barnebanken" som det skrives om i dag ligner på organisert kidnapping av barn. Fy fan, Norge er på tur til å bli et drittland.

Anonymkode: 2998d...0c4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Lenger ned spør han om de har lov til å ta telefonen hans, før han skriver: 

 jeg får ikke lov å ha tlf siden dem mener jeg gjør så mye dumt med dem, å selge meg selv, men er jo16 år å har rett

 

En annen svarer: "slå hun ned, du for lov av me"

 

Blir bare trist jeg. Gutten har det tydeligvis ikke bra, han skriver at han trenger snusen pga nervene sine og har snust siden han var 12. Og dette med å selge seg (!?) Håper han får seriøs hjelp, dvs ikke fra den gruppen.

Anonymkode: 921bb...d53

Vi får være glade for at han bor hos en fosterfamilie som ikke har ett problem med å stoppe gutten fra å selge seg selv...

Anonymkode: 0c906...577

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Vi får være glade for at han bor hos en fosterfamilie som ikke har ett problem med å stoppe gutten fra å selge seg selv...

Anonymkode: 0c906...577

Flertallet som kommenterte var fornuftige i svarene sine, og viste til at å være en omsorgperson betyr å sette grenser og at å rømme ikke var løsningen på noe. Godt å se! 

Anonymkode: fcdc0...ee6

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Flertallet som kommenterte var fornuftige i svarene sine, og viste til at å være en omsorgperson betyr å sette grenser og at å rømme ikke var løsningen på noe. Godt å se! 

Anonymkode: fcdc0...ee6

Ja, kommentarene i det innlegget gjorde ikke vondt å lese. De fleste kom med fornuftige svar. 

Det var likevel mange merkelige og direkte farlige oppfordringer, og noen litt med et litt rart syn på hva oppgaven til en forelder er: 

«nei man skal ikke gå rundt å bestemme over barna sine. Hvis man må det så har man vel allerede feilet. Da er ikke ordene dine verdt noe som helst. Men jeg ser hvor du vil hen men nei jeg er ikke oppdratt sånn ihvertfall.»

Man skal altså ikke bestemme over barna sine, i saker som f.eks. rusmidler og ung alder. Det er også flere som stiller spørsmål til hvorvidt snus er et rusmiddel.

Anonymkode: 8abde...ff3

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne var jo også noget spesiell: 

«Rart at praksisen er så forskjellig i barnevernet.
Jeg vet at på enkelte institusjoner blir foreldre oppfordret til å sende snus og sigaretter i posten til ungdommene sine.
Begrunnelsen er at ungdommen blir rolige når man først er blitt avhengig av nikotin.
Selvfølgelig er det ikke bra å røyke eller snuse, men det kunne jo ha vært værre ting ungdom sliter med enn nikotinavhengighet.
Å være motivert for å slutte med snus er man nok ikke når man er under barnevernssystemet.» 

Jeg vil gjerne vite hvilke barnevernsinstitusjoner som oppfordrer foreldre til å sende snus og sigaretter til mindreårige. 

Anonymkode: 8abde...ff3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke om noen institusjoner som oppfordrer til det, men jeg kjenner til tilfeller der 16-17-åringer 'får lov til' å fortsette å røyke, også på institusjoner, fordi det er en kamp som ikke vil øke tilliten til institusjonen. En 17-åring som har røyket i 4-5 år og som kommer fra et hjem med omsorgssvikt og har vansker med tillit, kanskje er relasjonsskadet, vil ha vanskeligere for å knytte seg til, bygge tillit til og samarbeide med personalet dersom han/hun skal tvinges til å kutte ut nikotin. Relasjonsbygging er alfa og omega for disse ungdommene. Da velger man sine kamper med omhu, og ser mellom fingrene med en del - så lenge de ikke er til direkte akutt fare for seg selv eller andre. 

Anonymkode: 1e20f...37c

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke om noen institusjoner som oppfordrer til det, men jeg kjenner til tilfeller der 16-17-åringer 'får lov til' å fortsette å røyke, også på institusjoner, fordi det er en kamp som ikke vil øke tilliten til institusjonen. En 17-åring som har røyket i 4-5 år og som kommer fra et hjem med omsorgssvikt og har vansker med tillit, kanskje er relasjonsskadet, vil ha vanskeligere for å knytte seg til, bygge tillit til og samarbeide med personalet dersom han/hun skal tvinges til å kutte ut nikotin. Relasjonsbygging er alfa og omega for disse ungdommene. Da velger man sine kamper med omhu, og ser mellom fingrene med en del - så lenge de ikke er til direkte akutt fare for seg selv eller andre. 

Anonymkode: 1e20f...37c

Da burde virkelig helsemyndighetene kommet inn og stoppet dette. Det er ulovlig å kjøpe røyk og snus til mindreårige

Anonymkode: 3227d...478

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Da burde virkelig helsemyndighetene kommet inn og stoppet dette. Det er ulovlig å kjøpe røyk og snus til mindreårige

Anonymkode: 3227d...478

Som nok er grunnen til at de ber foreldre kjøpe, og ikke fosterhjem/institusjoner

Anonymkode: 0c906...577

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da burde virkelig helsemyndighetene kommet inn og stoppet dette. Det er ulovlig å kjøpe røyk og snus til mindreårige

Anonymkode: 3227d...478

Ingen vet hvem som kjøper til dem, og det er ikke ulovlig å stilltiende akseptere at en 17-åring røyker 😉

Anonymkode: 1e20f...37c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe med å velge sine kamper med omhu. Dette er en avsporing men på VGS er en fast politibetjent tilstede på skolen en dag i uka. Mye tid går i å jobbe mot røyking bla og det er etter disse få ukene allerede kommet advarsel fra foreldre om at betjenten er så pågående og streng i fht røyking utenfor området at ungdommen ikke vil snakke med den (gjelder også de som ikke røyker). Den skyver de unge ifra seg i stede for å skape relasjoner og da er man på feil kurs hvis målet er forebygging. 

Anonymkode: 37205...6e0

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest hele tråden - men jeg må bare kommentere allikevel da jeg i går søkte litt på nett etter nettopp grupper/kritikk av barnevern rundt i Norge ifbm en sendt bekymringsmld hvor omsorgsperson helt tydelig har lest litt for mye på slike anti-barnevernsgrupper på nett.

Og det slo meg - de kommentarene og artiklene jeg kom over oser lav intelligens.

Det er fælt og si det, men setningsoppbygning, ord og uttrykk vitner om mennesker som ikke sto først i køen da vettet ble utdelt, og en vrangforestilling som er rimelig skremmende.

Så stor grad av manglende innsikt generelt, men og selvinnsikt.

En så negativ og hatefull tilnærming som garantert fører til vanskelig samarbeide mellom både instanser og foreldre.

Det er rimelig utrolig at de overhodet ikke forstår at de ødelegger sine egne saker, at de ikke forstår at barna kanskje har det best med andre omsorgspersoner.

jeg googlet ett spesifikt kontor, da denne omsorgspersonen mente de var helt udugelige og hadde flere stygge saker på seg. Vel - det jeg fant var 2 eksempler på mennesker tatt rett ut i fra denne gruppen, samt ett fullgodt svar fra rådmann i gjeldene kommune. 

Fant og en artikkel om disse gruppene på Facebook hvor grunnlegger svarte på 4 spørsmål - der fremsto svarene greie på ett par av de mens resten var i samme gaten som gjengitt her i tråden.

Ytringsfrihet er ikke alltid en bra ting - det er disse gruppene bevis på. 

 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg smilende sa til saksbehandler da hun takket for kaffe og gjestfrihet etter sist hjemmebesøk (samtale med barnet ifbm evaluering av besøkshjem) - er det noen hensikt i å gjøre seg vanskelig, da? 

Altså, hjemmebesøk av bv står ikke akkurat øverst på min ønskeliste for hvordan jeg vil bruke ettermiddagen min heller, men det er 'prisen å betale' for å ha litt avlastning i en tøff livssituasjon. De siste saksbehandlerne jeg har hatt, har vært veldig ålreite mennesker. 

Anonymkode: 1e20f...37c

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 21.9.2018 den 9.11, pompdelux skrev:

Og det slo meg - de kommentarene og artiklene jeg kom over oser lav intelligens.

Det gjelder ikke alle i det hele tatt.

Det er mange barnevernmotstandere som virker veldig saklige, tålmodige og intelligente.

Barnevernets protestgruppa er ikke særlig annerledes fra andre protestgrupper. Les, for eksempel innlegget til gruppen som protesterer mot Bompenger på Jæren. Kommentarene er ikke mye bedre. Det, blant annet, foreslås å skyte ned/ ødelegge bomstasjonene og mange andre rare ting. Og dette skrives av helt vanlige folk.

Anonymkode: 865d9...e48

Ryddet for identifisering av privatpersoner. Kragebein, adm

Endret av Kragebein
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.9.2018 den 10.04, AnonymBruker skrev:

Det gjelder ikke alle i det hele tatt.

Det er mange barnevernmotstandere som virker veldig saklige, tålmodige og intelligente.

Barnevernets protestgruppa er ikke særlig annerledes fra andre protestgrupper. Les, for eksempel innlegget til gruppen som protesterer mot Bompenger på Jæren. Kommentarene er ikke mye bedre. Det, blant annet, foreslås å skyte ned/ ødelegge bomstasjonene og mange andre rare ting. Og dette skrives av helt vanlige folk.

Anonymkode: 865d9...e48

Jeg vil påstå at det er stor  forskjell på å dele personopplysninger omkring egne barn og det å klage på bompenger....

Anonymkode: 3c4a6...43b

Ryddet for sitering av slettet innlegg. Kragebein, adm

Endret av Kragebein
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.9.2018 den 10.04, AnonymBruker skrev:

Det gjelder ikke alle i det hele tatt.

Det er mange barnevernmotstandere som virker veldig saklige, tålmodige og intelligente.

Barnevernets protestgruppa er ikke særlig annerledes fra andre protestgrupper. Les, for eksempel innlegget til gruppen som protesterer mot Bompenger på Jæren. Kommentarene er ikke mye bedre. Det, blant annet, foreslås å skyte ned/ ødelegge bomstasjonene og mange andre rare ting. Og dette skrives av helt vanlige folk.

Anonymkode: 865d9...e48

Nå skriver ikke jeg at det gjelder alle heller ;) jeg skrev de jeg kom over - som var snevret inn til søk på ett spesifikt kontor, og lest kun relevante treff.

 

og helt vanlige folk skriver ikke slike type mailer, brev og innlegg jeg fant - det er skrevet av folk som ikke evner å forstå lovverk, etikk, makt/misbruk, sitt eget eller andre’s beste. 

 

:)

Ryddet for sitering av slettet innlegg. Kragebein, adm

Endret av Kragebein
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 12.7.2018 den 10.57, Nuka skrev:

Her er en mer troverdig kilde spør du meg som faktisk skriver nøytralt... https://www.aftenposten.no/norge/i/5qbVb/Derfor-er-norsk-barnevern-uglesett-i-Polen

Premisset for boken er helt feil. Alle som har litt innsikt i slikt vet at staten underbeskytter barna, ikke motsatt. Jeg mener, når foreldre som har mishandlet barna kan få dem tilbake fordi de har "sluttet å mishandle dem" og så starter mishandlingen igjen etterpå, så er det noe alvorlig galt. Eller hvis foreldre som har mishandlet barna kan kreve samvær.

Og så, fra artikkelen: "Han mener også kravene til kvaliteten på bevis mot foreldrene bør bli høyere."

Helt uenig. Det bør være mye lavere terskel for alt. I dag lever altfor mange barn hos udugelige foreldre fordi foreldre har så sterke rettigheter

Enda et sitat: "I Norge skjer et stort flertall av plasseringene ved tvang"

Et paradoks da, at over halvparten av foreldre som har mistet omsorgen har stor tillit til barnevernet.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.9.2018 den 1.32, AnonymBruker skrev:

Lenger ned spør han om de har lov til å ta telefonen hans, før han skriver: 

 jeg får ikke lov å ha tlf siden dem mener jeg gjør så mye dumt med dem, å selge meg selv, men er jo16 år å har rett

 

En annen svarer: "slå hun ned, du for lov av me"

 

Blir bare trist jeg. Gutten har det tydeligvis ikke bra, han skriver at han trenger snusen pga nervene sine og har snust siden han var 12. Og dette med å selge seg (!?) Håper han får seriøs hjelp, dvs ikke fra den gruppen.

Anonymkode: 921bb...d53

Interessant at denne gruppen støtter barneprostitusjon. Kanskje de tjener penger på det selv, at de er så sinte fordi de ville bruke barna sine som prostituerte for å tjene penger på dem, og så mistet de omsorgen?

Ja, det må være slik det er.

Disse anti-BV-gruppene er i realiteten digre barneprostitusjons-ringer. Bevisene er entydige.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.9.2018 den 1.45, AnonymBruker skrev:

Her er en annen galning:

Myndighetene baserer sine handlinger på at folk glemmer fort. Dette skal ikke glemmes. Dette som skjer i Norge i dag er like viktig å huske som det som nazistene drev på med. Dette er samme sak. Dette er for å skremme og styre folk. Det er maktmissbruk. I tillegg har det en ækonomisk side. Det er dette som er den økonomiske bærebjelken i deler av helsevesenet, psykiatrien, rettsvesenet og store deler av den offentlige admnistrasjonen. Denne "barnebanken" som det skrives om i dag ligner på organisert kidnapping av barn. Fy fan, Norge er på tur til å bli et drittland.

Anonymkode: 2998d...0c4

Vedkommende er tydeligvis forbannet fordi han/hun ikke får prostituert bort barnet sitt, og dermed mistet en viktig inntektskilde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...