Gå til innhold

"Antibarnevern"-grupper på facebook del 3


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

At det er litt urettferdig har du vel forsåvidt rett i, likevel var det gruppa, dens reaksjoner og om noen kjenner seg igjen i dette som var tema på spørsmålet. Svarte ut fra de få eksemplene jeg har fra et lite knippe av de jeg kjenner som har vært borti etaten for å sammenligne at jeg også tror de som er litt ekstreme/syke lett samles og tiltrekker hverandre :)

Anonymkode: d4568...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bøff Eløff
Sitat

At det går ann... noen her på campingen vil ha meg vekk!! Fikk politiet og barnevernet på besøk nå... bekymringsmelding om at jeg har vært overstadig berusede og ikke tatt meg av dattera mi på 11 år... noe hun sa imot... dette stemmer ikke! Lell sku dem ha meg til å blåse...noe jeg nekta... å så ærlig talt :Det er vel lov å ta seg en cider og ett glass vin.. noe dere også gjør i heimen. Samt at de sku ha min fødselsdag og hennes... for dem sku skrive rapport

Snakk om å grave sin egen grav...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med å debattere på Kvinneguiden. 

Høsten 2016 søkte jeg etter informasjon om en barnevernsak som var i media. Denne saken fattet min interesse på grunn av at den var så alvorlig og graverende. I søkene mine kom jeg over Kvinneguiden og en debatt om denne saken. Jeg ble mildt sagt sjokkert over det jeg så i denne tråden. Det var side opp og side ned med hets, sjikanering, latteliggjøring, mobbing og en ovenfra og ned holdning mot ofrene i saken. Derfor bestemte jeg meg for å se om det var flere barneverntråder på Kvinneguiden av samme karakter. Og det var det. Hver eneste debatt om Barnevernet var av samme karakter og støtte til Barnevernet. Uansett. Selv om det var bevist at barna og deres familier var ofre for justismord, dokumentforfalskninger og overgrep. 

Jeg bestemte meg derfor for å registrere meg på Kvinneguiden og i første omgang diskutere i tråden om saken i media. Brukerne på Kvinneguiden tålte ikke at det komme saklige argumenter og spørsmål hvor de måtte bruke hodet og tenke over om det var flere sider av saken. De var fastlåste i sin tankegang. Nå i ettertid når denne familien vant saken mot Barnevernet ble det stille fra dem om dette. 

I desember 2016 dukket det opp en tråd som hadde vart over lang tid. En tråd som omhandlet denne gruppen. Der hang brukerne ut innlegg og flere navngitte personer fra gruppa. De latterliggjorde barn, tenåringer og voksne. Når jeg gikk inn i den tråden og stilte spørsmål til handlingene ble jeg utsatt for stygge personangrep. De prøvde til og med å få det til å se ut som at jeg var psykotisk, hadde psykiske problemer, var sinnsyk og ikke var tilregnelig. Denne tråden er nå stengt og moderert, men det er fortsatt noen små spor etter behandlingen jeg ble utsatt for. Kvinneguiden har et ris og ros rom på forumet. Der ble jeg anklaget for å ha bedrevet ensidig meningspåvirkning i over 40 sider i tråden om gruppa. Dette fordi at jeg stilte kritiske spørsmål til oppførselen mot barn og foreldre under Barnevernet. 

Jeg opplevde selvfølgelig å bli sliten av Kvinneguiden. Men jeg er veldig glad for at jeg har vært der og stått opp mot holdningene der. Jeg opplevde ikke å bli så mye provosert, og jeg er egentlig ikke så sjokkert lenger. Holdningene der er de samme som jeg og sikkert mange her har opplevd innenfor Barnevernet. Jeg opplevde aldri å tape en debatt på Kvinneguiden. Det er det jeg syns er mest fascinerende. De har tynne argumenter og aldri dokumentasjon. Derfor var jeg som regel smilende og generelt sett i godt humør. Argumentene som gikk igjen var disse: 

1. Barnevernet er der for barna. Ikke foreldrene. 
2. Foreldrene har ikke selvinnsikt. 
3. Barna er lojale mot sine foreldre og lyver derfor til Barnevernet. 
4. Det er alltid en god grunn til at Barnevernet henter barna. 
5. Barnevernet har taushetsplikt. 

Alle argumentene kan motbevises. En gang kom det et blogginnlegg som de skulle ha til å være dokumentasjon. Itillegg krever de at det skal legges ut dokumentasjon fra forskning, statistikk og studier. Mens de selv la ut blogginnlegg. Når jeg resonnerte med dem rundt dette ble de rasende. Husk alltid at når du snakker med barneverntilhengere så er det du som har fakta og sannheten om hva du vet og har kunnskap om. Det har ikke de, og hvis de har det ønsker de ikke å innrømme det :). 

Har dere erfaringer med Kvinneguiden? Jeg kommer til å legge ut mer fra Kvinneguiden og linke til tråder i denne tråden her :).

 

 

 

Dei har tydeligvis oppdager oss og 😛

Anonymkode: 2ec8f...d1b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min erfaring med å debattere på Kvinneguiden. 

Høsten 2016 søkte jeg etter informasjon om en barnevernsak som var i media. Denne saken fattet min interesse på grunn av at den var så alvorlig og graverende. I søkene mine kom jeg over Kvinneguiden og en debatt om denne saken. Jeg ble mildt sagt sjokkert over det jeg så i denne tråden. Det var side opp og side ned med hets, sjikanering, latteliggjøring, mobbing og en ovenfra og ned holdning mot ofrene i saken. Derfor bestemte jeg meg for å se om det var flere barneverntråder på Kvinneguiden av samme karakter. Og det var det. Hver eneste debatt om Barnevernet var av samme karakter og støtte til Barnevernet. Uansett. Selv om det var bevist at barna og deres familier var ofre for justismord, dokumentforfalskninger og overgrep. 

Jeg bestemte meg derfor for å registrere meg på Kvinneguiden og i første omgang diskutere i tråden om saken i media. Brukerne på Kvinneguiden tålte ikke at det komme saklige argumenter og spørsmål hvor de måtte bruke hodet og tenke over om det var flere sider av saken. De var fastlåste i sin tankegang. Nå i ettertid når denne familien vant saken mot Barnevernet ble det stille fra dem om dette. 

I desember 2016 dukket det opp en tråd som hadde vart over lang tid. En tråd som omhandlet denne gruppen. Der hang brukerne ut innlegg og flere navngitte personer fra gruppa. De latterliggjorde barn, tenåringer og voksne. Når jeg gikk inn i den tråden og stilte spørsmål til handlingene ble jeg utsatt for stygge personangrep. De prøvde til og med å få det til å se ut som at jeg var psykotisk, hadde psykiske problemer, var sinnsyk og ikke var tilregnelig. Denne tråden er nå stengt og moderert, men det er fortsatt noen små spor etter behandlingen jeg ble utsatt for. Kvinneguiden har et ris og ros rom på forumet. Der ble jeg anklaget for å ha bedrevet ensidig meningspåvirkning i over 40 sider i tråden om gruppa. Dette fordi at jeg stilte kritiske spørsmål til oppførselen mot barn og foreldre under Barnevernet. 

Jeg opplevde selvfølgelig å bli sliten av Kvinneguiden. Men jeg er veldig glad for at jeg har vært der og stått opp mot holdningene der. Jeg opplevde ikke å bli så mye provosert, og jeg er egentlig ikke så sjokkert lenger. Holdningene der er de samme som jeg og sikkert mange her har opplevd innenfor Barnevernet. Jeg opplevde aldri å tape en debatt på Kvinneguiden. Det er det jeg syns er mest fascinerende. De har tynne argumenter og aldri dokumentasjon. Derfor var jeg som regel smilende og generelt sett i godt humør. Argumentene som gikk igjen var disse: 

1. Barnevernet er der for barna. Ikke foreldrene. 
2. Foreldrene har ikke selvinnsikt. 
3. Barna er lojale mot sine foreldre og lyver derfor til Barnevernet. 
4. Det er alltid en god grunn til at Barnevernet henter barna. 
5. Barnevernet har taushetsplikt. 

Alle argumentene kan motbevises. En gang kom det et blogginnlegg som de skulle ha til å være dokumentasjon. Itillegg krever de at det skal legges ut dokumentasjon fra forskning, statistikk og studier. Mens de selv la ut blogginnlegg. Når jeg resonnerte med dem rundt dette ble de rasende. Husk alltid at når du snakker med barneverntilhengere så er det du som har fakta og sannheten om hva du vet og har kunnskap om. Det har ikke de, og hvis de har det ønsker de ikke å innrømme det :). 

Har dere erfaringer med Kvinneguiden? Jeg kommer til å legge ut mer fra Kvinneguiden og linke til tråder i denne tråden her :).

 

 

 

Dei har tydeligvis oppdager oss og 😛

Anonymkode: 2ec8f...d1b

Regner med at dette er et sitat fra gruppen?

Anonymkode: 3227d...478

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Regner med at dette er et sitat fra gruppen?

Anonymkode: 3227d...478

Ja, burde kanskje fremheved det på noen måte 🤔

Anonymkode: 2ec8f...d1b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

" Hei!
Jeg lurer på ?
Vi er på ferie i en europeiske land besøker foreldrene også plutselig vi ser 2 stk fra norsk Barnverne uten politi som banker på døren der hvor vi er de ville hente barne, men i den tiden de kom jeg og barne var ikke hjemme, foreldrene sa til dem at barne er ikke her de reiste til annet sted.
Er det sant folkenes ?? Har de rett til å bv gjøre sånn?? "

 

Har på følelsen at der er mer til historien her...

Anonymkode: 2998d...0c4

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

" Hei!
Jeg lurer på ?
Vi er på ferie i en europeiske land besøker foreldrene også plutselig vi ser 2 stk fra norsk Barnverne uten politi som banker på døren der hvor vi er de ville hente barne, men i den tiden de kom jeg og barne var ikke hjemme, foreldrene sa til dem at barne er ikke her de reiste til annet sted.
Er det sant folkenes ?? Har de rett til å bv gjøre sånn?? "

 

Har på følelsen at der er mer til historien her...

Anonymkode: 2998d...0c4

Politi i sivil?

Anonymkode: 3227d...478

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

" Hei!
Jeg lurer på ?
Vi er på ferie i en europeiske land besøker foreldrene også plutselig vi ser 2 stk fra norsk Barnverne uten politi som banker på døren der hvor vi er de ville hente barne, men i den tiden de kom jeg og barne var ikke hjemme, foreldrene sa til dem at barne er ikke her de reiste til annet sted.
Er det sant folkenes ?? Har de rett til å bv gjøre sånn?? "

 

Har på følelsen at der er mer til historien her...

Anonymkode: 2998d...0c4

Garantert noen som har kidnappet barna sine til utlandet etter at omsorgsovertakekse var besluttet eller et faktum.

Anonymkode: d4888...cfd

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Noen som har forslag til hva jeg og min sønn kan finne på? Han kommer til meg på samvær"

Hva med å bare være en mor??
Hvis du trenger slike tips så burde nok ikke barn bo hos deg

Anonymkode: 2998d...0c4

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Noen som har forslag til hva jeg og min sønn kan finne på? Han kommer til meg på samvær"

Hva med å bare være en mor??
Hvis du trenger slike tips så burde nok ikke barn bo hos deg

Anonymkode: 2998d...0c4

For noen dager siden var det en som la ut noe tilsvarende. Der hadde visstnok saksbehandler spurt hva slags planer hun hadde for seg og datteren på samværet. Hun forstod ikke hva saksbehandler mente. Etter å ha fått forklaring fra noen i kommentarfeltet, svarte hun at hun ikke visste fordi hun ikke visste hva barnet likte🤦🏻‍♀️

Anonymkode: d4888...cfd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

" Har du tenkt på hvor mye mer lønnsomt det er for advokater å TAPE BV saker? 
Vinner de,stopper saken. 
Taper de, må den opp igjen. "


 

Noen som publiserte i gruppa. :balltre:

Anonymkode: ab459...46d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

" Har du tenkt på hvor mye mer lønnsomt det er for advokater å TAPE BV saker? 
Vinner de,stopper saken. 
Taper de, må den opp igjen. "


 

Noen som publiserte i gruppa. :balltre:

Anonymkode: ab459...46d

😂😂😂😂😂

jeg måtte inn å se hvem som sa det, og fikk rett i mine mistanker.....

Anonymkode: 2d924...681

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, AnonymBruker said:

For noen dager siden var det en som la ut noe tilsvarende. Der hadde visstnok saksbehandler spurt hva slags planer hun hadde for seg og datteren på samværet. Hun forstod ikke hva saksbehandler mente. Etter å ha fått forklaring fra noen i kommentarfeltet, svarte hun at hun ikke visste fordi hun ikke visste hva barnet likte🤦🏻‍♀️

Anonymkode: d4888...cfd

Den var litt under beltet da. Kan jo være at hun ikke har hatt barnet boende hos seg på flere år.

Anonymkode: 0c906...577

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

" Har du tenkt på hvor mye mer lønnsomt det er for advokater å TAPE BV saker? 
Vinner de,stopper saken. 
Taper de, må den opp igjen. "


 

Noen som publiserte i gruppa. :balltre:

Anonymkode: ab459...46d

Altså ALLE jobber i hemmelighet for bv! Her er kroneksempel fra april: 

Det er vist en gruppe her på fb som kaller seg matpakkemamma.... hver gang jeg ser den popper opp, så blir jeg kvalm idet jeg asosierer den med fosterhjemsplakaten om etterlysning av, ja netopp en matpakkemamma. jeg er garantert ikke den eneste som asosierer den med det. skjult reklame altså. det værste er at gruppa har nesten 40 000 medlemmer. er jeg for nærtakende?

Eh, ja. Det er DU som er nærtakende. Matpakkegruppe liksom, herre Gud! 

Anonymkode: 1c237...626

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den var litt under beltet da. Kan jo være at hun ikke har hatt barnet boende hos seg på flere år.

Anonymkode: 0c906...577

Det er det mange som ikke har, men klarer å ha alternativer fordet om. Det kom nettopp frem i kommentarfeltet bl.a der hun fikk flere forslag til aktiviteter fra andre. De fleste har jo samvær flere ganger i året og krav på informasjon om barnet sitt så det burde ikke være så vanskelig å finne et par aktiviteter. 

 

Anonymkode: d4888...cfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hva har egentlig barnevernet med hva folk har på brødskiva, og hvorfor blir de så hysteriske av den Nugattin? Tenk på Sunda, den boksen har flere generasjoner vokst opp med uten å ta skade på sin sjel, eller på tenna for den saks skyld. Er det karbohydratene de henger seg sånn opp i mon tro? Det kan være det moderne lavkarbo-kostholdet som har inntatt hele barnevernet. Det er helt vanvittig alt de henger seg opp i. Er neglene for lange, tenna for gule og rumpa for stor? Ja da må det skrives rapport, inn i mappa, går da virkelig ikke an.
Og forresten, hvorfor er en mamma bra nok for ett av barna sine, mens nr 2 og 3 skal tvangsfjernes? Får de noen innfall av ren og skjær sadisme?
Og hvorfor står fosterfjolsa med stoppeklokka når barn en sjelden gang får ringe mamma eller pappa?
Og hvorfor får ikke søsken og tvillinger være sammen? Er det noen psykologspesialister som har funnet på noe glupt, eller er det arven etter Mengele?
Og hvorfor er vi besteforeldre så farlige for barnevernet? Kunne kanskje komme til å si dem noen pauli ord. Jeg er i alle fall ikke interessert i å sleike dem oppetter ryggen.
Og hvorfor lyver de så fælt, og hvorfor innrømmer de aldri feil?
Hvorfor går det så dårlig i livet med barnevernsbarn?
Og hvorfor får jeg ikke treffe mitt barnebarn når jeg er sammen med andres barn store deler av dagen?
Hvorfor er ikke politikerne oppdatert på hva som foregår i barnevernet? Og hvorfor er de ikke engang interessert i å undersøke det?
Jeg finner ikke noe annet navn på sånne folk enn Ormeyngel! Hyklere! Svin!"

 

Ja så klart, dette er helt normal tankegang...

Anonymkode: 2998d...0c4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Hva har egentlig barnevernet med hva folk har på brødskiva, og hvorfor blir de så hysteriske av den Nugattin? Tenk på Sunda, den boksen har flere generasjoner vokst opp med uten å ta skade på sin sjel, eller på tenna for den saks skyld. Er det karbohydratene de henger seg sånn opp i mon tro? Det kan være det moderne lavkarbo-kostholdet som har inntatt hele barnevernet. Det er helt vanvittig alt de henger seg opp i. Er neglene for lange, tenna for gule og rumpa for stor? Ja da må det skrives rapport, inn i mappa, går da virkelig ikke an.
Og forresten, hvorfor er en mamma bra nok for ett av barna sine, mens nr 2 og 3 skal tvangsfjernes? Får de noen innfall av ren og skjær sadisme?
Og hvorfor står fosterfjolsa med stoppeklokka når barn en sjelden gang får ringe mamma eller pappa?
Og hvorfor får ikke søsken og tvillinger være sammen? Er det noen psykologspesialister som har funnet på noe glupt, eller er det arven etter Mengele?
Og hvorfor er vi besteforeldre så farlige for barnevernet? Kunne kanskje komme til å si dem noen pauli ord. Jeg er i alle fall ikke interessert i å sleike dem oppetter ryggen.
Og hvorfor lyver de så fælt, og hvorfor innrømmer de aldri feil?
Hvorfor går det så dårlig i livet med barnevernsbarn?
Og hvorfor får jeg ikke treffe mitt barnebarn når jeg er sammen med andres barn store deler av dagen?
Hvorfor er ikke politikerne oppdatert på hva som foregår i barnevernet? Og hvorfor er de ikke engang interessert i å undersøke det?
Jeg finner ikke noe annet navn på sånne folk enn Ormeyngel! Hyklere! Svin!"

 

Ja så klart, dette er helt normal tankegang...

Anonymkode: 2998d...0c4

Det som er tragisk er at personen som har skrevet dette er en lærer. På en kulturskole, men allikevel en offentlig skole. Og ja, det står på den åpne profilen hennes, så det er ikke noen spekulasjon.

Jeg syns faktisk det er så ille at jeg vurderer å ta noen skjermdumper og sende til rektoren på denne skolen. Jeg fatter ikke at man lar noen med disse holdningene jobbe med barn!! Er det for drøyt å gjøre det?

Kan legge til at jeg er fra samme område selv, og har bekjente med barn på denne skolen. Så den kan godt hende at jeg tar dette litt for personlig....

Anonymkode: cf867...008

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som er tragisk er at personen som har skrevet dette er en lærer. På en kulturskole, men allikevel en offentlig skole. Og ja, det står på den åpne profilen hennes, så det er ikke noen spekulasjon.

Jeg syns faktisk det er så ille at jeg vurderer å ta noen skjermdumper og sende til rektoren på denne skolen. Jeg fatter ikke at man lar noen med disse holdningene jobbe med barn!! Er det for drøyt å gjøre det?

Kan legge til at jeg er fra samme område selv, og har bekjente med barn på denne skolen. Så den kan godt hende at jeg tar dette litt for personlig....

Anonymkode: cf867...008

Der synes jeg faktisk du skal gjøre! Hun er jo veldig ivrig inne i gruppa der, så hvorfor ikke? Det er faktisk skremmende at hun jobber med barn. Jeg hadde blitt fly forbanna om jeg hadde hatt barn som hun underviste. 

 

Anonymkode: 2d924...681

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...