Gå til innhold

"Antibarnevern"-grupper på facebook del 3


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså ALLE jobber i hemmelighet for bv! Her er kroneksempel fra april: 

Det er vist en gruppe her på fb som kaller seg matpakkemamma.... hver gang jeg ser den popper opp, så blir jeg kvalm idet jeg asosierer den med fosterhjemsplakaten om etterlysning av, ja netopp en matpakkemamma. jeg er garantert ikke den eneste som asosierer den med det. skjult reklame altså. det værste er at gruppa har nesten 40 000 medlemmer. er jeg for nærtakende?

Eh, ja. Det er DU som er nærtakende. Matpakkegruppe liksom, herre Gud! 

Anonymkode: 1c237...626

Jeg er medlem av matpakkemamma.....er mange matpakkepappaer der også......og det handler om kreative matpakker, så en slipper den svette brunosten.... forresten så er det medlemer fra denne gruppa her medlem i matpakkemamma også....kanskje som spion??? 🙄

Anonymkode: 2d924...681

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 7.8.2018 den 1.10, AnonymBruker skrev:

Dette er faktisk et helt oppriktig spørsmål (iblandet en haug med tanker jeg bare skribler ned underveis): Jeg har ikke barn selv. Jeg er nettopp ferdig studert og har en kjæreste, og vi har begge lyst på barn og skal nok ha barn etter hvert, så jeg er ikke ufrivillig barnløs e.l., men jeg har altså ikke barn (foreløpig). Jeg skjønner selvfølgelig at de aller fleste føler en ufattelig sterk tilknytning til sine egne barn og ville gjort så godt som alt for dem.

Derfor har jeg heller ikke så vanskelig for å forstå at det selvfølgelig må være en skikkelig traumatisk opplevelse å bli fratatt egne barn med tvang (jeg er klar over at barnevernet relativt sjelden søker omsorgsovertakelse, men det er jo stort sett slike saker det prates om i gruppen), og at man kan bli temmelig desperat når man ikke får dem tilbake med det første heller.

Men tror dere, dere som er her inne i denne tråden, at dere under noen omstendighet i verden kunne mistet gangsynet så totalt som mange i den Facebook-gruppen der? Jeg skjønner at de i sitt stille sinn og når det er som aller mørkest kan ønske død over sin saksbehandler, selv om det fra et litt mer nøytralt standpunkt åpenbart er totalt på trynet, men det er jo flere i den gruppen som navngir barnevernsansatte og med fullt overlegg sørger for å øke faren for at det kan tilstøte disse barnevernsansatte noe. Jeg tror til og med at mange av dem oppriktig ønsker at barnevernsansatte skal bli drept, og jeg husker at flere jublet da en eller annen saksbehandler døde for en stund siden.

Er det virkelig noe som ligger i alle, det at man kan klikke så fullstendig som dette bare det handler om ens egne barn, eller er det noe spesielt med disse menneskene? Det er jo åpenbart for alle og enhver som besøker denne gruppen og ikke selv har mistet sine barn (og på langt nær alle av dem heller) at fremgangsmåten deres, det å henge ut barnevernsansatte og spre spinnville konspisrasjonsteorier om det ene og det andre, bare skader saken. Det er ingen, annet enn andre som er så sårbare og ressurssvake at de (dessverre elle heldigvis) aldri vil få endret noen verdens ting i samfunnet, som lar seg overbevise av måten de opptrer på, og de må jo lukke døren for noen gang å få omsorgen tilbake. Jeg skjønner at de er fryktelig frustrert, og å søke støtte hos andre med en dårlig erfaring med barnevernet kan jeg jo skjønne behovet for, men veien er lang derfra til å oppriktig falle for spinnville konspirasjonsteorier, fremsette trusler mot navngitte personer og juble når noen dør.

Jeg har aldri hatt noe forhold til barnevernet selv, men et besøk i den Facebook-gruppen der dytter jo selvfølgelig ethvert rasjonelt og kritisk tenkende menneske i retning av å sympatisere mer med barnevernet fremfor mindre. Det er selvfølgelig et premiss de ikke vil akseptere i den gruppen, de mener sikkert at gruppen er egnet til å overbevise folk om at det er noe fundamentalt galt med barnevernet, men vi som ikke er inne i deres "modus" vet jo at den gruppen åpenbart gjør mer skade enn nytte for "barnevernsmotstandsbevegelsen". De kaller alle andre sauer, men jeg har aldri sett noe sted der i beste fall usikre opplysninger ukritisk legges til grunn som fakta i så stor utstrekning som i den gruppen. Vi lider alle av et behov for å få egne fordommer bekreftet, det er ikke til å komme unna, men disse er jo en helt utrolig demonstrasjon i confirmation bias. Gruppen gir sikkert en kjærkommen trøst for noen, det er et fristed der man kan komme og hyle ut og være så urimelig man bare vil og få udelt positive tilbakemeldinger fra ekkokammeret, men til syvende og sist skulle jeg jo tro målet måtte vært en omfattende endring i systemet med barnevern, og denne gruppen trekker jo åpenbart motsatt vei av det den skal.

Og da lurer jeg altså på om det er like uforståelig for dere med barn som for meg som foreløpig ikke har noe barn. Tror dere at dere selv kunne gjort deres egen sak slike bjørnetjenester som denne gjengen gjør bare det handlet om deres egne barn? Kunne dere mistet gangsynet så totalt? Jeg har altså ikke egne barn, men jeg har jo også mennesker jeg bryr meg veldig, veldig mye om og som jeg blir helt skjelven bare jeg tenker på å skulle miste, og jeg tror likevel ikke jeg kunne ha mistet all kontroll så til de grader som i denne gruppen. Derfor blir jeg så fascinert av å se disse menneskene stikke fliser, kvister, kjepper, rør og piper i egne hjul i år etter år. Jeg skjønner bare ikke hvordan det går an. 

Det er selvfølgelig like greit at de aller færreste av disse får igjen barna sine. Det er det beste for barna, selv om de fleste av disse dessverre ikke helt har kapasitet til å forstå det selv. Men jeg synes det er så utrolig at de ikke selv ser hvilken skade det gjør, både for deres egne enkeltsaker og for barnevernsmotstand generelt (for ikke å snakke om eventuell fornufitg skepsis til barnevernet), når denne gruppen er så rablende gal som den er.

Anonymkode: 88eb2...33d

Det er nok en god blanding av div. personlighetsforstyrrelser, rus og psykiatri. Dette er ting som gjerne gjør det vanskelig å se sin egen rolle i ting. Det er jo nok av de som har mistet barna pga. rus som først når de har gått igjennom behandling og blitt rusfrie ser hvorfor barnevernet grep inn. Fordi man er så selvsentrert og lite i kontakt med følelsene sine når man ruser seg. 

Jeg tror nok slike grupper er en blanding av mennesker som enten har et veldig sinne i seg og ikke klarer å ta innover seg egne feil og mennesker som har et behov for å finne en gruppe de kan høre til når de er i en situasjon det er mye skyld og skam knyttet til. Problemet er jo at disse som er sinte og paranoide sitter og gir råd til de som er redde og triste. Og rådene er jo gjerne svært dårlige råd. Jeg tror nok mange føler seg dømt av lokalsamfunnet sitt og sitter igjen med mye sorg og ensomhet. Som forelder er jo ofte mye av kontaktnettet man har knyttet til barna i forhold til barnehage, skole, aktiviteter og venner med barn. Dette vil jo fort forsvinne den dagen barna blir tatt ut av hjemmet. Det kan nok hende at dersom disse personene hadde fått litt mer omsorg, så hadde man sluppet at de oppsøkte slike steder som dette for å få støtte. 

Anonymkode: 72738...87f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

"Hva har egentlig barnevernet med hva folk har på brødskiva, og hvorfor blir de så hysteriske av den Nugattin? Tenk på Sunda, den boksen har flere generasjoner vokst opp med uten å ta skade på sin sjel, eller på tenna for den saks skyld. Er det karbohydratene de henger seg sånn opp i mon tro? Det kan være det moderne lavkarbo-kostholdet som har inntatt hele barnevernet. Det er helt vanvittig alt de henger seg opp i. Er neglene for lange, tenna for gule og rumpa for stor? Ja da må det skrives rapport, inn i mappa, går da virkelig ikke an.
Og forresten, hvorfor er en mamma bra nok for ett av barna sine, mens nr 2 og 3 skal tvangsfjernes? Får de noen innfall av ren og skjær sadisme?
Og hvorfor står fosterfjolsa med stoppeklokka når barn en sjelden gang får ringe mamma eller pappa?
Og hvorfor får ikke søsken og tvillinger være sammen? Er det noen psykologspesialister som har funnet på noe glupt, eller er det arven etter Mengele?
Og hvorfor er vi besteforeldre så farlige for barnevernet? Kunne kanskje komme til å si dem noen pauli ord. Jeg er i alle fall ikke interessert i å sleike dem oppetter ryggen.
Og hvorfor lyver de så fælt, og hvorfor innrømmer de aldri feil?
Hvorfor går det så dårlig i livet med barnevernsbarn?
Og hvorfor får jeg ikke treffe mitt barnebarn når jeg er sammen med andres barn store deler av dagen?
Hvorfor er ikke politikerne oppdatert på hva som foregår i barnevernet? Og hvorfor er de ikke engang interessert i å undersøke det?
Jeg finner ikke noe annet navn på sånne folk enn Ormeyngel! Hyklere! Svin!"

 

Ja så klart, dette er helt normal tankegang...

Anonymkode: 2998d...0c4

Kanskje litt emosjonelt, men...

Hva er feil med disse spørsmålene:

Og  ... hvorfor er en mamma bra nok for ett av barna sine, mens nr 2 og 3 skal tvangsfjernes?
Og hvorfor får ikke søsken og tvillinger være sammen?
Og hvorfor er vi besteforeldre så farlige for barnevernet?
Og ... hvorfor innrømmer de aldri feil?
Hvorfor går det så dårlig i livet med barnevernsbarn?

??

Anonymkode: 865d9...e48

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er nok en god blanding av div. personlighetsforstyrrelser, rus og psykiatri. Dette er ting som gjerne gjør det vanskelig å se sin egen rolle i ting. Det er jo nok av de som har mistet barna pga. rus som først når de har gått igjennom behandling og blitt rusfrie ser hvorfor barnevernet grep inn. Fordi man er så selvsentrert og lite i kontakt med følelsene sine når man ruser seg. 

Jeg tror nok slike grupper er en blanding av mennesker som enten har et veldig sinne i seg og ikke klarer å ta innover seg egne feil og mennesker som har et behov for å finne en gruppe de kan høre til når de er i en situasjon det er mye skyld og skam knyttet til. Problemet er jo at disse som er sinte og paranoide sitter og gir råd til de som er redde og triste. Og rådene er jo gjerne svært dårlige råd. Jeg tror nok mange føler seg dømt av lokalsamfunnet sitt og sitter igjen med mye sorg og ensomhet. Som forelder er jo ofte mye av kontaktnettet man har knyttet til barna i forhold til barnehage, skole, aktiviteter og venner med barn. Dette vil jo fort forsvinne den dagen barna blir tatt ut av hjemmet. Det kan nok hende at dersom disse personene hadde fått litt mer omsorg, så hadde man sluppet at de oppsøkte slike steder som dette for å få støtte. 

Anonymkode: 72738...87f

"Paranoide", "personlighetsforstyrrelse", "psykiatri", "dømt av lokalsamfunnet"...  Om folk som er bekymret for barnas utviklingen og rettigheter i barnevern.

Wow.

Kan jeg spørre deg hva du tenker da om veganer eller green peace? 😄

Anonymkode: 865d9...e48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Paranoide", "personlighetsforstyrrelse", "psykiatri", "dømt av lokalsamfunnet"...  Om folk som er bekymret for barnas utviklingen og rettigheter i barnevern.

Wow.

Kan jeg spørre deg hva du tenker da om veganer eller green peace? 😄

Anonymkode: 865d9...e48

Veganere og green peace kan ikke sammenlignes med denne gruppens medlemmer. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det som er tragisk er at personen som har skrevet dette er en lærer. På en kulturskole, men allikevel en offentlig skole. Og ja, det står på den åpne profilen hennes, så det er ikke noen spekulasjon.

Jeg syns faktisk det er så ille at jeg vurderer å ta noen skjermdumper og sende til rektoren på denne skolen. Jeg fatter ikke at man lar noen med disse holdningene jobbe med barn!! Er det for drøyt å gjøre det?

Kan legge til at jeg er fra samme område selv, og har bekjente med barn på denne skolen. Så den kan godt hende at jeg tar dette litt for personlig....

Anonymkode: cf867...008

Av hensyn til elevene og skolen, synes jeg du burde gjøre dette. 

Anonymkode: 3227d...478

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det som er tragisk er at personen som har skrevet dette er en lærer. På en kulturskole, men allikevel en offentlig skole. Og ja, det står på den åpne profilen hennes, så det er ikke noen spekulasjon.

Jeg syns faktisk det er så ille at jeg vurderer å ta noen skjermdumper og sende til rektoren på denne skolen. Jeg fatter ikke at man lar noen med disse holdningene jobbe med barn!! Er det for drøyt å gjøre det?

Kan legge til at jeg er fra samme område selv, og har bekjente med barn på denne skolen. Så den kan godt hende at jeg tar dette litt for personlig....

Anonymkode: cf867...008

Jeg har jobbet mange år i skolen selv og har erfart at slike ytringer har en tendens til å avsløre seg selv. Som oftest er noen som får dette med seg og rapporter det videre. Men du kan sende en bekymringsverdig anonymt slik at det ikke slår tilbake på deg selv. Slike mennesker vil du ikke ha på nakken.

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror de at grunnen til barna blir tatt bort er på grunn av nugatti? 

Man får ikke automatisk stygge tenner med hull av å spise nugatti. Jeg spiste mye nugatti da jeg var liten, og har aldri hatt hull. Min mor var flink til å pusse tennene mine, som man faktisk skal gjøre på barn helt frem til de blir 12. Min bror falt på sykkel og slo begge fortennene sine svarte da hun gikk i barnehagen. Dette fikk han gå med i flere år, uten et eneste bekymring fra barnevernet. 

Ser de ikke hva de kan ha gjort galt, som faktisk har ført til omsorgsovertakelsen, eller er det bevisst fraskrivelse av ansvar? 

Anonymkode: 8abde...ff3

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

 Jeg spiste mye nugatti da jeg var liten, og har aldri hatt hull.

Anonymkode: 8abde...ff3

Lucky you.

Jeg har ikke spist nugatti da jeg var liten og pusset tenner godt, men fikk hull allerede som barn. Sterke tenner er ofte genetisk definert  😞

Anonymkode: 865d9...e48

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er medlem av matpakkemamma.....er mange matpakkepappaer der også......og det handler om kreative matpakker, så en slipper den svette brunosten.... forresten så er det medlemer fra denne gruppa her medlem i matpakkemamma også....kanskje som spion??? 🙄

Anonymkode: 2d924...681

Ja, jeg er også med i matpakkemamma. Det er jo verdens mest harmløse gruppe. Helt utrolig at noen kan greie å vri virkeligheten så hardt. 

Anonymkode: 1c237...626

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.8.2018 den 11.03, AnonymBruker skrev:

Av hensyn til elevene og skolen, synes jeg du burde gjøre dette. 

Anonymkode: 3227d...478

Nei, la dama være i fred! Hun er bitter og sint, men ikke ødelegg livet hennes ved å risikere at hun mister jobben! Virker som om hun har vært gjennom nok vondt! At hun er negativ til barnevernet beryr ikke at hun overfører noe av det til barna! De fleste klarer utmerket godt å skille mellom jobb og privatliv. 

Anonymkode: 86409...087

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.8.2018 den 9.53, AnonymBruker skrev:

Kanskje litt emosjonelt, men...

Hva er feil med disse spørsmålene:

Og  ... hvorfor er en mamma bra nok for ett av barna sine, mens nr 2 og 3 skal tvangsfjernes?
Og hvorfor får ikke søsken og tvillinger være sammen?
Og hvorfor er vi besteforeldre så farlige for barnevernet?
Og ... hvorfor innrømmer de aldri feil?
Hvorfor går det så dårlig i livet med barnevernsbarn?

??

Anonymkode: 865d9...e48

Vi har ett forsterbarn i familien som ble skilt fra sitt eldre søsken når de ble flyttet fra hjemmet til fosterhjem. Det eldste barnet ønsket å komme i ett hjem alene etter å ha hatt alt ansvar mens foreldrene ruset seg. Den var rett og slett utslitt og var livredd for å måtte ta mere ansvar. 

Anonymkode: 37205...6e0

  • Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, la dama være i fred! Hun er bitter og sint, men ikke ødelegg livet hennes ved å risikere at hun mister jobben! Virker som om hun har vært gjennom nok vondt! At hun er negativ til barnevernet beryr ikke at hun overfører noe av det til barna! De fleste klarer utmerket godt å skille mellom jobb og privatliv. 

Anonymkode: 86409...087

Hun virker ikke stabil nok til å jobbe som lærer

Anonymkode: 3227d...478

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17.8.2018 den 8.17, AnonymBruker skrev:

Det som er tragisk er at personen som har skrevet dette er en lærer. På en kulturskole, men allikevel en offentlig skole. Og ja, det står på den åpne profilen hennes, så det er ikke noen spekulasjon.

Jeg syns faktisk det er så ille at jeg vurderer å ta noen skjermdumper og sende til rektoren på denne skolen. Jeg fatter ikke at man lar noen med disse holdningene jobbe med barn!! Er det for drøyt å gjøre det?

Kan legge til at jeg er fra samme område selv, og har bekjente med barn på denne skolen. Så den kan godt hende at jeg tar dette litt for personlig....

Anonymkode: cf867...008

Hun har tidligere skrevet noe om at hun har vært kalt inn på møte hos rådmann i kommunen og fått advarsel pga sine ytringer, så de er tydeligvis godt informert. Skulle bare mangle at noen har reagert, hun kjører rundt i en bil full av store anti barnevern klistremerker.

Anonymkode: d4888...cfd

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, la dama være i fred! Hun er bitter og sint, men ikke ødelegg livet hennes ved å risikere at hun mister jobben! Virker som om hun har vært gjennom nok vondt! At hun er negativ til barnevernet beryr ikke at hun overfører noe av det til barna! De fleste klarer utmerket godt å skille mellom jobb og privatliv. 

Anonymkode: 86409...087

Hvis man ikke forstår hvordan offentlige etater som skal hjelpe barn fungerer så kan man faktisk ikke jobbe som lærer. Hun selv har meldeplikt til barnevernet gjennom stillingen sin om hun mistenker omsorgssvikt. Vil dette følges? Antagelig ikke. Og da er hun ikke skikket til å holde stillingen. 

Anonymkode: 180d4...09e

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man ikke forstår hvordan offentlige etater som skal hjelpe barn fungerer så kan man faktisk ikke jobbe som lærer. Hun selv har meldeplikt til barnevernet gjennom stillingen sin om hun mistenker omsorgssvikt. Vil dette følges? Antagelig ikke. Og da er hun ikke skikket til å holde stillingen. 

Anonymkode: 180d4...09e

Nettopp! Hun skulle aldri hatt denne jobben! 

Anonymkode: 7795d...1d9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg rapporterer innleggene som sprer hat om navngitte BV-ansatte, og det hender de blir fjernet, selv om jeg skulle ønske at FB tok enda mer ansvar. Oppfordrer alle til å gjøre det samme! Det skjermer ansatte som bare gjør jobben sin og som ikke fortjener å bli hengt ut og truet på nettet. 

Anonymkode: ad551...965

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, la dama være i fred! Hun er bitter og sint, men ikke ødelegg livet hennes ved å risikere at hun mister jobben! Virker som om hun har vært gjennom nok vondt! At hun er negativ til barnevernet beryr ikke at hun overfører noe av det til barna! De fleste klarer utmerket godt å skille mellom jobb og privatliv. 

Anonymkode: 86409...087

Dette er en av problemene med å komme med den type alvorlige ytringer i sosiale medier. Det er på tide at folk lærer seg at det vil komme tilbake på dem selv. 

Skal en jobbe i skolen må ansatte være skikket til å omgås barn og unge. Et menneske med slike holdninger er ikke skikket og burde fått hjelp av helsevesenet. 

Dersom en mister jobben sin grunnet radikale ytringer i sosiale medier nytter det ikke å peke fingeren på andre. Blir vedkommende meldt inn og mister jobben har hun seg selv og takke.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun jobber i kulturskolen, ikke grunnskolen!

 

Anonymkode: 86409...087

Spiller ingen rolle. Har man en kommunal stilling rettet mot barn så har man meldeplikt. De som jobber i kulturskolen er også pedagoger.

Anonymkode: 180d4...09e

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...