Gå til innhold

"Antibarnevern"-grupper på facebook del 3


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 hours ago, jabx said:

..over halvparten av foreldre som har mistet omsorgen har stor tillit til barnevernet.

Spøker du eller?...

Anonymkode: 865d9...e48

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, jabx skrev:

Premisset for boken er helt feil. Alle som har litt innsikt i slikt vet at staten underbeskytter barna, ikke motsatt. Jeg mener, når foreldre som har mishandlet barna kan få dem tilbake fordi de har "sluttet å mishandle dem" og så starter mishandlingen igjen etterpå, så er det noe alvorlig galt. Eller hvis foreldre som har mishandlet barna kan kreve samvær.

Og så, fra artikkelen: "Han mener også kravene til kvaliteten på bevis mot foreldrene bør bli høyere."

Helt uenig. Det bør være mye lavere terskel for alt. I dag lever altfor mange barn hos udugelige foreldre fordi foreldre har så sterke rettigheter

Enda et sitat: "I Norge skjer et stort flertall av plasseringene ved tvang"

Et paradoks da, at over halvparten av foreldre som har mistet omsorgen har stor tillit til barnevernet.

Man får ikke automatisk igjen barna fordi man har sluttet å mishandle dem. Jeg vet om kun et tilfelle der de tilbakeførte barnet grunnet sinnemestringskurs og fremgang. Gikk da galt forsåvidt noe de har innrømmet, men dette eksempelet hører fortsatt til fåtallet. Samvær under tilsyn bør fortsatt godtas utifra alvorlighetsgraden selvfølgelig. Barnet/barna er uansett glad i foreldren/foreldrene og bør faktisk få treffe dem alt avhengig av alvorlighetsgraden som sagt. Har man misbrukt dem og/eller gitt dem juling blir det et helt annet syn og det bør ikke gjennomføres samvær på noen måte. 

Lavere terskel for bevis er jeg enig i. Når det ikke er nok å komme med blåmerker over tid en gang er det noe riv ruskende galt. 

At over halvparten har stor tillitt tør jeg påstå at er fabrikerte bevis. Eller at foreldrene ikke tør å svare noe annet i frykt for å aldri få se barnet/barna sine igjen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.9.2018 den 22.58, Nuka skrev:

Man får ikke automatisk igjen barna fordi man har sluttet å mishandle dem.

Det var heller ikke det jeg skrev.

Sitat

At over halvparten har stor tillitt tør jeg påstå at er fabrikerte bevis. Eller at foreldrene ikke tør å svare noe annet i frykt for å aldri få se barnet/barna sine igjen.

Nei, det er ikke fabrikkert, og det er ikke slik at undersøkelsen har foregått ved at saksbehandler sitter og intervjuer foreldrene heller. Dette er vitenskapelig valide studier som er gjennomført på en skikkelig måte.

Endret av jabx
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/26/2018 at 10:43 PM, jabx said:

Det var heller ikke det jeg skrev.

Nei, det er ikke fabrikkert, og det er ikke slik at undersøkelsen har foregått ved at saksbehandler sitter og intervjuer foreldrene heller. Dette er vitenskapelig valide studier som er gjennomført på en skikkelig måte.

Lenken til studien?

Anonymkode: 865d9...e48

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.9.2018 den 22.43, jabx skrev:

Det var heller ikke det jeg skrev.

Nei, det er ikke fabrikkert, og det er ikke slik at undersøkelsen har foregått ved at saksbehandler sitter og intervjuer foreldrene heller. Dette er vitenskapelig valide studier som er gjennomført på en skikkelig måte.

Av og til, jabx, tar du ting så fantastisk på kornet at jeg ikke kan annet enn bøye meg i hatten.

Anonymkode: 1e20f...37c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 28.9.2018 den 9.25, AnonymBruker skrev:

Lenken til studien?

Anonymkode: 865d9...e48

Artikkel om studien fra 2015:

https://www.dagbladet.no/nyheter/foreldre-til-barnevernsbarn-har-stor-tillit-til-barnevernet/60435663

"57 prosent  av foreldre med barn passert utenfor hjemmet uttykker stor tillit til barnevernet"

Endret av jabx
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, jabx said:

Artikkel om studien fra 2015:

https://www.dagbladet.no/nyheter/foreldre-til-barnevernsbarn-har-stor-tillit-til-barnevernet/60435663

"57 prosent  av foreldre med barn passert utenfor hjemmet uttykker stor tillit til barnevernet"

Takk for lenken, jabx 🙂

Men det står ingenting i avisa om hvordan spørreundersøkelsen ble gjennomført, bortsett fra det at disse familier ble forfulgt av barnevernet i flere år.
Norladsforskning, som skrevet rapport, er en komersiell organisasjon avhengig av sine oppdragsgivere (akkurat som "uavhengige" sakkyndige psykologene som skriver rapporter til barnevernet).
Det som er interresant er selve protokoll av denne undersøkelsen. Hvem som samlet data? Under hvilke omgivelser? Var svarene anonimiserte? Siden du vet så godt om detaljene, kunne du kanskje vise oss reelle dokumentasjon, ikke en tekst i avisen?
På forhånd takk 😉

Anonymkode: 865d9...e48

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for lenken, jabx 🙂

Men det står ingenting i avisa om hvordan spørreundersøkelsen ble gjennomført, bortsett fra det at disse familier ble forfulgt av barnevernet i flere år.
Norladsforskning, som skrevet rapport, er en komersiell organisasjon avhengig av sine oppdragsgivere (akkurat som "uavhengige" sakkyndige psykologene som skriver rapporter til barnevernet).
Det som er interresant er selve protokoll av denne undersøkelsen. Hvem som samlet data? Under hvilke omgivelser? Var svarene anonimiserte? Siden du vet så godt om detaljene, kunne du kanskje vise oss reelle dokumentasjon, ikke en tekst i avisen?
På forhånd takk 😉

Anonymkode: 865d9...e48

Dersom du søker opp Nordlandskforskningen vil du se hvem de er og hva de forsker på, formål ol.

Du kan bla lese denne: http://m.nordlandsforskning.no/aktuelt/barnevernet-gir-minst-hjelp-til-dem-som-trenger-det-mest-article1662-269.html

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den videoen som er lagt ut av at bv henter et barn- barnet er vel 11-13 år, synes han burde ha blitt skjerma av foreldrene, ikke filma!

Anonymkode: a2cab...827

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den videoen som er lagt ut av at bv henter et barn- barnet er vel 11-13 år, synes han burde ha blitt skjerma av foreldrene, ikke filma!

Anonymkode: a2cab...827

Det er slik de er der inne. De bryr seg vel egentlig mest om seg selv

Anonymkode: 3227d...478

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den videoen som er lagt ut av at bv henter et barn- barnet er vel 11-13 år, synes han burde ha blitt skjerma av foreldrene, ikke filma!

Anonymkode: a2cab...827

Absolutt. Men så du en av kommentarene under en av delingene? (Hvis vi snakker om han blonde guttungen med blå genser.) 'Å bruke batong og våpen mot en guttunge' eller noe sånt? Vel, jeg ble nysgjerrig nok til å se hele videoen, og kunne ikke se noe våpenbruk.

Anonymkode: 1e20f...37c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt. Men så du en av kommentarene under en av delingene? (Hvis vi snakker om han blonde guttungen med blå genser.) 'Å bruke batong og våpen mot en guttunge' eller noe sånt? Vel, jeg ble nysgjerrig nok til å se hele videoen, og kunne ikke se noe våpenbruk.

Anonymkode: 1e20f...37c

Så ikke noe ufint jeg heller, synes det hele så ut til å foregå i rolige og beherskede former. Heldigvis hadde foreldrene selvinnsikt nok til å ikke rope og lage drama, men å filme det og oppfordre til deling når gutten er gammel nok til at dette kan påvirke ham negativt sosialt på skole og fritidsaktiviteter...nei, uff.

Anonymkode: a2cab...827

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så ikke noe ufint jeg heller, synes det hele så ut til å foregå i rolige og beherskede former. Heldigvis hadde foreldrene selvinnsikt nok til å ikke rope og lage drama, men å filme det og oppfordre til deling når gutten er gammel nok til at dette kan påvirke ham negativt sosialt på skole og fritidsaktiviteter...nei, uff.

Anonymkode: a2cab...827

Jeg synes både bv og politi oppførte seg uklanderlig, og moren jevnt over fint. Han ene politimannen sa til og med at han forsto godt at guttungen forsøkte å stikke og viste stor omsorg og trygghet når de geleidet ham til bilen. 

Jeg forsto det sånn at guttungen hadde levd under svært dårlige forhold under plassering, og forstår godt at familien reagerer negativt på at han ble hentet på nytt. Likevel har den filmen ingenting på nettet å gjøre - den kan kun svekke familiens sak ved å vise så lite hensyn til guttens personvern.

Anonymkode: 1e20f...37c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er slik de er der inne. De bryr seg vel egentlig mest om seg selv

Anonymkode: 3227d...478

Noen ganger burde man dessverre dele ut slik informasjon, for å forhindre at andre barn blir brutalt mishandlet av dysfunksjonelle system.

Som dette bilde, for eksempel

Anonymkode: 865d9...e48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Likevel har den filmen ingenting på nettet å gjøre - den kan kun svekke familiens sak ved å vise så lite hensyn til guttens personvern.

Anonymkode: 1e20f...37c

Og hva med Hannes saken, den som døde på institusjon?

Er det ok å dele ut informasjonen etter at barnet dør?

Anonymkode: 865d9...e48

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen ganger burde man dessverre dele ut slik informasjon, for å forhindre at andre barn blir brutalt mishandlet av dysfunksjonelle system.

Som dette bilde, for eksempel

Anonymkode: 865d9...e48

Systemet er ikke dysfunksjonelt. Det er bare noe dere barnevernsmotstandere tror

Anonymkode: 3227d...478

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker said:

Systemet er ikke dysfunksjonelt. Det er bare noe dere barnevernsmotstandere tror

Anonymkode: 3227d...478

Ordet "Tror" passer ikke når man snakker om fakta. Man tror når man er i kirka. 

Anonymkode: 865d9...e48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...