Gå til innhold

13 reasons why sesong 2


Rosewood

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo mange vitner som kam bekrefte at han avverget en nødssituasjon og at det ikke var hans våpen

Anonymkode: 063ce...5a5

Tror du han vil gjøre det? Tony har jo allerede "2 strikes" og vil jo da måtte i fengsel hvis han forteller hele sannheten, selv om han jo selvfølgelig kan si at Tyler løp fra åstedet. 

Anonymkode: 9ad47...5b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

27 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Vet ikke om dere har fått med dere. Men det blir en sesong 3. Annonsert i dag. 

 

YES! 😄 

Anonymkode: 40fee...49a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Vet ikke om dere har fått med dere. Men det blir en sesong 3. Annonsert i dag. 

 

Jeg så det akkurat, YAAAY 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid78

Nærmer meg slutten på sesongen nå. Og synes faktisk denne er bedre enn forrige. Den forrige ble tung og langtekkelig, men måtte se den ferdig. Denne treffer rett i hjertet på meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Ingrid78 skrev:

Nærmer meg slutten på sesongen nå. Og synes faktisk denne er bedre enn forrige. Den forrige ble tung og langtekkelig, men måtte se den ferdig. Denne treffer rett i hjertet på meg. 

Det er en grotesk voldsscene i siste episode av sesong to som jeg anbefaler deg å hoppe over (den begynner når Tyler er på toalettet og blir konfrontert av fotball-kidsene 38:24-39:49). Den var så voldelig at jeg nesten besvimte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, Daniel123 skrev:

Det er en grotesk voldsscene i siste episode av sesong to som jeg anbefaler deg å hoppe over (den begynner når Tyler er på toalettet og blir konfrontert av fotball-kidsene 38:24-39:49). Den var så voldelig at jeg nesten besvimte.

Men det finnes også folk som tåler å se den. Jeg syns den var jævlig, men helt nødvendig for å få de riktige følelsene jeg trengte.

Anonymkode: 40fee...49a

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Daniel123 skrev:

Det er en grotesk voldsscene i siste episode av sesong to som jeg anbefaler deg å hoppe over (den begynner når Tyler er på toalettet og blir konfrontert av fotball-kidsene 38:24-39:49). Den var så voldelig at jeg nesten besvimte.

Jeg vil ikke fraråde alle å se den. Ja det er de som virkelig ikke tåler det og som reagerer helt voldsomt på det, men den er jo ment å sjokkere da. Det er ikke en hyggelig scene; jeg ble helt satt ut og begynte å gråte, jeg måtte bare trykke på pause et øyeblikk. Jeg fikk så vondt. Men jeg greide meg, og jeg skjønner at den scenen er nødvendig fordi det er ting som faktisk skjer. Sannheten er ikke alltid pen for å si det mildt..

Endret av Rosewood
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men det finnes også folk som tåler å se den. Jeg syns den var jævlig, men helt nødvendig for å få de riktige følelsene jeg trengte.

Anonymkode: 40fee...49a

 

1 minutt siden, Rosewood skrev:

Jeg vil ikke fraråde alle å se den. Ja det er de som virkelig ikke tåler det og som reagerer helt voldsomt på det, men den er jo ment å sjokkere da. Det er ikke en hyggelig scene, men det er nødvendig fordi det er ting som faktisk skjer. Sannheten er ikke alltid pen for å si det mildt..

Jeg hadde ikke fått med meg at det var en sånn voldsom scene på slutten, så da den kom så var jeg ikke forberedt

Jeg syns den var fryktelig fæl, men jeg tålte å se den. Og så ble det - fordi jeg så den - på en måte enklere å få veldig sympati for Tyler. Jeg syntes enda mer synd i han etter å ha sett den behandlingen han fikk av de andre. 

Og det gjorde også at jeg fikk enda mer sinne og avsky mot de gutta som virkelig kunne gjøre noe sånt. Jeg syns det er skummelt at det finnes slike folk som kan gjøre slike ting. 

Anonymkode: 4fc4b...e78

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

 

Jeg hadde ikke fått med meg at det var en sånn voldsom scene på slutten, så da den kom så var jeg ikke forberedt

Jeg syns den var fryktelig fæl, men jeg tålte å se den. Og så ble det - fordi jeg så den - på en måte enklere å få veldig sympati for Tyler. Jeg syntes enda mer synd i han etter å ha sett den behandlingen han fikk av de andre. 

Og det gjorde også at jeg fikk enda mer sinne og avsky mot de gutta som virkelig kunne gjøre noe sånt. Jeg syns det er skummelt at det finnes slike folk som kan gjøre slike ting. 

Anonymkode: 4fc4b...e78

Sant. Jeg brukte litt tid på å fullføre sesongen så jeg prøvde å unngå spoilere så godt jeg kunne. Jeg var ikke forberedt på det der - ingenting kunne ha forberedt meg på det. 

Jeg har hatt sympati for Tyler hele veien, synes måten han ble behandlet av de andre på i ettertid er helt forkastelig, det han gjorde var ikke noe verre enn det de ande gjorde. Pluss at han var en av de få som faktisk var ærlige under rettsaken. Men så er det jo også mange som ikke har tålt ham i det hele tatt, og som har bare sett på ham som en creepy drittsekk, så for at de også skulle få sympati og forståelse for hans handlinger så var det på en måte nødvendig med en sånn voldsom scene. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes overhodet ikke den voldtektsscenen var "nødvendig" for å kunne forstå hvordan han hadde det og hvorfor han handlet som han gjorde. Overhodet ikke.

Anonymkode: 73e25...9fe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg hadde ikke fått med meg at det var en sånn voldsom scene på slutten, så da den kom så var jeg ikke forberedt

Jeg syns den var fryktelig fæl, men jeg tålte å se den. Og så ble det - fordi jeg så den - på en måte enklere å få veldig sympati for Tyler. Jeg syntes enda mer synd i han etter å ha sett den behandlingen han fikk av de andre. 

Og det gjorde også at jeg fikk enda mer sinne og avsky mot de gutta som virkelig kunne gjøre noe sånt. Jeg syns det er skummelt at det finnes slike folk som kan gjøre slike ting. 

Anonymkode: 4fc4b...e78

Det er jo heller ikke vanlig å bli forberedt på sånt når man ser. Det er mye groteskt i the walking dead også for eksempel, men gudene må vite det hadde vært kjedelig hvis man skulle fått opp noe som advarte deg om hva som kom i hver scene :P 

Anonymkode: 40fee...49a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo heller ikke vanlig å bli forberedt på sånt når man ser. Det er mye groteskt i the walking dead også for eksempel, men gudene må vite det hadde vært kjedelig hvis man skulle fått opp noe som advarte deg om hva som kom i hver scene :P 

Anonymkode: 40fee...49a

Skjønner hva du mener. Jeg bare kommenterte at mange advarer andre pga den scenen, så jeg skulle bare si at jeg ikke hadde lest spoilere ang den scenen. 

Anonymkode: dff70...228

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Voldsscenen i siste episode kom helt uforbedt på meg og jeg ble kvalm og begynte gråte. Ansiktetsuttrykket til offeret forfølger meg. 

Anonymkode: d11cf...ebd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha gått mange runder med meg selv har jeg begynt å se sesong 2. Ja, jeg vet jeg henger etter. Jeg er nå ferdig med episode 11. Synes hele serien tok seg opp i episode 7-8 og hatet mot Bryce og Monty bare øker, noen ganger er jeg i ferd med å slå inn skjermen på PC'en. Kjenner jeg er full av følelser nå og usikker på om jeg klarer å se mer.. Jeg vil jo, for jeg ønsker å få med meg slutten, men dette var tøffere enn jeg trodde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/8/2018 at 8:06 PM, Daniel123 said:

Det er en grotesk voldsscene i siste episode av sesong to som jeg anbefaler deg å hoppe over (den begynner når Tyler er på toalettet og blir konfrontert av fotball-kidsene 38:24-39:49). Den var så voldelig at jeg nesten besvimte.

Dette er da ingenting for mange som ser mye på film. Jeg rynket på nesa og det var ikke behagelig, men absolutt ikke verdt å hoppe over. Blir litt som å hoppe over selvmordscenen til Hanna. Det brukes som virkemiddel

Anonymkode: f7232...cf4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 23.6.2018 den 21.49, AnonymBruker skrev:

Dette er da ingenting for mange som ser mye på film. Jeg rynket på nesa og det var ikke behagelig, men absolutt ikke verdt å hoppe over. Blir litt som å hoppe over selvmordscenen til Hanna. Det brukes som virkemiddel

Anonymkode: f7232...cf4

Enig. Det var en fæl scene, men det var da ikke verre enn annet man ser på TV. Jeg synes enkelte her overreagerer med besvimelse og sånt. 

Anonymkode: 97ad1...9bd

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/25/2018 at 3:29 PM, AnonymBruker said:

Enig. Det var en fæl scene, men det var da ikke verre enn annet man ser på TV. Jeg synes enkelte her overreagerer med besvimelse og sånt. 

Anonymkode: 97ad1...9bd

Det er ikke opp til deg å bestemme.

Anonymkode: 7603a...3e9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 30 og har sett mye film, synes det var en ubehagelig scene. Jeg spolte også fort gjennom selvmordsscenen til Hanna.

Det er forskjellig hvordan man reagerer og hvor følsom man er. Jeg hadde sikkert blitt «herdet» om jeg stadig unnlot å spole forbi slike scener. Men det er jeg ikke interessert i. 

Anonymkode: 79b40...e78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.6.2018 den 15.29, AnonymBruker skrev:

Enig. Det var en fæl scene, men det var da ikke verre enn annet man ser på TV. Jeg synes enkelte her overreagerer med besvimelse og sånt. 

Anonymkode: 97ad1...9bd

Jeg hoppet fort over scenen da jeg innså hva som var i ferd med å skje. Jeg har selv blitt voldtatt analt og hadde uten tvil reagert med et heftig panikkanfall fordi det ville vert en stor trigger på ptsd'en min. Jeg slapp unna med en skikkelig uggen følelse og et mindre anfall av angst ved å stå over scenen. Folk må få lov å reagere som de "vil" når de ser sterke og ubehagelige ting, selv de som ikke har opplevd lignende traumer selv. 

Anonymkode: b6be5...7e8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...