Gå til innhold

13 reasons why sesong 2


Rosewood

Anbefalte innlegg

10 episoder nå, herreguuud det begynner å bli spennende nå. Men jeg må øve til eksamen så jeg får ikke sett alt enda 😩😩 Æsj ass, han Bryce, han MÅ få svi snart. Håper Chlöe og Jess tør å stå frem snart.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har sett sesong 2 gleder meg også til sesong 3

Anonymkode: 28cfa...4f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.5.2018 den 21.02, visningsnamn skrev:

Jeg synes denne sesongen begynte så kjedelig og dårlig. Heldigvis har den tatt seg opp og nå har jeg bare én episode igjen. (Den må jeg spare litt, for det føles så tomt hver gang en serie tar slutt, hehe.) 

Jeg også tenkte skolemassakre, @Rosewood, men jeg tenkte at alt skulle bare tyde på det uten å faktisk gå så langt. Nå som de har kansellert den premieregreia, tenker jeg at Tyler kanskje tar det siste steget også, i en eller annen grad? Nei, jeg vet ikke. Det trengs jo ikke å gjennomføres en skolemassakre i serien, egentlig, vi har allerede sett hvordan ting kan utvikle seg. 

  Vis skjult innhold

 

Skolen ble jo frikjent i nest siste episode.

Men rådgiveren som jeg ikke husker hva heter etterlot saker med sårbare elever som trengte å følges opp, inkluder Tyler som de allerede er obs på. Hvis han utfører en skoleskyting e.l, så skal det bli vanskelig for skolen å ikke bli holdt ansvarlig om det skulle bli en sak av det også. 

Kommer det en sesong 3, forresten? Når de først laget en sesong to, som egentlig ikke var nødvendig, spør du meg, så må de gjerne fortsette. :jepp:

 

Edit: Har noen sett siste episode? Jeg har sett halvveis, klarte ikke vente. Helt, helt jævlig den episoden på do! 

Det på do må være en av de mest grusomste scenene jeg har sett. Fy fader. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett ferdig sesongen, og skulle gjerne sett enda mer! Lurer veldig på hva som skjer med Justin blant annet. Og også Tyler. Jeg håper virkelig serien får en sesong 3. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellii

Likte sesong 1, men synes sesong 2 var bedre. 

Den viser at ting ikke er sort/hvitt. Alle har en historie og grunner til hvorfor de gjør som de gjør. 

Har hatt sympati med Tyler gjennom hele sesongen. Det er helt forferdelig å ikke ha noen. 

Serien viser hvor viktig det er at man er grei med hverandre, at man ser hverandre. En snill handling betyr mye og om man er fæl mot noen kan det ødelegge mye, spesielt om man ikke har noen positive innput eller i livet.

Det er også en viktig serie for foreldre å se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars, stakkars Tyler. Men jeg syns det er en viktig vinkling av saken. Det gir deg forståelse for hvordan noen kan ha så mye sinne og ønske om hevn, at man tar det steget. Dessverre.

Anonymkode: c927d...efe

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da snakker jeg ikke om Monty. Håper Monty får svi.

Anonymkode: c927d...efe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte på episode 1 av sesong 2 i kveld. Gleder meg til fortsettelsen.

Anonymkode: 3ffbe...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vanligvis ingen fan av tenåringsserier, men denne serien synes jeg er utrolig bra. Jeg var også av de som var skeptisk til en sesong 2, men etter å ha sett over halvparten av episodene synes jeg faktisk denne er bedre enn første sesong. Jeg synes første sesong gjorde en god jobb i å belyse selvmord og å vise hvordan summen av en lang rekke små og store hendelser, som kanskje ikke i seg selv virker alvorlige nok, kan få noen til å tippe over. Ingen har skyld i noens selvmord, men vi har alle et ansvar for hvordan vi behandler andre, og ingen vet hvor mye en person tåler eller når begeret er fullt.

I andre sesong får vi presentert saken fra den andre siden og sett hvordan misforståelser og frykt kan hindre folk i å stå opp for andre. Det jeg liker spesielt godt med denne sesongen er at den viser hvordan mektige folk med mektige forbindelser kan slippe unna med nesten hva som helst, og hvordan man, spesielt som tenåring, må ha et utrolig mot for å stå opp imot disse menneskene og risikere å falle utenfor. Jeg synes absolutt serien har relevans for alle aldersgrupper, og det er ikke vanskelig å relatere den til virkeligheten. For eksempel er det lett dra paralleller mellom Bryce Walker og OJ Simpson, Harvey Weinstein og flere andre som i kraft av makten sin har kunnet forgripe seg på kvinner i en årrekke uten å bli tatt for det. Bryce Walker er en perfekt illustrasjon på hvordan folk lar seg blende og kontrollere av menn(esker) med makt, sjarm og (sosial) intelligens, og hvor vanskelig det er å være den som går mot strømmen og tør å ta opp kampen mot disse menneskene.

All ære til alle Clay Jensens der ute i verden, hadde det bare vært flere av de!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sett alle 13 episodene..

Å fy faen!! 😳😱

Den scenen på badet, med Tyler og gutta. Jeg ble helt rystet, tårene trillet og jeg var helt sjokkert. Herregud som jeg gren. Jeg har hatt sympati for Tyler hele sesongen og har tenkt at det er bare spørsmål om tid før det blir skoleskyting... Å herregud.

Men den endingen da. Hallooooo, jeg må jo få vite mer! Nå! 😳 Hva skjer liksom??

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, *melis* skrev:

Jeg er vanligvis ingen fan av tenåringsserier, men denne serien synes jeg er utrolig bra. Jeg var også av de som var skeptisk til en sesong 2, men etter å ha sett over halvparten av episodene synes jeg faktisk denne er bedre enn første sesong. Jeg synes første sesong gjorde en god jobb i å belyse selvmord og å vise hvordan summen av en lang rekke små og store hendelser, som kanskje ikke i seg selv virker alvorlige nok, kan få noen til å tippe over. Ingen har skyld i noens selvmord, men vi har alle et ansvar for hvordan vi behandler andre, og ingen vet hvor mye en person tåler eller når begeret er fullt.

I andre sesong får vi presentert saken fra den andre siden og sett hvordan misforståelser og frykt kan hindre folk i å stå opp for andre. Det jeg liker spesielt godt med denne sesongen er at den viser hvordan mektige folk med mektige forbindelser kan slippe unna med nesten hva som helst, og hvordan man, spesielt som tenåring, må ha et utrolig mot for å stå opp imot disse menneskene og risikere å falle utenfor. Jeg synes absolutt serien har relevans for alle aldersgrupper, og det er ikke vanskelig å relatere den til virkeligheten. For eksempel er det lett dra paralleller mellom Bryce Walker og OJ Simpson, Harvey Weinstein og flere andre som i kraft av makten sin har kunnet forgripe seg på kvinner i en årrekke uten å bli tatt for det. Bryce Walker er en perfekt illustrasjon på hvordan folk lar seg blende og kontrollere av menn(esker) med makt, sjarm og (sosial) intelligens, og hvor vanskelig det er å være den som går mot strømmen og tør å ta opp kampen mot disse menneskene.

All ære til alle Clay Jensens der ute i verden, hadde det bare vært flere av de!

Helt enig 🙏🏼👏🏼 Sesongen begynte ganske sakte, men jammen tok det seg ikke opp gitt. Veldig interessant å se sakene fra de andres synspunkt ja. Sånn for eksempel Justin kunne jeg ikke fordra forrige sesong, elsker ham denne sesongen, følte skikkelig mes ham. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble det kjent hvem som kjørte på Clay i episode 3? Jeg er på episode 4.

Anonymkode: 3ffbe...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellii
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ble det kjent hvem som kjørte på Clay i episode 3? Jeg er på episode 4.

Anonymkode: 3ffbe...11b

Ja, vil du vite det, eller skal du se resten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Ellii skrev:

Ja, vil du vite det, eller skal du se resten?

Jeg vil vite. Kan du sende en pm?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ellii
49 minutter siden, Macro skrev:

Jeg vil vite. Kan du sende en pm?😊

Har sendt😊 KG har vært veldig usabil, så håper den kom fram😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg også begynt på sesong 2. Gruer meg litt til den beryktede do-scenen. Kan dere bare fortelle kjapt hva den dreier seg om så jeg er forberedt? 

Anonymkode: 237c7...baa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett ferdig og jeg håpet nesten på hevn i siste episode. Fordi den episoden på toalettet var helt for jævlig!!! Jeg sier ikke at jeg støtter slike handlingen som å skyte mobbere, men dette fiksjon og da er det fader meg lov å håpe at de onde får svi. 
Likte også sesong 2 mer enn sesong 1. Kun en ting som irriterte meg litt, hvordan Clay så Hanna. Om han hadde hatt et nervøs sammenbrudd og ble lagt inn på psykiatrisk med psykose/Hallusinasjoner så hadde jeg forstått det. Nå så ble det bare latterlig. 

Anonymkode: 56ecb...dd1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...