Gå til innhold

13 reasons why sesong 2


Rosewood

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg så ikke den scenen. Men jeg lurer på, var det kun monty som voldtok han, eller var de alle med på det? 

Anonymkode: 237c7...baa

De andre var med på det siden de tok av han buksa/trusa og holdt han nede.

Grusom scene, jeg måtte spole over

Anonymkode: 7022a...14d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fy faen sier jeg. Fy faen! Du ser jo mye verre scener i game of thrones! Folk får kappet av hodet på film eller hva med den brutale voldtektsscenen i American history X. Eller han som ble drept på veikanten på en grotesk og forjævelig måte i samme film, Ikke for å glemme de jesus-følgerne som bannlyste Harry Potter på grunn av magi og trolldom 🙄 .. og de vil nå kneble 13 reasons why. USA i et forbaska nøtteskall. Det å sensurere små barnerumper i naturlig setting, sensurere hverdagslig amming og pipe-ut ord som "shit og fack" som småbarn nedi 1 årsalderen kan.. USA er så bak-frem at det er kvalmt.

http://www.ladbible.com/entertainment/film-and-tv-news-netflix-under-pressure-to-cancel-13-reasons-why-20180527?c=1527450696259

Anonymkode: 56ecb...dd1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sett ferdig sesong 2. Var litt i tvil om jeg skulle se sesong 2, ettersom jeg egentlig ikke syntes den første sesongen var noe særlig spennende. På grunn av det viktige temaet bestemte jeg meg for å se sesong 2, og jeg er skikkelig imponert. Synes serien tok seg skikkelig opp denne sesongen.

Scenen med Tyler i siste episode var gruusom, men også viktig for å belyse seksuelle overgrep mot menn. Den etterlot meg like rystet som etter å ha sett selvmordscenen i første sesong. 

Slutten av siste episode tyder vel på at det blir en sesong 3? 

Anonymkode: e3c8d...0a7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sett ferdig sesong 2. Hadde ikke lest her inne om do-scenen. Får skikkelig vondt av Tyler. Fælt å se på!! Slutten er litt sånn WOW. Og det må jo komme en sesong til. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg sett ferdig sesong 2. Var litt i tvil om jeg skulle se sesong 2, ettersom jeg egentlig ikke syntes den første sesongen var noe særlig spennende. På grunn av det viktige temaet bestemte jeg meg for å se sesong 2, og jeg er skikkelig imponert. Synes serien tok seg skikkelig opp denne sesongen.

Scenen med Tyler i siste episode var gruusom, men også viktig for å belyse seksuelle overgrep mot menn. Den etterlot meg like rystet som etter å ha sett selvmordscenen i første sesong. 

Slutten av siste episode tyder vel på at det blir en sesong 3? 

Anonymkode: e3c8d...0a7

Det Virker sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åhh nettopp sett siste episode i sesong 2.. syns også Tyler scenen var grusom, men når clay er på ballet å de spiller« tonight we met» da åpna tårekanalen seg, huff for en hjerteskjærende scene, klump i halsen enda😢😢

Anonymkode: f92d8...e3f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gråter, nesten, aldri av ting som jeg ser på tv. Men den scenen med Tyler fikk tårene mine til å trille. Sånn ellers synes jeg at sesong to er bedre enn den første, men ble meget skuffet av slutten. De drar det litt for langt.

og hun som spiller Hannah Baker skal ikke være med i sesong 3 heller...

Anonymkode: 1078f...b00

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte sesong 2 jeg også. Scenen med Tyler var skikkelig ille. Det skjer ikke ofte at jeg faktisk får fysisk vondt inni meg av å se på en serie, men denne gjorde vondt. Håper det kommer en sesong 3. Vil virkelig se hvordan det går med både Tyler og Justin. Ville også gjerne blitt bedre kjent med Tony. At Hannah ikke skal være med i flere sesonger er helt ok for min del.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett heile sesong 2 i dag, inkludert toalett-scenen (visste ikkje at den kom). Syns sesong 2 var bra, og klarte (openbart) ikkje slutte å sjå. Det irriterte meg voldsomt at både skulen og Bryce slapp unna så godt som utan straff, og det var vel dei kjenslene dei prøvde å skape og. Var veldig realistisk, og eg visste eigentleg at det kom til å skje. Ekstra irriterande var det at Chlöe gjekk tilbake til Bryce etter at ho blei klar over kva han hadde gjort mot ho. Sjølv om ho endra forklaringa si i retten, ville ho jo framleis visst kva som faktisk hadde skjedd?

Eg blei ganske tidleg i sesongen (faktisk i slutten av sesong 1) klar over at det gjekk mot ei skuleskyting. Hadde eigentleg håpa at det skulle skje, for trur nok ikkje nokon hadde klart å snakke nokon frå det på den måten. Men forstår litt kvifor dei valde å ikkje gjennomføre det. Reknar med at Clay ville vore den første som vart drepen om den scenen hadde skjedd på ekte. Ikkje forstår eg at dei sørga for at han kom seg vekk frå politiet heller. 

Håpar på sesong 3.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Amantheia skrev:

Ekstra irriterande var det at Chlöe gjekk tilbake til Bryce etter at ho blei klar over kva han hadde gjort mot ho. Sjølv om ho endra forklaringa si i retten, ville ho jo framleis visst kva som faktisk hadde skjedd?

Hun er jo gravid og undertrykt. Og hun kommer fra en familie som ikke er like velstående som Bryce sin. Han er en manipulerende person. Er ikke alltid det gode seirer i virkeligheten heller.

Endret av tuppa
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, tuppa skrev:

Hun er jo gravid og undertrykt. Han er en manipulerende person. Er ikke alltid det gode seirer i virkeligheten heller.

Gløymte at ho var gravid... 🙊

Endret av Amantheia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom på en ting. Dette med Alex. Tror dere det var selvmordsforsøk? Jeg har på følelsen at noen andre skøyt han og fikk det til å se ut som selvmord. I slutten av sesong 1 er det noen som tar ned bildet av han. Og den lappen han skrev før selvmordet skjønte han ikke selv. 

Anonymkode: 237c7...baa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kom på en ting. Dette med Alex. Tror dere det var selvmordsforsøk? Jeg har på følelsen at noen andre skøyt han og fikk det til å se ut som selvmord. I slutten av sesong 1 er det noen som tar ned bildet av han. Og den lappen han skrev før selvmordet skjønte han ikke selv. 

Anonymkode: 237c7...baa

Funderte på det jeg også!

Anonymkode: 40fee...49a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kom på en ting. Dette med Alex. Tror dere det var selvmordsforsøk? Jeg har på følelsen at noen andre skøyt han og fikk det til å se ut som selvmord. I slutten av sesong 1 er det noen som tar ned bildet av han. Og den lappen han skrev før selvmordet skjønte han ikke selv. 

Anonymkode: 237c7...baa

personen som tok ned bildet hans var taylor, og det var ikke han som skjøt ham.

og han skjønte ikke lappen fordi han hadde hukommelsestap. i senere episoder får vi se at han får tilbake minnet som han skrev om (det med at han hørte Hannah bli voldtatt og kunne ha gjort noe med det), dermed skjønte han hvorfor han skrev lappen. 

Anonymkode: 76e67...090

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes dere om at skolen ble frikjent? Jeg ble egentlig ikke overrasket i det hele tatt, selv om ting åpenbart ikke ble håndtert på den beste måten fra skolens side. Hvor langt strekker skolens ansvar seg egentlig? Hannah fortalte jo ledelsen svært lite om problemene sine. Hun fortalte heller ikke alt om voldtekten (skjønner at det ikke er enkelt altså). 

Anonymkode: e3c8d...0a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om at skolen ble frikjent? Jeg ble egentlig ikke overrasket i det hele tatt, selv om ting åpenbart ikke ble håndtert på den beste måten fra skolens side. Hvor langt strekker skolens ansvar seg egentlig? Hannah fortalte jo ledelsen svært lite om problemene sine. Hun fortalte heller ikke alt om voldtekten (skjønner at det ikke er enkelt altså). 

Anonymkode: e3c8d...0a7

Mr Porter blant annet var jo helt tiltaksløs i sesong 1, han bare jattet med og kom med masse generelle taler om at «mobbing er svært alvorlig og vi tar dette seriøst».. ja tydeligvis 🙄

Da Tyler kom innom for å snakke om all hetsen han fikk etter at Clay sendte ut nakenbildet av han, hjalp jo ikke Mr Porter noen ting. Er eller annet «Kanskje det er noe med din adferd som provoserer andre? Hva synes du vi skal gjøre?» Men for helvete da Mr Porter, for det første er det hans jobb å finne en løsning. Og viktigst av alt, legge skylden på offeret, han som blir utsatt for hetsen?

Og da Hannah i siste episode sesong 1, da hun gjorde et siste forsøk på hjelp, da la han bare masse ord i munnen på henne. «Kanskje du ga ditt samtykke men ombestemte deg?» «Sa du nei?» Nei, men det å ikke si ordet «nei» er ikke det samme som å gi sitt samtykke! Hun gråt og viste tydelig at hun ikke var med på dette. Bryce presset på. Og «Jaja, han er ferdig etter sommeren uansett, så da trenger du ikke se han mer.» Og da er det liksom greit?

Liksom.. Han dykket ikke dypt nok, han skulle ha prøvd hardere å forstå seg på Hannah, prøvd å få henne til å forklare hele hendelsen fremfor å stille henne villedende spørsmål. Spørsmål som kun krever «ja» eller «nei». Det gir ikke ham noe klart bilde over hva som har skjedd. 

Heldigvis skjønte han nå hva han gjorde galt og at han ikke prøvde hardt nok med Hannah.

Og rektoren virker mer opptatt av å redde skolens rykte og sitt eget skinn, enn å faktisk fikse problemet. Han vil bare dytte alt inn under teppet og få det til å fordufte. 

Endret av Rosewood
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt over halvveis i sesongen og er bare sint. Jeg er så sint på Bryce at jeg er nær ved å droppe av. 

Jeg føler nok litt ekstra på tema som har vert gjennom både selvmordsforsøk og voldtekt. Serien er fantastisk og sesong 2 synes jeg er enda bedre en sesong 1. Jeg føler så med enkelte av karakterene at det gjør litt vondt å se på. Det er viktige tema de tar for seg og de gjør det på en måte som går inn på folk. De belyser så godt fortvilelsen man kan føle på, spesielt som tenåring. Jeg har blitt glad i enkelte av karakterene og virkelig hater andre. Denne serien har satt seg godt i meg og jeg er glad den er blitt laget. 

Anonymkode: b6be5...7e8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Hvordan kommer Clay til å forklare at han står der med våpen når politiet kommer?

 

Anonymkode: 9ad47...5b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:
  Skjul innhold

Hvordan kommer Clay til å forklare at han står der med våpen når politiet kommer?

 

Anonymkode: 9ad47...5b7

Det er jo mange vitner som kam bekrefte at han avverget en nødssituasjon og at det ikke var hans våpen

Anonymkode: 063ce...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...