Gå til innhold

13 reasons why sesong 2


Rosewood

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, Moondance skrev:

Jeg har vel vurdert nok til at jeg ikke kommer til å se, iallfall ikke på en stund. 😐

De sier at doscenen kommer 39 minutter uti episode 13 og er over i løpet av et halvt/ ett minutt.

Takk! Da vet jeg når jeg skal spole😅💀

skjønner deg veldig godt, det er mørke greier som virkelig gjør inntrykk. 

Heldigvis har det ikke vært noen scener hittil som jeg har fått mareritt av. Men må bare bli ferdig med denne sesongen før jeg kan fortsette livet mitt. Sånn var det med sesong 1 også. Helt oppslukt og måtte bare få den unna. 

 

Anonymkode: 237c7...baa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

37 minutter siden, Moondance skrev:

Jeg har ikke begynt å se sesong 2 enda fordi jeg tror det blir for tøft.. Har fått inntrykk av at denne sesongen er mer heavy enn den første? Og etter at alle forteller hvor j*vlig den toalett-scenen er så er jeg enda mer usikker på om jeg klarer å se serien 😓 Uff, selv om jeg ikke har sett den scenen så ser jeg det såpass for meg at jeg føler meg helt uvel ved tanken på det. 

Anbefaler ikke å se den scenen hvis du ikke takler grafiske handlinger, det er ganske tungt, spesielt hvis man ikke er vandt å se vold i serier/filmer fra før av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk! Da vet jeg når jeg skal spole😅💀

skjønner deg veldig godt, det er mørke greier som virkelig gjør inntrykk. 

Heldigvis har det ikke vært noen scener hittil som jeg har fått mareritt av. Men må bare bli ferdig med denne sesongen før jeg kan fortsette livet mitt. Sånn var det med sesong 1 også. Helt oppslukt og måtte bare få den unna. 

 

Anonymkode: 237c7...baa

Samme her! Da jeg først hadde begynt på sesong 1 og kommet ordentlig inn i handlingen, måtte jeg bare se videre og var helt opplsukt 🙈

De sterke inntrykkene som folk sitter igjen med, tyder jo bare på at produsentene har gjort en veldig god jobb med å få frem viktige budskap på en bra måte. Men den serien er ikke for sensitive sjeler nei 😐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellii
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

De valgte å ikke ha det, fordi det er for sårt. Det ble jo rabalder da glee hadde en slik episode. Men det var ikke ekte da, det var en pistol som gikk av ved et uhell, ikke ekte skoleskyting. Men media gikk bananas for det. 
Mens voldtekt og selvmord, det har de ikke noe problem med å vise. Noe som er helt på trynet, da det å droppe skoleskytingen er å sensurere seg selv. Når de først har begynt å gå etter tøffe tema så burde de ha ryggrad til å fullføre tenker nå jeg da. Kan jo være at de kommer innpå dette temaet neste sesong. Trenger å ikke å være en skoleskyting, men de burde ha med litt mer om akkurat dette neste sesong. 

Anonymkode: 56ecb...dd1

Husker det var en episode med skoleskyting i One Tree Hill, men kan ikke huske at det skapte mye oppstyr. 

Har lest noen engelske kommentarer om folk som synes det er dumt med scener som gjør at man får sympati med Tyler. De sier at det rettferdiggjør hevn f.eks. Det synes jeg ikke at det gjør, men for å forstå hvorfor slike ting skjer og ha mulighet til å stoppe det i framtiden, så må man forstå grunnen bak. Noen ganger er ikke folk friske i hodet, andre ganger har de nærmest blitt drevet til det. Selvom det aldri kan unnskyldes, kan man begynne å forstå.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig i at det er hans egen samvittighet som snakket. Han tenkte bare på henne. Jeg la merke til at hun ikke svarte på noen av spørsmålene hans om hvorfor og om diverse ting som ble sagt, var sant.. og det er jp fordi han ikke vet sannheten selv. 

Tror heller ikke det. Tenk hvor mange som tenker på å gjennomføre det, men aldri kommer så langt. Hvor mange som skaffer seg våpen, men lar være å gjøre det likevel. 

Anonymkode: 42020...170

Enig med deg. Tenkte også det samme mtp. spørsmålene. Han snakket med seg selv på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i gang med sesong 2 etter nøye vurdering. Den er foreløpig veldig bra, og det går fint an å se den. 

Jeg er forberedt på doscenen i siste episode, og den kommer jeg ikke til å se. Må finne ut når i episoden den er og spole over. Vil ikke ha det på netthinnen. Jeg er på episode 9 nå og foreløig er den Ok å se. Selvom det såklart er heavy. 

Må bare si at de unge skuespillerne er utrolig flinke🙏

Anonymkode: 237c7...baa

Du skjønner når den kommer. Bare spol fram når de drar ham mot toalettbåsen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får bare mer og mer sympati for Tyler. Ble nettopp ferdig med episode 9.

Anonymkode: 3ffbe...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå skal jeg se siste episode. Gruer meg!! 

Anonymkode: 237c7...baa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den do-scenen er det jævligste jeg noen gang har sett. Tårene trillet og jeg satt bare helt apatisk å glodde i veggen i 20-30 minutter. Utrolig rar følelse og forferdelig følelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, visningsnamn skrev:

Har du sett den nå?

Nei jeg bestemte meg for å vente. Det var litt sent og var redd jeg kom til å få mareritt. Jeg kommer uansett til å spole over den aktuelle scenen, men jeg vet jo hva den inneholder og det er helt jævlig. Kunne de ikke droppet akkurat det😭

Anonymkode: 237c7...baa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Rosewood skrev:

Ja sant.

Men hvis det kommer en sesong 3, så kan vel ikke Hannah ha en særlig stor rolle mer vel? Siden Clay på en måte «ga slipp» på henne i kirka. Kun ved relevante tilbakeblikk i så fall. Egentlig ser jeg ikke helt hvordan historien skal fortsette.. noe trenger jeg ihvertfall, en ordentlig avslutning. Ikke nødvendigvis at rettferdigheten skal seire, men en skikkelig avslutning, om det så bare er et par episoder. Siste episode endte jo med tidenes cliffhanger, og jeg hater cliffhangere 😝😝

Ble akkurat ferdig med siste episoden nå og jeg likte denne sesongen enda bedre enn den første. 

Jeg leste akkurat også om hva de tenker om sesong 3 dersom det blir, og en mulig historie kunne være at de som var med nå har gått videre og at sesongen fokuserer på hvordan det er på Liberty High med nye elever og om skolen har blitt noe bedre.

Hannah kommer nok ikke tilbake, jeg forsto det sånn at Clay ga slipp på henne og da har hun ingen grunn til å være der. 

 

Anonymkode: 4fc4b...e78

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Ellii skrev:

Husker det var en episode med skoleskyting i One Tree Hill, men kan ikke huske at det skapte mye oppstyr. 

Skoleskytingen i One Tree Hill var en helt annen setting. Der var det mer vekt på de som gjemte seg, og litt på Jimmy som var tydelig lei seg og frustrert, og havnet i en situasjon han ikke helt var forberedt på. Jimmy var en kjent karakter fra før, og selv om de viste litt av problemene han hadde hatt i det siste, var det man mest forbandt ham med var fra tidlig i serien da han var med i gjengen. Det 13 reasons why har lagt opp til er at man følger Tyler mye nærmere, og ser hvordan det bygger seg opp over tid, og planlegges i mye større grad. Etter do-scenen er det vel ingen som ikke føler enorm sympati for Tyler (strengt tatt burde den ha kommet alt i sesong 1, men det er nå så), og man kan mer forstå hvorfor han vil gjøre noe så brutalt. 

Skoleskyting er vanskelig å ta for seg, ikke minst fordi man ved å følge den som utfører ser at det i mange tilfeller er et desperat forsøk på å få det bedre. Det passer ikke inn i tanken om at den som gjør det er utelukkende ond. 

At Bryce slapp unna var vel kanskje det lureste de kunne ha gjort. Det er ikke mange som faktisk får straff etter seksuelle overgrep. Det er vanskelig å bevise at den ene parten ikke ville, og hvis overgriperen er ansett som et godt menneske blant resten av samfunnet så blir det enda verre. Man trenger ikke være mørkere i huden for å slite med å få en overgriper dømt. 

 

Jeg likte sesong 2. Den viser at ting er mer sammensatt enn om man bare ser det fra én side, og man ser hva som kan skje med folk når de blir plaget. Det forundrer meg dog fremdeles at advokater kan sove godt om natta etter å ha forsvart noen som er anklagd for overgrep. Greit nok at de gjerne må tro at klienten deres faktisk er uskyldig, men de kan da umulig tro på det bestandig.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sett sesong 2. Spolte over doscenen. Siste episode var sterk. Jeg gråt da de alle danset sammen på ballet. Fint å se at de er snille med hverandre, men skulle ønske Hannah fikk oppleve det også. 

Er også glad for at skoleskytingen ble avverget. Hjertet mitt hadde ikke taklet det også. Og vil tro at mange backer ut av å gjennomføre en massakre. 

Var det ikke meth-seth som satt i bilen da justin og de andre var inne på cafeen? Det skjedde liksom ikke noe mer der. Var redd hele episoden for at han skulle ødelegge for justin. Jeg har hele veien hatt medfølelse for justin, og spesielt i sesong 2. Håper det ordner seg med han og jessica. 

Jeg føler egentlig at serien stopper her. Det var visse ting som var uavklart på slutten (justin+Jessica, chloe..), men i det store og det hele er det vel over nå? Skjønner ikke helt hva sesong 3 i så fall skal handle om. 

Anonymkode: 237c7...baa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner at sesongen har fått mindre positive anmeldelser enn den første. Jeg elsket sesong 1 og var veldig fornøyd med at de skulle fortsette historien med enda en sesong, men synes at visse aspekter ved historiefortellingen har blitt urealistisk da de har valgt å bruke flashbacks for å ha Hannah med i serien så mye som mulig. Synes at sesongen startet tregt, men tenkte at den kom til å bygge seg opp, men da jeg kom til episode 6 tenkte jeg bare.... HVA?! Er det bare meg som synes Hannah og Zack historien var veldig urealistisk? :klo: At de hadde en hel sommer sammen og mistet jomfrudommen deres til hverandre, at dette ikke fikk en plass på kassetten til Zack i sesong 1 gav ingen mening. Unnskyldningen med at hun ville holde deres romanse hemmelig, ble en for tynn unnskyldning for min del. Synes også de framstår henne som veldig dum/korttenkt, ved at hun liksom skulle velge å gå inn i et sånt forhold med ham, ettersom han henger med alle drittsekkene som var med på å trakassere henne/legge ut rykter om henne. Akkurat den delen ble for latterlig i mine øyne.

Men ettersom det er sagt, så synes jeg finalen var helt strålende. Trodde ikke sesongen kom til å vekke sterke reaksjoner hos meg, men scenen hvor alle sammen samlet seg for å gi Clay en klem fikk meg til å gråte skikkelig :fnise: inkludert den grusomme scenen med Tyler. Den var sinnssykt brutal, men på mange måter nødvendig, da den førte ham til å gjøre det han gjorde. 

Synes også de burde få creds for hvordan de har vist Jessica sin historie. Voldtekt er et vanskelig tema, og jeg føler de har fortalt hennes historie på en bra og realistisk måte. Så selv om sesongen ikke har levd opp til forventningene mine, så har den likevel ikke skygget vekk fra å vise vanskelige scener som handler om veldige viktige temaer som burde bli mer diskutert i dagens samfunn. Håper (til tross for litt skuffelse) at vi får en tredje sesong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål til folk som har sett alle episodene:

Spoiler

Jeg tenker at Hannah sin historie er over, ettersom hun gikk ut av kirken (når Clay forestilte seg at hun var tilstede) og ut døra. Han sa at han fortsatt kan elske henne samtidig som han lar henne gå. Tenker dere det samme eller tror dere at vi kommer til å se karakteren hennes igjen i en eventuell tredje sesong?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Sparks skrev:

Spørsmål til folk som har sett alle episodene:

  Vis skjult innhold

Jeg tenker at Hannah sin historie er over, ettersom hun gikk ut av kirken (når Clay forestilte seg at hun var tilstede) og ut døra. Han sa at han fortsatt kan elske henne samtidig som han lar henne gå. Tenker dere det samme eller tror dere at vi kommer til å se karakteren hennes igjen i en eventuell tredje sesong?

 

Jåper og tror at hun er ute. Forhåpentligvis vil det dreie seg om Justin og/eller Tylor på neste.

Anonymkode: 54d6f...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 minutter siden, Sparks skrev:

Spørsmål til folk som har sett alle episodene:

  Skjul innhold

Jeg tenker at Hannah sin historie er over, ettersom hun gikk ut av kirken (når Clay forestilte seg at hun var tilstede) og ut døra. Han sa at han fortsatt kan elske henne samtidig som han lar henne gå. Tenker dere det samme eller tror dere at vi kommer til å se karakteren hennes igjen i en eventuell tredje sesong?

 

Jeg tenker det samme som deg. 

Anonymkode: 4fc4b...e78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som har tenkt over at han som spiller Jason både ser og høres ut som Charlie Hunnam? Bare at han er 10 -15 år yngre  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også sett ferdig sesong 2. Likte den veldig godt jeg. Trodde ikke at den skulle ha så mye mer å by på, og selv om jeg ikke er i målgruppen så synes jeg denne seriene er bra og det er ting man kan kjenne seg igjen i.

Jeg ble ganske engasjert til tider :P Gråt og snakket til TVen osv.

Ble også glad i karakteren Alex etter denne sesongen.

Spoiler

Jeg synes så utrolig synd på Tyler etter den do-scenen. Det virket som han hadde gjort fremskritt, og så blir han utsatt for noe sånt? Ikke rart at han klikket litt da, men likte godt at de andre fikk stoppet han og beskyttet han fra politiet.

Likte også at Zack endelig klarte å bryte med Bryce og den gjengen.

 

58 minutter siden, veggteppe skrev:

Noen andre som har tenkt over at han som spiller Jason både ser og høres ut som Charlie Hunnam? Bare at han er 10 -15 år yngre  

Ja, fikk litt sånne vibber :) Samme type stemme også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Elaine Marley skrev:

Jeg har også sett ferdig sesong 2. Likte den veldig godt jeg. Trodde ikke at den skulle ha så mye mer å by på, og selv om jeg ikke er i målgruppen så synes jeg denne seriene er bra og det er ting man kan kjenne seg igjen i.

Jeg ble ganske engasjert til tider :P Gråt og snakket til TVen osv.

Ble også glad i karakteren Alex etter denne sesongen.

  Vis skjult innhold

Jeg synes så utrolig synd på Tyler etter den do-scenen. Det virket som han hadde gjort fremskritt, og så blir han utsatt for noe sånt? Ikke rart at han klikket litt da, men likte godt at de andre fikk stoppet han og beskyttet han fra politiet.

Likte også at Zack endelig klarte å bryte med Bryce og den gjengen.

 

Ja, fikk litt sånne vibber :) Samme type stemme også.

Han er visstnok kjæresten til Sam Smith :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...