Gå til innhold

Avicii er død

Helado

Anbefalte innlegg

Gjest Catalina Culès
1 time siden, HarryDotter skrev:

Det burde jeg visst, ettersom jeg er stooor fan av bandet :) av en eller annen grunn blander jeg og glemmer navnene på gutta i bandet

Jeg er også stor fan av Linkin Park og Chester er en legende :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest HarryDotter
1 minutt siden, Catalina Culès skrev:

Jeg er også stor fan av Linkin Park og Chester er en legende :hjerte:

Så enig. Husker jeg ble helt satt ut av det. Gikk hardt innpå meg. Han også var en snill og god type som elsket kona og barna sine. Det sier litt om hvor ille og sterk depresjon kan bli. Grusomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès
Akkurat nå, HarryDotter skrev:

Så enig. Husker jeg ble helt satt ut av det. Gikk hardt innpå meg. Han også var en snill og god type som elsket kona og barna sine. Det sier litt om hvor ille og sterk depresjon kan bli. Grusomt!

Jeg gråt i flere dager da han døde, var helt i fra meg, det var som jeg hadde mistet en som stod meg veldig nær, høres sikkert rart ut, men jeg sørget skikkelig, og det har jeg aldri gjort før, over en jeg er fan av. Så tenkte jeg på hvor grusomt Kona, barna, Mike og resten av bandet måtte ha det, helt jævlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brevet fra foreldrene er noe av det vakreste og mest rørende jeg har lest. Ikke så langt, men så meningsfylt. Langt nok til at jeg kunne kjenne på en dyp sorg samtidig som jeg fikk en forståelse for hvorfor Tim gjorde som han gjorde. All respekt til hans familie.

Siterer fra en av mine favorittsanger av Avicii;

Losing is only a sign
It's only a sign that you really tried

Hvil i fred Tim.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, L0lip0p skrev:

Brevet fra foreldrene er noe av det vakreste og mest rørende jeg har lest. Ikke så langt, men så meningsfylt. Langt nok til at jeg kunne kjenne på en dyp sorg samtidig som jeg fikk en forståelse for hvorfor Tim gjorde som han gjorde. All respekt til hans familie.

Siterer fra en av mine favorittsanger av Avicii;

Losing is only a sign
It's only a sign that you really tried

Hvil i fred Tim.

:dagens-rose:

:hjerte:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En rystende lesing! https://www.vg.no/rampelys/i/KvR5lX/tim-avicii-bergling-i-dokumentar-jeg-kommer-til-aa-doe

Avicii, en ung og talentfull artist som kunne ha levert i mange år fremover ble drept av grådigheten av apparatet rundt ham. De ville tjene penger, de brydde seg ikke om hans helse og hans behov. Jeg er så utrolig provosert og lei meg på hans vegne. Jeg liker musikken hans godt og nå vet jeg at han ble et offer av ''systemet'' som er opptatt av å tjene penger og glemmer mennesket bak sedlene. 

Det er så utrolig leit at han ble sviktet av de rundt seg og at han ikke fikk hjelpen han trengte! Jeg håper de ansvarlige får søvnen sin ødelagt av dårlig samvittighet i veldig, veldig lang tid. Men jeg tviler at de har samvittighet nok til det. De finner seg bare et nytt offer :(

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Han var en voksen mann med ansvar for eget liv. Det er selvfølgelig skikkelig leit at han heller tok livet sitt enn å forsøke å få hjelp, men det var hans eget valg. Ingen andre kan klandres for det.

Anonymkode: 94ec9...768

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han var en voksen mann med ansvar for eget liv. Det er selvfølgelig skikkelig leit at han heller tok livet sitt enn å forsøke å få hjelp, men det var hans eget valg. Ingen andre kan klandres for det.

Anonymkode:  94ec9...768

Jeg setter lite pris på ikke-gjennomtenkte svar som ditt, men her er et sitat fra lenken:

I dokumentaren, som er laget av Berglings gode venn Levan Tsikurishvili, er artisten tydelig på at han ikke orket å fortsette turnélivet, at det er i ferd med å ta knekken på ham:

– Jeg har sagt at jeg ikke kan spille mer. Jeg kommer til å dø. Jeg har sagt det kjempemange ganger. Jeg orker ikke mer.

Gang på gang forsøker Bergling å få apparatet rundt seg til å forstå at han er utmattet, både fysisk og psykisk, men management og kolleger presser ham videre. I dokumentaren påpeker de at han vil tjene mindre penger og svekke sin egen merkevare om han kutter ut konsertene.

Bergling selv ble overrasket over reaksjonene han møtte.

– Jeg forventet støtte. Spesielt med tanke på alt jeg hadde vært gjennom.

Endret av Drizzt
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir litt for enkelt, En god beskrivelse jeg en gang fikk er at det kan sammenlignes med og sitte i et bilvrak etter en kollisjon, selv om en har ansvar for eget liv er det og håpe at noen andre da tar ansvar og ringer etter hjelp, det er litt det samme med angst, depresjon og selvmordstanke problematikk.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det kan de faktisk! De kan umulig sove godt ... spesielt han manageren:sinna:ser han har lukket instagrammen sin ;) .. til PASS!

Så typisk at godhjertede mennesker som han blir utnyttet, det er så mange falske mennesker rundt om i verden, kun opptatt av penger og status, jeg blir dårlig.............

Anonymkode: 6e0c1...a09

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Jeg så dokumentaren i går. Det var sterkt å se det presset han ble utsatt for av de som skulle tatt vare på han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han ble presset til og gjøre 10 Las Vegas show selv om han hadde mange panikanfall................

Hvis dere ser dokumentaren på Netflix så ser dere hvordan han der manageren holdt på, han sa Aviici ikke hadde forståelse for penger, det sier jo ALT.  Møkkafyr, unskyld språket men han er virkelig så lavmål at jeg ikke finner bedre ord.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Han ble presset til og gjøre 10 Las Vegas show selv om han hadde mange panikanfall................

Hvis dere ser dokumentaren på Netflix så ser dere hvordan han der manageren holdt på, han sa Aviici ikke hadde forståelse for penger, det sier jo ALT.  Møkkafyr, unskyld språket men han er virkelig så lavmål at jeg ikke finner bedre ord.

Vil legge til, panikanfall/angst/depresjon, og så bli presset til og opptre foran tusenvis(?) det er jo regelrett seigpining, har snakket med folk som har opplevd angst og de sier det er helt forferdelig. ( Jeg kunne ikke forstå det selv,men den jeg snakket med som har opplevd panikkanfall kunne godt forstå hvis man ble presset, man trenger jo ro og hjelp ).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, lille_fiol skrev:

Hvem påstår at han tok livet sitt???

Foreldrene

Anonymkode: abcab...127

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han KUNNE stoppet tidligere selv, bare hoppet av karusellen og vist fingeren til managementet sitt og ledd hele veien til banken samtidig.

Men det blir for enkelt å legge det frem slik.

Dette blir bare spekulasjon, så kanskje det blir moderert vekk, men tipper Tim var veldig opptatt av å behage de rundt han som presset han. Hadde såkalt flink-pike-syndrom og vanskelig for å spille opp for seg selv i tilstrekkelig grad.

Hvor mange, spesielt damer, har ikke holdt på slik selv? De kjører seg i grøfta fordi de lever livene sine basert på å leve opp til alle andres forventninger av dem. De kjenner at veggen nærmer seg, men de klarer ikke stoppe før de får ME eller lignende. Mange menn er dårligere på å si stopp og spørre om hjelp. Når Tim da gjorde det og ble møtt med avvisning og enda mer press mot stupet, så tenker jeg han følte at dette var hans eneste utvei. 

Kvinner som "gir opp" blir ofte fanget opp av et sikkerhetsnett og reddet. Menn opplever nok ikke dette i like stor grad og må derfor velge andre metoder for å slippe unna. Det er vel tre ganger så mange menn som tar selvmord enn kvinner. Dette burde det være større fokus på.

Dette er så ufattelig trist. Han virket som en fantastisk person. Ut ifra hva som blir skrevet om saken så synes jeg nesten, nesten, at dette ikke kan betegnes som selvmord men drap. 

Hans skjøre kunstnersjel kombinert med en egenskap som gjør at han ville leve opp til forventningene av seg, ble utnyttet på det groveste.

Kan sammenlignes med å bli mobbet til døde. Man kan velge å dra fra mobberne, men det er sjeldent så enkelt. Mange mobbeofre velger heller å ta sitt eget liv. Det er selvfølelsen som gjør det. Jeg tipper Tim ikke hadde klart å leve med å skuffe så mange han hadde gjort om han bare viste fingeren til de som pushet han. Dette var det han følte var den eneste utvei.

Bare et desperat menneske tar livet sitt tror jeg. Man ser ingen andre muligheter.

Det blir for lett å tenke at han bare skulle dratt fra alt og levd livet på en privat øy et varmt sted. Han har tjent seg søkkrik og kunne gjort det økonomisk sett. Likevel valgte han denne utveien. Livet er ikke svart hvitt.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Har ikke sett dokumentaren enda. Det positive som kunne kommet fra dette er at bransjen tar en titt på seg selv og har mer fokus på å ivareta menneskene bak berømmelsen, men det kommer vel aldri til å skje. Det må gå galt før endring kommer, men selv når det går galt i denne bransjen så kommer det lite eller ingen endring. 

Anonymkode: 2be66...eae

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner meg om Amy winehouse. Hun var også syk og nedbrutt, drakk og dopet seg for å komme seg vekk. Hun ønsket å dra på rehab men faren og managementet sa at hun måtte fullføre turnén først. Enkelte ganger ble hun så og si bært ut på scenen fordi hun var så full. Men det var bedre at hun gikk på scenen slik at de fikk betalt, samt at «all pr er god pr» og dermed så gjorde skandalene henne enda mer berømt. Hun ble verker sett eller hørt, men kynisk utnyttet og endte med å drikke seg ihjel. 

Tragisk 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut

Det her er et gruelig eksempel på hvordan ting kan gå når penger tydeligvis er det eneste som står i hodet på de rundt :cry3: 

Endret av Peanut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper manageren hans får et helvete etter dette. Han har allerede lukket instagrammen sin. Håper han blir boikottet og kritisert av alle han møter fra nå av. Faen så jævlig dette er. En begavet, følsom fyr ødelegges av empatiløse, pengegriske parasitter. De hadde vært ingen uten Avicii. Talentløse blodigler er hva de er. Manageren spesielt. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...