Gå til innhold

Den savnede studenten i Sør-Afrika

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde de drukket på restauranten? 

Hvis hun var litt brisen, så er det jo mye mer sannsynlig med drukning. 

Anonymkode: 8606d...a5b

Hvor sannsynlig var det at hun gikk ned igjen til stranden, når de var på vei bort fra stranden, med tanke på hvor mørkt det var og det været som var på det tidspunktet?

Anonymkode: 7b12c...999

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og det at sko + mobiltelefon lå 100 meter fra sjøen   er  også merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Letemannskapene jobber ut fra to teorier om hva som har skjedd Marie. Faren hennes tror ikke datteren har lagt på svøm, men derimot at hun er ufrivillig ført bort fra stranda."

https://www.dagbladet.no/nyheter/pappaen-til-marie-20---tror-hun-er-ufrivillig-fort-bort-fra-stranda/69726775

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sørafrikansk politi går ut med offisiell etterlysning

SØR-AFRIKA: Klokka 13.12 sendte sørafrikansk politi ut en formell etterlysning av Marie Sæther Østbø (20). 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Politiet i Norge har tilbudt hjelp - Sør-Afrika har ikke svart

En politimann sørget fredag for at Sør-Vest politidistrikt opprettet savnetmelding på Marie Sæther Østbø etter å ha sett saken i mediene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er usikker på værforholdene da vennegjengen gikk opp fra standen. Stormen kom vel senere på kvelden? Det hadde kanskje begynt å blåse opp, men regn og kulde? Kan vi være sikre på dette? 

Ellers skjønner jeg meg ikke på de sprikende forklaringene. Ble forklaringen om siste observasjon av Marie ENDRET etter at det kom ut at et overvåkingskamera hadde observasjon av henne? 

Capsen som lå over skoene med mobiltelefonen i- virker som om noen VILLE det skulle bli funnet. At capsen skulle beskytte mobilen mot sand under stormen. Eller en iskald beskjed om at 'ja, vi har tatt henne'. 

Politiet holder i hvert fall tett om informasjonen nå, det tyder på at de ikke ønsker å røpe noe for evt. illgjerningsmenn. 

Anonymkode: 51535...8be

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Et sted mellom dette herberget og stranda forsvant Marie". Og det var da ikke store avstanden heller. Huff.

Et sted mellom dette herberget og stranda, forsvant Marie (20)

Men nå leser jeg noen steder at det var hennes caps/hatt?

Fortsetter å be for Marie.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Et sted mellom dette herberget og stranda forsvant Marie". Og det var da ikke store avstanden heller. Huff.

Et sted mellom dette herberget og stranda, forsvant Marie (20)

Men nå leser jeg noen steder at det var hennes caps/hatt?

Fortsetter å be for Marie.

Hvor har du lest dette med capsen?

Anonymkode: 4ae9b...164

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har du lest dette med capsen?

Anonymkode: 4ae9b...164

Det var i denne saken: https://www.tv2.no/a/9810503/ Men nå ser jeg at den er 3 dager gammel, så kanskje jeg tar helt feil!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk inn på SABC sin Facebookside og leste om saken, og fant det påfallende at nesten samtlige kommentarer dreide seg om gjengen hun var sammen med. I de lokales hoder er der tydeligvis ikke verken haier eller ukjent overfallsmann  som er det mest sannsynlige.

Nå vet jo de like lite som oss, men jeg synes det er interessant.

Anonymkode: 3a85b...d39

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun hadde  ikke kameraet der. Det  lå  på rommet hennes.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Letemannskapene jobber ut fra to teorier om hva som har skjedd Marie. Faren hennes tror ikke datteren har lagt på svøm, men derimot at hun er ufrivillig ført bort fra stranda."

https://www.dagbladet.no/nyheter/pappaen-til-marie-20---tror-hun-er-ufrivillig-fort-bort-fra-stranda/69726775

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk inn på SABC sin Facebookside og leste om saken, og fant det påfallende at nesten samtlige kommentarer dreide seg om gjengen hun var sammen med. I de lokales hoder er der tydeligvis ikke verken haier eller ukjent overfallsmann  som er det mest sannsynlige.

Nå vet jo de like lite som oss, men jeg synes det er interessant.

Prøvde å sjekke facebook men stod bare 1 kommentar under alle 3 innleggene så ble kanskje slettet eller jeg er på feil facebook side, hva var det de lokale reagerte på ang de andre i følget oppførte de seg mistenkelig på noe sett ?

Anonymkode: 7d9f1...452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tråden er ryddet for spekulasjoner, innlegg skrevet av utestengt bruker, diskriminerende og nedsettende eller hatefullt innhold, samt svar til dette.

Yvonne (admin)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Prøvde å sjekke facebook men stod bare 1 kommentar under alle 3 innleggene så ble kanskje slettet eller jeg er på feil facebook side, hva var det de lokale reagerte på ang de andre i følget oppførte de seg mistenkelig på noe sett ?

Anonymkode: 7d9f1...452

Den ene posten på SABC Western Cape hadde en del kommentarer i går, i alle fall, men får ikke til å søke i FB-sider på telefonen. Men så og si alle var av typen "De får spørre vennene hennes hvor hun er, da", "Noen vet mer enn de sier", "Folk forsvinner ikke i løse lufta, noen må vite noe". 

Dette er bare spekulasjoner, selvsagt, men det forteller oss jo at de lokale ikke oppfatter dette som et farlig område. Det er mye vold og kriminalitet i Sør-Afrika, men mye foregår jo i byer og spesielle områder der du bare ikke må gå alene. En søvnig strandby der det siste uvanlige som skjedde var at en koreaner druknet i 2010 er kanskje ikke fullt så vill vest som noen i tråden skal ha det til. Og etter å ha lest kommentarene slo det meg at ja, det stemmer jo at de fleste fæle ting skjer mellom personer som kjenner hverandre fra før. Hadde ikke tenkt tanken en gang, men kanskje noen faktisk vet mer enn de sier? Og hvor mye alkohol var involvert? Kan det ha skjedd en ulykke underveis? 

Veldig mange spørsmål i denne saken.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med all respekt, faren kjenner henne sikkert godt, men det er ingen av oss foreldre som kan vite hva våre voksne barn vil gjøre i alle situasjoner. Sånn er det bare. Kanskje været var så spektakulært at hun bare _måtte_ prøve. Kanskje hun så noe rart i vannet og ville se etter. Kanskje hun var litt brisen og feiltolket hvor sterk strømmen var. Det er altfor mange variabler til at fars uttalelse bør tillegges særlig stor vekt.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den ene posten på SABC Western Cape hadde en del kommentarer i går, i alle fall, men får ikke til å søke i FB-sider på telefonen. Men så og si alle var av typen "De får spørre vennene hennes hvor hun er, da", "Noen vet mer enn de sier", "Folk forsvinner ikke i løse lufta, noen må vite noe". 

Dette er bare spekulasjoner, selvsagt, men det forteller oss jo at de lokale ikke oppfatter dette som et farlig område. Det er mye vold og kriminalitet i Sør-Afrika, men mye foregår jo i byer og spesielle områder der du bare ikke må gå alene. En søvnig strandby der det siste uvanlige som skjedde var at en koreaner druknet i 2010 er kanskje ikke fullt så vill vest som noen i tråden skal ha det til. Og etter å ha lest kommentarene slo det meg at ja, det stemmer jo at de fleste fæle ting skjer mellom personer som kjenner hverandre fra før. Hadde ikke tenkt tanken en gang, men kanskje noen faktisk vet mer enn de sier? Og hvor mye alkohol var involvert? Kan det ha skjedd en ulykke underveis? 

Veldig mange spørsmål i denne saken.

hvis du googler finner du overfall og drap også i sedgefield dessverre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...