Gå til innhold

Den savnede studenten i Sør-Afrika


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror nok dessverre hun har blitt kidnappet og drept. Sør-Afrika er ikke et trygt sted for kvinner. Det er merkelig at de lot hun være alene...

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes så utrolig synd på foreldrene hennes.... :( Mammahjertet mitt føler med dem. Hun vil alltid være barnet deres, selv om hun var 21 år og regnet som voksen, så er det ikke lenge siden hun var for et barn å regne.

Tror dessverre ikke hun er i live lenger, men håper inderlig det dukker opp spor en dag snart, så foreldrene kan få svar i det minste. Det må være grusomt å aldri få SVAR! :(

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
  • 1 måned senere...
På 29.6.2019 den 21.03, MalloryK skrev:

Er det ikke noe nytt her? Hun bare ble borte og det var det?

Om hun har blitt ført til havs av havstrømmer - som er det mest sannsynlige - kan det ta årevis før hun blir funnet, om hun noengang blir det. Det var vel nevnt noe om en som var blitt tatt av havstrømmer i samme område som ble funnet 12 år etterpå eller noe...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gjest Strong Peppermint
1 time siden, MalloryK skrev:

Takk! Da er det håp om at saken oppklares da? Ettersom det står i artikkelen at  det er flere funn på telefonen som må undersøkes nærmere. Blant annet en mann med hund som var på stranden og kom gående mot Marie kort tid før hun forsvant. I sørafrikanske medier er det stilt spørsmål om dette er samme mann som tidligere i år ble siktet for drap på naboen sin, ikke langt fra den samme stranden. Den drapssiktede mannen skal bo nær stranden stod det i en artikkel om forsvinningen i den sør-afrikanske avisa REPORT i helga som var. Mannen skal på eget initativ også ha nevnt Marie ved navn under et rettsmøte.

Hadde Marie fotografert den mannen med hunden med mobilkameraet sitt?

Når ble den mannen siktet for drap på naboen sin?

Kan noen poste link til den artikkelen i avisen REPORT?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Strong Peppermint

Finnes det mer informasjon og linker til artikler om saken på andre forum? Kan dere i så fall poste linker til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Et kjapt søk på Myoli Beach, SA, og du blir advart mot sterke undervannsstrømmer. (f.eks "There are safe swimming spots but again, one needs to be careful of riptides that are powerful and dangerous currents that can sweep you out to sea in the blink of an eye." Ser bølgene som konstant slår inn mot stranda. Alt vannet som kommer inn skal ut igjen. Det skjer som regel på enkelte punkt på stranda, og hvis man blir dratt med ut så må man faktisk "go with the flow" utover. Så svømme i en bue til en kommer til en "in-flow". Da har man ihvertfall  en mulighet til å klare seg...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare legge til: Stakkars jente, og stakkars familie! Det kan aldri sies for ofte at man må ikke gå alene når man er i fremmede land. Jeg har gjort feilen selv i SA. Befant meg plutselig mutters alene på kveldtid, som eneste hvite i det mest kriminelle området i Durban. Jeg allierte meg med en lokal venninnegjeng som fikk meg ut derfra. Har ellers mye fint å si om SA.

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Trist sak. Har vært i Sør-Afrika flere ganger, et fantastisk spennende land. Høres ut på flere her som at det er galskap å reise dit. Det stemmer ikke. Selv har jeg alltid følt meg trygg (ung kvinne). Men det er klart, man tar forholdsregler og leser seg opp på reisemålet, og man bør f.eks ikke gå alene etter det er blitt mørkt, spesielt som kvinne. Som i veldig mange andre land..

Håper de finner ut hva som skjedde med henne. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...