Gå til innhold

Den savnede studenten i Sør-Afrika


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Neinøff skrev:

hvis du googler finner du overfall og drap også i sedgefield dessverre 

Helt sikkert, og at et sted er generelt rolig betyr jo ikke at det ikke skjer ting (ref. forskrekkede naboer på NRK etter en forbrytelse som sier "... men det er sjokkerende at noe sånt skjer her, det er jo sånn et stille og rolig sted!" :roll:

Klart det kan ha skjedd noe slikt, det er slett ikke utenkelig. Akkurat nå er vel det meste tenkelig i denne saken, det eneste som dessverre blir stadig mindre sannsynlig er å finne henne i live. Jeg føler med familien hennes, dette er virkelig det verste marerittet for alle foreldre.

Anonymkode: 3a85b...d39

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje ikke så rart at de lokale reagerer. Det er veldig typisk at de lokale er mye mer obs på farene i landet, og for dem kan det nok virke litt sykt at ei 20 år gammel blond skandinavisk jente gikk alene. Nå har ikke jeg vært akkurat i SA, men feks i Brasil kom lokale bort til oss hele tiden for å fortelle oss hvor farlig det var i området. Tror de hadde fått karamba hvis de hadde sett noen av oss gå alene.

Anonymkode: 06e79...184

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det skjer mye i kulissene som vi ikke får vite om. Media skriver lite om saken, informasjonen vi har fått vite er sprikende. Tror det snart kommer et gjennombrudd og flere brikker faller på plass. Jeg tror ikke hun har gått ut i vannet. 

Anonymkode: 5340b...01d

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Med all respekt, faren kjenner henne sikkert godt, men det er ingen av oss foreldre som kan vite hva våre voksne barn vil gjøre i alle situasjoner. Sånn er det bare. Kanskje været var så spektakulært at hun bare _måtte_ prøve. Kanskje hun så noe rart i vannet og ville se etter. Kanskje hun var litt brisen og feiltolket hvor sterk strømmen var. Det er altfor mange variabler til at fars uttalelse bør tillegges særlig stor vekt.

Anonymkode: 3a85b...d39

Dette er et veldig godt poeng. Jeg har gjort mange ting, også i SA som mine foreldre er lykkelig uvitende om og som de ikke ville trodd om meg. Når man er ung og uerfaren så er man dessverre mer utsatt for endel situasjoner, enn det en voksen person med lang livserfaring er. Det at hun faktisk gikk alene i SA, i mørket om kvelden, 100 m bak gruppen, sier meg at hun dessverre tok en potensielt farlig sjanse.

Anonymkode: 4ae9b...164

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Helt sikkert, og at et sted er generelt rolig betyr jo ikke at det ikke skjer ting (ref. forskrekkede naboer på NRK etter en forbrytelse som sier "... men det er sjokkerende at noe sånt skjer her, det er jo sånn et stille og rolig sted!" :roll:

Klart det kan ha skjedd noe slikt, det er slett ikke utenkelig. Akkurat nå er vel det meste tenkelig i denne saken, det eneste som dessverre blir stadig mindre sannsynlig er å finne henne i live. Jeg føler med familien hennes, dette er virkelig det verste marerittet for alle foreldre.

Anonymkode: 3a85b...d39

Ja, dessverre. Fæle greier. Håper folk slutter å reise ned dit. Men får fortsatt håpe at hun lever. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er for lite fokus på "vennegjengen". Det har vel kommet fram i media at hun reiste dit med èn studievenninne og at de møtte de andre i gjengen da de kom til SA? De kjente de visst ikke fra før, men ble kjent med dem der. Og hun forsvant første dagen? Altså kan jo ikke hun og studievenninna ha "kjent" de andre mer enn noen timer. Er alle i denne "vennegjengen" avhørt?

Anonymkode: 29306...a74

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er for lite fokus på "vennegjengen". Det har vel kommet fram i media at hun reiste dit med èn studievenninne og at de møtte de andre i gjengen da de kom til SA? De kjente de visst ikke fra før, men ble kjent med dem der. Og hun forsvant første dagen? Altså kan jo ikke hun og studievenninna ha "kjent" de andre mer enn noen timer. Er alle i denne "vennegjengen" avhørt?

Anonymkode: 29306...a74

Hun skulle på ferie med en mexicansk studievenninne. Vil tippe at de har truffet de andre som del av en reisegruppe, at de alle har meldt seg på et opplegg. Det er vanlig med slike organiserte grupper for unge. Ellers så har de andre allerede vært en gjeng der på hotellet, og de to har hengt seg på. Det skjer fort på slike steder, skal ikke mer til enn en middag eller lignende. Jeg regner med alle på hotellet og i nærområdet har blitt avhørt. 

Ikke så langt unna ligger Jeffreys bay, en litt større by (populær for surfere) med flere tvilsomme områder. Jeg har vært der, vi gikk alltid sammen på stranden selv ved dagtid og ut av hotellet. Følte meg ikke helt trygg der. Rett utenfor området kunne vi se tvilsomme folk som vandret rundt. Og på strendene kunne jeg av og til se at det satt en gruppe tvilsomme folk lenger opp i sanddynene, bak vegetasjonene. Og speidet ned på oss. Jeg sier ikke at de nødvendigvis var farlige, men mtp alt som skjer der så tenkte jeg mitt. Som resten av SA har jeg som regel bare følt meg trygg inne på områdene omgitt av høye gjerder, eller på strendene, sentrum CT ved dagtid hvor det er masse folk/turister rundt.

Anonymkode: 4ae9b...164

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 "Trapper ned leteaksjonen etter Marie (20).  Onsdag gjør letemannskapet et siste søk med hunder etter Marie Sæther Østbø (20) fra Stavanger. Lokalt politi etterforsker saken videre.

– Jeg har jobbet i Sedgefield-politiet i 30 år, men aldri opplevd en så alvorlig forbrytelse som en bortføring, og sjelden alvorlig kriminalitet i det hele tatt. Dette er et sted hvor alle kjenner alle, sier Pojie. Han konkluderer med at Østbø mest sannsynlig er tatt av bølgene."https://www.nrk.no/rogaland/trapper-ned-leteaksjonen-etter-marie-_20_-1.14020814

Anonymkode: 7b12c...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars foreldrene hennes...:icon_frown: Må være helt forferdelig for de å oppleve dette...Jeg håper at det ikke skjedde noe kriminelt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

 "Trapper ned leteaksjonen etter Marie (20).  Onsdag gjør letemannskapet et siste søk med hunder etter Marie Sæther Østbø (20) fra Stavanger. Lokalt politi etterforsker saken videre.

– Jeg har jobbet i Sedgefield-politiet i 30 år, men aldri opplevd en så alvorlig forbrytelse som en bortføring, og sjelden alvorlig kriminalitet i det hele tatt. Dette er et sted hvor alle kjenner alle, sier Pojie. Han konkluderer med at Østbø mest sannsynlig er tatt av bølgene."https://www.nrk.no/rogaland/trapper-ned-leteaksjonen-etter-marie-_20_-1.14020814

Anonymkode: 7b12c...999

Han lyver. Det er lett å finne eksempler på alvorlige forbrytelser i Sedgefield. Og Sedgefield er i nærheten av Knysna og George, og der er det mer enn nok av eksempler.

http://thegremlin.co.za/sedgefield-news/wordpress/2011/11/07/bail-revoked-after-men-plead-guilty-to-attack-on-sedgefield-woman/

 

Endret av Camlon
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.4.2018 den 9.10, AnonymBruker skrev:

Synes det er for lite fokus på "vennegjengen". Det har vel kommet fram i media at hun reiste dit med èn studievenninne og at de møtte de andre i gjengen da de kom til SA? De kjente de visst ikke fra før, men ble kjent med dem der. Og hun forsvant første dagen? Altså kan jo ikke hun og studievenninna ha "kjent" de andre mer enn noen timer. Er alle i denne "vennegjengen" avhørt?

Anonymkode: 29306...a74

Jeg tror de kom dit på mandag, men hun forsvant på onsdag - altså to dager etter.

Anonymkode: 63ebb...87b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men denne capsen...Er det ikke litt naturlig at hvis andre har gått langs stranden kan ha funnet capsen og lagt den ved hennes eiendeler? At noen har tenkt at capsen tilhørte samme sted eller for den del funnet både hennes eiendeler og caps å lagt samlet i håp om at den som har mistet/glemt det skal finne det? Hvis man tenker at det er en naturlig og uskyldig årsak til at det ligger samlet. 
Er jo hvertfall slik vi er vant til i Norge, at hvis vi finner en lue på gaten så legger vi den synlig et sted, på en mur f.eks. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Luckiness said:

Men denne capsen...Er det ikke litt naturlig at hvis andre har gått langs stranden kan ha funnet capsen og lagt den ved hennes eiendeler? At noen har tenkt at capsen tilhørte samme sted eller for den del funnet både hennes eiendeler og caps å lagt samlet i håp om at den som har mistet/glemt det skal finne det? Hvis man tenker at det er en naturlig og uskyldig årsak til at det ligger samlet. 
Er jo hvertfall slik vi er vant til i Norge, at hvis vi finner en lue på gaten så legger vi den synlig et sted, på en mur f.eks. 

Nå har vel et overvåknigskamera fanget opp at en jogger og en fisker beveget seg mot stranda rett før den savnete. Trolig jobber politiet beinhardt for å få tak i disse. Etterforskning skjer nok i tillegg til søkene i havet.

Anonymkode: f29d8...b1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå har vel et overvåknigskamera fanget opp at en jogger og en fisker beveget seg mot stranda rett før den savnete. Trolig jobber politiet beinhardt for å få tak i disse. Etterforskning skjer nok i tillegg til søkene i havet.

Anonymkode: f29d8...b1a

Rett før Marie gikk NED til stranda? Hun forsvant jo på vei FRA stranda (da hun gikk 100 meter bak reisefølget)...

Anonymkode: 7b12c...999

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå har vel et overvåknigskamera fanget opp at en jogger og en fisker beveget seg mot stranda rett før den savnete. Trolig jobber politiet beinhardt for å få tak i disse. Etterforskning skjer nok i tillegg til søkene i havet.

Anonymkode: f29d8...b1a

Åja, nå forstår jeg. De to  du nevner kan   ha vært  på stranda hele tiden fra Marie kom til stranda og til hun gikk fra stranda, og de   kan evt ha sett noe?

Anonymkode: 7b12c...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Camlon skrev:

Han lyver. Det er lett å finne eksempler på alvorlige forbrytelser i Sedgefield. Og Sedgefield er i nærheten av Knysna og George, og der er det mer enn nok av eksempler.

http://thegremlin.co.za/sedgefield-news/wordpress/2011/11/07/bail-revoked-after-men-plead-guilty-to-attack-on-sedgefield-woman/

 

Og så kan du f.eks søke på "Myoli beach drowning" - så dukker det opp flere saker om folk som har druknet der, fordi de ble dratt ut i havet av en "rip tide". 

 

Anonymkode: f84aa...903

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skjønner ikke timelinen i det som hendte. Vennegjengen gikk opp fra stranda, da var Marie 100 meter bak. Så gikk de inn på herberget/hotellet.Etter 10 minutter - eller 30 minutter? (det har stått forskjellig)- så samles vennene i lobbyen for å gå og spise, og da oppdager de at Marie ikke er der. Men kl.  18.15 viste herbergets overvåkingskamera at Marie hadde gått ut, mot stranden, alene, uten caps, fullt påkledd- og uten kamera(?). Så skjønner ikke jeg om 18.15 er etter at vennene var kommet tilbake til hotellet, eller før? 

Anonymkode: 51535...8be

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke timelinen i det som hendte. Vennegjengen gikk opp fra stranda, da var Marie 100 meter bak. Så gikk de inn på herberget/hotellet.Etter 10 minutter - eller 30 minutter? (det har stått forskjellig)- så samles vennene i lobbyen for å gå og spise, og da oppdager de at Marie ikke er der. Men kl.  18.15 viste herbergets overvåkingskamera at Marie hadde gått ut, mot stranden, alene, uten caps, fullt påkledd- og uten kamera(?). Så skjønner ikke jeg om 18.15 er etter at vennene var kommet tilbake til hotellet, eller før? 

Anonymkode: 51535...8be

De forlot stranden rundt kl 19:00 og kom til herberget/  hotellet rundt kl 19:00. På vei fra stranda til Hospitset/ Hotellet  i 19:00-tiden, gikk Marie ca 100 meter bak de andre.

Anonymkode: 7b12c...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke timelinen i det som hendte. Vennegjengen gikk opp fra stranda, da var Marie 100 meter bak. Så gikk de inn på herberget/hotellet.Etter 10 minutter - eller 30 minutter? (det har stått forskjellig)- så samles vennene i lobbyen for å gå og spise, og da oppdager de at Marie ikke er der. Men kl.  18.15 viste herbergets overvåkingskamera at Marie hadde gått ut, mot stranden, alene, uten caps, fullt påkledd- og uten kamera(?). Så skjønner ikke jeg om 18.15 er etter at vennene var kommet tilbake til hotellet, eller før? 

Anonymkode: 51535...8be

Flere av de var på stranda, ettersom jeg forstår, men Marie gikk alene til stranda da hun ble fanget opp av overvåkningskameraet kl. 18:15 Om resten av følget  gikk før eller etter henne til stranda, vet jeg ikke.

Anonymkode: 7b12c...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De forlot stranden rundt kl 19:00 og kom til herberget/  hotellet rundt kl 19:00. På vei fra stranda til Hospitset/ Hotellet  i 19:00-tiden, gikk Marie ca 100 meter bak de andre.

Anonymkode: 7b12c...999

Okay. Men det sies at hun gikk og tok bilder på stranden sammen med vennene, og at hun ble hengende etter pga. det. Men så sies det også at det nye kameraet hennes lå igjen på hotellrommet. Så enten må hun ha brukt mobilens kamera der på stranden, eller så må hun ha vært innom hotellet med (det nye) kameraet sitt etter stranden. 

Anonymkode: 51535...8be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...