Gå til innhold

Den savnede studenten i Sør-Afrika


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis min datter hadde forsvunnet i sør-Afrika hadde jeg tatt første fly ned og deltatt i søk, ikke samlet familien i norge

Anonymkode: ad136...a50

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis min datter hadde forsvunnet i sør-Afrika hadde jeg tatt første fly ned og deltatt i søk, ikke samlet familien i norge

Anonymkode: ad136...a50

Takk GUD for at det ikke er din datter!!

Anonymkode: eadfc...6e8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Iom at kameraet ikke lå sammen med eiendelene så kan det tyde på at hun har lagt tingene fra seg og vasset uti for å ta bilder. Hvis det ikke var noen folk i nærheten så har hun kanskje tenkt at ingen ville stjele det heller. Om hun skulle bli tatt av sterk strøm så kan hun bli dratt langt til havs og ikke nødvendigvis bli funnet med det første. Capsen, jeg vet ikke, men like lite sannsynlig at noen skulle lagt den fra seg pent og pyntelig, som at den kan ha blitt blåst dit. 

Har selv oppholdt meg i SA i en lengre periode, og de få gangene jeg beveget meg ute på egenhånd var med hjertet i halsen. Noen steder kan virke trygge og fredelige fordi det ser så fint ut, men i et slikt land vet man aldri. Det er lett å la seg lure.

Anonymkode: 4ae9b...164

Synes dette er en like sannsynlig forklaring som at hun har blitt utsatt for en forbrytelse. jeg leste at det var veldig spesielle strømforhold der, med sterk strøm helt opp mot land. Da er det ikke sikkert det hjelper å være vant til sjø. Tragisk er det uansett.

Anonymkode: 838cf...66e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes dette er en like sannsynlig forklaring som at hun har blitt utsatt for en forbrytelse. jeg leste at det var veldig spesielle strømforhold der, med sterk strøm helt opp mot land. Da er det ikke sikkert det hjelper å være vant til sjø. Tragisk er det uansett.

Anonymkode: 838cf...66e

Om man ser på UDs sider om Sør-Afrika advarer de faktisk mot strømningene i havet der:

Sitat

Kysten rundt Sør-Afrika er svært vakker, men kan være farlig. Bading på strendene bør begrenses til avgrensede områder med badevakter, særlig på grunn av farlige strømninger - men også fare for hai.

https://www.regjeringen.no/no/tema/utenrikssaker/reiseinformasjon/velg-land/reiseinfo_sorafrika/id2424513/

UD har per i dag ikke oppgitt reiseråd som fraråder folk å reise til SA.

Anonymkode: 6e861...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det er så grusomt. Det første jeg tenkte var at hun sikkert hadde tatt av seg skoene fordi det er vanskelig å gå på stranden uten å få skoene full av sand. De hvite skoene ville bare blitt ødelagt. Så hun har holdt skoene i hendene mens hun har gått på stranden. Mobilen ble vel brukt som kamera, slik alle gjør i dag.

Jeg ville ha fått tak i den dyktigste privatetterforskeren i Sør-Afrika. Må være fortvilende for familien å se at politiet kanskje venter med taktisk etterforskning på eventuelle gjerningsmenn fordi de først går ut fra at det er en ulykke.

Anonymkode: 51535...8be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff, det er så grusomt. Det første jeg tenkte var at hun sikkert hadde tatt av seg skoene fordi det er vanskelig å gå på stranden uten å få skoene full av sand. De hvite skoene ville bare blitt ødelagt. Så hun har holdt skoene i hendene mens hun har gått på stranden. Mobilen ble vel brukt som kamera, slik alle gjør i dag.

Jeg ville ha fått tak i den dyktigste privatetterforskeren i Sør-Afrika. Må være fortvilende for familien å se at politiet kanskje venter med taktisk etterforskning på eventuelle gjerningsmenn fordi de først går ut fra at det er en ulykke.

Anonymkode: 51535...8be

Hun hadde nytt kamera har jeg lest et sted. Så hun kan ha vasset litt bare for å ta bilder, og lagt det andre på land. Tenker uansett de vet best de som leter der nede. De er jo kjent med området og ev farer som lurer der. 

Anonymkode: eaec1...cbd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis min datter hadde forsvunnet i sør-Afrika hadde jeg tatt første fly ned og deltatt i søk, ikke samlet familien i norge

Anonymkode: ad136...a50

Må innrømme at jeg tenkte det samme. Hadde ikke klart å sitte i Norge, måtte ha kommet meg ned dit umiddelbart. Hvis datteren plutselig blir funnet, ille medtatt, så er det vel ganske vesentlig at hun har foreldrene sine der.

Anonymkode: 74d6b...88a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må innrømme at jeg tenkte det samme. Hadde ikke klart å sitte i Norge, måtte ha kommet meg ned dit umiddelbart. Hvis datteren plutselig blir funnet, ille medtatt, så er det vel ganske vesentlig at hun har foreldrene sine der.

Anonymkode: 74d6b...88a

Jeg skjønner heller ikke dette. Faren har oppfordret alle til å be. Men det hjelper jo strengt tatt ikke når målet er å finne henne. Leste også at hun har en mor. Hadde jeg vært dem hadde jeg dratt ned og orientert meg på konsulatet, snakket med politiet og redningsfolk. Er visst mye frivillig hjelp der nede som er iverksatt. Spørs hvor lenge de gidder når ingen andre nordmenn enn journalistene fra Tv2, NRK, VG etc er der og følger med eller motiverer til videre innsats. Venninnen fra Mexico var der en stund for å avgi opplysninger, men hun har sikkert dratt hjem. Kan den norske stat bidra med noe? Når ingen fra familien eller vennene hennes er der for å hjelpe til. Ta tak i caps-sporet, finne de to mennene som ble sett i retning stranden. Synes mye i denne saken vitner om en tafatthet og ansvarsfraskrivelse.

Endret av A_nanas
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvom faren tviler på at hun har vasset ut i vannet pga svømmedyktighet og «vant med sjøen» så kan man aldri si aldri...litt vassing høres jo uskyldig ut og plutselig går man litt og litt lengre ut...vil ikke komme med noen teori. Men de kan hvertfall ikke utelukke det kun fordi faren mener at hun aldri ville gjort det.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Luckiness skrev:

Selvom faren tviler på at hun har vasset ut i vannet pga svømmedyktighet og «vant med sjøen» så kan man aldri si aldri...litt vassing høres jo uskyldig ut og plutselig går man litt og litt lengre ut...vil ikke komme med noen teori. Men de kan hvertfall ikke utelukke det kun fordi faren mener at hun aldri ville gjort det.

Nettopp. Strømmene i Afrika er sterkere, også i strandkanten og på grunna. Hun kan ha vurdert styrken på strømmene ift norske standarder da det er dette hun er vant til, og feilberegnet hvor langt hun kunne gå ut.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det drukner rundt 2000 mennesker i SA hvert år, altså nærmere 6 stykker daglig, i gjennomsnitt. Når skoene ligger pent på stranda, er det naturlig å tenke at kvinnen har vasset.

Anonymkode: f29d8...b1a

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det drukner rundt 2000 mennesker i SA hvert år, altså nærmere 6 stykker daglig, i gjennomsnitt. Når skoene ligger pent på stranda, er det naturlig å tenke at kvinnen har vasset.

Anonymkode: f29d8...b1a

Like naturlig å tenke at hun gikk på stranda med skoene i hånda. 

Jeg ser ikke at jeg som desperat forelder kunne gjort særlig mye ved å reise ned dit. En privatdetektiv som kjenner landet, språket og kan snakke med folk, derimot. 

Anonymkode: 51535...8be

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Like naturlig å tenke at hun gikk på stranda med skoene i hånda. 

Jeg ser ikke at jeg som desperat forelder kunne gjort særlig mye ved å reise ned dit. En privatdetektiv som kjenner landet, språket og kan snakke med folk, derimot. 

Anonymkode: 51535...8be

Enig, eneste foreldrene kan gjøre, er vel å håpe på det beste. Grusom situasjon, som ikke blir bedre av at folk kritiserer familien.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Like naturlig å tenke at hun gikk på stranda med skoene i hånda. 

Jeg ser ikke at jeg som desperat forelder kunne gjort særlig mye ved å reise ned dit. En privatdetektiv som kjenner landet, språket og kan snakke med folk, derimot. 

Anonymkode: 51535...8be

Det har jo blitt skrevet at hun hadde nytt kamera og skulle ta bilder. Hva slags kamera har jeg ikke fått med meg noe om, men når jeg tar bilder med speilreflekskameraet mitt bruker jeg begge hender, så det er ikke forenlig med å bære sko i hånda.

UD advarer spesifikt mot de sterke strømmene i havet utenfor Sør-Afrika på sine sider og jeg har selv vasset på et par forskjellige strender i SA og kjent strømmene helt inne på grunna, det var vanskelig å gå. Kombinasjonen av sterke strømmer og uvær kan ha blitt katastrofal.

Anonymkode: 6e861...c75

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det har jo blitt skrevet at hun hadde nytt kamera og skulle ta bilder. Hva slags kamera har jeg ikke fått med meg noe om, men når jeg tar bilder med speilreflekskameraet mitt bruker jeg begge hender, så det er ikke forenlig med å bære sko i hånda.

UD advarer spesifikt mot de sterke strømmene i havet utenfor Sør-Afrika på sine sider og jeg har selv vasset på et par forskjellige strender i SA og kjent strømmene helt inne på grunna, det var vanskelig å gå. Kombinasjonen av sterke strømmer og uvær kan ha blitt katastrofal.

Anonymkode: 6e861...c75

Da er det vel sannsynlig at hun aldri blir funnet? Også med tanke på hvithaien det er mye av der nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner, diskriminerende, nedsettende og hatefullt innhold, brukerdebatt og avsporinger, samt svar til dette.

Yvonne (admin)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg frykter nok mest at noen har gjort henne noe. 

Anonymkode: 8877b...bd1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Luckiness skrev:

Selvom faren tviler på at hun har vasset ut i vannet pga svømmedyktighet og «vant med sjøen» så kan man aldri si aldri...litt vassing høres jo uskyldig ut og plutselig går man litt og litt lengre ut...vil ikke komme med noen teori. Men de kan hvertfall ikke utelukke det kun fordi faren mener at hun aldri ville gjort det.

Jeg tror også det er dette som er skjedd. At hun har tatt av seg på beina og vasset litt for å ta noen fine bilde. Det har ingen ting med svømmedyktighet eller bading å gjøre. 

Dette forklarer de pent oppstilte skoene og hvorfor telefonen ikke er blitt funnet. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, The Kitten skrev:

Jeg tror hun har druknet eller blitt spist av en hai.

Jeg tror også egentlig det. Det har vel enda ikke kommet frem noe som tyder på noe kriminelt? Hvis det har vært en "kamp" hvor man prøver å komme seg unna så hadde de vel gjerne registrert spor og merker i sanden? (Nå vet ikke jeg hvor mye sanden der flytter på seg ved vind, endres ved regn e.l. Kommer vel an på om den er hardpakket og våt eller helt tørr). 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...