Gå til innhold

Den savnede studenten i Sør-Afrika


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kanskje hun skulle møte noen, når hun dro ut alene?

Anonymkode: 7b12c...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje hun skulle møte noen, når hun dro ut alene?

Anonymkode: 7b12c...999

Men var det ikke første dagen deres der, eller hvor lenge hadde de vært der? Sånne ting har litt å si. Jeg synes det er rart at hun valgte å gå dit alene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Tidligere har det blitt opplyst at hun gikk tilbake til stranden for å ta bilder, men ifølge hotellet lå kameraet hennes igjen på rommet, noe en politikilde også bekrefter. Mobilen hennes lå også igjen på stranden.

– Dette samsvarer ikke med at hun skal ha vasset uti vannet for å ta bilder av solnedgangen, sier en anonym politikilde til avisen"https://www.adressa.no/nyheter/utenriks/2018/04/23/NRK-Brannsjef-tror-norsk-student-druknet-16540637.ece

Om hun gikk for å bade, er det vel  naturlig å bytte om til badetøy/  ta av det hun evt hadde på seg av  yttertøy/ kjole/ bukser/ genser/ annet (og dette ville da naturligvis ha ligget igjen på stranden)?

Anonymkode: 7b12c...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, A_nanas skrev:

Men var det ikke første dagen deres der, eller hvor lenge hadde de vært der? Sånne ting har litt å si. Jeg synes det er rart at hun valgte å gå dit alene.

Jeg vet ikke hvor lenge de hadde vært der.  Kanskje var det butikker i nærheten, og hun dro ut for å handle? Har noen av dere et kart over området der hun bodde, og kan  poste det her, slik at man ser omgivelsene  i nærheten at det stedet hun bodde og stranden?

Anonymkode: 7b12c...999

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"I løpet av rundt ti minutter forsvant den savnede nordmannen fra stranda hun sist ble sett på. Det har vennene til den savnede norske kvinnen forklart."

"Den siste sikre observasjonen av henne er fra onsdag kveld. Mens vennene gikk inn på hotellet, var hun rundt hundre meter bak dem, sier talsmann i den sørafrikanske kystvakta"https://www.tv2.no/nyheter/9810013/

Det som står i siste avsnitt her, stemmer jo ikke med andre ting som sto, om at Marie dro alene fra  det stedet der  de  bodde?

Hva er korrekt informasjon?

Anonymkode: 7b12c...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, A_nanas skrev:

Her står det at hun var sammen med de andre på stranda, men gikk 100 meter etter og at de ikke fant henne sammen med de andre da de kom på hotellet. https://www.cxpress.co.za/editors-desk/search-for-missing-foreign-student-continues/

Ja, det samme står her. Er det det som er korrekt da? : "Den 20 år gamle kvinnen forsvant onsdag kveld. Hun ble sist sett på stranda Myoli Beach i Sedgefield. I dette området skal det være kraftige understrømmer.

Ifølge Stavanger Aftenblad var det en privatpeson i Sedgefield som mandag sørget for at et helikopter ble stilt til rådighet for politiet i søket etter den savnede.

Østbø studerer i Frankrike og var på studietur til Sør-Afrika da hun forsvant. Hun ankom Sedgefield onsdag sammen med en gruppe internasjonale studenter.

Rundt klokka 18 gikk en gruppe studenter en tur på standa og vendte tilbake ved 19-tiden. Marie ble sist sett rundt klokka 19 på stranda, ifølge kystvakten i Sør-Afrika. Vennene slo alarm etter å ha oppdaget at hun ikke kom tilbake sammen med de andre i gruppen."https://www.nettavisen.no/nyheter/utenriks/politiet-om-savnede-marie---vi-holder-alle-muligheter-apne/3423457535.html

Hun hadde vært der siden onsdag. Til deg som spurte om hvor lenge hun hadde vært der.

Anonymkode: 7b12c...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det samme står her. Er det det som er korrekt da? : "Den 20 år gamle kvinnen forsvant onsdag kveld. Hun ble sist sett på stranda Myoli Beach i Sedgefield. I dette området skal det være kraftige understrømmer.

Ifølge Stavanger Aftenblad var det en privatpeson i Sedgefield som mandag sørget for at et helikopter ble stilt til rådighet for politiet i søket etter den savnede.

Østbø studerer i Frankrike og var på studietur til Sør-Afrika da hun forsvant. Hun ankom Sedgefield onsdag sammen med en gruppe internasjonale studenter.

Rundt klokka 18 gikk en gruppe studenter en tur på standa og vendte tilbake ved 19-tiden. Marie ble sist sett rundt klokka 19 på stranda, ifølge kystvakten i Sør-Afrika. Vennene slo alarm etter å ha oppdaget at hun ikke kom tilbake sammen med de andre i gruppen."https://www.nettavisen.no/nyheter/utenriks/politiet-om-savnede-marie---vi-holder-alle-muligheter-apne/3423457535.html

Hun hadde vært der siden onsdag. Til deg som spurte om hvor lenge hun hadde vært der.

Anonymkode: 7b12c...999

Takk. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med å stoppe for å tisse, er en naturlig årsak  for å gå litt bak de andre. Var bare noe jeg kom til å tenke på.

Anonymkode: 7b12c...999

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det med å stoppe for å tisse, er en naturlig årsak  for å gå litt bak de andre. Var bare noe jeg kom til å tenke på.

Anonymkode: 7b12c...999

Men de skulle jo til hotellet? Er vel mer delikat å gå på en skikkelig do da. Men kanskje det var få doer der, ikke vet jeg.

Endret av A_nanas
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanligvis mye andre folk ute der på den tiden hun forsvant? Jeg tenker på eventuelle vitner.

Anonymkode: 7b12c...999

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det samme står her. Er det det som er korrekt da? : "Den 20 år gamle kvinnen forsvant onsdag kveld. Hun ble sist sett på stranda Myoli Beach i Sedgefield. I dette området skal det være kraftige understrømmer.

Ifølge Stavanger Aftenblad var det en privatpeson i Sedgefield som mandag sørget for at et helikopter ble stilt til rådighet for politiet i søket etter den savnede.

Østbø studerer i Frankrike og var på studietur til Sør-Afrika da hun forsvant. Hun ankom Sedgefield onsdag sammen med en gruppe internasjonale studenter.

Rundt klokka 18 gikk en gruppe studenter en tur på standa og vendte tilbake ved 19-tiden. Marie ble sist sett rundt klokka 19 på stranda, ifølge kystvakten i Sør-Afrika. Vennene slo alarm etter å ha oppdaget at hun ikke kom tilbake sammen med de andre i gruppen."https://www.nettavisen.no/nyheter/utenriks/politiet-om-savnede-marie---vi-holder-alle-muligheter-apne/3423457535.html

Hun hadde vært der siden onsdag. Til deg som spurte om hvor lenge hun hadde vært der.

Anonymkode: 7b12c...999

Hun forsvant samme dag som hun ankom? Først nå la jeg merke til at det sto det...

Rart at hun ikke valgte å holde seg tett sammen med gruppen.

Anonymkode: 7b12c...999

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det vanligvis mye andre folk ute der på den tiden hun forsvant? Jeg tenker på eventuelle vitner.

Anonymkode: 7b12c...999

Jeg vil tro nei, pga været. Men jeg synes det er rart at ingen i gruppa hennes på 10 personer så noe som helst. Kan hun ha blitt uvenn med noen av dem, siden hun valgte å gå bak dem? Legg merke til at INGEN har latt seg intervjue, iallefall ikke med navn og bilde. 

Endret av A_nanas
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, A_nanas said:

Jeg vil tro nei, pga været. Men jeg synes det er rart at ingen i gruppa hennes på 10 personer så noe som helst. Kan hun ha blitt uvenn med noen av dem, siden hun valgte å gå bak dem? 

Det var mørkt, og det finnes mange grunner til at hun kunne hengt etter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, A_nanas skrev:

Jeg vil tro nei, pga været. Men jeg synes det er rart at ingen i gruppa hennes på 10 personer så noe som helst. Kan hun ha blitt uvenn med noen av dem, siden hun valgte å gå bak dem? 

Takk for svar. Enig i at det er rart. 
De gikk fra stranden og mot der de bodde. Kan hun ha glemt igjen mobil og / eller sko på stranden og gått til bake til stranden for å hente det?

Anonymkode: 7b12c...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Camlon skrev:

Det var mørkt, og det finnes mange grunner til at hun kunne hengt etter.

Så hvorfor har den eneste uttalte grunnen vært at hun skulle ta bilder, når kameraet lå på rommet? Hva har de 10 andre sagt er grunnen? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...