Gå til innhold

Den savnede studenten i Sør-Afrika

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Enig i at det er rart. 
De gikk fra stranden og mot der de bodde. Kan hun ha glemt igjen mobil og / eller sko på stranden og gått til bake til stranden for å hente det?

Anonymkode: 7b12c...999

Usikkert. Vil tro man merker fort om man går uten sko. Hadde vært noe annet om det bare var mobilen.

Endret av A_nanas
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

En veldig merkelig  forsvinning, synes jeg. Om hun ble ovefalt mens hun gikk 100 meter bak de andre, skulle noen kunne ha hørt henne rope (om ikke vinden gikk i en slik retning at lyden bar bort fra de andre med vinden da)?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, A_nanas skrev:

Usikkert. Vil tro man merker fort om man går uten sko.

Hvis man allerede har gått uten sko i sanden en stund er det ikke sikkert hun tenkte over det før hun kom til veien igjen, og derfor gikk tilbake. Men det er jo og et kamera som har fanget opp at hun gikk alene fra restauranten til stranden kl 18:15? Gikk hun allerede da 100 meter bak de andre?

Anonymkode: 4ae9b...164

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man allerede har gått uten sko i sanden en stund er det ikke sikkert hun tenkte over det før hun kom til veien igjen, og derfor gikk tilbake. Men det er jo og et kamera som har fanget opp at hun gikk alene fra restauranten til stranden kl 18:15? Gikk hun allerede da 100 meter bak de andre?

Jeg forstår ikke dette med tidspunktene. "Rundt klokka 18 gikk en gruppe studenter en tur på standa og vendte tilbake ved 19-tiden. Marie ble sist sett rundt klokka 19 på stranda, ifølge kystvakten i Sør-Afrika. Vennene slo alarm etter å ha oppdaget at hun ikke kom tilbake sammen med de andre i gruppen."https://www.nettavisen.no/nyheter/utenriks/politiet-om-savnede-marie---vi-holder-alle-muligheter-apne/3423457535.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var det sånn at mobiltelefonen ble funnet på stranda? Isåfall må de jo ta en titt på den; hvilke bilder hun kanskje tok på stranden etc. Jeg tipper hun har blitt tatt av sjøen og druknet.

Sør Afrika er et ekstremt kriminell sted. Husker jeg så en overvåkningsvideo på internett, hvor en svart mann gikk bort til to som fylte bensin på bensinstasjon, skøyt dem og stakk av med veska bare.. Derfor synes jeg det er rart hvis man finner eiendelene hennes, og ikke henne..

Noe som får meg til å tenke at det var en ulykke.

Anonymkode: f84aa...903

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nettopp, godt observert. Det er dette som er det rare. Hvorfor gikk hun alene? Hun reiste med en mexicansk veninne som etter forsvinningen ble helt fra seg, men måtte være igjen i SA noen dager for å forklare seg. Husker ikke hvor jeg leste dette. Hun er nå tilbake i Frankrike hvor de studerte og veninnene tar vare på henne. En digresjon, MEN det kan ha vært en konflikt her. Det er første kveld på den andre siden av jordkloden, wtf? Man holder jo sammen, slarver og ler og har det gøy med de andre i gruppa. Alle er sikkert kjempeslitne så de drar tidlig tilbake til hotellet. Hva skjedde på den restauranten?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Var det sånn at mobiltelefonen ble funnet på stranda? Isåfall må de jo ta en titt på den; hvilke bilder hun kanskje tok på stranden etc. Jeg tipper hun har blitt tatt av sjøen og druknet.

Sør Afrika er et ekstremt kriminell sted. Husker jeg så en overvåkningsvideo på internett, hvor en svart mann gikk bort til to som fylte bensin på bensinstasjon, skøyt dem og stakk av med veska bare.. Derfor synes jeg det er rart hvis man finner eiendelene hennes, og ikke henne..

Hun er verdt mye mer enn mobilen hennes.

Og mobilen kan bli brukt til å spore dem.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når slike ting skjer, hadde det vært bra for oppklaringen sin del om man hadde en innoperert sporingsbrikke i seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle hun ha gått ned til sjøen frivillig på det tidspunktet, når de var på vei til det stedet de bodde?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Camlon skrev:

Hun er verdt mye mer enn mobilen hennes.

Og mobilen kan bli brukt til å spore dem.

Altså, på hvilken måte er hun "verdt mye mer enn mobiltelefonen" når hun er sporløst forsvunnet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke opp hele artikkelen, men nå skal de ikke søke mer i sjøen etter Marie.

IMG_7363.PNG

Endret av A_nanas
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, A_nanas skrev:

Får ikke opp hele artikkelen, men nå skal de ikke søke mer i havet etter Marie.

IMG_7363.PNG

Takk. Fra artikkelen: "Tidligere mandag fortalte Christopher Spies, som er pressetalsmann i det lokale politiet i Sedgefield, at politiet ikke etterforsker forsvinningen som en kriminalsak. «Dette er ikke et åsted», sa Spies på direkte spørsmål fra Aftenbladet."

Hvorfor sa han at dette ikke er et åsted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

"- Det er vanlig rutine å avslutte søk i sjøen etter fem dager. Jeg kan ikke si at vi aldri kommer til å gjenoppta søket, men slik saken er nå er vi ferdige med å lete etter savnede i sjøen, sier politibetjent Francois Cowley til Aftenbladet.

Videre sier politibetjenten at det tirsdag vil bli gjennomført søk til lands."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk. Fra artikkelen: "Tidligere mandag fortalte Christopher Spies, som er pressetalsmann i det lokale politiet i Sedgefield, at politiet ikke etterforsker forsvinningen som en kriminalsak. «Dette er ikke et åsted», sa Spies på direkte spørsmål fra Aftenbladet."

Hvorfor sa han at dette ikke er et åsted?

Har de OMBESTEMT seg, etter at denne uttalelsen kom? ""Politiet arbeider med to hovedteorier på hva som kan ha skjedd med stavangerkvinnen: Enten ble hun overfalt og bortført, eller så gikk hun ut i sjøen frivillig, for å bade eller for å ta bilder med fotoapparatet hun nettopp hadde kjøpt.""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har de OMBESTEMT seg, etter at denne uttalelsen kom? ""Politiet arbeider med to hovedteorier på hva som kan ha skjedd med stavangerkvinnen: Enten ble hun overfalt og bortført, eller så gikk hun ut i sjøen frivillig, for å bade eller for å ta bilder med fotoapparatet hun nettopp hadde kjøpt.""

Denne uttalelsen ble skrevet her for 3 dager siden https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/G1gb39/Sor-Afrikansk-politi-om-letingen-etter-Marie-20--Flere-ar-siden-noen-ble-bortfort-her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

"Myoli Beach, stranden Marie Sæther Østbø (20) gikk ut på alene onsdag kveld, er kjent for at sjøen der har har strie undervannsstrømmer. – Stranden er ikke blant de tryggeste strendene. Her kan det være noen ganske heftige strømmer, og ja, haier blir sett her fra tid til annen. Men haier blir observert langs ..."https://www.aftenposten.no/verden/i/7lgwvv/Lokalkjente-Sjoen-kan-vare-farlig-pa-Myoli-Beach

MEN, hvor  er det opplyst om at hun gikk alene ned til stranden etter at de var på vei til hotellet, og har noen observert at hun gikk ned mot stranden etter at hun gikk  bak de andre på vei til der de bodde på kvelden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Myoli Beach, stranden Marie Sæther Østbø (20) gikk ut på alene onsdag kveld, er kjent for at sjøen der har har strie undervannsstrømmer. – Stranden er ikke blant de tryggeste strendene. Her kan det være noen ganske heftige strømmer, og ja, haier blir sett her fra tid til annen. Men haier blir observert langs ..."https://www.aftenposten.no/verden/i/7lgwvv/Lokalkjente-Sjoen-kan-vare-farlig-pa-Myoli-Beach

MEN, hvor  er det opplyst om at hun gikk alene ned til stranden etter at de var på vei til hotellet, og har noen observert at hun gikk ned mot stranden etter at hun gikk  bak de andre på vei til der de bodde på kvelden?

Restauranten (hvor de spiste middag) sine kamera har fanget henne opp ca 18:15, der hun går alene mot stranden. Husker ikke hvilken avis som skrev det men har stått flere steder. Siste observasjon gjort kl 19, av gruppen hun var med.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Restauranten (hvor de spiste middag) sine kamera har fanget henne opp ca 18:15, der hun går alene mot stranden. Husker ikke hvilken avis som skrev det men har stått flere steder. Siste observasjon gjort kl 19, av gruppen hun var med.

Takk. Men var de ikke sammen på stranden? De gikk sammen  (dvs Marie gikk 100 meter bak de andre) på vei fra stranden senere på kvelden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde de drukket på restauranten? 

Hvis hun var litt brisen, så er det jo mye mer sannsynlig med drukning. 

Anonymkode: 8606d...a5b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...