Gå til innhold

Har du løpt i dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ble 6,5 km veksling mellom gåing og løping i lysløypen med både oppover- og nedoverbakker. Dagsformen var dårlig. Følte jeg så tung i kroppen  så klarte ikke å presse meg skikkelig hardt i dag. Savner å lett kunne løpe en mil i strekk, men jeg kommer vel dit igjen etter hvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg løp i går. En liten 4 km. Løp bl.a. opp en bakke som jeg alltid sliter med, den er lang og drøy, men klarte i går faktisk å holde en rimelig lav puls opp der. Veldig fornøyd, og beina kjentes lette og gode. 

Jeg har også meldt meg på diverse løp nå. Deilig å ha noen helt konkrete mål å jobbe mot.

Skal noen andre delta på noen løp fremover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Økt på 5 km. Årets hittil raskeste tempo. :) Akkurat nå løper jeg to økter per uke, sykler tre økter og går to lengre restitusjonsturer. Skal etter hvert øke det til tre løpeturer per uke, men må være litt forsiktig nå på våren for å ikke bli overtrent. To-tre uker til med denne fordelingen før jeg øker det tenker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA! Ble en tur med fartslek, om jeg kan kalle det det. Trodde løpeformen skulle være bra i dag, men sleit allerede under oppvarminga med tung pust og hjertebank. Endte med ca 6 km i rolig tempo, med noen bakkeintervaller og noen gå-perioder. Utforska også noen sidestier i skogen. :) Deilig å være ute i dag, akkurat passe løpevær med 13 grader. 

Anonymkode: aa750...41c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løp til bussen i dagtidlig! 

 

Skal også ut på en  tur nå i ikveld. Løper 1mil i uka!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Diamant

Akkurat ferdig med dagens løpetur👟👟

Prøver å løpe 5-6 dager i uka.Alt fra 3km i bakke til 8 km i litt flatere terreng:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 hours ago, Wolfmoon said:

Jeg løp i går. En liten 4 km. Løp bl.a. opp en bakke som jeg alltid sliter med, den er lang og drøy, men klarte i går faktisk å holde en rimelig lav puls opp der. Veldig fornøyd, og beina kjentes lette og gode. 

Jeg har også meldt meg på diverse løp nå. Deilig å ha noen helt konkrete mål å jobbe mot.

Skal noen andre delta på noen løp fremover?

Ja! Skal løpe KK-mila i sommer, og løp Winter run tidligere i år (mitt første løp💪) Enn du?

Idag ble det intervaller på mølle: stigning på 6% og 9.5 km/t. Gikk bedre enn forventet! Søndag blir det langtur i skogen😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, CoolSistah said:

Ja! Skal løpe KK-mila i sommer, og løp Winter run tidligere i år (mitt første løp💪) Enn du?

Idag ble det intervaller på mølle: stigning på 6% og 9.5 km/t. Gikk bedre enn forventet! Søndag blir det langtur i skogen😍

Løper også KK-mila, fast tradisjon hvert år. Det var der min "løpekarriere" startet. Skal også på Midtsommernattsløpet, Oslomila og halvmaraton under Oslo maraton. Det siste er vel hovedmålet i år, de andre er mer for kos og være sosial :) 

Nå skal jeg ut og løpe i sola! :sol: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har løpt på mølla i dag. 2km + 30 min crossfit + 2km.

Prøver å ha to-tre løpeturer ute i løpet av uka samt at jeg bruker mølla som oppvarming før styrke/crossfit-øktene. I tillegg så blir det naturlige intervaller på hinderløpstreningene. 🙂

Skal springe første løpet i år på 17.mai, morgenløp på 5km. Ellers er det et par hinderløp på planen og kanskje halvmaraton om jeg kommer så langt med treningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løp 4,5 km på mølle i dag, og ble _helt_ utslitt - så foreløpig går det bare så som så med mitt «bli glad i å løpe»-prosjekt 😂 sliter veldig med at jeg får helt hinsides hodepine av å løpe, og den varer helt til dagen etterpå uansett om jeg tar smertestillende. Jeg drikker masse, i dag drakk jeg 1,5 l under løpingen, + 0,7 l da jeg gikk av mølla. Svetter veldig mye også, men ikke over to liter liksom... noen som har vært borti problemet og kanskje har en løsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Diamant

Ble en løpetur på 5 km i dag.Visste jeg skulle ut å gå en lang tur med familien seinere på dagen,så da ble det en litt kortere tur enn planlagt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har løpt en 12 min test i dag, pluss oppvarming og nedjogging. Gikk overraskende bra, selv med litt tunge bein. Slo også mitt personlige beste på et Strava-segment, så livet er godt :laugh: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Bananmilkshake skrev:

Løp 4,5 km på mølle i dag, og ble _helt_ utslitt - så foreløpig går det bare så som så med mitt «bli glad i å løpe»-prosjekt 😂 sliter veldig med at jeg får helt hinsides hodepine av å løpe, og den varer helt til dagen etterpå uansett om jeg tar smertestillende. Jeg drikker masse, i dag drakk jeg 1,5 l under løpingen, + 0,7 l da jeg gikk av mølla. Svetter veldig mye også, men ikke over to liter liksom... noen som har vært borti problemet og kanskje har en løsning?

Kan det tenkes at du er anspent mens du løper? Viktig å slappe av i skuldrene. Høye, stive skuldre gir i alle fall meg hodepine lett. 

Anonymkode: aa750...41c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 hours ago, Bananmilkshake said:

Løp 4,5 km på mølle i dag, og ble _helt_ utslitt - så foreløpig går det bare så som så med mitt «bli glad i å løpe»-prosjekt 😂 sliter veldig med at jeg får helt hinsides hodepine av å løpe, og den varer helt til dagen etterpå uansett om jeg tar smertestillende. Jeg drikker masse, i dag drakk jeg 1,5 l under løpingen, + 0,7 l da jeg gikk av mølla. Svetter veldig mye også, men ikke over to liter liksom... noen som har vært borti problemet og kanskje har en løsning?

 

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan det tenkes at du er anspent mens du løper? Viktig å slappe av i skuldrene. Høye, stive skuldre gir i alle fall meg hodepine lett. 

Anonymkode: aa750...41c

Enig i det AB nevner. Lett å bli anspent i nakke og skuldre, særlig når man presser seg hardt, og det kan slå ut i hodepine.

Samtidig tror jeg kanskje at du hadde lyktes bedre med prosjekt "bli glad i å løpe" hvis du ikke presser deg så du blir totalt utslitt hver gang. Snakker av erfaring her, tok meg lang tid å finne ut at jeg ikke måtte gå helt i kjelleren hver gang jeg trente, og da ble det også vesentlig mer lystbetont å løpe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.4.2018 den 15.28, AnonymBruker skrev:

Jeg var en tur innom butikken for å kjøpe mat :)

Anonymkode: a1cbe...3ae

Det har jeg også. Gidder ikke jogge, men trener styrke på gulvet hjemme, og går tur. Jogging passer ikke for alle, og jeg liker det ikke heller.

Anonymkode: 221f4...45d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! :D i kveld ble det en kort tur i raskt (for meg!) tempo. Ville løpe lenger, men kneet murrer. Prøver å høre på kroppen denne sesongen, kanskje holder jeg meg relativt skadefri? 🤞

Anonymkode: aa750...41c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke i dag, men både lørdag og søndag :) 

Jeg er veldig inspirert av denne tråden, og ett av målene var å kunne skryte av meg selv her inne etterpå.

Jeg har aldri før hatt mot til å jogge ute, i redsel for å møte kjente, måtte stoppe så andre ser det, bli litt ledd av siden jeg er overvektig. Men jeg har jogget litt på mølle, selv om det har blitt litt lite i det siste. Uansett så er jeg i mine øyne totalt nybegynner!

Runden "min" er nøyaktig 10K, og jeg har gått den i mange år allerede. Men først denne helgen motet jeg meg opp og jogget det jeg orket. Og jeg orket faktisk mye mer enn jeg hadde trodd :)  Jeg tenkte på det som skrives her, om å holde lav puls, og med det i tankene, så fokuserte jeg på at jogge i lav fart, var bedre enn å sprenge seg totalt etter 100 meter. Og det ga meg en enorm mestringsfølelse!!!!

Jeg brukte 90 minutt på mila, og det er jeg faktisk veldig godt fornøyd meg :) Målet fremover blir å forbedre denne tiden, og se hva JEG kan klare å prestere.

Men først må jeg investere i bedre løpesko...

Anonymkode: 8e76b...902

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke i dag, men både lørdag og søndag :) 

Jeg er veldig inspirert av denne tråden, og ett av målene var å kunne skryte av meg selv her inne etterpå.

Jeg har aldri før hatt mot til å jogge ute, i redsel for å møte kjente, måtte stoppe så andre ser det, bli litt ledd av siden jeg er overvektig. Men jeg har jogget litt på mølle, selv om det har blitt litt lite i det siste. Uansett så er jeg i mine øyne totalt nybegynner!

Runden "min" er nøyaktig 10K, og jeg har gått den i mange år allerede. Men først denne helgen motet jeg meg opp og jogget det jeg orket. Og jeg orket faktisk mye mer enn jeg hadde trodd :)  Jeg tenkte på det som skrives her, om å holde lav puls, og med det i tankene, så fokuserte jeg på at jogge i lav fart, var bedre enn å sprenge seg totalt etter 100 meter. Og det ga meg en enorm mestringsfølelse!!!!

Jeg brukte 90 minutt på mila, og det er jeg faktisk veldig godt fornøyd meg :) Målet fremover blir å forbedre denne tiden, og se hva JEG kan klare å prestere.

Men først må jeg investere i bedre løpesko...

Anonymkode: 8e76b...902

Bra jobba! Jeg syns du skal være kjempestolt av deg selv! :duskedame::duskedame::duskedame: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.5.2018 den 23.04, AnonymBruker skrev:

Ja! :D i kveld ble det en kort tur i raskt (for meg!) tempo. Ville løpe lenger, men kneet murrer. Prøver å høre på kroppen denne sesongen, kanskje holder jeg meg relativt skadefri? 🤞

Anonymkode: aa750...41c

Ja, alltid smart å lytt e til kroppen!

Forresten veldig viktig å streke ut hofteleddsbøyer og framside lår for å unngå en del kneproblemer! Har tidligere slitt med vonde knær (utsiden av kneet), men etter at jeg lærte meg til å tøye ut disse sikkelig, går det veldig bra. Stopper og tøyer underveis av og til også! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...