Gå til innhold

Ønsker meg en baby!


FruFiolett

Anbefalte innlegg

Idag har jeg tatt blodprøver og startet på Letrozol! For en dag! 👏🏼☺️

 

Jeg kom til å tenke på en ting gynekologen sa - han mente nemlig at vi skulle ha sex annenhver dag fra syklusdag 12 til og med dag 22. Er det en god plan? Eller burde jeg teste for eggløsning og heller legge inn all sexen i dagene før og etter? Han mente vi ikke burde ha sex hver dag faktisk (ihvertfall ikke før sædprøven er tatt og viser veldig god kvalitet), så da gjør vi nok ikke det, men er det ikke veldig unødvendig å ha pliktsex helt fra dag 12 hvis eggløsninga ikke skjer før en uke etterpå liksom? 🤔 Det er ikke akkurat så innmari gøy med denne pliktsexingen🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 timer siden, FruFiolett skrev:

Idag har jeg tatt blodprøver og startet på Letrozol! For en dag! 👏🏼☺️

 

Jeg kom til å tenke på en ting gynekologen sa - han mente nemlig at vi skulle ha sex annenhver dag fra syklusdag 12 til og med dag 22. Er det en god plan? Eller burde jeg teste for eggløsning og heller legge inn all sexen i dagene før og etter? Han mente vi ikke burde ha sex hver dag faktisk (ihvertfall ikke før sædprøven er tatt og viser veldig god kvalitet), så da gjør vi nok ikke det, men er det ikke veldig unødvendig å ha pliktsex helt fra dag 12 hvis eggløsninga ikke skjer før en uke etterpå liksom? 🤔 Det er ikke akkurat så innmari gøy med denne pliktsexingen🙄

Vi er nesten like langt, jeg tok første tablett med letrozol nå i dag :)

Forstår tankegangen din om pliktsex, testing +++ Jeg tror jeg selv hadde ventet på litt utslag på tester før jeg hadde begynt å legge ned en iherdig innsats i senga 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Patriotpaula skrev:

Vi er nesten like langt, jeg tok første tablett med letrozol nå i dag :)

Forstår tankegangen din om pliktsex, testing +++ Jeg tror jeg selv hadde ventet på litt utslag på tester før jeg hadde begynt å legge ned en iherdig innsats i senga 🙊

Oi, så spennende! Første gang med Letrozol? Ja, vi får se, tipper nok vi venter til det nærmer seg😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FruFiolett skrev:

Oi, så spennende! Første gang med Letrozol? Ja, vi får se, tipper nok vi venter til det nærmer seg😅

Ja, første gang med letrozol :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste dagene har jeg hatt utrolig vondt i kroppen, litt sånn influensa-aktig, men er helt frisk og rask ellers. Kan det være bivirkning av Letrozol? Det er faktisk ganske plagsomt, så jeg håper egentlig det er en bivirkning, for da går det vel over når jeg er ferdig med de fem dagene🙄 Ellers merker jeg ingen ting, men det gjør man kanskje ikke heller. Jeg er veldig spent på denne måneden, jeg leser jo rundt omkring at noen opplever voldsomt kluss med syklusene på Letrozol, og det blir i så fall veldig kjipt! Og jeg aner jo heller ikke om det funker i deg hele tatt, så jeg prøver å minne meg selv på at det på ingen måte er garanti for at jeg blir gravid nå til tross for disse hjelpetiltakene. Ikke så lett det siste der, jeg kjenner at jeg dessverre har ganske store forhåpninger. Men jeg har allerede argumentene klare for hvorfor det er en ulempe å bli gravid i desember hvis jeg ikke blir det; blant annet fordi den kinesiske fødselskalenderen er blå denne måneden🙈 Jeg vet det er teit😅 Men det er bare et halmstrå å gripe fatt i hvis jeg ikke blir gravid - det er SÅ KLART det jeg vil! 🤞🏼💙❤️

Endret av FruFiolett
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag tok jeg siste Letrozol, og først idag definerer jeg mensen som over. 7 dager med mensen, det er ganske heftig! Så nå begynner vi jo virkelig å telle dagene da! Hvis jeg har hatt ultimat effekt skal vel egentlig eggløsning skje på ca dag 14/15? Det er i så fall allerede tirsdag/onsdag allerede neste uke! Mannen skal endelig sjekke svømmerne sine neste uke også, så det skjer for så vidt mye spennende. Men hvordan vil en sånn sædprøve påvirke prøvingen? Altså, kan man for eksempel ha sex kvelden før den prøven skal tas? Og når gynekologen anbefalte sex annenhver dag, så betyr vel det utløsning annenhver dag da, men den testen kan jo ikke erstatte en dag liksom! 🤔 Typisk at han skulle få en time akkurat oppi EL da🤦🏼‍♀️ Men ok, vi antar jo at de svømmerne er i tipp topp form, så da gjør det kanskje ikke noe med daglig utløsning heller🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FruFiolett skrev:

Idag tok jeg siste Letrozol, og først idag definerer jeg mensen som over. 7 dager med mensen, det er ganske heftig! Så nå begynner vi jo virkelig å telle dagene da! Hvis jeg har hatt ultimat effekt skal vel egentlig eggløsning skje på ca dag 14/15? Det er i så fall allerede tirsdag/onsdag allerede neste uke! Mannen skal endelig sjekke svømmerne sine neste uke også, så det skjer for så vidt mye spennende. Men hvordan vil en sånn sædprøve påvirke prøvingen? Altså, kan man for eksempel ha sex kvelden før den prøven skal tas? Og når gynekologen anbefalte sex annenhver dag, så betyr vel det utløsning annenhver dag da, men den testen kan jo ikke erstatte en dag liksom! 🤔 Typisk at han skulle få en time akkurat oppi EL da🤦🏼‍♀️ Men ok, vi antar jo at de svømmerne er i tipp topp form, så da gjør det kanskje ikke noe med daglig utløsning heller🤔

7 dager? 😬 Jeg har etter prevensjonslutt fått to dager med relativt kraftig blødning, for så å spotte 2-3 dager... Jeg tar siste letrozoltablett i morgen 👌🏼 Er det noe skrevet om når man kan forvente EL etter letrozol? Er det dag 14-15? 🧐

Endret av Patriotpaula
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gangene han har testet seg her har han fått beskjed om at han må være avholden 2 dager før. Kan han ikke bare sjekke seg med en gang? Vi har kunnet komme ned levere når det passet oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Patriotpaula skrev:

7 dager? 😬 Jeg har etter prevensjonslutt fått to dager med relativt kraftig blødning, for så å spotte 2-3 dager... Jeg tar siste letrozoltablett i morgen 👌🏼 Er det noe skrevet om når man kan forvente EL etter letrozol? Er det dag 14-15? 🧐

Oi, det var stor forskjell! Jeg har absolutt ikke blødd så kraftig som jeg pleier da - og dette har jo vært «mensen», fremtvunget av Provera, så derfor er det annerledes☺️ Jeg antok bare at EL skulle komme rundt da jeg, det er jo det som egentlig er «normalt»? 🤔 Men da skal jeg kanskje ikke vektlegge det i så stor grad da🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, bondekone skrev:

De gangene han har testet seg her har han fått beskjed om at han må være avholden 2 dager før. Kan han ikke bare sjekke seg med en gang? Vi har kunnet komme ned levere når det passet oss.

Oida, det passer jo litt dårlig🤔 Hmm, her har han fått en egen time, så det var rart🙄 Tror jeg skal be han sjekke opp dette litt😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, FruFiolett skrev:

Oida, det passer jo litt dårlig🤔 Hmm, her har han fått en egen time, så det var rart🙄 Tror jeg skal be han sjekke opp dette litt😅

Stemmer det som er skrevet over her, mannen skal være avholden 2 dager før selve dagen sædprøven avgis. ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er tydeligvis litt forskjellig informasjon ute og går når det gjelder sånn sædprøve, så da blir jo jeg veldig usikker da😳 Mannen ringte aktuelt prøvested for å høre om dette med sex i forkant, og de sa der at så lenge de vet ca hvor lang tid det er siden forrige utløsning så kan de beregne hvor mange svømmere det skal være for å definere kvaliteten. Det trenger derfor ikke å være to dager uten sex i forkant🙄 Så da må vi nesten tro på det da? Eller?🙄🤔 Det blir jo i verste fall en bomtur og behov for ny prøve senere da, men heller det enn å la det gå utover en prøveperiode! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FruFiolett skrev:

Det er tydeligvis litt forskjellig informasjon ute og går når det gjelder sånn sædprøve, så da blir jo jeg veldig usikker da😳 Mannen ringte aktuelt prøvested for å høre om dette med sex i forkant, og de sa der at så lenge de vet ca hvor lang tid det er siden forrige utløsning så kan de beregne hvor mange svømmere det skal være for å definere kvaliteten. Det trenger derfor ikke å være to dager uten sex i forkant🙄 Så da må vi nesten tro på det da? Eller?🙄🤔 Det blir jo i verste fall en bomtur og behov for ny prøve senere da, men heller det enn å la det gå utover en prøveperiode! 

Da tenker jeg du kan høre på de👍 vil tro de fint kan beregne ganske greit. Uansett er jo en sædprøve kun en pekepinn om det er innafor normalområdet eller ikke. Prøvene kan forandre seg ganske mye (det fikk vi erfare!) Så er jo uansett ikke noe konstant😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklusdag 10 idag, og plutselig veldig slimete utflod! Kan det være et tegn på at EL nærmer seg allerede? Trolig er dette ønsketenkning altså, men jeg tror faktisk jeg må begynne å teste for EL idag rett og slett! Jeg håper i alle fall eggløsning har skjedd innen en uke fra idag, men akkurat idag har jeg ikke helt troa - jeg vet ikke helt, men jeg tenker at det er litt for godt til å være sant at man plutselig skal bli gravid første runde på Letrozol. Er det i det hele tatt noen som gjør det liksom🤔 Blir uansett spennende å følge med ift testing da, siden jeg kjørte på med Provera midt i syklusen sist så har jeg jo faktisk ikke testa for eggløsning siden oktober! Så nå krysses alt som krysses kan (unntatt beina...🙄) for at jeg i alle fall har eggløsning!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

37 minutter siden, FruFiolett skrev:

Syklusdag 10 idag, og plutselig veldig slimete utflod! Kan det være et tegn på at EL nærmer seg allerede? Trolig er dette ønsketenkning altså, men jeg tror faktisk jeg må begynne å teste for EL idag rett og slett! Jeg håper i alle fall eggløsning har skjedd innen en uke fra idag, men akkurat idag har jeg ikke helt troa - jeg vet ikke helt, men jeg tenker at det er litt for godt til å være sant at man plutselig skal bli gravid første runde på Letrozol. Er det i det hele tatt noen som gjør det liksom🤔 Blir uansett spennende å følge med ift testing da, siden jeg kjørte på med Provera midt i syklusen sist så har jeg jo faktisk ikke testa for eggløsning siden oktober! Så nå krysses alt som krysses kan (unntatt beina...🙄) for at jeg i alle fall har eggløsning!

Fingers crossed 🤞🏻😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk hva som lyste mot meg idag da! Det er ny rekord, jeg er jo bare på syklusdag 12! Det må jeg bare ta som et veldig godt tegn altså, selvom det er overraskende tidlig☺️ Mulig den smiler imorgen også, så selve eggløsninga er på dag 14 - vi får se. Tester nok både imorgen tidlig og imorgen kveld også. Vi hadde sex igår, men tar nok en runde idag også, og så får vi se! Gynekologen sa jo egentlig annenhver dag - men jeg vet liksom ikke om jeg tørr å hoppe over en dag liksom! Vi prøver uansett idag også, og så får vi se om testen er positiv imorgen også! Dette er så spennende! 🤞🏼🤞🏼

E32304DA-5E32-4519-91EB-84BC19A5A364.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testen smilte idag morres, men nå i kveld var den borte, så da antar vi at eggløsning skjer/har skjedd ila dagen idag eller morgendagen. Vi bestemte oss derfor for å «spare på kruttet» idag, siden svømmerne fra igår fortsatt burde være kontakte oppi der foreløpig, og så tar vi heller ny runde imorgen. Spesielt siden gynekologen anbefalte annenhver dag før vi fikk testa mannen, så tenker jeg det er en god strategi jeg! Håper i alle fall det🤞🏼

Det er heeeelt tydelig at kroppen er allerledes enn den pleier denne runden, og jeg håper såklart det er et tegn på at Letrozolen har effekt. Det er to helt åpenbare forskjeller; for det første har jeg en innmari forhøyet sexdrive! Altså, de siste par dagene har jeg hatt sexdrømmer om natta, vært innmari tiltrukket av mannen min, og ikke minst vært utrolig følsom i underlivet, så planen om null orgasme var faktisk ikke fysisk mulig (hehe😅🙈). En god opplevelse dette faktisk, siden sexlysten har vært heller lunken de siste månedene. Men i tillegg har jeg faktisk skikkelig eggløsningssmerter! Eller, ikke smerter akkurat da, men litt som mensssmerter, sånne murringer som virkelig sier at det skjer ett eller annet rundt i livmorområdet. Jeg hååååper det betyr at det faktisk skjer noe, og ikke bare at kroppen prøver! 🤞🏼🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...