Gå til innhold

Ønsker meg en baby!


FruFiolett

Anbefalte innlegg

Da er ventetiden offisielt igang da - igjen. Jeg antar at eggløsning var igår, så vi hoppet til sengs igår også. Da ble det lørdag, søndag og tirsdag, med eggløsning sannsynligvis tirsdag, det betyr jo at cellene fra søndag burde ligge å vente og sammen med de nye som ankom igår burde det være plenty til å befrukte et egg. Hvis det nå slapp et egg. Det er jo det som er det aller viktigste nå egentlig, og det vet vi jo ikke før om en halv evighet. Altså 12-14 dager😅 Hvis jeg regner med min vanlige lutealfase på 12 dager er IKM på lille julaften, hvis jeg regner 14 dager som er «normalen», blir det 1.juledag. Jeg prøver også å innstille meg på sykluskluss ettersom flere opplever det på Letrozol, men jeg håper selvfølgelig jeg slipper det. Blodprøven på dag 23-24 tar jeg fredag 21.desember. Det blir i alle fall en ekstra spennende jul for oss i år! 🤞🏼🤞🏼

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, bondekone skrev:

Tenk for en jul dette kan bli😍

Ja, virkelig! Men jeg kan liksom ikke unngå å tenke på hvor kjipt det også kan bli da😳 Det er jo knyttet litt forventninger til denne runden her🙄 Men det får vi bare ta, kanskje en hyggelig jul kan bremse en skuffelse litt også🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Patriotpaula skrev:

Uuh, spennende tider i vente. Blir i såfall den beste julegaven du kan få ❤️👶🏻

Ja, uten tvil!❤️🤞🏼 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FruFiolett skrev:

Ja, virkelig! Men jeg kan liksom ikke unngå å tenke på hvor kjipt det også kan bli da😳 Det er jo knyttet litt forventninger til denne runden her🙄 Men det får vi bare ta, kanskje en hyggelig jul kan bremse en skuffelse litt også🤞🏼

Veldig forståelig! Kjenner og denne jula vil bli tøff, er en tid man blir påmint hva man ikke har, men lurt å istedet huske det man har og nyte det😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, bondekone skrev:

Veldig forståelig! Kjenner og denne jula vil bli tøff, er en tid man blir påmint hva man ikke har, men lurt å istedet huske det man har og nyte det😊

Enig i det du skriver @bondekone Julen vil bli litt ekstra sår hvis det ikke klaffer her, men samtidig skal jeg prøve å huske på at forhåpentligvis er dette siste jul uten barn og sette pris på de jeg har rundt meg av familie ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Enig i det du skriver @bondekone Julen vil bli litt ekstra sår hvis det ikke klaffer her, men samtidig skal jeg prøve å huske på at forhåpentligvis er dette siste jul uten barn og sette pris på de jeg har rundt meg av familie ❤️

Så sant så sant begge to, det er jo ved sånne happenings man virkelig får kjenne på det savnet. Det er rart hvordan jeg så for meg å være gravid og relativt langt på vei denne jula, og her sitter jeg da, helt uten. Men, jeg lever i håpet om at neste jul ser annerledes ut! 🤞🏼 Og håper selvfølgelig det er akkurat denne julen vi får positiv test i «gave»! 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, FruFiolett skrev:

Så sant så sant begge to, det er jo ved sånne happenings man virkelig får kjenne på det savnet. Det er rart hvordan jeg så for meg å være gravid og relativt langt på vei denne jula, og her sitter jeg da, helt uten. Men, jeg lever i håpet om at neste jul ser annerledes ut! 🤞🏼 Og håper selvfølgelig det er akkurat denne julen vi får positiv test i «gave»! 😍

Samme som jeg så for meg det! Men den gang ei, enn så lenge! 😬 Krysser fingrene for alle oss 🤞🏻🤞🏻💙❤️

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig er det helg, og vi er på 3 dpo. Jeg føler absolutt INGEN ting som kan tyde på at det har klaffet, og selvom det er aaaaaltfor tidlig å ha symptomer, så hadde jeg jo kanskje tenkt at det skulle være ett eller annet🙄 Men neida, her er det bare å vente, og ventetiden er allerede for lang😅 

 

Mannen har testet svømmerne sine idag, og fikk beskjed om at han hadde ca 12 millioner svømmere. Dette er jo en del under det som er vanlig? Det var «bare» halvannet døgn siden forrige utløsning, men det er vel allikevel for lite? Han fikk beskjed om at det var litt redusert prøve, men at det var opptil fastlegen å avgjøre om det var så lite at det bør følges opp eller ikke. Noen som har noe erfaring? Er det veldig reduserte sjanser for å lykkes? Jeg syns det er helt sykt at 12 millioner skal være for lite, man trenger jo bare én! 😳 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 mill er vel noe lite ja, men ikke alvorlig lite, men sa de noe om andelen som bevegde seg, raskt/fremover osv? Har mye å si det og. Og uansett skal det bare isåfall sjekkes senere. Mannen her fikk beskjed om at han hadde få raske svømmere. Med en senere test var alt fint, og da var det faktisk mange raske svømmere. Så det varierer veldig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, bondekone skrev:

12 mill er vel noe lite ja, men ikke alvorlig lite, men sa de noe om andelen som bevegde seg, raskt/fremover osv? Har mye å si det og. Og uansett skal det bare isåfall sjekkes senere. Mannen her fikk beskjed om at han hadde få raske svømmere. Med en senere test var alt fint, og da var det faktisk mange raske svømmere. Så det varierer veldig! 

Han fikk beskjed om at de bevegde seg normalt, men altså - normalt for den mengden eller normalt som i bra? 🤔 Tenker alltid i etterkant at jeg burde være med på sånne timer, for jeg har så mange spørsmål som mannen ikke tenker på engang😅🤣 Han sa bare at det ikke var grunn til alvorlig bekymring per nå han, men det er neimen ikke god nok informasjon for meg altså😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lest at det normal er mellom 100-400 sædceller i en utløsning, så det høres jo litt lite ut. Men det kan absolutt bedres neste gang!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Cati skrev:

Jeg har lest at det normal er mellom 100-400 sædceller i en utløsning, så det høres jo litt lite ut. Men det kan absolutt bedres neste gang!!!

Oi, hvor har du lest det? Ifølge WHO er det 15 millioner som er normalen🙄🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg også har lest litt forskjellig, blant annet at det varierer fra laboratorium til laboratorium. Virker som «normal-grensen» er satt ned senere år i følge en rapport jeg leste fra OUS. Retningslinjer fra WHO fant jeg fra tilbake til 2010, men mener jeg leste ca. 150 mill? Stod også at fra 10 mill og ned så var det vanskelig med graviditet, men absolutt ingen umulighet. 

Det beste er nok som du sier å høre med de som kan analysene og få korrekt svar der! Jeg mener ikke å skremme! Min mann tok også spermprøve og fikk beskjed om litt liten mengde; hadde 50 mill på en prøve om jeg husker rett. Er noen år siden da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at det forskjell på om analysen forteller om det er snakk om total mengde sædceller og mengde sædceller pr ml... SML skriver om total mengde sædceller, mens de fleste laboratorier jobber utifra pr.ml☺ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, bondekone skrev:

Husk at det forskjell på om analysen forteller om det er snakk om total mengde sædceller og mengde sædceller pr ml... SML skriver om total mengde sædceller, mens de fleste laboratorier jobber utifra pr.ml☺ 

Veldig sant! Jeg snakker om per utløsning, altså total mengde. Mengde væske er vel 2,5-4 ml per utløsning, så man kan jo regne ut da om man vet ml utløsningssekret og antall sædceller per ml ☺️ 

Endret av Cati
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklusdag 6 idag, og idag er det én uke til julaften! Når jeg tenker på det blir jeg superstrateg, tenk at det bare er 7 dager igjen til jul! Men når jeg tenker på at det da også er ca 7 dager til vi vet om vi er gravide eller ei er 7 dager ekstreeeeemt lenge🙄

Jeg føler egentlig allerede at jeg ikke er det da. Altså, jeg har virkelig ikke et eneste symptom. Tidligere har jeg jo av og til kjent litt endringer i kroppen etter antatt eggløsning, men denne gangen kjenner jeg absolutt ingenting, så jeg tviler nesten på at jeg har hatt det nå også. Kan jeg har hatt utslag på Clair Blue eggløsningstest uten å faktisk ha hatt eggløsning? Det føles nesten sånn. Jeg mener, man burde vel kjent ett eller annet? Jeg vet det er for tidlig altså, men jeg har ingen magefølelse eller noe som helst på at noe kan ha skjedd nå. Da blir det i så fall en kjip jul! 🙄 Jeg vet heller ikke når jeg skal begynne å teste denne gangen, jeg har egentlig lyst til å vente til IKM så jeg slipper de skuffende negative testene! Men jeg vet seriøst ikke om jeg klarer å vente, og tenker at det kanskje er greit å ta skuffelsen et par dager før jul enn akkurat lille julaften/julaften/første juledag.

 

Jeg har et annet dilemma: jeg skal jo ta blodprøve nå på fredag, og så vidt jeg har forstått skal den prøven sjekke om jeg hat hatt effekt av Letrozol og dermed hatt eggløsning eller ei? Men når i all verden får jeg svar på det da, nå som vi går inn i julen? Jeg skal vel fortsette å ta Letrozol, men hva om jeg må ha dobbel dose? Trolig får jeg jo mensen lenge før januar igjen, så jeg må jo starte opp i romjula i så fall. Og må jeg ta blodprøver på syklusdag 2-4 den neste syklusen også? Noen av dere kloke hoder som vet noe om dette? 🤔😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...