Gå til innhold

Ønsker meg en baby!


FruFiolett

Anbefalte innlegg

Beklager fraværet mitt de siste dagene, men det har vært en ganske tung helg med mye tanker og mye tårer, men jeg begynner nå - som forventet - å få det litt på avstand. Vi bestemte oss egentlig ganske fort for at jeg bare skulle begynne på Provera, verken jeg eller mannen var villige til å gi kroppen en sjanse til til å ordne opp på egenhånd, da vi anser det som veldig lite sannsynlig at det skulle skje. Så da er jeg igang med det, og det føles for så vidt bra. Jeg er spent på hvor lang tid det tar etter pilleslutt før mensen (eller «mensen») dukker opp, gynekologen sa 2-3 dager, men på pakningsvedlegget står det inntil 8 dager, så jeg er redd det kan bli lange dager. Men ok, det får vi heller bare ta. Hvis Letrozolen gjør jobben sin får vi faktisk til et reelt forsøk før jul, og det hadde vært så godt! 

Som dere sikkert ser at jeg endret navnet på dagboka. Og det er faktisk med litt tungt hjerte. Jeg er virkelig kommet til det punktet hvor jeg ønsker meg en baby, uavhengig. Men, det betyr ikke at jentedrømmen er helt borte, det stikker fortsatt litt i hjertet mitt hvis jeg tenker på at jeg kanskje aldri får en jentebaby. Så vi kommer til å fortsette med de små tulletiltakene vi har gjort til nå - jeg kommer fortsatt til å avstå fra orgasme ved eggløsning, og jeg tar magnesium og kalsium som visstnok skal være de riktige vitaminene for å skape groforhold for jentesvømmerne. Bare fordi jeg tenker at det ikke gjør meg noe, og da vet jeg ihvertfall at jeg gjorde det jeg selv kunne. Og så vet jeg at jeg kommer til å elske en eventuell kommende guttebaby av hele mitt hjerte💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Idag tok jeg siste tablett med Provera, så nå er det bare å vente. Vente på mensen, og ikke minst vente på syklusdag 3 så jeg kan begynne på Letrozol. Og så er det bare å vente å se om det hjelper. Så blir det noen runder pliktsex, og så kommer den verste ventinga av dem alle. Heldigvis er det advent og jul, og den fineste tiden av året i mine øyne, som står for tur nå, og det hjelper litt på humøret. Hvis alt klaffer så kan jeg faktisk være gravid før året er omme - selvom jeg vet at sjansen for det er liten altså. Det er jo ingen garanti for eggløsning selvom jeg tar Letrozol, og etter hva jeg leser her på kvinneguiden i alle fall, så er det mange som heller får mer trøbbel av Letrozol enn de får hjelp. Så ja, vi får vente å se. Vente.

Det har for så vidt vært relativt smertefritt å gå på Provera da. Bortsett fra innmari ømme pupper (som jeg SELVFØLGELIG hadde tolket som graviditetstegn i en hvilken som helst annen syklus) har jeg ikke følt noen forskjell. Håper bare nå at jeg er en av dem som får mensen etter to-tre dager og ikke åtte-ti! Men - også her - er det bare å vente å se. Jeg kommer seriøst til å bli sprø av denne ventingen snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 2 etter pilleslutt, og ingen mensen enda - det var vel for godt til å være sant at jeg skulle være en av de heldige som får mensen med en gang! 🙈 Men okey, jeg har egentlig bestemt meg for å vente til helgen før jeg blir utålmodig - så jeg får vel bare gjøre som jeg selv sier da😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gi opp enda, pleier vel å ta rundt 4-5 dager? Den slimhinnen skal vel bli tykk nok, eller noe (akkurat dette har jeg ikke greie på, men ved vanlig menstruasjon bygges den jo opp og så støtes ut hvis ikke et egg fester seg). 

Krysser fingrene for at mensen kommer snart 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Aryamili skrev:

Ikke gi opp enda, pleier vel å ta rundt 4-5 dager? Den slimhinnen skal vel bli tykk nok, eller noe (akkurat dette har jeg ikke greie på, men ved vanlig menstruasjon bygges den jo opp og så støtes ut hvis ikke et egg fester seg). 

Krysser fingrene for at mensen kommer snart 🤞

Takk! Det står faktisk 2-8 dager i pakningsvedlegget, så det er jo lenge igjen enda🙈 Kom plutselig på at det kanskje er noen som dette faktisk ikke funker på? Det har jeg jo ikke vurdert før😳 Men, må jo bare avvente denne uka da, og krysse fingrene for at den dukker opp! 🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, FruFiolett skrev:

Takk! Det står faktisk 2-8 dager i pakningsvedlegget, så det er jo lenge igjen enda🙈 Kom plutselig på at det kanskje er noen som dette faktisk ikke funker på? Det har jeg jo ikke vurdert før😳 Men, må jo bare avvente denne uka da, og krysse fingrene for at den dukker opp! 🤞🏼

Jeg vil tro det funker på de fleste, er det ikke progesteron da (eller tar jeg helt feil?) Men kjenner igjen tanken, var livredd for ikke å få mensen, for hva gjør man da, liksom? Prøv likevel å ha troa på at den kommer 😊 Tipper du har fått den innen 2-4 dager jeg! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, Aryamili skrev:

Jeg vil tro det funker på de fleste, er det ikke progesteron da (eller tar jeg helt feil?) Men kjenner igjen tanken, var livredd for ikke å få mensen, for hva gjør man da, liksom? Prøv likevel å ha troa på at den kommer 😊 Tipper du har fått den innen 2-4 dager jeg! 

Tusen takk! 😘 Jeg har virkelig troa altså💪🏼 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, her er det lenge siden jeg har lest! Synd at dere ser ut til å ha problemer med og bli gravide, men bra at du har fått noen svar hos lege 😊  Får se om jeg er flinkere til å holde meg oppdatert fremover! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg begynt å spotte! Hurra!! 👏🏼 Nå er jeg bare spent på når det virkelig bryter ut, for det er jo avgjørende ift når jeg skal ta blodprøver! Bryter det ut idag eller imorgen blir det blodprøve fredag, ellers må jeg avvente til mandag. Godt det er litt fleksibelt med den prøven, sånn at den skal tas på dag 2,3 eller 4! Letrozol skal uansett igang fra dag 3, så det nærmer seg virkelig nå! Endelig er det litt som skjer, og det er i alle fall veldig deilig! ☺️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at du tok deg ein tur til gynekologen, og fekk nokon svar. Kryssar fingrane for at du blir gravid raskt no, når du har begynt på medisinar!☺👍

Endret av Mirabella76
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Mirabella76 skrev:

Bra at du tok deg ein tur til gynekologen, og fekk nokon svar. Kryssar fingrane for at du blir gravid raskt no, når du har begynt på medisinar!☺👍

Tusen takk! Det blir en spennende syklus! 🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensen er uten tvil igang idag, så da begynner jeg å telle fra og med idag! Syklusdag 1! 👏🏼

Endret av FruFiolett
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FruFiolett skrev:

Mensen er uten tvil igang idag, så da begynner jeg å telle fra og med idag! Syklusdag 1! 👏🏼

Gratulerer!!!!! :):) Nå skal det lykkes dere også bare vent og se!! :) En kjempe fin julegave (en spire) håper jeg dere får!! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, kvinne35+ skrev:

Gratulerer!!!!! :):) Nå skal det lykkes dere også bare vent og se!! :) En kjempe fin julegave (en spire) håper jeg dere får!! :hjerte:

Tusen takk skal du ha! Krysser fingrene for at det er akkurat det vi får🤞🏼❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Aryamili skrev:

Ikke ofte man faktisk jubler FOR mensen, når det kommer til prøving, men hurra! :duskedame:

Helt sant🤣 Men akkurat denne gangen var det bra☺️ Så nå blir det Letrozol og blodprøver allerede imorgen! 🤞🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

37 minutter siden, bondekone skrev:

Denne runda blir spennende! Skal du inn for ultralyd etter du har tatt letrozol?

Ja, veldig! Nei, det skal jeg ikke😳 Gjør man  det? Når i så fall? Jeg skal ta blodprøve dag 23-24 for å sjekke progesteron(?)nivået, men ellers ingenting. Burde jeg etterspørre ultralyd? 

Endret av FruFiolett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, FruFiolett skrev:

Ja, veldig! Nei, det skal jeg ikke😳 Gjør man  det? Når i så fall? Jeg skal ta blodprøve dag 23-24 for å sjekke progesteron(?)nivået, men ellers ingenting. Burde jeg etterspørre ultralyd? 

Jeg fikk ultralyd for å se hvor mange egg som kom! Nå var det jo litt fare for for mange egg hos meg da, siden jeg hadde EL fra før av, så ikke sikkert så farlig hos deg. 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, bondekone skrev:

Jeg fikk ultralyd for å se hvor mange egg som kom! Nå var det jo litt fare for for mange egg hos meg da, siden jeg hadde EL fra før av, så ikke sikkert så farlig hos deg. 👍

Ok, da satser jeg på det i første omgang, så får jeg heller ta det opp hvis jeg skal prøve dobbel dose neste runde! Takk for info😘

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...