AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #101 Del Skrevet 26. juli 2018 Hvordan tok dere det opp med legen da dere fikk resept på Mysimba? Sa du det bare rett ut, at du ønsket å begynne på Mysimba? Eller var det legen som foreslo det selv? Måtte du ta blodprøve først? Veiing hos legen? Føler det blir litt rart å bare si at jeg vil prøve Mysimba, det blir jo som å gå på restaurant og bestille en bestemt rett fra menyen 😝 Men det er nok det jeg må gjøre, for det er jo nettopp det, og kun det, jeg vil... Jeg bestilte legetime i dag, og fikk time allerede i morgen tidlig!! 😮 Freaker ut litt her, med et snev av legeangst og i tillegg en overdreven sårbarhet angående vekta. Hjelper heller ikke at fastlegen min har sluttet og at jeg derfor skal til en ukjent og utenlandsk vikarlege. Anonymkode: 9fa3b...2f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #102 Del Skrevet 26. juli 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan tok dere det opp med legen da dere fikk resept på Mysimba? Sa du det bare rett ut, at du ønsket å begynne på Mysimba? Eller var det legen som foreslo det selv? Måtte du ta blodprøve først? Veiing hos legen? Føler det blir litt rart å bare si at jeg vil prøve Mysimba, det blir jo som å gå på restaurant og bestille en bestemt rett fra menyen 😝 Men det er nok det jeg må gjøre, for det er jo nettopp det, og kun det, jeg vil... Jeg bestilte legetime i dag, og fikk time allerede i morgen tidlig!! 😮 Freaker ut litt her, med et snev av legeangst og i tillegg en overdreven sårbarhet angående vekta. Hjelper heller ikke at fastlegen min har sluttet og at jeg derfor skal til en ukjent og utenlandsk vikarlege. Anonymkode: 9fa3b...2f6 Jeg sa det rett ut. Gikk helt fint det. Ble veid og tok blodprøve, og så må jeg tilbake om tre måneder for sjekk. Anonymkode: 1c07d...a30 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linda76 Skrevet 26. juli 2018 #103 Del Skrevet 26. juli 2018 Jeg har en fastlege som forklarer alle mine problemer med min overvekt. Jeg gikk egentlig til henne pga en vond skulder og plager i hofta. Da hun begynte å tjate om hvor mye lettere livet mitt hadde blitt om jeg var 20 kg mindre, så så jeg at jeg hadde lest om noen nye slankepiller... Hun sa jeg bare kunne finne navnet, og så slulle hun skrive en resept....! Egentlig ganske uansvarlig fra legens side, men jeg har lest om medisinene og var klar over bivirkninger. Synes kanskje hun burde vært litt mer skeptisk, men men Jeg fikk nå pillene. Har en venninne som ikke fikk, men hun har store helse problemer og det ville blitt totalt krasj. Er på 3de uka nå, merker fint lite til både bivirkning og virkning.🙄 Lykke til! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #104 Del Skrevet 26. juli 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg sa det rett ut. Gikk helt fint det. Ble veid og tok blodprøve, og så må jeg tilbake om tre måneder for sjekk. Anonymkode: 1c07d...a30 2 timer siden, Linda76 skrev: Jeg har en fastlege som forklarer alle mine problemer med min overvekt. Jeg gikk egentlig til henne pga en vond skulder og plager i hofta. Da hun begynte å tjate om hvor mye lettere livet mitt hadde blitt om jeg var 20 kg mindre, så så jeg at jeg hadde lest om noen nye slankepiller... Hun sa jeg bare kunne finne navnet, og så slulle hun skrive en resept....! Egentlig ganske uansvarlig fra legens side, men jeg har lest om medisinene og var klar over bivirkninger. Synes kanskje hun burde vært litt mer skeptisk, men men Jeg fikk nå pillene. Har en venninne som ikke fikk, men hun har store helse problemer og det ville blitt totalt krasj. Er på 3de uka nå, merker fint lite til både bivirkning og virkning.🙄 Lykke til! Takk for svar til dere to! 😍 Jeg har lest alt jeg kan finne både i Felleskatalogen, produsentens datablader, brukererfaringer her og på Facebook, generelt googlet alt som har med Mysimba å gjøre, så jeg tror jeg stiller forberedt! Kan ikke finne noen kontraindikasjoner mot å få prøve Mysimba (med mindre jeg har en totalt ukjent lever- eller nyresykdom ) så jeg håper jeg får overtalt legen til å prøve også dersom h*n ikke kjenner til medikamentet fra før... Har hørt om noen som har fått effekt først når de kom opp på 2x2, så jeg krysser fingerene får at du Linda76 får effekt snart! Anonymkode: 9fa3b...2f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linda76 Skrevet 27. juli 2018 #105 Del Skrevet 27. juli 2018 Takk, takk, håper jeg også! Det er iallefall lettere å si nei takk til ting, men det handlet vel også om hvilket fokus man har... Håper legen var på ditt lag i dag ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #106 Del Skrevet 28. juli 2018 Legen var grei og jeg fikk resept! 😄 Tror jeg har god effekt allerede, selv om det er litt vanskelig å vite pga ferietid og hetebølgen... Føler litt munntørrhet, håper det gir seg snart. Anonymkode: 9fa3b...2f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #107 Del Skrevet 29. juli 2018 Hadde mye kvalme i begynnelsen, rar smak i munnen men det har gått over. Er til tider veldig forstoppet så må ta medisiner mot dette. Føler jeg spiser mindre, tar mindre porsjoner, mindre lyst på øl på kvelden, men bare gått ned 1,5 kilo på 5 uker... Konklusjon så langt: for mange bivirkninger, veldig dyrt og lite effekt. Skal ta ferdig de tablettene jeg har nå, så får jeg se om jeg gidder mer. Anonymkode: 890a2...be9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #108 Del Skrevet 29. juli 2018 Spennende å følge med. Jeg kunne kanskje tenke meg å prøve. Men det høres jo litt ut som noen i tråden her tror det er ekstremt vanskelig å få, og at man nærmest må trygle legen om å få prøve. Dette skjønner jeg ikke helt. Hvis man oppfyller vilkårene og ikke har noen helseplager så "må" vel legen omtrent skrive det ut, det er jo et godkjent legemiddel, ikke en eksprimentell behandling liksom 🤣 Ergo; er du overvektig med BMI over den fastsatte grensa, eller står i fare for livsstilssykdommer, så skal du ha medisinen. Anonymkode: 35fa4...197 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #109 Del Skrevet 30. juli 2018 Det finnes personer med over 30 i BMI som har fått blankt avvist forsøk med Mysimba, hvor legen i stedet har messet om "kalorier inn vs kalorier ut, det er bare å spise mindre og trene mye!". Det er jo en mer eller mindre akseptert "sannhet" i samfunnet, og også blant enkelte leger, om at anorektikere er syke, mens personer med stor overvekt/fedme bare er late, har lav viljestyrke og bare må skjerpe seg. Resept på "slankepiller", fedmeoperasjoner o.l. er jo bare enkle snarveier! Ikke rart at folk er nervøse for å ta det opp med legen, i frykt for å bli avvist og latterliggjort. Vekt er sårbart for mange. Anonymkode: 9fa3b...2f6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #110 Del Skrevet 31. juli 2018 Begynte på min tredje uke i går. Gått ned 4 kg 😀 endeliiig. Etter en periode der jeg har lagt på meg1-2 kg i uka, er det godt å se det reversert. Anonymkode: 1c07d...a30 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #111 Del Skrevet 15. august 2018 Hvordan går det med dere? Startet 29 juni. Gått ned 7 kg. Må si meg fornøyd, men har også lagt inn ganske stor innsats på trening. Av mat spiser jeg stort sett det samme, men merker at porsjonskontroll er enklere. Anonymkode: f9285...8a0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linda76 Skrevet 15. august 2018 #112 Del Skrevet 15. august 2018 Så bra👏 Jeg har gått ned 3 på samme tid 😖 Merker liten virkning til pillene, blir litt fortere mett og magen er VELDIG treig..Er på 4 om dagen nå. Har ikke trent noe særlig, da. Så kunne vel vært mer ivrig også 🙄 Lykke til videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2018 #113 Del Skrevet 21. august 2018 På 02.07.2018 den 11.11, AnonymBruker skrev: Gått en uke nå. Økte dosen etter 5 dager, pga lite bivirkninger siste dagene. Grusomme mareritt, når jeg begynte på første kveldsdose. Men kvalmen har gitt seg og appetitten har økt igjen, men er kontrollerbart. Varierer veldig i vekta, er nemlig litt forstoppet. Men generellt en nedgang allerede. Anonymkode: 890a2...be9 Da første pakke med mysimba var brukt opp, sluttet jeg. Ikke verdt tusenlapper for den lille nedgangen. Gikk med 2 kilo, og nå etter en uke uten mysimba har jeg gått opp 3 kilo, altså mer enn jeg startet! På slutten var alle bivirkningen borte, magen var også normal, eneste en bitteliten minket appetitt, lettere og ikke trøstespise. Men, tror nok at sommeren hadde vært enda verre uten mysimba, den regulerte både alkohol og mat. Men selv om jeg spiste mye mindre enn før, så gikk jeg altså knapt ned noe. Skal sies at jeg ikke regnet kalorier, men forsøkte være bevist på å spise til passe mett. Største forandringen var det manglende behovet av snacks og mellommåltider. Spiste frokost, lunsj, middag. N har jeg begynt på det som kalles Edronax, egentlig antidepressiva, men som har vist seg mer effektiv mot vekten, enn depresjoner... Anonymkode: 890a2...be9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2018 #114 Del Skrevet 21. august 2018 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da første pakke med mysimba var brukt opp, sluttet jeg. Ikke verdt tusenlapper for den lille nedgangen. Anonymkode: 890a2...be9 Jeg synes du gir opp litt fort. Det står i pakningsvedlegget at medisinen kan bruke opp mot 16 uker på å oppnå full effekt. Å gi seg etter en måned, er bortkastet. Selv merket jeg ingenting før etter tre-fire måneder, og takket være Mysimba, har jeg holdt vekta i sommer. Det klarer jeg aldri vanligvis. Så får vi se om jeg klarer å gå ned, nå som hverdagen og rutinene er tilbake. Anonymkode: 27162...072 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linda76 Skrevet 3. september 2018 #115 Del Skrevet 3. september 2018 Hei! Er på .måned 2 nå. Er det noen andre som har opplevd voldsom svette? Ikke stram lukt, men sånn "sommersvette" ... Håret blir vått, skifter antrekk på jobb, og svetter ved hver minste anstrengelse . Liker det ikke- og det har ikke vært sånn før. Greit at jeg har litt å bære på , men jeg synes det er kjempeubehagelig og tenker at alle andre tenker "se hun feite der, renner av henne. Må være i dårlig form! " 😖 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #116 Del Skrevet 22. september 2018 På 3.9.2018 den 20.04, Linda76 skrev: Hei! Er på .måned 2 nå. Er det noen andre som har opplevd voldsom svette? Ikke stram lukt, men sånn "sommersvette" ... Håret blir vått, skifter antrekk på jobb, og svetter ved hver minste anstrengelse . Liker det ikke- og det har ikke vært sånn før. Greit at jeg har litt å bære på , men jeg synes det er kjempeubehagelig og tenker at alle andre tenker "se hun feite der, renner av henne. Må være i dårlig form! " 😖 Jeg er usikker på om jeg svetter mer enn før, for jeg svetter omtrent slik du beskriver til vanlig også. Ikke gøy, nei... Begynte 18. august og var veldig forberedt på bivirkninger under opptrappingen, men merket faktisk ingenting. Først de siste dagene har jeg begynt å kjenne at noe er annerledes. Jeg er litt uvel av og til, men det er verd det, for tanken på mat og godteri har faktisk sluppet taket litt! Er veldig spent på fortsettelsen. Hvis det holder seg slik det føles akkurat nå, har jeg tro på at jeg kan klare å spise fornuftig og gå ned i vekt. Hvordan har det gått med dere andre? Anonymkode: 5ea92...4ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linda76 Skrevet 22. september 2018 #117 Del Skrevet 22. september 2018 Ikke sulten, men fortsatt like lyst på godteri 🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #118 Del Skrevet 5. oktober 2018 Hei. Er deg noen som har merket nedsatt sexlyst ved å bruke mysimba ? Anonymkode: f572c...3bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2018 #119 Del Skrevet 11. oktober 2018 Dytter litt på denne. Nysgjerrig på hvordan det har gått med de som har gått på denne en stund nå. Anonymkode: bd70f...358 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linda76 Skrevet 12. oktober 2018 #120 Del Skrevet 12. oktober 2018 Har gått ned 6 kilo på 2,5 "pakker"' - husker ikke helt når jeg begynte. Hatt mye strev og fokus på andre ting nesten hele høsten, og kunne nok vært flinkere... Går treigere og treigere. Har glemt middagspillene ofte, men bestemt meg nå for å være bedre på det. Suget på søtt og salt er der for å bli, tydeligvis, men merker mindre sult og blir fort mett av middag. Aldri vært et problem at jeg overspiser, så kunne heller ønske medisinen tok suget på det ene og andre🤣 Gir det er måned til.. Er dyrt å bruke 1000 kr på en måned og allikevel proppe i seg det jeg ikke skal🙄 Noen andre? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå