Gå til innhold

Mysimba - erfaringer?


Krøllalfa

Anbefalte innlegg

Da er det kanskje bare en overgangsperiode for meg også; treg mage er ikke moro (men går greit da). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oppdatering: er på min andre uke nå (9 dager siden start). Har gått ned litt over 2 kg på én uke. 

Har stort sett klart å spise jevnt, hadde en smell der det ble en hel frossepizza...

Jeg er motivert for en ny uke! Nå tar jeg en tablett morgen og en om kvelden. 

Har heller ingen bivirkninger nå 😁

Endret av Krøllalfa
Bivirkninger
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen bivirkninger, bra! Hvordan er virkningen nå da?

Anonymkode: 9fa3b...2f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ingen bivirkninger, bra! Hvordan er virkningen nå da?

Anonymkode: 9fa3b...2f6

Har mye mindre lyst på drittmat, og mat jeg før har syntes vært kjedelig/lite fristende smaker godt. Mye er nok psykisk, men hey, så lenge det funker :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Så kjekt å finne flere som skal samme vei. Jeg kommer akkurat fra fastlegen og har fått resept på Mysimba. Dette blir spennende. Har dere noe tips til hva som kan øke effekten? Trener dere flere timer om dagen og flere ganger i uken? Eller holder det med et par joggeturer og for eksempel en styrkeøkt? Håper vi kan holde hverandre oppdatert i ukene fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg doble dosen for første gang; det blir interessant å se om det gir flere bivirkninger. Jeg har ikke vært særlig plaget så langt; svimmelhet, uro i kroppen og treg mage er kanskje det jeg har merket mest. Medisinen ser ut til å virke; det har gått greit å holde seg til dietten på 1300 kalorier (det er jo heller ikke forferdelig lite kalorier, men har vært vanskelig å få til tidligere likevel). I går fikk jeg mens, og da hopper vekta opp rundt 1 kg, noe som er frustrerende selv om man veit hvorfor. Så litt sur i dag, men er jo bare å fortsette som før. :) 

Evigpositiv: Jeg trener lite, men jogger på tredemølle et par dager i uken, og holder på endel ute nå som det er så fint vær (regner ikke det som trening da, bare "å holde seg i aktivitet".)

 

Endret av Asus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva eksakt gjør denne medisinen? 

Demper den sulten eller gjør den noe med forbrenningen?

Vil den kun være aktuell for dem som spiser for mye?

Har bmi på 30 men spiser rundt 1200 kalorier og er ingen overspiser. Spiser lavkarbo. Problemet mitt er lav forbrenning og søtsuget. 

Anonymkode: bafab...5e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det den skal gjøre er å øke metthetsfølelsen slik at man spiser mindre, og å hemme sultfølelsen slik at man er mett lenger. Den fungerer greit mot trøstespising syns jeg, jeg er mindre fysen på ting. Den gjør såvidt jeg veit ikke noe med forbrenningen som sådan. Om du spiser 1200 kalorier og lavkarbo vil du gå ned uansett, men den kan hjelpe om du er sulten hele tiden (men det er man jo sjelden på lavkarbo). Når du har spist lavkarbo noen uker forsvinner søtsuget, iallfall om du ikke spiser sukkererstatninger hele tiden slik at du holder søthungeren ved like. For å få opp forbrenningen må man nok komme igang med styrketrening; må ta et tak der jeg også. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg gått på to piller noen dager, og det var hakket verre enn å gå på èn. Har vært en god del svimmel og hatt mye ubehag i kroppen for å si det slik. Mulig det er verre også siden det kolliderte med mens. Har ikke vært skikkelig på do på tre dager, og pga. mens har ikke vekta rikket seg heller; noe som er forferdelig irriterende. Men det blir vel bedre etterhvert. Jeg tror man kan kalkulere med et par sykedager når man trapper opp denne medisinen; jeg hadde fri den dagen det var verst, men hadde jeg ikke hatt det måtte jeg ha vært hjemme; kunne ikke ha kjørt bil når det var på det verste (det var i grunn vanskelig å stå uten å holde seg fast i noe). 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asus: hvis du har god virkning av å gå på mindre enn fire tabletter, så er du ikke nødt til å trappe opp! :) Det er en del som velger å holde seg på lavere antall piller hvis de har god effekt av det, i stedet for å trappe opp til 2:2 daglig. Da slipper man jo å gå gjennom en del bivirkninger og har fortsatt muligheten til å øke når/hvis det blir behov for mer.

Anonymkode: 9fa3b...2f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har virkning, men ikke en overveldende en akkurat. Så jeg kommer til å trappe opp til tre iallfall. Men merker så smått at hodet er frigjort til litt andre ting enn å tenke på mat, iallfall i perioder (og når jeg ikke har mens, da er det vanskelig gitt). :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått litt i stå for meg den siste tiden. Har vært mer aktiv enn før, men vekta gikk litt opp igjen. Har tullet litt med maten også, har ikke prioritert spising.. 

I dag har jeg trappet opp, 2:1. Vet ikke om det er tablettene, men har vært trøtt og slapp den siste uka og har kastet opp et par ganger i dag. Har ikke vært kvalm i forkant, det har kommet plutselig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det godt kan være tablettene, også når det kommer raskt på. Når jeg har hatt magevondt disse par ukene har det innimellom kommet veldig raskt; to minutter fra å være ok til det er full fart på toalett. I det siste har det dog heller vært problemer med at jeg ikke kommer meg på do, så håper det løsner igjen snart. Den er nok ganske hard kost denne medisinen; jeg kjenner det konstant i hodet nå med svimmelhet, og i magen titt og ofte. Kjenner at man ikke er helt i form rett og slett; sliten og uvel. Det skal bli interessant å se hvordan det blir videre framover; ser noen har erfart at de får bivirkninger mens de trapper opp, men at det går greit når de er ferdig med den delen. Vi får bare krysse fingrene og se. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det virkelig mulig og få bivirkninger fra dag 1? Jeg startet på tablettene i dag. Tok en tablett for 5 timer siden. Jeg har jernsmak i munnen, ble akutt kvalm og måtte løpe på do. Fikk hetetokter samtidig og ble helt skjelven og kortpustet😱 hvis det skal være sånn her så vil jeg ikke fortsette. Er midt i en heftig eksamensperiode.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Evigpositiv skrev:

Er det virkelig mulig og få bivirkninger fra dag 1? Jeg startet på tablettene i dag. Tok en tablett for 5 timer siden. Jeg har jernsmak i munnen, ble akutt kvalm og måtte løpe på do. Fikk hetetokter samtidig og ble helt skjelven og kortpustet😱 hvis det skal være sånn her så vil jeg ikke fortsette. Er midt i en heftig eksamensperiode.

Jeg vil også føye til at jeg snuser. Og i dag blir jeg dårlig hver gang jeg tar meg en snus. Flere som har kjent dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Evigpositiv skrev:

Jeg vil også føye til at jeg snuser. Og i dag blir jeg dårlig hver gang jeg tar meg en snus. Flere som har kjent dette? 

Jeg snuser også, men har ikke merket noe spesielt. Er forkjølet og litt sjaber, så i dag har det ikke vært godt med snus, men det pleier det heller ikke å være når jeg er småsyk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg syns jeg merket pillene ganske raskt, og alt fra dag èn. Ikke riktig så ille som du har merket det Evigpositiv, men godt nok til at jeg er rimelig sikker på at det var pillene som gjorde det. Jeg lot forøvrig være å lese om bivirkningene; det er så fort gjort at man kjenner litt ekstra etter da. Men tror disse er ganske hard kost. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere gått noe ned i vekt enda? 

Jeg syns jeg hadde best virking den første uka, både vektmessig og med sultfølelse osv. Holder som sagt enda på med opptrapping, og har vel egentlig ikke kjent så veldig mye på bivirkninger, syns jeg. Hadde forventet mer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned ca. 2,5 kilo, så det er ikke så mye å snakke om. Men, jeg har hatt mens siste uka, så det er ikke så pussig. En annen ting er at jeg ikke har gått skikkelig på do på fire dager; så det hadde jo vært litt greit å få gjort det også...:roll:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Asus skrev:

Jeg har gått ned ca. 2,5 kilo, så det er ikke så mye å snakke om. Men, jeg har hatt mens siste uka, så det er ikke så pussig. En annen ting er at jeg ikke har gått skikkelig på do på fire dager; så det hadde jo vært litt greit å få gjort det også...:roll:

Jeg har omtrent det samme, men det går litt opp og ned. Tror jeg må slutte å veie meg så ofte. 

Jeg går sjeldent på do, men fire dager hørtes litt lenge ut ja. Håper det løsner snart 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...