Gå til innhold

konatil igjen


Putti

Anbefalte innlegg

Opp som en bjørn og ned som en skinnfell, er vel konklusjonen på dette stuntet til konatil (hva slags bloggernavn er det? :klo:) og sjølveste. 

Endret av Kollontaj
Rev, bjørn (samma kan det være)
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til konatil

Når det kommer til mobbing kalles det at man er med på det om man står passiv å lar det skje. Hvorfor skal man da tie, stå passiv og se det skjer om man er fullstendig uenig i eksponering av barn? 

Det lærer vi KG-kjerringer våre barn, å si fra dersom man ser noen blir behandlet dårlig/galt! Det er ikke mobbing! Spesielt når de som blir behandlet feil er den svake parten!

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konatil har midlertidig fjernet kommentarene under:

Det står: "Edit: Kombinasjonen "påske" og "åpent kommentarfelt" viste seg å være en dårlig kombinasjon, da jeg ikke klarer å holde tritt med alt som kommer inn i kommentarfeltet. Alle kommentarene er nå lagt til moderering, og jeg kommer til å ta kontakt med Egmont for en gjennomgang. Kommentarene er altså ikke slettet, men vises ikke lenger under innlegget.". 

(Jeg trodde først at hun hadde slettet de).

Det skjedde etter hun fikk tips om redaktøransvaret. 

Tilføyelse: Hadde ikke det rette vært å skjult også blogginnleggene? Spesielt det som er svar til kommentarfeltet til ene innlegget?   Nå ligger det "uimotsagt" mest sannsynlig til over påske. 

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

I innlegget om vask av vinduer er det noen som skriver om redaktøransvaret. Konatil har slettet flere innlegg fra vedkommende skriver leseren og til slutt svarer Konatil. Der fremmer hun påstanden om at den nå slettede tråden om hennes blogg inneholdt massivt med ryktespredning og spekulasjoner. Dette har hun blitt fortalt. Problemet er at det slett ikke er sant. Tråden inneholdt hovedsakelig støtte til Konatil over valgene hun tok om å dele at hun hadde vært syk men ikke utdype sykdommen. 

Så det er liksom ugreit at noen andre lyttet til rykter, men for en selv er det helt greit å stole på det andre sier OG viderebringe det. Trodde det var selve essensen av begrepet rykter. 

Hvis hun skal fortsette dette løpet mot KG, så får hun lese seg opp på det som skrives. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snedig. Hun får spørsmål om redaksjonsansvaret  og skjuler kommentarene. Samtlige, ikke bare det som en leser satte spørsmålstegn ved. Hun burde kanskje ha tenkt over dette litt før, virker amatørmessig. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest formula

Ser ut som hun kan roe seg ned - KG er ferdig med den sure klikkingen, og bloggen er omtrent der den vanligvis er når det gjelder lesertall. Skulle ikke forundre meg om hun har mistet noen tilhengere underveis heller. Så får tiden vise om denne frustrasjonen var reell, eller om det kommer lignende utspill i tiden framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konatil skriver følgende i kommentarfeltet:  "Fikk beskjed om at det denne uken var blitt fjernet en tråd om meg på forumet som var full av spekulasjoner og ryktespredning - og at den hadde stått siden i fjor sommer. Jeg lover imidlertid å rydde litt fortere enn det ;-)". 

Konatil bør være litt mer sikker på kildene sine, for det hun skriver er feil. Jeg har svart henne i kommentarfeltet. Det ligger nå til godkjenning....

Sannheten er at det eneste som var spekulasjon i den tråden som ble slettet, var ett spørsmål i hovedinnlegget. Det handlet om at Konatil hadde skrevet "A" på bloggen, og det skapte nysgjerrighet hos trådstarter. Alle som svarte i den tråden avviste å spekulere av respekt ovenfor Konatil. 

De som vil kan lese mer om det i denne tråden, der forumansvarlig beklager modereringen av tråden: http://forum.kvinneguiden.no/topic/1180144-hvor-ble-det-av-tråden-om-konatil/?tab=comments#comment-21374267

Hvis Konatil ønsker å være troverdig, bør hun heretter sjekke litt bedre kildene sine...

Dokumentasjon:  https://imgur.com/a/xgmo9

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har lest den selv, skriver hun, påstår likevel at den var full av spekulasjoner. 😶

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 minutt siden, Asti skrev:

Hvis Konatil ønsker å være troverdig, bør hun heretter sjekke litt bedre kildene sine...

Det toget gikk fra stasjonen i ekspressfart den dagen hun begynte å bruke AB som kilde..

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
1 minutt siden, Kollontaj skrev:

Hun har lest den selv, skriver hun, påstår likevel at den var full av spekulasjoner. 😶

Det er jo en direkte løgn. Jeg kunne forstått det at hun tror på hva andre videreformidler og dummet seg ut på den måten, men å lyve? For å vinne en diskusjon? Pussig stilskifte fra kosemose og girl next door, til dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, CecilieX skrev:

I innlegget om vask av vinduer er det noen som skriver om redaktøransvaret. Konatil har slettet flere innlegg fra vedkommende skriver leseren og til slutt svarer Konatil. Der fremmer hun påstanden om at den nå slettede tråden om hennes blogg inneholdt massivt med ryktespredning og spekulasjoner. Dette har hun blitt fortalt. Problemet er at det slett ikke er sant. Tråden inneholdt hovedsakelig støtte til Konatil over valgene hun tok om å dele at hun hadde vært syk men ikke utdype sykdommen. 

Så det er liksom ugreit at noen andre lyttet til rykter, men for en selv er det helt greit å stole på det andre sier OG viderebringe det. Trodde det var selve essensen av begrepet rykter. 

Hvis hun skal fortsette dette løpet mot KG, så får hun lese seg opp på det som skrives. 

 

Det eneste som er sikkert er at hun ikke har lært noe som helst av det stuntet med «ab og ryktene», det hun burde ha forstått er at rykter er nettopp det de er, rykter. Likevel valgte hun å høre på rykter, ta det for sannhet og gjengi det på bloggen sin, eventuelt så visste hun innerst inne at det ikke kunne stemme, men valgte likevel å spille dum og ta det opp, sånn for å fjerne all annen saklighet fra forumet her og velge å fokusere på det negative.

Nå har det seg slik at jeg både leste og svarte i den tråden, og igjen har konatil bæsja kraftig på leggen, det for ørtende gang på kort tid, for den tråden var alt annet enn negativ og massiv. Den var ikke spekulerende en gang, noen stilte spørsmål og brukere her selv, JA, DISSE NETTTROLL her, svarte saklig og avsluttende slik at det ikke ble noe greie. Konatil, som du selv skriver, den stod siden ifjor sommer, og var knapt på 2-3 sider før vi dro den opp nå. Kanskje du burde begynne med å google deg selv så du får en oversikt over hva som blir sagt om deg, en god del bør du ta til deg. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Kollontaj skrev:

Hun har lest den selv, skriver hun, påstår likevel at den var full av spekulasjoner. 😶

Da lyver hun, og burde nå legge ned bloggen eller legge seg jævlig flat og innrømme at hun dreit seg ut med AB, men i stede for å innrømme at hun burde sjekket kilden sin bedre, så velger hun nå å lyve for å vinne denne «kampen» med kvinneguiden. Det er over nå, hun har for alltid mistet troverdighet og hele den «ordinær likandes jente» imaget hun så lenge har kjempet for å få. 

Hun klarer ikke dette, klarer rett og slett ikke å ta kritikk og gjøre noe med det, hun velger uærlighet istede. Hmm, hvor har vi sett det før, en blogger som gjør alt annet enn å legge seg flat og innrømme en tabbe. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flaut flau flaut av Konatil. Klassisk glasshuseksempel.

Hun må slutte å høre på ryktespredere som AB hvis hvis hun skal klare å holde på troverdigheten sin. Eneste som er korrekt av det hun skriver er at den slettete tråden har ligget siden sommer. Resten er vås fra hennes side. Tråden burde ikke ha vært slettet for den "var ikke full av spekulasjoner og ryktespredning" slik Konatil skriver. Konatil svarer, i stedet med å holde seg til sannheten, med å lage nye spekulasjoner og rykter, men det er kanskje greit når det ikke er henne selv det går ut over eller :rolleyes:

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konatil lyger, når hun påstår at den slettede tråden var full av spekulasjoner og ryktespredning.  Dokumentasjon:  https://imgur.com/a/xgmo9

Tilføyelse: Det skjer samtidig som noen Egmont-bloggere skriver negativt om Kvinneguiden, samt jobber for å få fjernet anonymbruker-funksjonen. Dokumentasjon: https://imgur.com/a/tVIop

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bøff Eløff

Flaut. Den tråden er for det meste skryt av henne og til dels noen brukere som sier at ingen har noe med hva som feiler dama. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest formula

For meg kan det virke som Konatil nå mener at hun har funnet nøkkelen til suksess litt på samme måte som AB i sin tid gjorde det. Ved å blogge og spekulere rundt rykter om seg selv på KG får hun klikk (både sure og vanlige) ergo penger, og sympati. For hun er jo den søte koslige bloggeren som er et uskyldig offer, akkurat som AB liker å framstille seg. Ved å innføre sensur av kommentarfeltet, vil hennes påstand få stå uimotsagt på bloggen, og bestå som en sannhet også for leserne. (Med mindre de skulle forville seg inn hit.)

På denne måten vil hun øke lesertallene, om enn ikke på den "skandaløse" måten AB bruker, men likevel benytte seg av noen av de samme knepene. Håper jeg tar feil, følger ikke bloggen hennes, men mitt inntrykk er at bloggere generelt kan være nokså kyniske når det gjelder klikk og penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse bloggerne, nær sagt samtlige, er rett og slett en studie i Dunning- Kruger-effekten. Prater skråsikkert om ting de har lite kunnskap om hele gjengen. 

«Mennesker har en tendens til å ha et overdrevet syn på egne evner på mange sosiale og intellektuelle områder.[2] Dunning og Kruger mener at dette skyldes delvis at personer som er inkompetente på disse områdene også mangler metakognitive ferdigheter til å forstå at de er sosialt og intellektuelt inkompetente.»

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Dunning-Kruger-effekten

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, formula skrev:

For meg kan det virke som Konatil nå mener at hun har funnet nøkkelen til suksess litt på samme måte som AB i sin tid gjorde det. Ved å blogge og spekulere rundt rykter om seg selv på KG får hun klikk (både sure og vanlige) ergo penger, og sympati. For hun er jo den søte koslige bloggeren som er et uskyldig offer, akkurat som AB liker å framstille seg. Ved å innføre sensur av kommentarfeltet, vil hennes påstand få stå uimotsagt på bloggen, og bestå som en sannhet også for leserne. (Med mindre de skulle forville seg inn hit.)

På denne måten vil hun øke lesertallene, om enn ikke på den "skandaløse" måten AB bruker, men likevel benytte seg av noen av de samme knepene. Håper jeg tar feil, følger ikke bloggen hennes, men mitt inntrykk er at bloggere generelt kan være nokså kyniske når det gjelder klikk og penger.

Det er jo rene propagandateknikker, det der. Sist sett i diverse totalitære regimer.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...