Gå til innhold

konatil igjen


Putti

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, virkelig skrev:

konatil har så rett så rett  i mye av det hun skriver . Toppel opp for dama :yvonne::nordvesta:

Det er fint om du, som de aller aller fleste andre i denne tråden utdyper og begrunner din mening. 

Diskusjonsinnlegg med meningsløse utsagn er- ja,- meningsløs. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anna Nas

Godt råd til bloggere som er krenket på andres og egne vegne:

«Skal bloggerne ha en rolle i offentligheten, får de forsøke å svare på kritiske spørsmål og ta debatten, ikke alltid spore av og gå i forsvar for hverandre på autopilot.»

https://journalisten.no/2015/12/kjaere-krenkede-bloggere

 

Endret av Anna Nas
Fjernet siste avsnitt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Inocybe skrev:

En langt mer interessant diskusjon enn om hvorvidt det er drittsnakk på side 87 i en KG-tråd er, hva er faktisk drittsnakk og hets. Jeg syns Konatil faller i den typiske bloggerfellen her. Er kommentaren ikke "Du er så flink, pen, fantastisk, (sett inn rosende uttrykk) så oppfatter bloggeren kommentaren som hets eller ganske tett på det.

Er det drittsnakk å synes truttmunn og blunke-øyne ser teit ut på voksne? Selv om det kanskje kunne ha vært skrevet penere så er budskapet konstruktivt. Skal CBE holde på de voksne småbarnsmødre-leserne sine så hadde det ikke vært dumt om hun hadde oppført seg mer som en voksen og mindre som tenåring. Jeg er midt i målgruppen til CBE men syns disse "åh jeg er så deilig-truttmunn-sug inn kinn og mage-pupper/rumpe opp i kamera"-bildene mange bloggere, blant annet CBE, jevnlig publiserer er puteflaue. De får meg til å lukke nettsiden med intensjon om ikke å komme tilbake på en lang stund. Jeg er ikke alene om å tenke slik og hadde bloggere lest en slik bemerkning, som den på side 87, mindre som "de snakker dritt om meg buhu" men mer som "kanskje jeg skal tenke mer over hva målgruppen min vil se?" hadde det vært en vinn-situasjon for bloggeren.

Veldig enig!!!!

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lopploella skrev:

Lever de der to av å blogge? Mannen med hjerte og kona hans? Etter en rask kikk inn på de to bloggene, syns jeg isåfall det er temmelig uforståelig at hverdagspludder fra egen familie på den måten der kan være et levebrød.

De har endel reklame innimellom, og det er jo derfor det går rundt. Men ja - forstå det den som kan.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest orfeus

Har det blitt forsket på hvem rosabloggerne er? Hvorfor de har valgt å blogge og hva de tenker om eget arbeid? Det ville vært svært interessant å lese. Jeg har mine egne teorier rundt dette, men har ikke gjort seriøse undersøkelser, det har jeg ikke hatt tid til. Jeg har undersøkt litt blant unge lesere, det er det eneste, noe som har gjort at jeg til tider hisser meg opp over hva bloggerne serverer sine følgere.

Konatil, CBE og AB hører hjemme i mammaavdelingen til de unge leserne, og representerer de som skal gå foran med gode eksempler og lære opp neste generasjon i kildekritikk og etikk. Gammelrosabloggerne har et ekstra ansvar, med andre ord, noe de ikke ser ut til å ta innover seg i det hele tatt. 

Endret av orfeus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Malum skrev:

Jeg husker jeg forsvarte konatil i en tråd her inne da hun fikk pes for å ha parodiert mtm på bloggen sin ved å posere i bar overkropp med vaskebøtta, og en harselerende tekst til. Sett i lys av hennes reaksjon og oppførsel etter å ha blitt kritisert for eget blogginnlegg kjenner jeg at den støtten var nokså ufortjent. 

Å hun snakker om at vi på KG snakker dritt om andre folk.. Det hun gjorde mot mtm er jo ikke det granne bedre

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest formula

Nå har jeg aldri fulgt bloggen til Konatil (er det ikke veldig rart å kalle seg det?), og har ikke lyst til å gi mitt sure klikk i dag heller. Men ved å gå inn på blogglisten, ser jeg overskriftene på blogginnleggene, bilder og litt av teksten. Kanskje ikke nok til å danne et inntrykk, men det jeg ser er følgende:

Ord og uttrykk som: "smelt på tjukka", "susehuet","fjomp","fy søren!""fleisen" osv, ledsaget av bilder av henne selv med "styggefilter" og grimaser. Så innbiller meg at hun vil være en motvekt til f.eks det CBE vil vise, og hennes perfekte bilde som kone og mamma. Hun vil være den gøyale, sprø mammabloggeren som ikke tar seg selv høytidelig, og har masse selvironi og humor.

Går ut fra at følgerne hennes gjerne vil ha akkurat dette konseptet, og at det er viktig for henne å bevare dette imaget. Derfor er det merkelig at hun nærmest setter sitt eget navn og rykte på spill for å støtte Anne Brith, som er såpass kontroversiell og omdiskutert. Men mulig hun ikke forstod omfanget og konsekvensene.

Må ellers bare gratulere Pappahjerte og Konatil med det faktum at de faktisk makter å skvise to blogger utav et ganske vanlig familieliv, og lever av dette, selv uten å eksponere barna. At arbeidsmiljøet muligens kan tenkes å være snevert og lite stimulerende er en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest adinterim
21 minutter siden, formula skrev:

Nå har jeg aldri fulgt bloggen til Konatil (er det ikke veldig rart å kalle seg det?), og har ikke lyst til å gi mitt sure klikk i dag heller. Men ved å gå inn på blogglisten, ser jeg overskriftene på blogginnleggene, bilder og litt av teksten. Kanskje ikke nok til å danne et inntrykk, men det jeg ser er følgende:

Ord og uttrykk som: "smelt på tjukka", "susehuet","fjomp","fy søren!""fleisen" osv, ledsaget av bilder av henne selv med "styggefilter" og grimaser. Så innbiller meg at hun vil være en motvekt til f.eks det CBE vil vise, og hennes perfekte bilde som kone og mamma. Hun vil være den gøyale, sprø mammabloggeren som ikke tar seg selv høytidelig, og har masse selvironi og humor.

Går ut fra at følgerne hennes gjerne vil ha akkurat dette konseptet, og at det er viktig for henne å bevare dette imaget. Derfor er det merkelig at hun nærmest setter sitt eget navn og rykte på spill for å støtte Anne Brith, som er såpass kontroversiell og omdiskutert. Men mulig hun ikke forstod omfanget og konsekvensene.

Må ellers bare gratulere Pappahjerte og Konatil med det faktum at de faktisk makter å skvise to blogger utav et ganske vanlig familieliv, og lever av dette, selv uten å eksponere barna. At arbeidsmiljøet muligens kan tenkes å være snevert og lite stimulerende er en annen sak.

Syns ikke bloggnavnet er noe å reagere på, i det hele tatt. Er vel inspirert av serien "dama til" med Line Nelvik, og er både fengende og (nå som de er gift) passende - også siden de refererer og linker til hverandres blogg i hytt og pine...Det var noe som begynte å irritere meg når jeg leste Konatil sånn smått, for å få hele forhistorien måtte man ofte følge linken inn til Pappahjertes blogg for å lese et tidligere innlegg av ham. Han har jeg vært mindre begeistret for lenge, av samme grunn som jeg nå har mistet mye av respekten for Konatil. Kaster seg inn i diskusjoner og debatter med bare en teskje med informasjon for hånd, og er svært lite mottakelig for tilbakemeldinger som prøver å forklare andre sider av saken. Er veldig bastant og innrømmer ikke feil. Later som de er lite selvhøytidelige og selvironiske, men så klart bare på egne premisser og på hjemmebane.

Endret av adinterim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, formula said:

Må ellers bare gratulere Pappahjerte og Konatil med det faktum at de faktisk makter å skvise to blogger utav et ganske vanlig familieliv, og lever av dette, selv uten å eksponere barna. At arbeidsmiljøet muligens kan tenkes å være snevert og lite stimulerende er en annen sak.

Tja, Pappahjerte vet å bruke barna som statister i diverse reklameinnlegg, faktisk relativt ofte. Ansiktene vises ikke, men barna brukes likefullt. Ikke akkurat de verste tilfellene i bloggverden, men Pappahjerte vet nok godt hva som selger og har derfor barna ofte med på "koselige" reklameinnlegg.

Eksempel jeg fant i farta:

http://pappahjerte.blogg.no/1521748738_prv_storytel_gratis_i_psken.html

http://pappahjerte.blogg.no/1521367167_varm_toast_og_selvlysende_perler.html

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.3.2018 den 12.12, Asti skrev:

Det er lett å bli sjokkert over lavmål-nivået på enkelte av diskusjonene

Derimot blir man ikke lenger sjokkert over lavmål-nivået på bloggere. Tvert imot er det forventet at det er lavmål hele veien. Overraskelsen kommer heller hvis de klarer å unngå lavmål.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, jabx skrev:

Derimot blir man ikke lenger sjokkert over lavmål-nivået på bloggere. Tvert imot er det forventet at det er lavmål hele veien. Overraskelsen kommer heller hvis de klarer å unngå lavmål.

Jeg har sett litt av hvert her på kvinneguiden, drittsekkoppførsel,  utskjelling, erting, navnkalling, usaklighet på bunn nivå, men jeg har aldri sett noen henge ut naboene sine med navn, eller utlevere venner og familie under åpent navn, aldri sett noen utlevere de som har snoka på en på skattelistene, osv..... Kan love deg at bloggerene holder ett nytt nivå lavmål, og det et lavere enn her..! 

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tull_a

Det er faktisk en veldig god idé som @Asti lanserer i tråden om AB: hvorfor ikke stenge for anonyme kommentarer på egen blogg, konatil og alle dere andre bloggere som mener det er en god idé når det gjelder KG? Som Asti viser til, så er det nok av svin på skogen i egne kommentarfelt, med karakteristikker som hadde blitt fjerna fra KG prompte. Meeeeen.....det er kanskje ikke så bra for bedriften å kneble de som er imot....? 

Kunne ha skrevet denne i AB sin tråd også, men den håper jeg forblir stille. I tillegg kan det jo være lov til å håpe at konatil har endringspotensiale? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 Jeg tenker at kona til må lese kommentarfeltet til Anne-Britt og så kan hun jo komme tilbake sin egen blogg og si noe mer om nettroll og hets. Hva skal man med fiender når man har venner som Anne-Britt? AnneBrith har fans som oppfører seg mye verre enn noe jeg har sett her på kg. Anne brith lar trollene herje vilt i eget kommentarfelt, så lenge  de er på hennes parti. 

Jeg synes virkelig synd på konatil som intetanende (går jeg ut fra) har satt egen sitt gode rykte som hun søte, morsomme konatil på spill. Så trist. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå promoterer kontatil en stygg kommentar hun fikk på bloggen på snapchat. Sikkert så flere skal klikke seg inn på bloggen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fra 

"Edit: Kombinasjonen "påske" og "åpent kommentarfelt" viste seg å være en dårlig kombinasjon, da jeg ikke klarer å holde tritt med alt som kommer inn i kommentarfeltet. Alle kommentarene er nå lagt til moderering, og jeg kommer til å ta kontakt med Egmont for en gjennomgang. Kommentarene er altså ikke slettet, men vises ikke lenger under innlegget.". 

Det er nå over 1 måned siden, og Konatil har enda ikke klart å moderere kommentarfeltet i de to innleggene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...